• Blesk.cz
  • |
  • Blesk pro ženy
  • |
  • AHA!
  • |
  • Dáma.cz
  • |
  • Maminka.cz
  • |
  • E15.cz
  • |
  • Reflex.cz
  • |
  • FITweb.cz
  • |
  • Ženy.cz
  • |
  • MojeZdraví.cz
  • |
  • více Created by potrace 1.13, written by Peter Selinger 2001-2015
    • Ábíčko.cz
    • Auto.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FinExpert.cz
    • iSport.cz
    • MobilMania.cz
    • SportRevue.cz
    • Živě.cz
    • Sazka eLEAGUE
Recepty.cz - logo
  • Oblíbené recepty
    • Sezónní recepty
    • Nejlépe hodnocené
    • Poslední komentáře
    • Tip - týdenní menu
  • Nejnovější
  • Suroviny
  • Světová kuchyně
    • Česká
    • Slovenská
    • Francouzská
    • Italská
    • Čínská
    • Řecká
    • Mexická
  • Rady
  • Magazín
  • F.O.O.D.
  • Videorecepty
  • Přihlásit se
  • Vložit recept
  • Přihlásit se
Recepty.cz - logo
Pokročilé vyhledávání Podle ingrediencí
Vložit recept
Zdravý oběd Rychlá večeře Chuťovky Polévky Maso Omáčky Přílohy Těstoviny Moučníky Zdravé Rychlé Sladké Dezerty Grilování & BBQ
  • Recepty.cz
  • Zázvorky - staročeské vánoční cukroví
Napište svůj komentář k receptu

Zázvorky - staročeské vánoční cukroví

autor: kristynadvorakova
0.0
moje hodnoceni
3.7
hodnotilo: 73
doba přípravy: neuvedeno
obtížnost: snadné
Vložit do kuchařky Vložit do nákupu Vytisknout recept
Zázvorky - staročeské vánoční cukroví
Nahrát fotku
 

Suroviny

počet porcí: neuvedeno
    • 560
      g hladká mouka
    • 4
      ks vejce celá
    • 500
      g moučkový cukr
    • 1
      balíček prášek do pečiva
    • 30
      g zázvor - mletý sušený
    • 0,50
      ks citronová kůra z

Postup přípravy receptu

1
Všechny suroviny smícháme a na vále a vypracujeme poměrně tuhé, hladké těsto. Vyválíme asi 3 mm silnou placku. Vykrajujeme různé tvary (původně tzv. zázvorky - tvar podobný mořskému koníkovi), které necháme do druhého dne odležet.
2
Druhý den pečeme na pečícím papíru ve středně vyhřáté troubě téměř do zlatova. Cukroví Vám náááádherně provoní byt a má příjemnou, jemně pikantní chuť po zázvoru. Zajímavé zpestření!
Podělte se s přáteli o recept

Podobné recepty

Zázvorky

Zázvorky

Zázvorky - ty naše :o)

Zázvorky - ty naše :o)

Výborné zázvorky

Výborné zázvorky

newsletter

Nenechte si ujít sezónní inspirace a recepty!

Zaregistrujte se k odběru newsletteru a my vám každý týden zašleme osvědčené tipy.
Souhlasím s podmínkami pro užívání služby informační společnosti a seznámil/a jsem se s informací o zpracování osobních údajů .

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.

 

Komentáře k receptu

  • leren | 6. 12. 2014 20:59

    Výborné! Pekli jsme poprvé a určitě ne naposledy! (Před pečením jsem potirala bilkem a cukrem)

  • Alča | 29. 11. 2014 20:33

    Tyto zázvorky peču již potřetí. Chuťově jsou výborné :-) . Těsto se mi vždy trošku drobilo, takže přidávám vodu jen tak na prstech a nebo šťávu z citronu. Poprvé jsem se nemohla dočkat, jak budou chutnat, takže jsem je nenechala odpočívat ani hodinu a i přes to, se krásně povedly. Minulý rok jsem také nečekala a hned jsem pekla- taky super. Ale letos jsem je nechala uležet 3 hodiny a bohužel se mi dva plechy taky jakoby roztekly :-( . Nevím jestli je to tím čekáním, a nebo třeba špatnou troubou :-\ . Každopádně jiné už ani zkoušet nebudu. Díky za recept :-* . Zatím mi ani jednou nevydržely do Vánoc - dnes už taky jeden plech zmizel :-))

  • Marcela | 14. 12. 2011 10:41

    Těsto se mi povedlo a zde jsou moje zkušenosti: - dala jsem o 50 g méně cukru, a i tak je to dost sladé, takže přístě cukru dám ještě míň - zázvoru jsem dala taky mín (cca 2 lžíce) a toho mohlo být pro změnu více, ale měla jsem strach, aby nebyly moc pálivé viz komentáře ostatních - opravdu se můžou vykrajovat silnější (víc jak perníčky), krásně vyskočí - navrh jsem je polila citronovo-cukrovo-rumovou polevou (vymačkaný citron, trochu rumu, mouč. curk) a jsou krásně měkké.

  • Islapakova | 11. 12. 2011 10:37

    Všem co měli těsto sypké nebo se jim zázvorky rozjely poradím : Nejdříve jsem měla těsto sypké, tak jsem přidala něco málo vody, výsledek byl, že se mi těsto rozjíždělo. Hodně jsem ho vypracovala ,mouky ale téměř nepřidala, aby něbyly zázvorky tuhé, nechala přes noc v chladnu "odpařit" , ráno už bylo těsto pevné tak akorát.Vidím, že problém se sypkým nebo mokrým těstem se tady vyskytuje.

  • Islapakova | 9. 12. 2011 20:41

    Je to recept našich babiček, dělávám s nostalgií také na Vánoce, pomohla jsem si vodou, všechno dohoromady bylo moc suché, asi má někdo veelllké vejce a já měla malé.

  • Draha | 23. 11. 2011 20:59

    Bez zázvorek si neumím vánoce ani představit. Zkuste někdy přidat i kandovaný zázvor nakrájený na maličké kousky. Přeji zázvorově voňavé vánoce.

  • Draha | 23. 11. 2011 20:59

    Bez zázvorek si neumím vánoce ani představit. Zkuste někdy přidat i kandovaný zázvor nakrájený na maličké kousky. Přeji zázvorově voňavé vánoce.

  • smerika | 20. 11. 2011 19:44

    Ahojík, právě je peču a drží kráásně tvar, nááádherně voní DOPORUČUJU! Jen jsem je nechala 10hod vyschnout a měla jsme malá vajíčka tak jsem dala 5 a 300g cukru, jsou báááječné!! Tak Šťastné a Veselé!!!! ;-) ;-)

  • LLzl | 17. 12. 2010 12:44

    zázvorky miluju již od dětství- pekla je babička. ale mi se roztekly, takže na mísu s cukrovím je dát nemohu. shora jsou pěkné - přesný tvar formičky, ale spodek se nějak rozjel...a babička mi už neporadí, co dělám špatně...

  • ztracenka
    ztracenka | 10. 12. 2010 14:10

    Milujeme zázvorky, jen děti vyžadují míň zázvoru a tak ho dávám 15-20g odhadem ( mám několik pytlíčků sesypaných v dozičce)

  • veronikad | 10. 12. 2010 11:09

    Pekla jsem zázvorky poprvé a musím napsat, že zázvoru je v receptu opravdu hodně. Ale i přes tu pálivou chuť jsou dobré, takže je ještě zkusím udělat jednou s menším množstvím zázvoru.

  • Šárka - | 4. 12. 2009 11:33

    Nikdy jsem zázvorky nejedla, tudíž ani nedělala.Dokonce nemám žádnou zkušenost se zázvorem jako takovým.Tento recept mě lákal a tak jsem se rozhodla ho zkusit.Ani jsem moc nedoufala, že vše proběhne jak má.Ale jsem mile překvapená a spokojená.Včera jsem zadělala a vykrájela a dnes upekla, krásně to tu voní a zázvorky mě i synovi moc chutnají a vypadají moc dobře.díky moc

  • Kateřina Sojková | 21. 12. 2008 17:11

    Nevím, co jsem udělala špatně, ale mně teda vůbec nechutnají. Pekla jsem je 2.12. Nějaké změkly, nějaké ne, ale dobré nejsou žádné. Dělala jsem je z poloviční dávky. Sušeného zázvoru jsem dala 1 polévkovou lžíci. Chuť je taková trpká, mdlá.

  • Monika Lukašíková | 2. 12. 2008 19:02

    Taky jsem se do nich pustila, nemohla jsem se dočkat prvního samostatného pečení. Pro začátek snadný recept, docela se mi i povedl. Chutná to jako Bebe, ale s tou zázvorovou tečkou:o) Až změknou, bude to bomba. Jen jsem teda nedávala tu citronovou kůru, za tu chemii to nestojí, dala jsem radši trochu citronové šťávy.

  • Jana Vencková | 30. 11. 2008 21:04

    Tak jsem dnes pekla, nechala jsem je přes noc oschnout na plechu, i jsem je otočila, ale stejně mi při pečení "praskly" a vnitřek trochu vytekl - partner to ohodnotil, že vypadají jako "vetřelec"..ale chuťově jsou dobré, dala jsem je do krabice s kouskem jablka, doufám, že se do Vánoc rozleží..Dělala jsem je z poloviční dávky, formičkou vykrajovala malé kytičky a zázvoru jsem dala 1 PL lžíci, ale mám šušený, otevřený pytlík už delší dobu, možná už je míň ostrý.Vyšlo mi to na 110 kousků. Pěkný advent!

  • Klára Madejová | 26. 11. 2008 11:03

    Tak potvrzuji, že lze použít i čerstvý zázvor, od všech ingrediencí jsme daly pouze polovinu a k tomu lžíci sušeného zázvoru a na čajovou lžičku nastrouhaného čerstvého zázvoru. Dlouho jsem nevěděla, jak poznám, že už jsou hotové, ale je to těsně před tím, než začnou hnědnout, prostě když už je to tmavší žlutá, dejme tomu okrová. Kupodivu nejsou příliš tvrdé, dokonce jsou měkčí než perníčky. Do Vánoc budou jistě krásně měkoučké. Děkuji za skvělý recept!

  • Klára Madejová | 25. 11. 2008 14:10

    Nevíte jestli lze použít i čerstvý zázvor? Máme ho doma docela velký kus a ráda bych ho zpracovala do cukroví. Zázvorky jsem nikdy nezkoušela, ale myslím, že s čerstvým zázvorem by to mohlo taky jít...

  • Jana T. | 20. 1. 2008 09:26

    Právě jsem dopekla, proč čekat na další vánoce, když jsou tak výborné!!! Zázvoru jsem dala jak je uvedeno v receptu, cukru o něco méně a část mouky celozrné. Chutnají skvěle a vypadají ještě líp.

  • Kanysa | 17. 1. 2008 21:58

    Je již pár dní po Vánocích a pouším se do další várky zázvorek. Byť nezměkly, jsou úúúúúúúúúúúžasné (teda byly) a každý pouší slinu, jen si na ně vzpomene. Teď v zimě je to nejlepší kombinace se svařáčkem..mlask!!! Kéž je zima nekonečná!!! Děkuji za recept!!!!

  • jirina valdová | 4. 1. 2008 23:43

    nejprve chci poděkovat za tento recept.Zázvorky jsou vánoce mého mládí.Asi 35let jsem se snažila je upéct ale bez většího úspěchu, protože recept po babičce nebyl. Tak jsem po přečtení i příspěvků zkusila. Dámy a Pánové NÁDHERA! Byla jsem zase doma u babičky. Já jsem je před pečením obrátila, byly nádherné, chutnaly, ale měly jednu chybu, neroztekly se jak si pamatuji z mládí, byly moc pěkné. Za rok je dělám určitě zase.

  • Veronika | 29. 12. 2007 18:27

    Plně souhlasím s Janou, první dávku jsem pekla na začátku prosince a docela se rychle ztrácely, před Vánocemi jsem upekla ještě jednu a ty teď začínají být správně odležené. Jak jsem psala dříve, dělala jsem je z celozrnné mouky a tmavého cukru a takhle jsou opravdu skvělé. Nevím jestli vydržím do příštích Vánoc až se i druhá várka ztratí. Recept jsem rozhodně zařadila mezi tradiční vánoční, díky za něj :-)

  • Jana T. | 28. 12. 2007 20:59

    Jsou čím dál lepší a kdybych jich udělala dvojitou dávku taky by se snědly. Příští rok určitě dělám znova!!!!!

  • Eva Červenková | 28. 12. 2007 18:49

    no, kdyby jste pockala, tak by vam treba zmekly, obvykle se pecou tak 3 tydny predem..

  • Haňule | 28. 12. 2007 15:08

    Jak mohl být tento recept v top ten? Zázvorky nikomu nechutnají, pokud se tedy podaří ukousnout, před chvilkou jsem je všechny hodila do koše na odpadky.

  • Jiří Dorschner | 27. 12. 2007 14:31

    Je po Vánocích, zázvorky jsou na balkóně, v dóze s rozkrojeným jablkem a tvrdé jako diamant.

  • Martina | 17. 12. 2007 10:46

    Dělala jsem vše dle receptu, a cukroví bylo tvrdé. Ale dala jsem ho asi na týden na dno lednice a musím říct, že to pomohlo :-) Cukroví je opravdu dobré.

  • Petra Jelinkova | 15. 12. 2007 18:27

    Dělala jsem je letos poprvé a tak jsem pracovala jsem z poloviční dávkou. Doporučuji kvůli dětem dát toho zázvoru jen 10 g, jinak "pálí (jsou až moc kořeněná)". Určitě je neotáčet, přes noc se vůbec neroztekly a upéct ráno. Hotové jsou, když mají barvu jako piškoty. Díky za recept.

  • Stana | 12. 12. 2007 13:59

    A Markéto,nejsi ty náhodou Niky? :))

  • Anonym | 12. 12. 2007 13:27

    Zázvorky jsem právě dopekla, vzala jsem to zodpovědně, pročetla všechny příspěvky a upravila si recept o jedno vajíčko navíc. Přes noc jsem nechala vykrájené tvary na pečícím papíru v kuchyni, ráno je otočila a v poledne pekla. Nic se nesypalo, nic se nerozteklo, tvary nabyly a krásně drží. Zázvorky jsou tvrdší, ale tak to má asi být. A když budu chtít, aby změkly, dám do dózy s rozkrojeným jablíčkem. Chuťově jsou zajímavé, dobré.

  • Máří | 11. 12. 2007 22:06

    Venyss, klídek, proto se zázvorky pečou jako první, aby do vánoc stihly změknout ;-) Zázvorky s máslem je stejná "fligna" jako perníčky s máslem. Sice jsou hned měkké, ale moje sarančata se dožadují těch tvrdých. Věro - mám několik receptů na zázvorky a vždycky se nechávají odpočinout. Já je skladuju na pečícím papíře v předsíni - večer vykrájím a ráno peču. V kuchyni mi moc vysychaly a nenaskočily.

  • venyss | 11. 12. 2007 11:57

    včera byli ve snídani s novou renomovaní cukráři a říkali recept na zázvorky ve kterém nechybělo máslo! Asi je to jedna z věcí,proč je to pak tak tvrdé,ne?

  • Věra z Dc | 11. 12. 2007 10:40

    Chtěla jsem se poptat, jak tak čtu recep - to se nechává vykrojené cukroví na plechu odležet do druhého dne a pak se upeče ? Tak nevím kam bych to poskládala ... nebo to pečete rovnou ?

  • Anonym | 10. 12. 2007 10:26

    Nic škaredějšího jsem dlouho nejedla....

  • Markéta Slachová | 9. 12. 2007 12:36

    Tak musím opět pochválit. Dělala jsem je již před rokem přesně podle receptu a teď jsem dala místo hladké mouky celozrnou a hnědy cukr a jsou mnohem lepší :-) Dělala jsem je v horkovzdušné troubě 10 minut při 170 °C.

  • Ivona | 8. 12. 2007 21:49

    Zázvorky dělala vždycky babička, milovali jsme ho. Tohle cukroví bylo po upečení vždycky tvrdé, změklo až tak za tři týdny.

  • venyss | 7. 12. 2007 17:13

    Tak už je to pár dní, co jsem dělala, ale musím říct, že je to stále beton, tak nevím, čím by to mohlo být. Pomůžete mi někdo tuto záhadu vyřešit? Všechno cukroví se mi vždy podařilo a měla jsem problémy jak s těstem, tak i teď s tvrdostí. Přidala jsem jablko, tak uvidíme,jestli změknou, alespoň trošku... Tak jsem se na ně těšila...

  • Helča z hor | 6. 12. 2007 06:44

    já dávám 1 sáček-20g. opravdu jsou vynikající!

  • Hela - | 5. 12. 2007 16:13

    Skutečně se dává do tohoto pečiva jeden a půl celého sáčku zázvoru? Právě jsem načala nový sáček od výrobce Vitana, lízla jsem si ho a pusa mi hoří!

  • Hela - | 5. 12. 2007 15:51

    Zázvor je normální mleté koření v pytlíčku jako pepř nebo majoránka. Dodávají ho snad všichni výrobci, nejlacinější je od Vitany. Většinou se používá ke kořenění masa (zde např. Hovězí na zázvoru)

  • Máří | 5. 12. 2007 15:48

    Sušený zázvor najdete v obchodech mezi kořením - 1 sáček má 20 g.

  • Kristýna Švarcová | 5. 12. 2007 13:36

    Mám pouze dotaz.Jsem ještě mladá a nezkušená,teď jsme si s manželem pořídili sporák a láká mě tento recept.Akorát nevím,v jakým stavu se dá koupit zázvor.Zahlídla jsem pouze čerstvý.

  • Helča z hor | 5. 12. 2007 11:30

    zázvorky nejsou ostré. včera jsem pekla další dávku.děti první snědly a byly spokojeny.

  • marek jeryje | 5. 12. 2007 09:17

    O víkendu jsme pekli a musím uznat, že tento recept je fajn. Za poměrně málo práce celkem dobrý vísledek. Až tedy na to vykrajování :)..dávám 1

  • Di | 4. 12. 2007 15:47

    Zázvor v cukroví necítíte, nic není ostré.

  • Jiří Dorschner | 4. 12. 2007 15:04

    Zázvorky mě podle komentářů nalákaly, zkusím upéct. Myslíte, že pokud mi, stejně jako několika dalším kuchařkám, bude připadat zázvor moc ostrý, šlo by nahradit skořicí? Vím, že už to nebudou zázvorky,ale chuť by mohla být přijatelnější pro děti.

  • Máří | 3. 12. 2007 18:52

    Dělala jsem je z vajíček XL, s cukrem vyšlehala v robotu, pak jsem vyměnila metlu za hnětač a dosypala mouku. Těsto bylo akorát a zázvorky krásně vyskočily.

  • Veronika | 3. 12. 2007 17:52

    Včera jsem upekla, krásně voňavé a chuťově vynikající. Jen jsem použila pro mě přijatelnější celozrnnou mouku a tmavý cukr. Proto mám na vás, spokojené kuchařinky, prosbu o zaslání fotky vašich zázvorek k tomuto receptu. Ty moje zřejmě vlivem mouky moc nevybehly, chuťově jsou ale výborné a do Vánoc budu muset ještě připéct.Tak jen pro porovnání. Děkuji :-)

  • vladka | 3. 12. 2007 12:41

    udělala jsem z poloviční dávky,ale přesně podle receptu.Zpracovávala jsem cca 15 minut a pak to šlo v pohodě zpracovat.Upečené krásně naběhly a chuťově jsou supr.

  • Helča z hor | 3. 12. 2007 06:57

    Včera jsem upekla.Fantastická chuť a ta vůně...Apak jsem je musela rychle schovat protože bych musela péct znovu. Dávaám za 1!

  • venyss | 2. 12. 2007 19:22

    Tak nevím,v čem byla chyba..ale po přidání vajec už se to těsto dalo...jinak po upečení je to pěkně tvrdé ale chuť zajímavá...cukroví peču dlouho a nikdy jsem neměla problémy.Byla jsem ráda, že jsem dělala z poloviční dávky...nechci hanit,protože nevím,jaký bude výsledek po případném změknutí...určitě dám vědět...

  • Linda Klein | 2. 12. 2007 10:58

    Zazvorky jsou fantasticke! Pekla jsem z polovicni davky, ale dala jsem jen 12 g zazvoru a vypomohla jsem si jednim bilkem navic. S testem se krasne pracovalo, zazvorky pri peceni krasne naskocily a chutnaji uzasne. Jsou mekke, nepali na jazyku, proste parada:-)) Moc dekuji za recept.

  • Jana T. | 1. 12. 2007 20:57

    Chvíli to trvalo, ale celkem se dařilo. Možná záleží na velikosti vajec - použila jsem docela velká. Já bych přidala žloutek, nebo lžíci vody, ale opatrně, těsto musí zůstat tuhé.

  • venyss | 1. 12. 2007 20:28

    Dělala jsem z poloviční dávky a nakonec jsem tam dala téměr stejný počet vajec, jako na celou dávku..I tak bylo těsto velmi tuhé, mám to na plechu,zítra upeču a jsem na tento pokus velmi zvědavá. Nevím,proč jsem s tím měla takové problémy, které tu nikdo neměl...těsto voní krásně, tak jsem zvědavá, jestli to bude i k snědku...

  • Jana Matoušková | 1. 12. 2007 20:02

    venyss: Zrovna jsem je dodělala a to těsto mi zabralo tak dvacet minut, ještě jsem si říkala, že to jde celkem pěkně spojit...Ubrala jsem trochu zázvoru a sejně mi přišlo těsto moc pikanní, tak jsem přidala ještě čvrtinu ostatních ingrediencí a teď je to myslím akorát, tak doufám, že se ten zázvor pečením zas moc nezjemní.

  • venyss | 1. 12. 2007 19:27

    můžete mi někdo poradit,jak dlouho vám trvalo udělat z přísad těsto?Už to tu robim půl hodiny a pořad je to jen drobenka...ani prsty už necítim.díkes

  • maminka | 1. 12. 2007 06:52

    Kdysi je pekla moje babi a byli super

  • Ivana | 29. 11. 2007 08:52

    pekla jsem prvně,manželovi i mě chutnají i tvrdé.. večer jsem zadělala těsto a vykrájela na plechy,druhý den v poledne jsem pekla a nic se nerozteklo.. už se těšíme až změknou..

  • Léňa | 26. 11. 2007 18:33

    Pekla jsem před 14-ti dny, zdá se že už začínají měknout. Pokud budu ještě někdy péci, dám méně zázvoru než je uvedeno v receptu (připadá mi, že jím mýdlo), a nechám zaschnout i z druhé strany, myslím, že se pak neroztečou.

  • Ládik Jiránek | 25. 11. 2007 00:36

    Poraďte mě, proč se mě spodní půlka zázvorek tak nějak rozteče při pečení? Kde dělám chybu?Nikde, to je právě na zázvorkách to žádané - vypadají, jako by byly ze dvou vrstev (ze dvou druhů těsta) a přitom jsou jen z jednoho.To je právě ono, když ta vrchní část je jakoby "vyfouklá".L.J

  • Jana T. | 23. 11. 2007 22:41

    Eli zázvor se dává mletý sušený - koření. Podívejte se na sáček kolik má gramů a z toho vycházejte. Můžete třeba obsah sáčku vysypat na talířek a rozdělit na polovinu, čvrtinu atd., nebo jenom odhadnout. Doporučila bych dát raději o trochu méně než více, aby zázvorky byly jemnější. Záleží také na kvalitě zázvoru!

  • eli | 23. 11. 2007 19:49

    Chapu to dobre ze se ma dat zazvor jaky se normalne prodava jako koreni? A nevite prosim nekdo kolik toho zazvoru (na lzicky). Nemam vahu a 30 g neodhadnu. Diky za radu

  • Lucie Koutská | 22. 11. 2007 22:53

    Moje babička dělá stejně ty nejlepší zázvorky...nic proti:)

  • Jitka Kopecká | 21. 11. 2007 10:59

    Aby cukroví změklo, třeba perníky nebo zázvorky, dávám do krabice krajíc chleba.Také to funguje. Pro Blanku L.:Zázvorky by pálit neměly, jen lehce by měly po zázvoru vonět. Rada - dát zázvoru méně ale rozhodně je pečte dál. Neměly by na vánočním stole chybět.

  • iva vostis | 16. 11. 2007 20:02

    pekla jsem poprvé,dávám za jedna

  • karolina | 16. 11. 2007 10:23

    zázvorky jsem upekla - jsou vynikající.Zázvoru ale dávám méně. Já ponechávám odpočinout již vykrájené tvary - nejméně 5 hodin na plechu , poté upeču - neroztečou se.Aby nebyly tak tvrdé lze ubrat bílky a přidat žloutky. (Na 500 dkg mouky 6 žloutků a pouze 2 bílky, lžičku prášku do pečiva).

  • Marta Blažejová | 15. 11. 2007 15:32

    babička mě učila zázvorky otočit spodní stranou nahoru a nechat den uležet.vždy zůstanou v původním stavu

  • Gábina H | 14. 11. 2007 10:41

    Zdeňko, mysláím, že se mi loni ta spodní vrstva taky prochu roztekla, ale nebylo to zas tak moc. Myslím, že je to tím, že vršek je zaschlý, tak líp drží tvar.

  • Zdeňka Matušková | 13. 11. 2007 20:05

    poraďte mě, proč se mě spodní půlka zázvorek tak nějak rozteče při pečení? Kde dělám chybu?

  • Anonym | 7. 11. 2007 20:47

    Zázvorky jsou skvělé. Neumím si bez nich Vánoce představit. A že je moje maminka opravdu umí. Navíc to bylo nej cukroví mého dědečka, takže pro mě jsou i takovou vzpomínkou na něj. Můžu jen vřele doporučit. A taky je mám radši tvrdší:-)

  • Kristýna Dvořáková | 17. 12. 2006 18:26

    Kdyby Vám zázvorky nezměkly, tak zkuste starý trik: Uložte zázvorky do krabice, tu dejte do igelitové tašky a do krabice vložte rozkrojené jablko. Mely by natahnout vlhkost a změknout.My je ale máme rádi i tvrdší - jako sušenky. Jinak Blanko L., neměly by pálit tak, aby to bylo nepříjemné, ale jemnému pálení se u zázvoru asi nevyhnete.

  • Eva Mlýnská | 14. 12. 2006 09:12

    Zázvorky se vždycky pekly pro našeho tatínka a nám chutnaly až v lednu. Vydrží hodně dlouho, ale potřebují ten starý studený špajz, mě se nikdy tak dobře nerozleží a čerstvé to je něco úplně jiného. Zázvorky musí být vláčné a v puse se rozpouštět.

  • Gábina Houšková | 14. 12. 2006 08:51

    Já jsem je pekla včera, krásně vyskočily a jsou moc dobré. Nechala jsem je před pečením odležet 1 den. Pekla jsem asi 10 minut při 150. Zatím jsou tvrdší, ale snad se rozleží. Citron jsem neměla, tak jsem dala kůru z pomeranče.

  • Blanka L. | 13. 12. 2006 23:08

    Tak jsem je konečně taky upekla. Bohužel, chuťově mě trochu zklamaly a nechutnaly ani manželovi. Jsou honě moc cítit po zázvoru a na jazyce pálí. Už je asi péct nikdy nebudu a jestli ano, tak zázvoru dám mnohem méně a cukru taky. Opravdu mají zázvorky pálit?

  • Markéta L. | 11. 12. 2006 18:28

    Klobouk dolů :-)Převčírem jsem vykrájela hříbečky, včera upekla..vůně se vlekla po celém bytě..pak jsem namočila kloboučky v čokoládě a dneska ochutnala.. Jsou zatím tvrdé, ale vynikající, že možná ani nestihnou změknout. :-)

  • Radka Strejcová | 8. 12. 2006 14:26

    krásně se dělaly, po upečení vypadají taky hezky, ale jsou strašně tvrdé - nedají se skoro ukousnout. Tak doufám, že se do vánoc proleží.

  • Zuzana Zlámalová | 30. 11. 2006 12:08

    Ne, tuk tam nepřijde žádný, je to pro tento druh pečiva typické.

  • Gábina Houšková | 29. 11. 2006 13:51

    tuk tam nepřijde žádný?

  • Alenka Aová | 28. 11. 2006 17:50

    Pro info, mě tato dávka vyšla na 3 plechy a pekla jsem každý 9minut při 170 stupních

  • palo | 20. 12. 2005 00:37

    V sobotu som ich piekol tieto zázvorky - žial som ich vyvalkal velmi na tenko - aj tak sa nafukli. V pondelok rano som piekol dalsiu davku s hrubkou 3mm - krasne sa nafukli. Chutovo su tiez vynikajuce - piekol som z hnedeho cukru a spaldovej muky, takze biele nebudu, ani ked sa zastrelim. Zaradujem medzi osvedcene recepty a davam za 1.

  • Kateřina Pikorová | 14. 12. 2005 17:15

    Tak jsem je taky upekla a povedly se...hezky se nafoukly :-) dala jsem do nich jak zázvor sušený, tak i čerstvý a je to mňamka! Díky za recept!

  • Kristýna Dvořáková | 12. 12. 2005 11:34

    Máte pravdu,že je toho hodne,ale opravdu je účelem,aby to oschlo.Nepřikrývat. Udělejte si třeba poloviční dávku,stejně je toho dost:-).Moje babička to mívala po celé kuchyni, na každém plechu, i na papíru na žehlícím prkně:-),na parapetu... A paní Radka má pravdu,že ikdyž nezměknou, jsou dobré jako sušenky. Hodně zdaru!

  • Míša Dědková | 10. 12. 2005 10:14

    já taky dělám perníčky tak, že si jeden den udělám těsto, nechám ho do druhého dne v chladu,pak vykrájím tvary a ty ještě nechám tak 2 hodiny ležet na plechu...pak peču.Dalo by se to udělat i tady? Ono přece jenom toho bude dost a kam bych to dala:/

  • Věra | 6. 12. 2005 13:51

    Rozumím tomu tak, že udělám těsto, hned vyválím a vykrajuji...nechám na papíře odležet a teprve druhý den peču ? nevyschne to cukroví než ho upeču ? přikrývá se ?... nebo se nechá odležet těsto jako na perníčky vcelku v chladu a druhý den se teprve válí a vykrajuje...?

  • Jana Hr. | 6. 12. 2005 12:36

    Pekla jsem je poprvé v životě a povedly se. Jsou výborné.

  • Kristýna Dvořáková | 3. 12. 2005 11:53

    Zázvorky se nepotírají ničím. K.

  • Jana Hr. | 29. 11. 2005 10:10

    Potírají se zázvorky vajíčkem nebo ne?

  • Radka Kašparová | 23. 11. 2005 23:41

    Peču je na konci listopadu společně s perníčky. Máme je rádi, i když nezměknou a jsou křupavé jako sušenky. Už jsem zkoušela i čerstvý nastrouhaný zázvor - je aromatičtější, ale pak se musí zachovat množství předepsaného cukru, aby tu ostrost kompenzoval. Je to jede z osvědčených receptů po babičce...doporučuji

  • HJ | 2. 10. 2005 14:32

    Díky za radu.

  • Kristýna | 22. 9. 2005 13:40

    Peču je obvykle týden až 10 dní před.Pokud by se stalo,že nezměknou, zabalte nádobu s nimi do igelitového sáčku a přes noc k nim vložte půlku jablka.Stejný trik platí i na perníčky.Vzhledem k tomu,že jsou bez tuku,vydrží mnoho týdnů dobré.

  • Abies Alba | 22. 9. 2005 13:10

    HJ: Moje maminka je pékávala ještě před Mikulášem.

  • HJ | 22. 9. 2005 11:17

    Má, velice ráda toto cukroví, ale prosím, jak dlouho tyto zázvorky pečete před vánoci, aby se se rozležely a změkly.Děkuji

Vyberte, co chcete vytisknout
Kategorie: Nejlepší dezerty Vánoční cukroví
Moučníky Cukroví Pečení Slovník pojmů
Použité ingredience v tomto receptu: Citronová kůra Hladká mouka Moučkový cukr Prášek do pečiva Vejce Zázvor - mletý
Podělte se s přáteli o recept
Česká kuchařka Chodské recepty

Mohlo by vám zachutnat

Domácí paštika

Domácí paštika

Falešný vlašský salát

Falešný vlašský salát

Bylinkové máslo

Bylinkové máslo

Alenčin medovník

Alenčin medovník

Mexická polévka z naší hospody

Mexická polévka z naší hospody

Zatloukané řízky

Zatloukané řízky

Grilovaná nebo pečená špeková zelenina

Grilovaná nebo pečená špeková zelenina

Buchta s marmeládou a kokosem z Anglie

Buchta s marmeládou a kokosem z Anglie

Cupcakes

Cupcakes

Doporučujeme

10 minut
Rybičková pomazánka

Rybičková pomazánka

45 minut
Mini pizzy calzone II.

Mini pizzy calzone II.

45 minut
Jahodová bublanina

Jahodová bublanina

20 minut
Bezový sirup za studena

Bezový sirup za studena

30 minut
Restovaná zelenina se sýrem halloumi

Restovaná zelenina se sýrem halloumi

30 minut
Jahodové knedlíky raz dva

Jahodové knedlíky raz dva

40 minut
Havajské kuře huli huli

Havajské kuře huli huli

50 minut
Pizza s chřestem a parmskou šunkou

Pizza s chřestem a parmskou šunkou

30 minut
Bramborový salát s koprem a slaninou

Bramborový salát s koprem a slaninou

Poslední sledované recepty

632
Špagety se zeleninovou omáčkou a mletým masem
Špagety se zeleninovou…
92
Voňavý sirup z bezinkových květů
Voňavý sirup z…
41
Pórková polévka s cizrnou
Pórková polévka s cizrnou
30
Těstoviny se smetanovou omáčkou, zeleninou a kuřetem
Těstoviny se smetanovou…
28
Nivová omáčka ke grilovanému masu
Nivová omáčka ke…

Zajímavé články

6 druhů ovoce a zeleniny, které byste neměli loupat
6 druhů ovoce a zeleniny, které byste neměli…
16 českých receptů, které by měla umět každá žena, než se vdá
16 českých receptů, které by měla umět každá žena…
10 potravin, díky kterým se budete cítit i vypadat mladší
10 potravin, díky kterým se budete cítit i…
9 rad, jak se s pomocí jídla zbavit vypouklého břicha. Pozor si dejte i na některé zdravé potraviny!
9 rad, jak se s pomocí jídla zbavit vypouklého…
Netradiční pizzy, které si zamiluje celá rodina
Netradiční pizzy, které si zamiluje celá rodina
AHA.cz Brzo nebudu... Sobota o konci života

Brzo nebudu... Sobota o konci života

Mimibazar Jak se dostat po porodu do formy: Tyhle cviky zvládnete i doma

Jak se dostat po porodu do formy: Tyhle cviky zvládnete i doma

Dáma.cz Ženské tělo po porodu: Reálné ženy z Česka se nafotily i se striemi a faldíky

Ženské tělo po porodu: Reálné ženy z Česka se nafotily i se striemi a faldíky

Blesk pro ženy Obléká celebrity na StarDance Tour: Kubelková byla největší výzva, říká návrhářka! A co prozradila na Dykovou?

Obléká celebrity na StarDance Tour: Kubelková byla největší výzva, říká návrhářka! A co prozradila na Dykovou?

Ženy.cz Jablko, Oliva nebo také Šalvěj: Které celebrity pojmenovaly své děti podle jídla?

Jablko, Oliva nebo také Šalvěj: Které celebrity pojmenovaly své děti podle jídla?

Blesk.cz Vartecký se opět ozval fanouškům: Místo vysvětlení sdílel krasavice!

Vartecký se opět ozval fanouškům: Místo vysvětlení sdílel krasavice!

SportRevue.cz FOTO: Krásky z greenů. Klára Spilková a 32 dalších nejhezčích (ex)golfistek na světě

FOTO: Krásky z greenů. Klára Spilková a 32 dalších nejhezčích (ex)golfistek na světě

Maminka.cz KVÍZ: Kolik si toho pamatujete z první a druhé třídy? Otestujte se, jak jste na tom s prvoukou

KVÍZ: Kolik si toho pamatujete z první a druhé třídy? Otestujte se, jak jste na tom s prvoukou

Blesk Horoskopy Velký horoskop lásky na červen: Kdo se bláznivě zamiluje a koho čeká rozchod?

Velký horoskop lásky na červen: Kdo se bláznivě zamiluje a koho čeká rozchod?

  • Recepty.cz
  • Zázvorky - staročeské vánoční cukroví
 
  • © 2019 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu.
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Jednotná kontaktní místa / Single Points od Contact