• Blesk.cz
  • |
  • Blesk pro ženy
  • |
  • AHA!
  • |
  • Dáma.cz
  • |
  • Maminka.cz
  • |
  • E15.cz
  • |
  • Reflex.cz
  • |
  • FITweb.cz
  • |
  • Ženy.cz
  • |
  • MojeZdraví.cz
  • |
  • více Created by potrace 1.13, written by Peter Selinger 2001-2015
    • Ábíčko.cz
    • Auto.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FinExpert.cz
    • iSport.cz
    • MobilMania.cz
    • SportRevue.cz
    • Živě.cz
    • Sazka eLEAGUE
Recepty.cz - logo
  • Oblíbené recepty
    • Sezónní recepty
    • Nejlépe hodnocené
    • Poslední komentáře
    • Tip - týdenní menu
  • Nejnovější
  • Suroviny
  • Světová kuchyně
    • Česká
    • Slovenská
    • Francouzská
    • Italská
    • Čínská
    • Řecká
    • Mexická
  • Rady
  • Magazín
  • F.O.O.D.
  • Videorecepty
  • Přihlásit se
  • Vložit recept
  • Přihlásit se
Recepty.cz - logo
Pokročilé vyhledávání Podle ingrediencí
Vložit recept
Zdravý oběd Rychlá večeře Chuťovky Polévky Maso Omáčky Přílohy Těstoviny Moučníky Zdravé Rychlé Sladké Dezerty Velikonoce
  • Recepty.cz
  • Zavařené jídlo na dovolenou
Napište svůj komentář k receptu

Zavařené jídlo na dovolenou

autor: Ivana Přikrylová
0.0
moje hodnoceni
2.7
hodnotilo: 32
doba přípravy: neuvedeno
obtížnost: snadné
Vložit do kuchařky Vložit do nákupu Vytisknout recept
Zavařené jídlo na dovolenou
Nahrát fotku
 

Suroviny

počet porcí: neuvedeno
    • maso jakékoli uvařené maso a ostatní jídla

Postup přípravy receptu

1
Jídlo na dovolenou uvařte obvyklým způsobem, dejte do zavařovacích sklenic a sterilujte 2 hodiny na 100 °C. I přes dvouhodinové vaření jídlo již dále neměkne (nerozvaří se) a zůstane stejné.
2
Důležité upozornění: do jídla nesmíte dávat mouku, protože by jídlo zkvasilo. Např. guláš, roštěnou... děláme klasickým způsobem, ale bez mouky. Tu přidám na zahustění jídla až na dovolené a chvíli povaříme. Pokud zavařuji např. pečené kuře, tak ho po upečení vykostím, dám do sklenic i se štávou a zavařím (ušetříme místo ve sklenici).
Podělte se s přáteli o recept

Podobné recepty

Zavařené fazolky nakyselo

Zavařené fazolky nakyselo

Zavařené houby ve sladkokyselém nálevu

Zavařené houby ve sladkokyselém nálevu

Plov (Pilaf) - Ázerbájdžánské národní jídlo

Plov (Pilaf) - Ázerbájdžánské národní…

newsletter

Nenechte si ujít sezónní inspirace a recepty!

Zaregistrujte se k odběru newsletteru a my vám každý týden zašleme osvědčené tipy.
Souhlasím s podmínkami pro užívání služby informační společnosti a seznámil/a jsem se s informací o zpracování osobních údajů .

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.

 

Komentáře k receptu

  • minies | 10. 9. 2018 20:44

    Prosím vás, mám ty sklenice, až je naplním a uzavřu, obrátit dnem vzhůru a na jak dlouho? Mám je obrácené nechat vychladnout a pak sterilovat nebo jen nechat obrácené chvíli a ještě horké je sterilovat? Díky za informace :-)

  • Pavel | 2. 7. 2014 16:52

    ...mouku? proč do guláše mouku, to je kulinářský faul

  • VeŠ | 27. 5. 2014 11:14

    A toho chceš na dovči pod stanem dosáhnout jak?

  • Radvik | 20. 8. 2013 11:04

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak zavařené jídlo na dovolené uchováváte? Jestli v lednici nebo ve skříňce. Omlouvám se, jestli je to hloupý dotaz, jsem kuchařka amatérka a chtěla bych si zavařit něco s sebou na dovolenou.

  • HonzaK | 17. 6. 2013 12:01

    Co je základem každého vaření? ... ČERSTVOST!!!!

  • Marek | 25. 10. 2012 13:38

    Můj postup: Jen papriky a rajčata nakrájet, trošku vody - žádné koření ani cibule. Mírně povařit. Směs nalít do sklenic pevně utáhnout víčko a sterelizovat jen ,aby víčka tzv. chytli. Závada může spočívat vtom,že jsou špatné víčka. S Vaším problémem já osobně jsem se nesetkal. Zdraví Vás bc. O C E L A Marek.

  • Tereza T
    Tereza T | 11. 2. 2011 14:16

    Hotovo, nyní můžete recept sama editovat. Hezký den

  • recepty73
    recepty73 | 11. 2. 2011 06:57

    ...nejlepší varianta jak se vyhnout konzervám ;-) ,pokud jedete třeba pod stan! Kolikrát jsem si při otevření ,,pokladu v plechu,, říkal,že psí konzerva vypadá a voní líp,než ta připravená pro naší konzumaci :-( .Chápu,proč je ,,pokrm :-$ ,,v neprůhledném obalu ;-) :-D

  • Ivana Přikrylová | 10. 2. 2011 23:43

    jsem autorkou receptu, prosím admin. o přidání mého jména, které se při přechodu na nové na nové stránky vymazalo

  • otakar pospišil | 12. 3. 2010 22:21

    Omnia víčka jsem opustil již před drahnou dobou. Dokud byly ty s červeným vnitřkem, tak to šlo. Nyní používám pouze Twist víčka a maximální spokojenost. Rada: pokud víčko nejde povolit, nutno poklepat víčko kolem dokola o stůl a pak to jde.

  • Ivana Císařová | 25. 8. 2009 08:01

    Mně jednou pustilly sklenice (povolila víčka) v bouřkovým počasí, taky může být nepatrně poškozený okraj sklenice, poškozené víčko... Než dávám sklenice do zavařovacího hrnce, tak vždy musí víčko držet, nesmí se ani nepatrně protáčet. Pokud úplně netěsní, tak je to taky špatně.

  • Jirka Hloušek | 24. 8. 2009 20:45

    Kdo mi pomůže odhalit mou chybu? V minulosti jsme doma pravidelně zavářeli základ pro lečo - papriky a rajčata, nakrájet, promíchat, namačkat do sklenic Omnia, zavíčkovat, sterilizovat - a drželi. Nyní jsem to dělal stejně a po třech dnech mi i víčka pustila. Plnil jsem po okraj sklenice, dolil šťávou z pokrájené zeleniny, sterilizoval 25 min při 85 °C.

  • Kateřina Dvořáková | 15. 1. 2009 15:13

    Tak je zavařeno... tu smetanu jsem nakonec neryskovala, tak jsem zvědavá, jak to ve výsledku dopadne, až to přítel dodělá :c) Jinak ale děkuji za nápad, že se dá zavařovat vepřové, to jsem věděla, ale že mohu zavařit i cokoli jiného, to mě nenapadlo.

  • Di - | 13. 1. 2009 17:21

    Smetanu, šlehačku nebo třeba kávovou smetanu tam určitě přidat zvládne - nebo to sní bez ní.

  • Kateřina Dvořáková | 13. 1. 2009 16:30

    děkuju. Já to zavařuju drahé polovičce, která si to bude i dodělávat, tak se snažím vymyslet jídla, s kterými bude mít co nejméně práce (kterou nemůže zkazit...) :c)

  • Di - | 13. 1. 2009 12:04

    To bych raději nedělala. Smetanu bych tam přidala až při ohřívání.

  • Kateřina Dvořáková | 13. 1. 2009 11:21

    chci se zeptat - pokud do jídla patří smetana / šlehačka - může se zavařovat i takové jídlo? (Pokud ho tedy nezahustím moukou)? Nezkazí se to s tím?

  • Monika Linková | 8. 4. 2008 23:49

    No jak to tu čtu,je mi z Vás ouvej....!!!!Na tom zavařování opravdu nic špatného není.Dělám to po každé,jak se někam jede dál,víc než 150km od domova.Mám 22.měsíčního syna a dala bych mu totéž.Lidi nebudme hyeny a dejme ruku na srdce.Jen tu každý,kdo je proti,dělá ze sebe hygienu.Romy fandím Ti!jen tak dále,pa.M.

  • Renata | 5. 8. 2007 15:44

    Můžete mi prosím poradit. Guláš, vepřové jsem nandala do sklenic a vařila plně ponořené první den 2 hod. Tři skenice ale pořád plavou. Druhý den jsem vařila cca 1,5 hod. a plavající sklenice jsem zatížila. Plavou pořád a nevím zda odvíčkovat dolít převařenou vodou doplna a zase vařit 2 + 1 hod. Moc díky

  • Eva Lattenberg | 25. 7. 2007 10:15

    Ahoj Romy, děkuji za tvůj komentář. My se teď chystáme s naším 16ti měsíčním synkem do Chorvatska a chtěli bychom si taky zavařit nějaké to jídlo. Mohla by jsi mi poradit, jak jídlo správně zavařit. Děkuji moc Eva

  • Lucie | 25. 6. 2007 13:55

    Dovolím si upozornit na článek, co by mohl zaujmout při této diskusi - http://ekonomika.idnes.cz/kupovana-kojenecka-vyziva-je-zdravejsi-nez-pripravena-doma-p4x-/test.asp?c=A070620_182616_test_maf

  • Romy | 25. 6. 2007 13:18

    Lidko, nemyslela jsem tebe - pokud jde o odsuzování. Teď bych jen ráda napsala, že dovolená již proběhla - ke spokojenosti všech a dcery nakonec asi nejvíce, protože když jsme odjížděli, plakala a chtěla zase na trek a nosila nám boty a krosničku, ať už jdeme. Polévky jsem taky zavařila, kupovat denně čerstvé potraviny možné opravdu nebylo a vařit taky ne. Obrátila jsem se nakonec na svou známou, která má vystudovanou konzervárenskou průmyslovku, aby mi s technologií odborně poradila a taky na svou tetu, která zavařovala jídlo strýcovi na cesty (20 let jezdil s tirákem). Když se pečlivě dodrží postupy, je to v pořádku. A taky bylo - nic se nezkazilo a vše bylo OK. Do polévek jsem však malé nezavařovala pro jistotu maso - což jsem ani dříve neměla v úmyslu - tam by hrozil případný botulotoxin. Jen doporučuji raději použít Omnia sklenice (a vždy nová víčka) - lépe se dá kontrolovat těsnost. A to při každém zavařování v domácím prostředí.

  • Lidka | 24. 6. 2007 19:43

    Romy, rozhodně neodsuzuju. Jen říkám, za čím si stojím - zavařovat jídlo pro dítě není bezpečné.

  • Romy | 24. 6. 2007 00:11

    Je mi líto, kam tato diskuze došla. Kdybych nepsala pro koho jídlo zavařuji, nebylo tolik dalších komentářů mimo téma a možná by mi i někdo poradil s problémem. Původně jsem nechtěla nic k diskuzi komentovat, ale přeci jen něco nakonec napíšu.Já krkavčí matka rozhodně nejsem a své dítě konzervy nutit jíst nebudu, když mu nechutnají - ani mně nijak nevoní a jejich složení se mi často také nelíbí (např. pepř pro 10ti měsíční dítě považuji za nevhodný). A zkoušela jsem i konzervy nějak vylepšit, ale tu chuť to prostě nepřebije. Dceři jinak během celého roku vařím každý den čerstvý oběd, takže má to nejlepší, co může dostat. A systém - ať si několik dní nejí, když mu to jídlo nevoní, však ono si zvykne - s tím nesouhlasím. A toto je každého věc.A také nechci nikomu vysvětlovat na jaké dovolené jezdíme, prostě máme rádi hory a dcera také (i když má teprve 2 roky - což je pro někoho nepochopitelné) - nejede poprvé a na treky chodíme i během roku, takže víme, jak se kde cítí.

  • Jana Cz. | 20. 6. 2007 11:21

    Jano, ale já také vařím dceři každý den čerstvé jídlo. Pestré a podle zásad zdravé výřivy. Dětskou konzervu ale také občas dostane, např. když jedeme na celodenní výlet. Ve většině restaurací dětem konzervu rádi ohřejí a není s tím nejmenší problém. A pokud vím, dětské výživy jsou v naší zemi velmi hlídané, aby měly dětičky jen to nejlepší. Koukám, že už jsme asi trochu od tématu. Receptu se to zas až tak netýká :-)

  • Jana Malá | 19. 6. 2007 22:14

    Moje děti nikdy nejedli dětské konzervy ne proto že by byli zvyklé na sůl a jiné koření,ale právě proto,že jsem jim každý den dělala čerstvou zeleninu.Myslím že uvařit mrkev,brambory a jinou zeleninu rozhodně není problém,hlavně v létě.A o tom to celé je.Čerstvě uvařená zelenina voní,což se o čerstvě otevřené dětské konzervě rozhodně říct nedá.Ale to je věc názoru.

  • bibi | 18. 6. 2007 16:51

    to PetraV: Mohla bych tě poprosit o konkrétní zavařování masa v papiňáku? Jak velký máš hrnec? Mám 4l a 6l Fagor, kolik do něj vody. Jde to i se syrvým masem? A můžu použít sklenice se závitem?Díky B*

  • Lada Kovářová | 18. 6. 2007 10:31

    Romy, pro dcerku připravujte jídlo vždy čerstvé, obchůdek se zeleninou najdete všude, a uvaření zeleninové polévky nebo těstovin, rýže atp. vám nezabere více jak 30 minut. Pokud dcetka odmítá tuhou stravu a jí výhradně polévky a kaše, doporučila bych vám dělat polévky čím dál hustější, až se z nich stane klasický pokrm. Vhodné druhy masa lze připravit na přírodní způsob (nebo na zelenině) s větším množstvím šťávy do toho přimíchat uvařenou rýži, těstoviny atp. a máte něco jako polévku :-) Chce to jen vytrvat a nepolevit.

  • Lada Kovářová | 18. 6. 2007 10:29

    Romy, pro dcerku připravujte jídlo vždy čerstvé, obchůdek se zeleninou najdete všude, a uvaření zeleninové polévky nebo těstovin, rýže atp. vám nezabere více jak 30 minut. Pokud dcetka odmítá tuhou stravu a jí výhradně polévky a kaše, doporučila bych vám dělat polévky čím dál hustější, i do zeleninových přidávat kousek masa, až se z nich stane klasický pokrm. Vhodné druhy masa lze připravit na přírodní způsob (nebo na zelenině) s větším množstvím šťávy do toho přimíchat uvařenou rýži, těstoviny atp. a máte něco jako polévku :-) Chce to jen vytrvat a nepolevit.

  • Vlasta K. | 18. 6. 2007 09:55

    Teda já nevím, ale my cestujeme s malým od malička, poprvé jsme byly na skautském táboře na 4 dny když mu bylo 6 měsíců, šlo to mu uvařit nějakou zeleninku. Rok na to, byl mu rok a půl jsme byli na puťáku po máchově kraji na 6 dní a také to šlo sem tam něco uvařit. Ráno dostal rohlík, v poledne teplé jídlo a večer jogurt. Nikdy jsme s tím neměli problém. Letos v létě se chystáme do Českého ráje. A to není žádný komfort-spíme vždy ve stanu!Prostě dítě není překážka, musí se mu trochu podřídit,ale nepřehánět. Samozřejmě nevím jak v cizině,jezdíme jen po Čechách, ale faktem je, že jídlo bych doma nikdy nezavařovala,dávala bych jen čerstvé. A ty blemcačky z obchodu mi malý taky nejedl, jen ty sladké přesnídávky...

  • Anonym | 17. 6. 2007 22:33

    Možná se po těch horách chystáte nosit dcerku na ramenou, ale ona by se docela určitě mnohem líp cítila někde za chalupou. To když už si ten "terén" kvůli ní nedokážete odpustit, udělali byste snad fakt líp, kdybyste ji nechali u babičky.

  • Lusinda | 17. 6. 2007 20:30

    Jani přesně to jsem chtěla napsat.

  • Jana Cz. | 17. 6. 2007 19:26

    Jani, ale děti nemají ještě zkažené chutě solí, cukrem a kořením a je to pro ně přirozené. Moje patnáctiměsíční dcera jí např. bílý jogurt a pije čistou vodu. Věřím, že když jí začnu dávat sladkou šťávu a ochucený jogurt, už se mi k přírodní chuti nevrátí. Takových příkladů by bylo ještě mnoho. Spíš se trochu divím Romy, že si troufne s docela zásadním problémem vyrazit na dovolenou, já bych do toho nešla. Tím problémem myslím jídlo, né dcerku :-)

  • Lusinda | 17. 6. 2007 19:19

    Ale dětská chuť je uplně jinde.

  • Jana Malá | 17. 6. 2007 19:03

    Už jste někdy ochutnali dětskou masozeleninovou konzervu?Já si myslím,že v jídle nejsem vybíravá a sním všechno(chutná mi i v nemocnici)ale tohle bych nesnědla ani za úplatu.

  • Lusinda | 17. 6. 2007 17:07

    Já jsem s dcerou ve dvou letech jela tak max. do jižních Čech,kde jsem jí mohla čerstvě uvařit.

  • Lusinda | 17. 6. 2007 17:05

    Simi moc obdivuji vaše recepty i všeobecný optimismus,ale tady zásadně nesouhlasím s vaším názorem.V oblasti jídla nemá "tvrdá ruka"co dělat.Spíše jít příkladem anebo respektovat osobnost dítěte(ale ne vychovat malého tyrana).

  • Lusinda | 17. 6. 2007 17:03

    Simi moc obdivuji vaše recepty i všeobecný optimismus,ale tady zásadně nesouhlasím s vaším názorem.V oblasti jídla nemá "tvrdá ruka"co dělat.Spíše jít příkladem anebo respektovat osobnost dítěte(ale ne vychovat malého tyrana).

  • Simča Sládková | 16. 6. 2007 21:30

    Romy - nevím, na dvouleté dítě bych asi byla trochu více pes a už teď doma ho začala natvrdo zvykat na hotová batolecí jídla (teď doma proto, abych s tím nezačínala v cizím prostředí v cizině). Prostě podle mně by dítě mělo zbaštit to, co dostane nevymýšlet si... Jsem hodně krkavčí matka, ale všechny děti v mojí péči zatím přežívají ve zdraví :o)))) Prostě bych mrně navykla na to, co bude jíst potom na dovolené a doma bych riskla i to, že by mi pár dní jídlo odmítalo a bylo pár dní hlady....

  • Lidka Kábrtová | 13. 6. 2007 23:44

    Romy, nechci být krkavčí matka, ale hlad je skutečně nejlepší kuchař. Pro dvouleté dítě rozhodně jídlo na dovolenou nezavářet, je to šílený risk, navíc otravy botulotoxinem jsou strašlivě nebezpečné. Co když byste jí třeba do polévky z konzervičky pro děti nalámali rohlík, nepomohlo by to? Ale zavařování jídel na dovolenou je o malér. Já nejsem typ maminy, co by stál věčně u sporáku, takže vařím jednoduchá a rychlá jídla, uvařit se dá dobře i v mikrovlnce. V mikrovlnce třeba za 4 minuty upečete bramboru, uvaříte těstoviny přímo v talíři za 10 minut, možností je spousta.

  • Máří | 13. 6. 2007 13:15

    Zažila jsem 80. léta v Rumunsku a Bulharsku, 90. léta v Chorvatsku pod stanem, s benzínovým vařičem - základem byl lovecký salám a ovesné vločky :-) - mám skvělé vzpomínky. Ale nikdy jsem nezavařovala domácí konzervy. I v zahraničí se dá nakoupit a uvařit za rozumné peníze (akorát v tom Rumunsku to byl tehdy problém...). A dnes považuju za součást dovolené i poznávání typické místní kuchyně - jak restaurací, tak průzkum tržišť a supermarketů (se slovníkem v ruce) a vaření z místních surovin.

  • Zdena z JM | 13. 6. 2007 13:00

    Děkuji za vysvětlení,ale v tomto případě bych si raději dala guláš z konzervy nebo chleba s máslem.

  • Anonym | 13. 6. 2007 12:57

    Kromě kompotů a zeleniny nezavářím, ani kdyby to mělo být jen na pár dnů. Zdraví má člověk jenom jedno. Dovolená s velmi malým dítětem podle mne jednoznačně znamená přizpůsobení programu potřebám toho malého dítěte. Takže nebudu uvažovat o túrách, atd., ale o tom, aby se děcko cítilo dobře a dostalo vše, co potřebuje. Chata nebo chalupa někde v Česku - s možností nákupu čerstvých potravin j- e v takovém případě určitě lepší než zájezd bůhvíkam kombinovaný se snahou ušetřit na jídle.

  • Máří | 13. 6. 2007 12:48

    Jde o to, že průmyslově vyrobené konzervy se sterilují při teplotě 121,1 °C. Tím se zničí i odolné spóry např. Clostridium botulinum - produkuje botulotoxin - prudký jed. Při domácím zavařování dosáhnete maximálně teploty 100°C, v tlakovém hrnci o něco více - to záleží na hrnci. Tuto teplotu spóry přežijí, vyklíčí a způsobí v lepším případě zkažení konzervy, v horším případě začnou produkovat toxin, který na vzhledu ani na chuti nemusíte poznat. Proto se provádí po 24 hodninách opakovaná sterilace, která zahubí i vyklíčené spóry, následuje zchlazení a skladování při chladničkových teplotách. Ovšem není to 100% a proto si myslím, že není rozumné s malým dítětem riskovat. Kyselé potraviny - ovocné kompoty, zeleninu v nálevu apod. chrání právě jejich kyselost. Ale zavařené maso, masné výrobky, luštěniny, hotová jídla - sice jsou domácí z kvalitních surovin a bez "éček", ale jsou rizikové.

  • Zdena z JM | 13. 6. 2007 12:00

    Se zavařováním hotových jídek nemám zkušenosti,proto mi vaše komentáře nejsou zcela jasné.Myslela jsem si,že domácí jídlo se na cesty zavařuje proto,že je zdravější než kupované konzervy.Zvlášť pro malé děti.

  • Máří | 13. 6. 2007 11:41

    Romy, souhlasím s Lidkou. Zavařovat pro malé dítě je riziko. Já mám tři děti a pokud jim někdy něco nechutnalo, tak si musely počkat na další jídlo, případně dostaly suchý rohlík, ovoce. Hlad je nejlepší kuchař - a lepší dítě hladové, respektive bez teplého jídla, než s žaludečními potížemi.

  • Romy | 12. 6. 2007 22:05

    Lidko, u nás je problém ten, že malá odmítá jakékoliv hotové skleničky. Nikdy je nechtěla jíst - už od prvních příkrmů. Hotová jídla jsou tedy pro nás k ničemu. Už loni jsme se s tím natrápili a zkoušeli, co se dá. Ani se toho nedotkla, holt jí jen domácí stravu a konzerv se ani nedotkne. Kaše dostává pravidelně na večeři, takže nelze ji týden krmit jimi ještě k obědu. Navíc jedeme na hory, takže přes den budeme v terénu a proto nelze nic dovářet - pouze ohřát. Proto musím polévky sebou zavařit. Je pravda, že konzervy a polotovary (hotové omáčky, polévky a bujóny) k vaření nepoužívám doma ani já.

  • Lidka Kábrtová | 8. 6. 2007 08:42

    Romy, závářet cokoli na dovolenou pro dvouleté dítě bych neriskovala. Určitě je lepší koupit už hotové skleničky se zavařenými jídly - jsou tam směsi s masem, polévky, určitě si vyberete. Lepší bude vždy koupit po jednom domů na zkoušku, abyste viděla, co jí chutná a podle toho se vyzásobit na dovolenou. Ale s dvouletým dítětem bych skutečně neriskovala. Jinak je dobré vzít s sebou instantní krupicové kače, dobré jsou i ovesné kaše od Emca - stačí je jen zalít horkou vodou - u nás je miluje můj malý syn i muž.

  • Tereza - | 7. 6. 2007 17:28

    A nebolo by možné použiť instantné cestoviny? Tie by ste mohli zobrať sebou podľa potreby.

  • Romy | 6. 6. 2007 21:48

    Ráda bych se zeptala na zkušenosti se zavařováním polévek. Se zeleninovými asi nebude problém, ale jak je to s polévkami, které obsahují nudle, kapání apod. Potřebuji zavařit jídlo pro 2-letou dceru a ta chce jíst teď převážně polévky. Dovářet nebo upravovat jídlo na dovolené nebude možné, tak by mě zajímalo jestli např. ty nudle nejsou pro zavařování problém.

  • Věra | 6. 6. 2007 13:43

    Nezkoušel prosím někdo zavařovat v mikrovlnce? Slyšela jsem že to jde, ale nemám vůbec žádné zkušenosti. Děkuji

  • PetraV | 5. 6. 2007 09:02

    já zavařuji upečené maso v tlakovém hrnci podle knihy Konzervování v domácnosti-do hrnce naliju 1-2l vody, naskládám sklenice, uzavřu a dám na max. výkon plotynku, až hrnec začne syčet tak zapnu hodiny na 20 -60 minut podle velikosti sklenic, pára musí stále prudce unikat. Pak vypnu a nechám samovolně snížit tlak a pak teprve vytáhnu. výhoda je, že se to nemusí dělat 2x.nikdy se mi nic nezkazilo, ale je pravda, že po dojetí na místo vždy dám sklenice do lednice.

  • Lenka K. | 9. 3. 2007 12:50

    Nemohla byste mi podrobně popsat,jak si připravíte pečené kuře i se zavařením?Děkuji

  • Ivana Přikrylová | 24. 10. 2006 13:04

    Co se týče trvanlivosti. Jídlo dělávám pouze pro účely dovolené, kdy bez problémů přečká celou dovolenou i při velkých vedrech. Když něco zbylo a přivezli jsme jídlo zpátky domů, pak jsme jej konzumovali i po 2 měsících a bylo v pořádku.

  • Tereza Sokolová | 25. 9. 2006 15:08

    Mám dotaz? Jak dlouho zavařené jídlo takovýmhle způsobem vydrží?

  • Iva | 31. 7. 2006 21:08

    Takto zavařuji jídlo na dovolenou mnoho let. Vyhodila jsem jen pečenou kachnu, ale ta měla za sebou 10 dnů v autobuse na okružní cestě jižní Francií při teplotách dost přes 30°C. Do sklenic dávám jen maso s malým množstvím šťávy. Na místě pak k masu připravím nějakou omáčku či šťávu ze sáčku.

  • Eva K. | 3. 7. 2006 07:00

    Díky holky, konečně jsem našla to, co hledám.Já mám konkrétní radu od kamarádky.Jakékoliv syrové maso narovnat do sklenic(07l) a přidat jeden stroužek česneku, lžíci vody, dvě lžičky soli.Pak vařit na 90°C 2 hodiny

  • Marsí | 2. 6. 2006 11:18

    Ivano..také peru okurky v automatce na máchací program....:o)))..dělám to už léta..akorát se poté musí spustit program na prázdno nejlépe s určitým množstvím sody, aby se pračka vypláchla.A o tom zavařování v klasické Romovce jsem už také slyšela. No co...vyzkoušet se má všechno a česká hlavička má nepřeberné množství nápadů...:o))

  • Ivana Přikrylová | 1. 6. 2006 16:43

    Viz Berry: zavařovat v pračce, byť obyčejné, jsem ještě neslyšela. Ty sklenice se tam nerozbijou? No v televizi jsem viděla jak se vaří jídlo v myčce na nádobí, tak už se přestávám divit. Moje známá např. umývá okurky před zavařováním v pračce, kterou zapne jen na máchací program bez vyhřívíná a samozřejmě bez prášku.

  • Berry | 1. 6. 2006 13:16

    Také zavařuji jídlo na dovolenou (jezdíme na vodu, do Chorvatska, ale i na chatu bez ledničky), stejným způsobem, jako paní Ivana, tj. 2x po l hodině s odstupem 24 hodin. Zavařuji hotová jídla se vším všudy (zahuštěná atd.), jen trochu méně solím a kořením (guláš, omáčku na špagety, roštěnky, kuře pečené i na paprice, králíka na smetaně atd.). Zatím jsem nic nevyhodila.Pro Maju: pokud mám najednou více sklenic (nevejdou se mi do hrnce), zavařuji v el. troubě. Na vyšší plech naskládám sklenice, aby mezi nimi byly rozestupy, do plechu naliju vodu, a dám do předehřáté trouby (pokud je obsah sklenic horký), druhý den (vychladlé sklenice), dám již od začátku, a zavařuji stejně jako v hrnci, jen tak o 10 - 20 minut déle (podle velikosti sklenic - 0,3 l nebo 0,75 l). Jediné, co hlídám, je voda v plechu, aby se nevyvařila (občas doliju horkou). Mám s tím dlouhodobé zkušenosti nejen se zavařováním jídel, ale i kompotů. Také lze zavařovat v pračce (ne automatka), máte-li starší s ohřevem, např.

  • Di | 1. 6. 2006 12:49

    Nezavařuji často, ale pokud ano, tak sklenice narovnám do pekáčku s vodou a dám do trouby. Troubu zapnu na maximum a počkám, až se v obsahu sklenice objeví bublinky. Pak troubu vypnu a sklenice v ní ponechám alespoň 20 minut. Po vyndání je obrátím dnem nahoru a přikryji hadrem. Takto lze zavařovat jídlo i kompoty.

  • Maja | 1. 6. 2006 11:56

    Prosím, jak se zavařuje v elektrické troubě?Víte poradit?

  • Ivana K. | 1. 6. 2006 11:08

    Není na tom nic složitého. Do vymyté Omnia sklenice se nacpe upravené maso i se šťávou, omáčkou nebo jen tak, zavře se víčkem s červenou gumičkou a steriluje 2x 1 hodinu s rozestupem 24 hod.

  • Ivana | 1. 6. 2006 11:00

    Je popsáno v návodu shora. Co Vám na tom Kejty není jasné?

  • Kejty | 1. 6. 2006 10:40

    Můžete mě prosím popsat , jak se to zavařuje?

  • Martina | 1. 6. 2006 09:31

    Já jsem už několikrát zavařovala guláš, plátky na hříbkách, ptáčky atd. vše i s moukou ve šťávě a nezkazilo se nikdy nic. Zavařovala jsem taky na dvakrát, jako paní Ivana a opravdu bylo vše OK.

  • Ivana Přikrylová | 31. 5. 2006 17:26

    - Paní Kutačová, té cilule se vůbec nemusíte bát, do jídla ji běžně dávám a žádný problém se zavařením nikdy nevznikl. Jen ta mouka se musí vynechat.- viz anonym: tak ty těstoviny, žemlovka a francouzské brambory mě fakt nenapadly, zavařuji jen to co jsem uvedla nahoře v receptu na zavařování. Dík za obohacující nápad.- Ještě jeden typ na uchování másla na dovolené:Máslo nechejte změknout a nacpěte do šroubovacích skleniček (od majonézy), a zalejte po okraj vodou (nedochází k oxidaci). Při použití másla jen vodu vylejte, namažte si třeba chleba a pak zase doplňte vodu a zašroubujte. Vydrží i v horku bez problémů i 14 dnů.

  • Anonym | 31. 5. 2006 12:26

    Já kromě masitých jídel zavařuju do sklenic i zapečené těstoviny, žemlovku nebo francouzské brambory. Steriluju max. půl hodiny, ale zásadně používám nešroubovací sklenice - na šroubovacích nepoznám, jestli "chytly". Manžel jezdí často na cesty, takže mu do sklenic zavařuju skoro všechno včetně příloh.

  • Ivana K. | 31. 5. 2006 11:57

    Už léta takhle zavařuji maso na dovolenou, našla jsem postup v nějaké kuchařce po babičce. Jen ty dvě hodiny potřebné k zavaření rozdělím do dvou dnů. T.j. první den 1 hodinu a po 24 hodinách opět 1 hodinu.Nikdy se mi nic nezkazilo. Jako polotovar pro omáčku na špagety zavařím uvařené mleté maso do menších skleniček a dotvořím na místě.

  • Jana Kutačová | 31. 5. 2006 10:15

    Děkuji za skvělý recept.Loni jsem jela do Chorvatska a hledala dlouho rady,jak nejlépe zavařit maso.Udělala jsem to taky bez mouky a bez cibule a ani jedna sklenice se mi nezkazila a to jsem ještě nějaké přivezla domů a dojídaly se až na podzim..:o))

Vyberte, co chcete vytisknout
Kategorie: Zavařování & nakládání
Ostatní Zavařování a nakládání Zavařování Slovník pojmů
Použité ingredience v tomto receptu: Maso
Podělte se s přáteli o recept
Česká kuchařka Chodské recepty

Mohlo by vám zachutnat

Králík jako od babičky

Králík jako od babičky

Cannelloni se špenátem

Cannelloni se špenátem

Košovská specialita

Košovská specialita

Filé v alobalu

Filé v alobalu

Marinované špízy

Marinované špízy

Kořeněná panenka - grilovaná

Kořeněná panenka - grilovaná

Cottage pomazánka s tuňákem

Cottage pomazánka s tuňákem

Dietní těstovinový salát s tuňákem a citronem

Dietní těstovinový salát s tuňákem a…

Banánová roláda s pudinkovým krémem

Banánová roláda s pudinkovým krémem

Doporučujeme

30 minut
Losos na másle a limetách se šťouchanými bramborami

Losos na másle a limetách se…

20 minut
Chřestový salát s vejcem

Chřestový salát s vejcem

20 minut
Bylinkové kuře v marinádě chermoula

Bylinkové kuře v marinádě chermoula

60 minut
Makový dort s malinami

Makový dort s malinami

60 minut
Slaný chřestový koláč

Slaný chřestový koláč

30 minut
Strakaté blondie

Strakaté blondie

40 minut
Whisky krkovice s opečenými bramborami

Whisky krkovice s opečenými bramborami

30 minut
Chřestová polévka s pestem

Chřestová polévka s pestem

30 minut
Smažený bílý chřest

Smažený bílý chřest

Poslední sledované recepty

222
Trojí sladká ovesná kaše
Trojí sladká ovesná kaše
203
Vepřový guláš s mrkví
Vepřový guláš s mrkví
102
Kulaté kynuté knedlíky - příloha
Kulaté kynuté knedlíky -…
100
Chlebíčky s vejcem
Chlebíčky s vejcem
76
Pórková polévka s cizrnou
Pórková polévka s cizrnou

Zajímavé články

Cizrnová mouka, skrytý poklad vaší kuchyně: 5 způsobů, jak ji můžete použít
Cizrnová mouka, skrytý poklad vaší kuchyně: 5…
Májovky chutnají i léčí. Jak je bezpečně poznat a co z nich uvařit?
Májovky chutnají i léčí. Jak je bezpečně poznat a…
Nejlepší rebarborové koláče: S drobenkou, sněhovou čepicí i pro bezlepkáře
Nejlepší rebarborové koláče: S drobenkou,…
Dorty ke Dni matek: Nechte se inspirovat těmi nejkrásnějšími
Dorty ke Dni matek: Nechte se inspirovat těmi…
Kvíz: Legrační názvy jídel. Jestlipak víte, co se za nimi skrývá?
Kvíz: Legrační názvy jídel. Jestlipak víte, co se…
AHA.cz Nedělní Aha! 11.5.2025

Nedělní Aha! 11.5.2025

Mimibazar Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Dáma.cz Největší smolaři v lásce podle zvěrokruhu: Tato znamení nikdo nechce

Největší smolaři v lásce podle zvěrokruhu: Tato znamení nikdo nechce

Blesk pro ženy Muži promluvili: Jaké oblečení na ženách opravdu nesnášejí?

Muži promluvili: Jaké oblečení na ženách opravdu nesnášejí?

Ženy.cz Den matek se blíží: Inspirujte se tipy na dárky, které maminku opravdu potěší

Den matek se blíží: Inspirujte se tipy na dárky, které maminku opravdu potěší

Blesk.cz Po dlouhých odkladech kvůli zdraví… Tereza Mašková se vdala!

Po dlouhých odkladech kvůli zdraví… Tereza Mašková se vdala!

SportRevue.cz VIDEO: Legendární trefy. 11 nejslavnějších gólů v dějinách české hokejové reprezentace

VIDEO: Legendární trefy. 11 nejslavnějších gólů v dějinách české hokejové reprezentace

Maminka.cz Má spinální atrofii, je na vozíku, ale přesto se stala matkou. 'Lidé nechápali, proč nejdu na potrat,' diví se statečná Alex

Má spinální atrofii, je na vozíku, ale přesto se stala matkou. 'Lidé nechápali, proč nejdu na potrat,' diví se statečná Alex

Blesk Horoskopy Rituál pro čistý prostor i mysl: Jak na vykuřování a jaké byliny vás podpoří při očistě domova?

Rituál pro čistý prostor i mysl: Jak na vykuřování a jaké byliny vás podpoří při očistě domova?

  • Recepty.cz
  • Zavařené jídlo na dovolenou
 
  • © 2019 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu.
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Jednotná kontaktní místa / Single Points od Contact