• Blesk.cz
  • |
  • Blesk pro ženy
  • |
  • AHA!
  • |
  • Dáma.cz
  • |
  • Maminka.cz
  • |
  • E15.cz
  • |
  • Reflex.cz
  • |
  • FITweb.cz
  • |
  • Ženy.cz
  • |
  • MojeZdraví.cz
  • |
  • více Created by potrace 1.13, written by Peter Selinger 2001-2015
    • Ábíčko.cz
    • Auto.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FinExpert.cz
    • iSport.cz
    • MobilMania.cz
    • SportRevue.cz
    • Živě.cz
    • Sazka eLEAGUE
Recepty.cz - logo
  • Oblíbené recepty
    • Sezónní recepty
    • Nejlépe hodnocené
    • Poslední komentáře
    • Tip - týdenní menu
  • Nejnovější
  • Suroviny
  • Světová kuchyně
    • Česká
    • Slovenská
    • Francouzská
    • Italská
    • Čínská
    • Řecká
    • Mexická
  • Rady
  • Magazín
  • F.O.O.D.
  • Videorecepty
  • Přihlásit se
  • Vložit recept
  • Přihlásit se
Recepty.cz - logo
Pokročilé vyhledávání Podle ingrediencí
Vložit recept
Zdravý oběd Rychlá večeře Chuťovky Polévky Maso Omáčky Přílohy Těstoviny Moučníky Zdravé Rychlé Sladké Dezerty Velikonoce
  • Recepty.cz
  • Velikonoční tvarohový mazanec
Napište svůj komentář k receptu

Velikonoční tvarohový mazanec

autor: Jana z VM
0.0
moje hodnoceni
3.7
hodnotilo: 170
doba přípravy: 30 minut
obtížnost: snadné
Vložit do kuchařky Vložit do nákupu Vytisknout recept
Velikonoční tvarohový mazanec
Velikonoční tvarohový mazanec
Velikonoční tvarohový mazanec
Velikonoční tvarohový mazanec
Velikonoční tvarohový mazanec
Velikonoční tvarohový mazanec
Velikonoční tvarohový mazanec
Velikonoční tvarohový mazanec
Velikonoční tvarohový mazanec
7fotografií
Nahrát fotku
 

Suroviny

1 porce
    • 150
      g máslo
    • 500
      g hladká mouka
    • 3
      ks vejce + plus vejce s mlékem na potření
    • 150
      g moučkový cukr
    • 1
      balíček vanilkový cukr
    • 2
      lžíce hnědý rum
    • tuk
    • 2
      balíček prášek do pečiva
    • 2
      ks tvaroh nebo 1 tvaroh a asi 5 - 7 lžic mléka
    • mandle posekané (nemusí být)
    • citronová kůra
    • alobal
    • 2
      lžíce rozinky

Postup přípravy receptu

1
Z mouky, tvarohu, másla, cukru, vajec (příp. mléka, když máme jen 1 tvaroh), vanilkového cukru, vajec namočených rozinek i s rumem a oběma prášky zpracujeme tvarohové těsto na mazanec, které dáme na vál a rozkrojíme na polovinu. Uválíme dva mazance, které položíme na plech - ten jsme vyložili alobalem, potřeným máslem. Mazance nůžkami rozkrojíme do kříže a hodně potřeme vejcem s troškou mléka.

RADA: VIDEO, jak upéct velikonoční mazanec

2
Tvarohové mazance pečeme zvolna asi na 160 °C skoro hodinu - musíme zkusit špejlí.

RADA: Jak na mandlový mazanec

3
Z tohoto těsta dělám o Vánocích také vánočku, obě varianty nemají chybu, takže peču několikrát po sobě - o Vánocích i třikrát! Je to velice dobré, vláčné, voní kůrou a rumem, dobrota.

RADA: Tradiční velikonoční recepty

Podělte se s přáteli o recept

Podobné recepty

Mazanec II.

Mazanec II.

Mazanec z domácí pekárny

Mazanec z domácí pekárny

Mazanec s mandlemi

Mazanec s mandlemi

newsletter

Nenechte si ujít sezónní inspirace a recepty!

Zaregistrujte se k odběru newsletteru a my vám každý týden zašleme osvědčené tipy.
Souhlasím s podmínkami pro užívání služby informační společnosti a seznámil/a jsem se s informací o zpracování osobních údajů .

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.

 

Komentáře k receptu

  • Jitka | 14. 4. 2017 09:19

    Pravděpodobně jste udělali nějakou chybu v postupu. Pekla jsem na doporučení kolegyně (od které jsem ho ochutnala - třetí den po upečení, vláčný a výborný). S těstem se dobře pracovalo. Z našich dvou bochánků ten první zmizel hned (půlka ještě z teplého).

  • majkl1679 | 13. 4. 2017 17:35

    Dnes jsem pekl uvidíme až ochutnám

  • majkl1679 | 13. 4. 2017 17:24

    Uvidíme , dnes pekl

  • majkl1679 | 13. 4. 2017 17:23

    Dnes jsem pekl , uvidíme

  • Pavla | 12. 4. 2017 14:21

    Nejsem z receptu moc nadšená, kynutý je zkrátka nejlepší, protože tenhle je uplný opak, tuhý a nenadýchaný :-( :'( tak opakovat určitě nebudu.

  • Anita | 12. 4. 2015 12:45

    Opravdu moc dobré,pekla jsem 2x na velikonoce a chlapi chtějí i denes ,tak peču :-)

  • krehulka
    krehulka | 5. 4. 2015 23:50

    skvělé - mooooc se opět povedly a to prosím v USA a dokonce na Aljašce - z americké mouky, tvarohu atd. :-)

  • fanfan | 30. 3. 2015 09:54

    Prosím mohla by jste mi poslat recept na kynutý mazanec?

  • jarmila | 30. 3. 2015 09:23

    zda se nam dost tuhy :-( , jsme zvykli na jemne kynute mazance, co se v puse rozplynou

  • marci | 29. 3. 2015 21:51

    Dnes jsem zkusila upéct mazanec z poloviční dávky a moc se mně povedl. Tvaroh jsem dala plnotučný v obalu, ne vaničkový. Dobře jsem udělala na bochánku kříž, hezky vyběhl. Pekla jsem na 160 stupňů přesně hodinu a byl upečený krásně dozlatova. Opravdu doporučuji. Na Velikonoce budu péct z celé dávky.

  • Radka | 20. 4. 2014 16:57

    Kynutý je kynutý :-\

  • RADKA | 29. 12. 2013 13:10

    Mě se povedl,moc dobrý ;-)

  • Mončis
    Mončis | 31. 3. 2013 11:42

    Mazanec je docela tuhý ale není špatný, jsme zvyklí na kynutý a to je rozdíl.

  • majdulee | 30. 3. 2013 19:21

    me se moc nepovedl :-(

  • aja | 29. 3. 2013 10:33

    ted jsem do pekla je to dob ri :-) :-\ :-|

  • aja | 29. 3. 2013 09:19

    dobre ja :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P

  • aja | 29. 3. 2013 09:18

    nebiloto dobry :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$

  • aja | 29. 3. 2013 09:16

    toje blbi :'( :'( :'(

  • aja | 29. 3. 2013 09:15

    miluju mazance <3 <3 <3 <3 mnam.

  • aja | 29. 3. 2013 09:13

    moc vyborny :-) :-) :-)

  • magorka | 3. 3. 2013 14:27

    Já jsem dnes mazance pekla už opakovaně a jsou moc dobré,vláčné. Jen jsem to nemíchala všechno dohromady,ale ušlehala jsem heru s cukrem,pak tam přidala tvaroh a po trošce vešlehala vejce.Potom až nakonec jsem vmíchala mouku s práškem do pečiva.Nedávala jsem rozinky,ale nasypala jsem tam balíček kandovaného ovoce,které jsem nejdřív obalila v mouce.Na vále jsem těsto rozdělila,upravila do bochánků a upekla.Těsto bylo trošku řidší než klasické kynuté,ale upeklo se doře. :-)

  • ivulenka | 9. 4. 2012 10:03

    Tak jsem mazance také zkusila... Těsto se povedlo,ovšem na plechu mám 2 doslova placky rozteklé, vysoké asi 2 cm... :-( čím to ???? Nevyskočily potvory, docela mi to zkazilo náladu... A to jsou v troubě asi 20 minut... Asi je nakonec nakrájím na čtverečky....

  • Jana | 30. 3. 2012 23:04

    Girilli, já vím že reaguju hodně pozdě, ale když jsem na tenhle recept narazila až teď! :-D Za lepiost těsta může tvaroh, každý je jiný, jeden hodně mokrý, druhý tak suchý až se sype. Konzistenci těsta snadno dorovnáte moukou nebo mlékem. Vánočka by teda určitě šla. To, že sama píšete, že je chuťově je výborný, je nejdůležitější. Letos ho určitě zkusím upéct. My totiž nemusíme kynuté :-$

  • Girili | 22. 4. 2011 12:03

    Testo mi vyslo dost lepive. Mazanec se z toho uplacat da, vejcem jsem ho i uhladila, ze vypadal pekne. Chutove vyborne. Ale neni mi jasne, jak se z testa teto lepive konzistence da pripadne uplest vanocka. :-\

  • petra | 20. 4. 2011 17:25

    mnam,výborný recept :-)

  • Tereza T
    Tereza T | 8. 4. 2011 13:17

    Opraveno, díky.

  • Veronique | 22. 12. 2010 09:24

    Nevim jestli jsem jenom já natvrdlá ale nechápu tu první větu. Spíš nechápu kolik tam těch vajec vlastně patří. Díky když mi někdo odpovíte.

  • Fanfan | 18. 11. 2010 13:43

    Mazanec je dobrý, ale přiznám se, že jsem zkusila jednou a od té doby zase peču kynutý, pro mě je prostě nej... :-[

  • Jarka O. | 1. 11. 2010 23:07

    Přidávám fotku ze svého archívu.

  • Iva Pěnkavová | 13. 4. 2010 13:15

    bez chyby, mám ráda věci z tvarohu , dávám za 1 , jinak nelze !

  • Jarka O. | 12. 4. 2010 19:54

    Já mazanec po vychladnutí uchovávám v mikrotenu, aby neztvrdl ;-) Dělám stejný už několik let, druhý a třetí den je ještě vláčnější...pak nevím, nikdy tak dlouho nevydrží :-)

  • Kateřina Šulcová | 12. 4. 2010 13:51

    Tak jsem letos zkusila udělat tento mazanec, ale nevím kde jsem udělala chybu. Použila jsem 1 tvaroh a 3 lžíce mléka, s těstem se pracovalo docela dobře, po chvíli přestalo i lepit a hezky se tvarovalo. Po vytáhnutí z trouby to ještě šlo, ale druhý den byl i kámen měkčí než naše mazance, nevíte kde se stala chyba?!

  • tereza s | 3. 4. 2010 18:53

    Vynikající,nemá chybu.pekla jsem z 1/2dávky.Je vláčný, s těstem se dobře pracuje,krásně voní po rumu:-)Dávám1*

  • iva nemcova | 3. 4. 2010 17:59

    ....a jeste jsem si rikala-takove pekne testo :-)))

  • iva nemcova | 3. 4. 2010 17:51

    hergot,mazance jsem soupla do trouby a koukam,ze se na me vesele smeji 3 vajicka....tak uvidime,co z toho vznikne....

  • iva nemcova | 3. 4. 2010 17:41

    jezismarja,mazance mam v troube a koukam ,ze se na me smeji 3 vajicka..... to jsem zvedava,co z toho bude....

  • Lenka Pflegerová | 2. 4. 2010 07:52

    Včera jsem pekla a opravdu se povedl. Simčo v Kauflandu mají tvaroh ve vaničce 500 g.

  • Simča Sládková | 1. 4. 2010 18:05

    Jo, jo, zatím jsem u nás viděla jen 250g tvarohy.

  • iva nemcova | 1. 4. 2010 17:50

    ...predpokladam ,ze 1 baleni ma 250 gr ?

  • iva nemcova | 1. 4. 2010 17:48

    muzete mi,prosim ,rict kolik je toho tvarohu na vahu?(nebydlim v cesku,takze nevim o jake baleni tvarohu se jedna) dekuji

  • HANKA VINTEROVÁ | 1. 4. 2010 16:42

    Udělala jsem mazanec ze dvou tvarohů.Dva mazance.Všem mazanec chutnal dávám 1.

  • Zdena z JM | 30. 3. 2010 11:34

    Poprvé jsem tento recept použila na vánočku loni na Vánoce.Já jsem byla nadšená z jednoduché přípravy ostatní z výborné chuti.Nyní jsem pekla mazance a ty chutnaly i ve Španělsku,kam jsem je posílala dceři.Já ještě upečené mazance potírám rozpuštěným máslem a sypu cukrem s vanilkou.Jen bych se chtěla zeptat,jak dlouho mazance vydrží.Zabalila jsem jej do alobalu a dala do ledničky.Myslíte,že takto uložené vydrží 14 dnů?

  • recepty 73 | 8. 2. 2010 13:33

    Vyzkoušel jsem,udělal jsem jen jeden,z druhého jsem udělal roládu do bábovky.Mazanec mi přijde jako varianta tvarohové štoly,ale to co vzniklo z rolády vložené do bábovkové formy jsem nadšený!Potvrzuji to,že se s těstem krásně pracuje,a že jde určitě udělat z těsta vánočka,závin...Určitě bych ale příště nedělal ten kříž,protože mi mazanec v kříži praskal:-(,fotku tudíž raději nepřidám,určitě se povede někomu líp:-)Jiří

  • dagmar motlová | 23. 1. 2010 17:04

    stejně dělám štolu, jen přidám mandle, a přelít a sypat aspoň třikrát, ten vršek je nejlepší, mňam!!

  • Martina Šnaidaufová | 23. 1. 2010 16:51

    Zkuste hoještě teplý pomazat rozpuštěným máslem a hned posypat moučkovým cukrem, cukr se hezky nasákne a je ještě lepší :)

  • Martina Šnaidaufová | 23. 1. 2010 13:11

    Tento recept je skvělý, včera jsem mazanec dělala a už není :)

  • Zdena z JM | 14. 12. 2009 12:51

    Pekla jsem z rohoto těsta vánočku a musím dát velkou 1.Protože neumím vánočku plést,dala jsem ji do teflonové formy.Byla výborná.Byla to taková zkouška na Vánoce.

  • Blažena Halušková | 30. 1. 2009 11:04

    Tak i já dávám velkou jedničku! Těsto jsem zadělal ručním šlehačem; bylo to hned hotové a mazance neměly chybu (jenom manžel se divil: "To už jsou velikonoce?") Zkouška tedy dopadla skvěle!

  • ladislava staffenová | 27. 1. 2009 17:17

    určitě - 250 g :-DD

  • sibila sibilidou | 27. 1. 2009 17:16

    Dobry vecer:) Ziji v zahranici a chi tento recept vyzkouset.precetla jsem skoro vsechny komentare,ale nikde jsem si nevsimla kolik gramu je ten tvaroch,jen to ze je klasicky baleny jako maslo.To je jedna kostka 250gr?

  • Jana Řezníčková | 12. 1. 2009 14:28

    Nechápu, joli joli, v čem jste udělala chybu... podle tohoto receptu dělám vánočku i mazance celé roky a naprosto bez problémů. Je pravda, že trocha mouky se musí vždycky přidat, ale nikdy jsem je neměla vyloženě lepivé.... Taky se musí těsto dobře propracovat.

  • joli joli | 11. 1. 2009 15:43

    Jano Ř.: těsto mám lepivé a špatně se s ním pracuje....(dělala jsem ze dvou tvarohů) musela bych přidat spoustu mouky, aby se nelepilo,a to mám obavu, že se zkazí chuť!

  • Ivana Císařová | 2. 1. 2009 09:32

    Podle tohoto receptu dělala svoji poslední vánočku moje maminka a vzkazuju autorce, že maminka ve svých 75 letech byla rozhodnutá, že už jiný recept používat nebude. Tu vánočku jsem tehdy jedla, takže budu pokračovat místo ní.

  • Jana Řezníčková | 2. 1. 2009 08:38

    A proč by se z tohoto těsta nemohla udělat vánočka? Dá se z toho přece zpracovat cokoliv, i štola.Jak si těsto vytvarujete, tak to bude. O Vánocích z něho peču vánočku - normálně ji upletu - a o Velikonocích dělám dva mazance. V čem je problém??

  • joli joli | 1. 1. 2009 20:50

    Je to výborný mazanec, jen nechápu jak se z tohoto těsta dá udělat vánočka!!!

  • brettv brettv | 27. 10. 2008 09:39

    mńam, mńam, první mazanec a velký úspěch, dělala jsem z jednoho tvarohu a dala trochu méně cukru,,dnes jsem to zkusila udělat na jeden mazanec a dala do dortové formy a taky ok.

  • Irena Zahoříková | 11. 8. 2008 13:35

    Můj první mazanec! Skvělý! Naprostý úspěch! Rodinka ani nepoznala, že není kynutý a chutnal jim i více, než ten náš dosud oblíbený recept! Díky za úžasný recept!

  • Michaela Rau | 16. 4. 2008 16:47

    Tak jsem o víkendu podlehla svému snu (pekla jsem s babičkou něco kynutého), naběhla do krámu a dala se do pečení. Rozinky nebyly, zachránily to sušené švestky a celá rodina se oblizovala - jen máma pořád chodila ujídat a nadávala, že jarní dieta přijde vniveč :o) Takže receptu dávám výbornou!

  • Dagmar | 2. 4. 2008 21:52

    Neskúšal to prosím niekto piecť v remoske?

  • Danuša | 26. 3. 2008 19:47

    Těsto je trošku lepivé, leč výsledek je mlask!!! Právě jsem dopekla postvelikonoční mazance a ještě nejsou vystydlé a už půlka jednoho chybí.. asi to mluví za vše!!!

  • Jana z VM | 26. 3. 2008 16:47

    Letos jsem vyzkoušela jeden mazanec udělat s umělým sladidlem kanisinem a nebyl vůbec žádný rozdíl mezi ním a tím druhým s normálním cukrem.Ještě se dodatečně omlouvám Lidce K., že jsem jí neodpověděla na dotaz. Jednak jsem neměla několik dní přístup na net a jednak bych to musela nejdříve zvážit, protože z hlavy bych si to netroufla.

  • Martina Bernová | 25. 3. 2008 08:27

    Dobrý den, tak jsem tento recept taky letos na Velikonoce zkusila a musím uznat, že je naprosto fantastický. Dávám 1*. Upekla jsem ho v sobotu a ještě v úterý byl krásně vláčný.

  • Marie | 25. 3. 2008 07:40

    Mazanec podle tohoto receptu peču již několik let a je výborný. Aby neztratil tvar používám pro pečení dortovou formu a v poslední době nahrazuji moučkový cukr sladidlem pro diabetiky (1/3 váhy cukru), nebo jak je uvedeno na dia sladidle.Dávám jedničku.

  • Anna Jiřičková | 24. 3. 2008 15:49

    Dobrý den, tak píšu, jak jsem slíbila. Včera jsem vyzkoušela Váš recept a není co dodat - fantastický. Rozhodla jsem se pro variantu 1 tvaroh + mléko a povedlo se. Pravda, těsto se trochu lepilo, ale to mě neodradilo. Pekla jsem přesně hodinu na 160 stupňů v elektrické troubě a byly úplně akorát. A ta vůně! Prostě božský. Protože jsem se bála, aby mi neztratily při pečení tvar, obalila jsem je po obvodu staniolem (několika přehlým). Trochu "vylezly" a pozměnily tvar a vypadali jako šnečí ulita, ale právě to se mi líbilo!:-)Ozdobila jsem je navrh asi dvaceti celými mandlemi a i po upečení zůstaly krásně světlé. Příteli chutná, co víc si přát!?:-). Doporučuji a dávám za 1:-) Malá rada: po nastrouhání citronové kůry smíchám s vanilkovým cukrem a nožem "pokrájím". Citronové esence se tak víc uvolní a v mazanci ještě více provoní.

  • ivana Tomečkova | 23. 3. 2008 20:24

    právě jsem ho dopekla byl bezvadný dávám za 1

  • Kája Kohoutová | 22. 3. 2008 14:52

    Tak dnes padly oba mazance za oběť našim mlsným jazýčkům. Upozorňuji, že jsem je upekla včera večer a jsou teprve tři hodiny odpoledne. Měla jsem koupit rovnou čtyři tvarohy, protože na velikonoce žádný mazanec nezbyde :) Dávám 1!

  • Jana | 22. 3. 2008 13:32

    Dobrý den, dnes jsem vyzkoušela tento recept i když jsem použila 1 tvaroh výsledek stojí za to . Přidala jsem do něj i kandované ovoce. Dávám 1

  • jolana behalova | 21. 3. 2008 17:51

    Výborný !!! Bohužel jsem upekla jen z poloviční dávky a už je pryč...... Dávám 1.

  • Marta Dočekalová | 21. 3. 2008 13:11

    Mazanec je dobrý. Dávám za 1.

  • Lidka K. | 20. 3. 2008 09:53

    Jano, já k práci ještě studuju, takže taky nestíhám. Jen prosbu - budu teď mazanec pé¨ct a nebudu mít k dispozici váhu. Poradí mi někdo, kolik je 0,5 kg mouky hrnků? A kolik v hrnku dát cukru? Moc díky.

  • Jana | 20. 3. 2008 08:05

    Včera jsem už pekla mazance podle tohoto receptu, přidala 5 dkg nakrájených mandlí - mazance jsou výborné, vřele doporučuji!

  • Jana z VM | 19. 3. 2008 16:55

    Zdeňko, nemám teď už moc času dívat se na stránky receptů, protože to dělám v práci jen tak narychlo a pročítat recepty, příp. psát komentáře, je dost časově náročně a to už teď nelze.... Jenom občas mrknu, co je nového a všimla jsem si, že dost těch, kteří spolu se mnou psali komentáře i recepty, už tady jsou taky poskrovnu. Nebo se mýlím? Ale stánrky jsou moc fajn a to i beze mě.

  • Anna Jiřičková | 19. 3. 2008 15:09

    Dobrý den, vypadá to zajímavě, vyzkouším a dám vědět, jak to dopadlo:-)

  • Marie | 13. 3. 2008 08:31

    Podle stejného receptu peču mazance a vánočky již několik let a jsem vždy spokojena. Jsou vláčné a dobré.

  • Zdeňka | 12. 3. 2008 17:48

    Jani,kde jste se tak dlouho toulala,moc jste mi tu chyběla. Mazanec je výborný,pekla jsem na Vánoce jako štolunna Velikonoce udělám mazance.Dávám 1.

  • Jana z VM | 12. 3. 2008 16:54

    Ale toto není KYNUTÉ těsto. Nenechá se kynout, hned po zpracování se dává na plech a peče - viz recept.

  • Jana z VM | 12. 3. 2008 16:53

    Zdenko, je to tak. Toto je dávka na 2 mazance.

  • Anonym | 12. 3. 2008 14:41

    Jeste jsem nepekla kynute testo s praskem do peciva, urcite vyzkousim tyto Velikonoce. Manzela po drozdi pali zaha, tak uvidime az udelam tento mazanec.

  • Zdenka | 2. 3. 2008 09:56

    Dobrý den, mám dotaz,tato dávka je, pokud jsem to dobře pochopila, na dva mazance? Díky Zdenka

  • Hana | 4. 1. 2008 11:55

    ahoj, tento mazanec jsem zkousela pred Vánocemi a moc se mi podaril, vydrzel dlouho mekky, krasne nabyl ! moc diky za recept, doporucuji vyzkouset i antitalentum na peceni ! o vikendu ho delam znovu !

  • Hana | 4. 1. 2008 11:55

    ahoj, tento mazanec jsem zkousela pred Vánocemi a moc se mi podaril, vydrzel dlouho mekky, krasne nabyl ! moc diky za recept, doporucuji vyzkouset i antitalentum na peceni ! o vikendu ho delam znovu !

  • Věra | 11. 12. 2007 09:15

    Nezkoušel někdo v domácí pekárně? Jestli ano na jaký program. (nekynuté těsto?)

  • Mirka K. | 2. 11. 2007 16:37

    Nalákaly mě pochvalné komentáře, ale nás to nijak nenadchlo. Příště se vrátím ke kynutému mazanci.

  • ester romankova | 14. 10. 2007 16:29

    dobry den mazanec byl moc dobry vlacny davam za 1 jeste jednou dik

  • Jana Vencková | 1. 9. 2007 14:40

    Mazance jsou výborné, vláčné a voňavé. Taky se mi slil křížek, ale to vůbec neavdí. Lepší je dávat tvaroh balený, ne z vaničky, ten je moc řídký.Děkuju za skvělý tip..zase jedno "rodinné stříbro"!Je to bezva varianta pro ty, co se "bojí" kynutého těsta, jako já. :-)

  • Lucie D. | 10. 5. 2007 13:31

    Mazance byly výborné :o)) Dala jsem jeden balený tvaroh a raději jen 2 lžíce mléka s tím, že kdyby se mi zdálo těsto tuhé, tak ještě trochu mléka přidám. Ale těsto bylo akorát, hezky se s ním pracovalo ..... a krásný výsledek byl druhý den už pryč :o))))

  • Jana z VM | 10. 4. 2007 09:34

    Moc díky za pochvaly, taky jsem ho pekla a taky se mi opět slily oba mazance do sebe, ale to nevadí. Křížek se dělá proto, aby se to nevydulo do strany, jako se stalo Janě. Když hojně mažu před pečením mazance vajíčkem, tak ten křížek štetečkem hodně protírám, aby aspoň trochu držel.Většinou se to povede, ale někdy taky moc ne, což na chuti neubírá.:o)

  • Hana Rožníčková | 9. 4. 2007 10:52

    Také jsem pekla, byl výborný. Mastný se mi nezdál vůbec, je to jiné těsto než kynuté. dala jsem 2 tvarohy a pokud bychom ho nesnědli, určitě vydrží dost dlouho vláčný. Mám v oblíbených, Jano jasná 1*.

  • Lenka Kaňová | 9. 4. 2007 10:03

    Těsto se mi povedlo lépe, než konečný výsledek. Použila jsem bio špaldovou mouku a místo cukru rýžový slad. Vonělo to pěkně citrónovou kůrou a rumem, ale při pečení se kříž slil a upečený mazanec byl podle mě dost mastný. Byla jsem celkem zklamaná. Nevím, jestli to bylo australskými surovinami, nebo českýma nešikovnýma rukama.

  • Jana Czerwenková | 8. 4. 2007 19:15

    Výborné! Vezla jsem je k rodičům na ochutnání a nikdo nepoznal, že nejsou kynuté. Byla jsem pochválena, že nejsou cítit kvasnicemi :-) - moc chutnaly. Mamka si vzala recepta. Jen jsem zapomněla udělat křížky a pravděpodobně kvůli tomu se mi bochánky vyduly do strany. Dlouho si držely svůj pěkný tvar, ale najednou se vyvalily. Myslím si, že kdyby byl křížek, "utíkalo" by to tudy.Taky se mi nakonec spojily jako paní Daniele, ale jsou super!

  • Daniela Hrušková | 8. 4. 2007 11:57

    Právě se mi peče v troubě, podle špejle vypadá akorát, radši je tam ještě chvilku nechám. Dala jsem dva na velký plech a oni se mi spojili...jak kynuly v troubě. Neva, odtrhnu je od sebe po vystydnutí..už se na to těším, voní to tu po celém bytě. Jinak jsem je průběžně mazala a dosypávala mandličkami.Kříž se mi při vykynutí ztratil, ale vypadají krásně. díky za recept

  • Dagmar | 7. 4. 2007 11:51

    Skvělý recept, rychlý a hlavně výborný. Vřele doporučuji, včera jsem je pekla a dneska zase, protože už nic není. Vřele doporučuji!!!!!

  • Jana z VM | 20. 3. 2007 12:14

    Je to možné, já si vždycky připravuji všechny suroviny do kuchyně večer předem. Potom by se to nemělo stát. Jestli se Vám lepí těsto, přidejte trochu mouky, zřejmě jí bylo dost málo, když se Vám i křížek slil, to by se stát nemělo. Já taky při zpracování těsta trochu mouky přidávám, aby se nelepilo, ale zase, aby nebylo moc tuhé, prostě akorát.

  • Věra | 20. 3. 2007 08:34

    Paní Jano, nemyslíte si, že chyba by mohla být v různých teplotách ingrediencí? Tvaroh jsem vzala z lednice. Děkuji.

  • Jana z VM | 19. 3. 2007 10:30

    Nevím, kde je chyba, mně se prozatím vždycky povedl a peču jej (i vánočku z tohoto těsta) dost dlouho. Snad se povede příště.

  • Věra | 18. 3. 2007 17:41

    Mazanec jsem pekla poprvé. Asi jsem něco udělala špatně. Těsto se mi lepilo, křížek nahoře se mi slil a mazanec se mi zdál dost těžký. Ale už není, to je hlavní. Pro klid si říkám: "Žádný učenec z nebe nespadl!"

  • Evasma | 6. 1. 2007 03:22

    Pekla jsem hodinu na 160 stupňů - píchala špejlí - nic se na ni nechytalo. Po vystydnutí a rozkrojení byl mazanec uvnitř "mokrý". Toto se mi stalo i s kefírovou bábovkou. Jak jinak mám poznat, že je uvnitř hotový, když na špejli se nic nechytá?Děkuji

  • Marie Stavarská | 20. 11. 2006 10:39

    Upečeno, snězeno a moc nám to chutnalo. Dávám 1. Hned napoprvé jsem recept vyzkoušela jako vánočku, pravda také se trochu rozplácla, ale to mi udělalo i u vánočky klasické z kynutého těsta, asi jsem měla řídké těsto. Velice rychlý recept. Má někdo zkušenost s tímto receptem v domácí pekárně? Včera jsem dostala jako dárek domácí pekárnu, tak už zjišťuji co všechno by se dalo.

  • Blanka | 9. 10. 2006 11:00

    Výborný recept!!! Oba mazance byly pryč během chvilky, použila jsem 2 tvarohy a s těstem se mi pracovalo velmi dobře. Určitě zkusím upéct jako vánočku na Vánoce dle vašich pokynů.

  • Jana z VM | 5. 10. 2006 09:34

    To jsem, Mirko, moc ráda, že se Vám povedla !! Určitě se budete k tomuto receptu vracet. Je to rychlý a moc dobrý, pořád vláčný až do snězení.Zdravím !

  • Mirka G. | 4. 10. 2006 17:47

    Včera som ho upiekla ako vianočku. Zapletala som ju podľa návodu Jany z VM a naozaj je vynikajúca. Dala som dva tvarohy a 2 vajcia. Krásne držala tvar hoci som konce nijako neupevňovala, to cesto je také akurát mäkké.Určite ju čoskoro opäť upečiem.

  • Eva O. | 3. 10. 2006 13:34

    No právě že si myslím, že jsem neměla řídké těsto, dělala jsem je přesně podle receptu, tvaroh jsem dala na noc do novin, takže nebyl mokrý, a opravdu se s těstem dobře pracovalo. Ale určitě to budu zkoušet dál, takže děkuji za všechny rady a příště uvidím!

  • Jitka Malinová | 3. 10. 2006 12:45

    Řekla bych p. Evo, že jste měla řidké těsto, na vánočku musí být těsto tuhé, aby držela tvar.

  • Jana z VM | 2. 10. 2006 16:45

    Evo, když dělám z tohoto těsta vánočku, tak si uválím dlouhý váleček, rozkrojím na 13 dílků, ty vyválím na délku plechu a spojuji - třikrát po dvou - zamotám - dám na vymazaný alobal, konce zmáčknu, nato dvakrát dva, zase zmáčknu na koncích a nahoru jedenkrát tři spletu jako cop. konce přimáčknu a ještě sepnu polovinou špejle. No, taky vždycky nezůstane celá, ale celkem tvar vánočky drží. Tak, ať se povede !!

  • Eva O. | 2. 10. 2006 07:46

    Tak už jsem začala trénovat na vánoce a vyzkoušela jsem z tohoto těsta vánočku. S těstem se krásně pracovala, za chviličku bylo hotové, a chuťově nemá chybu. Jen při pečení se mně vánočka rozjela spíš do šířky a délky a byla málo vysoká - prostě spíš taková oválná placka, než vánočka. Paní Jano, nemáte nějaký fígl na vánočku? Můžete poradit z kolika pater a válečků děláte vánočku? I když peču celkem dost, ve vánočkách jsem začátečník, takže uvítám radu, aby příště i ten vzhled stál za to :-)

  • Jana z VM | 5. 6. 2006 08:38

    Moc mě těší, že tento recept je už taky docela mezinárodní. Je vidět, že lidi po celým světě mají dost podobný chutě, ne? Tak je dobře, že si takový dobrý recepty předáváme navzájem. Jen tak dál !! Zdravím !!!

  • Anonym | 2. 6. 2006 23:00

    Perfektny!!Jani klobuk dole, aj na kanarskych sa po nom len tak zaprasilo.Super recept!

  • jbedsfh sdbjsakdaj | 3. 5. 2006 17:20

    VYNIKAJICI! I tady - v Kalifornii se vsichni olizuji. Jedli jsme to jen tak = bez niceho ke kave a ke kakau a bylo nas 6... Oba mazance jsou pryc!

  • Anonym | 3. 5. 2006 09:23

    Používám vaničkový jihočeský tvaroh úplně běžně a výsledky jsou výborné.A že by byl moc řídký říct nemohu.Plnotučný je bezva!

  • Romana | 28. 4. 2006 13:54

    Použila jsem jeden vaničkový tvaroh, přidala jsem 3 lžíce mléka(stačilo to, záleží na tvarohu) a dala jsem dvě vejce(více jsem doma neměla), jinak podle receptu a mazanec byl dobrý, zařazuji do oblíbených receptů.

  • Jana z VM | 27. 4. 2006 13:37

    Dávám tvaroh balený jako máslo, je to stará klasika a určitě ta nejlepší !Omlouvám se, že jsem to hned nenapsala, myslela jsem, že je to samozřejmé, protože už se tady v mnoha případech mluvilo o rozdílu tvarohu v papíru a ve vaničce. Stačí to vyzkoušet jen jednou...Olčo, vánočku dělám na plech jenom jednu a peče se stejně - musí to taky zkusit,někdy se mi upeče trochu dřív.Já neříkám, aby se všechno jenom chválilo - to už jsme tady mnohokrát probírali - , ale je vždycky zapotřebí, aby si člověk pořádně přečetl recept - a zkontroloval, co spletl, Když dělám něco nového a třeba jenom z půl dávky, taději si to napíšu na recept, aby mě to nepletlo.Ale když se na polovinu mouky dá celý tvaroh a ještě k tomu řídký z vaničky, musí se mouka přidávat, a potom se musí přidat poměrně i ostatní suroviny - takže zde byla určitě ta chyba, Katko. Jestli to tak ovšem bylo, jinak nevím.

  • olča | 27. 4. 2006 10:25

    Při přípravě tohoto mazance jsem si říkala, jak je perfektně a srozumitelně popsaný recept. Dodržela jsem přesně postup-dala klasickou kostku tvarohu+ 7 lžic mléka, mouku jsem přidala dle potřeby, pekla přesně dle návodu a nemělo to chybu.Určitě budu opakovat a zkusím i jako vánočku. Chtěla bych se zeptat paní Jany, zda vánočku dělá jednu a jak dlouho ji peče. Děkuji.

  • Zdena z JM | 27. 4. 2006 08:27

    Myslím,že komentáře nejsou jen o tom chválit a chválit a chválit.

  • Sísa | 27. 4. 2006 07:29

    Tak to paní Jano z VM používáte klasickou kostku tvarohu balenou jako máslo? Anebo tvaroh balený jako salám?

  • Jana z VM | 26. 4. 2006 16:52

    Vy mě úplně zblbnete, holky. Recept je v naprostém pořádku, nepomýlila jsem nikoho - v receptu je psáno - buď dva tvarohy nebo 1 a to mléko dle potřeby. A vůbec mě nenapadol, že někdo děláte "buchtu" z vaničkového tvarohu, který je děsně řídký a dá se poüžít jen na krém (já jej ani tak nepoužívám). A jak uvádíte, jeden vaničkový tvaroh na polovinu těsta je hrůza, to se musí lepit jak blázen, tak jsem recept nenapsala.Je to ale děsný, co se kolem jednoho receptu nadělá komentářů, myslím, že někdy zbytečně, ne?!

  • Airan Novakova | 26. 4. 2006 11:03

    Tak abych to uvedla zase na pravou miru, ja byla ten anonym z 25.4 :-))

  • Airan | 26. 4. 2006 10:38

    Pani Horackova, mne se zda neprimerena teplota, na kterou jste pekla, ja pekla na 160° i kdyz jsem horkovzduch nepouzila. Vanickovy tvaroh je taky dost ridky. A jak uz jsem psala, testo je lepive jen nez se tvaroh zapracuje. Mne se povedli super, opravdu vina neni v receptu. Ten anonym vcera jsem byla:-))

  • Anonym | 26. 4. 2006 08:36

    Paní Jana z VM dává jeden tvaroh, i když v receptu uvedla dva a tím vás pomýlila. Myslím, že jeden tvaroh na 250 g mouky je opravdu moc.

  • Pavlína Svitáková | 26. 4. 2006 08:26

    Tento mazanec je bezva.p.Katko,dělám těsto ručně,použila jsem 1 vaničkový tvaroh, 1 PL mléka a přidala hl.mouku dle potřeby.Ze začátku se samozřejmě lepilo,ale postupným přidáváním mouky po troškách ,jen aby se nepřichytávalo na vál,jsem zpracovala těsto.Ostatní dle postupu.Možná bude zádrhel v tom robotu?Zkuste těsto dělat na válu.To,že sednul může být v tom,že jste nedopekla.Zkuste trošku zvýšit teplotu pečení a přikrýt ho papírem na pečení(nepřipálí se zvrchu).Zkusit špejlí(není lepivá),vyndat a nechat trošku prochladnout,pak na mřížce nechat úplně vychladnout. A také si myslím,že na 1/2 dávku receptu je 1 tvaroh moc.Dejte jenom 1/2 tvarohu a možná bez mléka.Prášek do pečiva smíchejte nejprve s moukou,pak přdejte ostatní.Příště se povede.:-)

  • Lenka S | 26. 4. 2006 07:50

    To je zvláštní.Zkoušela jsem poprvé,použila jsem dva tvarohy a žádné mléko.Vzniklo mi těsto,se kterým se dobře manipulovalo,rozdělila jsem ho na tři díly,udělala tři dlouhé válečky,ze kterých jsem spletla cop a zatočila do věnce.Mouky jsem přidala jen trochu na podsypání na vále.Upečené bylo hezké a velmi chutné.Asi hodně záleží na druhu a kvalitě tvarohu.

  • Katka Horackova | 26. 4. 2006 07:41

    Postupovala jsem přesně podle receptu, jen jsem mazanec dělala z poloviny. Mléka jsem nedala ani trochu, tvaroh jsem dala 1 vaničkový (tučný), takže problém by snad mohl být v tom. Těsto bylo strašně řídké, v robotu to vypadalo spíš jak tvarohový krém. Moc se to lepilo, takže jsem přidala poměrně dost mouky. Nedokážu si představit, že by se z toho dalo upéct něco jiného než bochánek. Vůbec to nedrželo tvar, peklo se to strašně dlouho (teď nevím přesně kolik) určitě přes hodinu. Pekla jsem na horkovzduch na 120°. Když jsem ho konečně upečený vyndala z trouby sednul tak na 2 centimetry (on ani před tím nebyl moc vysoký). Po nakrojení vůbec nebyl pórovatý, převažovaly jednolité kousky gumově vypadajícího těsta (nevím jak bych to lépe popsala). Marně se snažím přijít na to, v čem jsem udělala chybu. :o(

  • Jana z VM | 26. 4. 2006 07:39

    Já to prostě nechápu - jak píšete všichni, že se to těsto lepilo, to opravdu neznám. Může to být i moukou, vůbec nekupuji ty lenvé mouky v marketech, uznávám jedině předměřickou mouku, je nejlepší a nejkvalitnější. Jednou jsem pekla z té "marketové" mouky komusi řezy a hned to bylo poznat na kvalitě... Jinak orpavdu nevím, mně se těsto nikdy tak nelepilo a recept je naprosto v pořádku, podleěj dělám vánočku a mazanec už roky.

  • Anonym | 25. 4. 2006 20:23

    Pani Silvo, ja do toho testa dala jen jeden tvaroh a mleko, delala jsem to v robotu a pridavala taky mouku (delala jsem napul hladkou+polohrubou, osvedcilo se mi to) Protoze delam tvarohovou stolu, tak tu hustotu testa mam v oku:-) Ted jsem se koukla na recept na tu stolu, je tam opravdu na 500g mouky jeden tvaroh. Ale pokud pani Jana dela to tak, jak rikala, ze tvaroh dava do uterky aby se vsakla tekutina pak muze pouzit i dva :-) Jinak testo s tvarohem je vzdy trochu lepive nez se poradne zpracuje. Nezoufejte, chce to praxe, kolikrat se ani manzelstvi napoprve nepovede, natozpak mazanec:-))

  • Sylva | 25. 4. 2006 16:12

    Velmi mne zaujal Váš recept, neboť dělám i bábovku z tvarohu. Ale při zpracování těsta jsem se nepřestala divit. Prsty jsem měla obalené lepivým těstem,takže jsem musela stále přidávat mouku a to i polohrubou,abych nějaký bochánek přece jen vytvořila. Na Vámi udanou gramáš mouky jsem dala jednu kostku tvarohu a bez mléka, jinak bych těsto od válu a rukou vůbec neodlepila. Teď čekám na výsledek, bochánku se to vůbec nepodobá.Nedovedu si představit, že z toho těsta děláte pletenou vánočku. Něco ve Všem předpisu nehraje. S pozdravem S.

  • Anonym | 25. 4. 2006 15:07

    Katko, kolik jste dala mouky a kolik tvarohu ? Je možné, že toho tvarohu bylo moc a bylo to těžké.

  • Airan | 25. 4. 2006 14:43

    Holky , taky jednou se mi stalo, ze se mi rozlezla tvarohova štola, presne jak pise pani Horackova. Staci, kdyz byl dlouho skladovany prasek do peciva, nebo nekdy koupite i tvaroh srazeny - je poznat to na vzhledu. Aby si po upeceny "sednul" je mozna, ze byl vevenitr trochu nedopeceny. Pani Horackova, pri jake teplote jste to pekla?

  • Jana z VM | 25. 4. 2006 12:19

    Mléka se dává podle potřeby, když je řidší tvaroh, tak se dá méně, to je jasné, že? Já dávám tvaroh z papíru a toho mléka těch 5 lžic - je lépe dát méně mléka a potom přidat.

  • Marsí | 25. 4. 2006 11:45

    pardon...mělo tam být " místo nůžkama"....:o)))

  • Marsí | 25. 4. 2006 11:39

    Taky to nechápu....já teda robot nepoužívám( kromě ručního šlehače), všechno hňácám rukama, tvaroh jsem použila vaničkový, taky jsem sypla více mouky ( holky lepila jsem se taky...:o)), dokonce jsem dala máslo i když všechno peču z Hery, křížek jsem mu dala nožem místo rukama, no já nevím, myslím, že se tam ani nemá co srazit...nebylo tam moc mléka?

  • Jana z VM | 25. 4. 2006 11:00

    Katko, tak to nechápu. Já dělám mazanec tak, že si všechny suroviny (který mám od večera v kuchyni) dám postupně do mísy a potom najednou rukama zpracovávám těsto, podle potřeby přisypávám ještě mouku, aby se to nelepilo. Nikdy jsem neměla problém, takže fakt nevím. A proč se Vám to zdrclo, tak to teda nechápu - mělo by se to péct hned, nenechávat na plechu. Peču tak na 160 st. - já přesně nevím, protože peču v kachlových kamnech - a asi tak 40 - 45 minut. Taky to zadělávám alobalem, aby moc nezhnědl.Já Vám nedokážu v tomto poradit, protože za tu dobu, co z tohoto těsta peču jak mazance, tak vánočky, se mi to nezdrclo.A mouka se musí přidávat, to je jasný - to u každého takového těsta i u kynutých. To množství mouky je v receptech vždycky spíše orientační. Já ale kynutá těsta dělám od oka a tak přidávám mouku, jak potřebuji. Tvaroh dávám ten v papíru, ne z vaničky, ten je moc řídký.

  • Katka Horackova | 25. 4. 2006 09:25

    O víkendu jsem zkusila, nevím co jsem však udělala špatně. Dělala jsem z poloviční dávky, suroviny měly stejnou teplotu, těsto jsem míchala v robotu, ale bylo příliš řídké, strašně se lepilo. Když jsem podsypala moukou tak jsem z něj "uplácala" malý bochánek, který stejně nedržel tvar. Potřela jsem vajíčkem, ale on se v troubě rozjel, trochu vyběhl a povrch se trochu potrhal. Nejhorší bylo, že po upečení mi sednul a byla z něj asi dvoucentimetrová kulatá placka. Snědli jsme ho, ale pochvalu jsem nesklidila. Prosím poraďte paní Jano, nevíte co jsem mohla udělat špatně? Nejsem žádná začátečnice, peču moc ráda, ale tohle se mi ještě nestalo. Děkuji. Už jsem vyzkoušela několik vašich receptů a byly výborné.

  • Jana z VM | 24. 4. 2006 12:13

    Jistě, že máslo musí mít pokojovou teplotu, ale to je přece jasné, a nejen máslo, nejlepší je nachystat si suroviny do kuchyně předem - já to dělám v pátek večer, ale to už každá hospodyňka ví, to se nemusí zdůrazňovat. Horší je, když se na něco zapomene...

  • Hospodyňka | 24. 4. 2006 11:50

    Myslím že klasický mazanec nebo vánočka je asi chutnější, ale tohle má ohromou výhodu že je to mnohem méně pracné. Musela jsem dát víc mouky - taky se mi lepilo. A máslo je lepší mít trošku rozměklé, jinak zůstanou v těstě hrudky.

  • Jana z VM | 24. 4. 2006 07:04

    To teda nevím, proč se Vám to lepilo? Těsto se zpracovává dobře, trošku přidám mouky, aby se to nelepilo, nebojte se - těsto má být vláčné, ne lepivé, proto můžete mouku přidat - postupně po troškách posypávat a zapracovávat.Když udělám dva bochánky a položím je na plech, tak vezmu nůžky oběma rukama, roztáhnu je a těsto nastřihnu a pak ještě jednou - do kříže. Potom bochánky potírám vejcem s mlékem.

  • Lidka Kábrtová | 23. 4. 2006 19:37

    Taky jsem sice nadávala jako špaček (lepilo se mi to), ale výsledek byl vynikající. A to jinak mazance skoro vůbec nejím. Jinak nejlepší je skutečně hned těsně po upečení a vychladnutí.

  • Jana Tomčíková | 23. 4. 2006 19:21

    Mně se těsto také lepilo, nepřidávala jsem více mouky, ale dala jsem ho asi na 15 min do lednice, pak už se s ním pracovalo dobře.Rozinek jsem dávala asi půlku 200 g sáčku.

  • Petra Š. | 23. 4. 2006 17:13

    Tak jsem to také zkusila a musím říct že je fakt dobrý.Sice jsem při "hňácání" nadávala,protože se mi to lepilo na ruce a tvar bochánku se nedařil,ale při pečení vyběhl.Ale příště musím dát víc rozinek,nějak jsem to neodhadla.Dala jsem jen 1 tvaroh.Jano z VM,co znamená nůžkama rozříznout do kříže?To mi fakt nešlo,asi jsem měla moc řídké těsto.Jak moc by těsto mělo být hutné?Díky,dávám 1.

  • Hana Grombiříková | 21. 4. 2006 10:32

    Je opravdu výborný. Znám recept a pekla jsem ho už druhé velikonoce. Nyní vzhledem k tomu, že se snažím shodit, jsem snížila množství tuku na 75g a cukr na 100g a místo vajec použila vajahit (náhražka vajíček bez cholesterolu a méně kalorická) a stejně MŇAM.

  • Květoslava Borovičková | 20. 4. 2006 20:08

    Pekla jsem před velikonoceni, byly výborné, ale velikonoc nedožili. Ale recepty jsem rozdávala o sto šest.Kdyby byla jednička s hvězdičkou, dala bych.Takže bez hvězdičky.

  • Jana Podolská | 19. 4. 2006 14:52

    Tak my jsme za víkend ty mazance snědli čtyři. Samozřejmě za 1!!!

  • Jana z VM | 19. 4. 2006 14:33

    Airan, příště (to znamená opět za týden) vyzkouším Vaši variantu s potíráním rumem. On už tak krásně voní, když má ty rozinky v rumu namočené a ještě k tomu jej rumem potírat..... Jenom, aby to chlapi doma nevyžadovali pořád, podstatně by se zvýšila spotřeba rumu....

  • Airan Novakova | 19. 4. 2006 14:13

    Mazanec nemel chybu! Zvolila jsem variantu tvaroh+mleko. Rozrizla jsem ho do krize ale misto vajickem jsem to potrela rumem a posypala praskovym cukrem. Po 20min jsem to udelala rychle podruhe a po dalsich 20 min potreti . Chytl krasnou kurcicku, vonel nadherne a nechala jsem ho ulezet 2 dny. Bohuzel jsem ani neochutnala protoze syn si to bral sebou, ale ohlasy zneli nadsene:-)

  • Marsí | 19. 4. 2006 13:10

    Jo...také hodnotím za 1...

  • Jana z VM | 19. 4. 2006 10:37

    Holky, jsem ráda, že Vám to chutnalo a hlavně, že se mazance povedly! Sama dělám z tohoto těsta i vánočky (během Vánoc několik) a tento mazanec máme o Velkonocích nejraději ze všeho "cukroví". Vašemu vaření a pečení zdar !!!

  • Pavlína Svitáková | 19. 4. 2006 10:21

    p.Jano,upekla jsem i tyto mazance .Použila jsem jen 1 tvaroh.Kyprý a chuťově výtečný!Krásně se mi povedl .Je to recept rychlý a jednoduchý!Dávám 1.

  • Lidka Kábrtová | 18. 4. 2006 15:17

    Dámy, a co hodnocení??? Hodnoťte... :-).

  • Marsí | 18. 4. 2006 14:32

    No tak abych nebyla pozadu..také jsem pekla, pro jistotu z poloviční dávky, pořádně se roztáh, ale byl chuťově velmi dobrý, voněl jak šlak....:o)) a vůbec se nedrolil a taky nebyl suchý jako některé kupované, na vánoce z toho zkusím vánočku. Fakt dobrý.Snědla jsem to i s rozinkama, které jinak nejím.

  • olča | 18. 4. 2006 14:00

    Také jsem pekla a moc mi chutnal.Nedrolil se mi, ale trošku mi oba mazance praskly, což samozřejměna výborné chuti nic neubralo.Nesmím dělat moc často-neunesla bych se.

  • Magda | 18. 4. 2006 08:18

    Nebyl špatný, ale taky se mi drolil.Snad mě neukamenujete, ale nám stejně nejvíc chutnají ty kupovaný.

  • Radka | 17. 4. 2006 11:47

    Výborný mazanec - jak byl rychle hotový, tak rychle i zmizel. A pekla jsem ho na pečícím papíru, šel krásně dolu. Děkuji za recept, budu si ho střežit jako poklad

  • Lidka Kábrtová | 15. 4. 2006 17:35

    Tak mám vyřídit, že mojí dceři moc chutná... A ta je sakra mlsná! Dávám za 1. Zkoušela jsem i recept Bochánek, který se povede..ale nedá se to srovnat, tohle je bezkonkurenční.

  • beba | 15. 4. 2006 15:44

    Robila som včera. Dala som len 1 tvaroh a 7 lyž. mlieka. Je pravda, že som musela pridať viac múky, ale je chuťovo výborný. Len sa troch drobí, neviete čím to môže byť?

  • Gábina | 14. 4. 2006 19:21

    pekla jsem včera, dnes jsme ochutnali a je to super, je krásně vláčný a vůbec není poznat, že není z kynutého těsta. Jinak jsem je pekla na pečícím papíru bez podmazání a upekly se krásně, ani se na papír nepřilepily.

  • Jana z VM | 14. 4. 2006 07:30

    Jano, já nevím, protože já užívám výhradně na vánočky a mazance alobal a na rolády a řezy pergamenový papír vymaštěný. Jinak jsem ráda, že se povedl a že chutná. U nás taky už jiný nedělám.

  • Jana Tomčíková | 13. 4. 2006 20:44

    Dneska jsem mazanec pekla a musím dát za 1! Výborný recept.Dětem i manželovi mazanec moc chutnal, není suchý a je velmi voňavý.Zkoušela jsem verzi s mlékem(místo 1 tvarohu asi 8 lžic mléka),rozinkami a mandlemi.Pekla jsem asi 50 min na 160 stupňů.Měla jsem chuť dát pod mazance papír na pečení, ale pak jsem se držela původního receptu a dala jsem alobal.Paní Jano, myslíte, že papír na pečení by byl v tomhle případě adekvátní náhradou?Jinak děkuji za inspiraci!

  • Jana Podolská | 21. 3. 2006 08:44

    Já si v pekárně nechávám vykynout jen těsto. Dá se upéct celý,ale má pak tvar chleba, což samozřejmě na chuti nic nemění.

  • Katka | 15. 11. 2005 12:09

    Nemáte prosím někdo zkušenosti s pečením "mazanc" v domácích pekárnách? Díky moc za odpověď

  • Janinka | 26. 5. 2005 16:52

    Jednoznačně JEDNIČKA! Je to opravdu výborný recept, příprava je teď hned hotová a výsledek super. Dávám dva tvarohy (obyčejné) a je fakt, že mouky vždycky trošku víc, než je v receptu.

  • Abies Alba | 5. 4. 2005 12:10

    Eva: Zkuste to raději z tvarohu a mléka než ze dvou tvarohů. Nám to chutnalo moc.

  • eva | 5. 4. 2005 11:41

    tak ja to skusim este raz, potom napisem

  • Jana z VM | 5. 4. 2005 08:40

    Když se dá více mléka, je zapotřebí více mouky. Taky to záleží na tvarohu - když jej nezabalíte do ubrousku alespoň na pár hodin před zpracováním, zůstává v něm dost vody a potom se musí mouky přídávat více. Pochopitelně, že také přidávám ještě mouku, to podle potřeby, ale ten tvaroh dávám předem vždycky do ubrousku a potom ještě zabalím do novin a nechám pár hodin, aby se ta voda vsákla do papíru. Dělám to tak už léta, naučila mě to maminka.

  • Anonym | 4. 4. 2005 23:37

    Mě se v poslední době nějak nedaří kynutý mazanec, a tak jsem zkusila tento recept. Je prostě super, není nic lepšího. Už jsem pekla mazanec i po velikonocích a chystám se zas. Je pravda, že jsem sice měla větší spotřebu mouky než v receptu, ale nějak jsem si poradila a výsledek mě ohromil. Konečně nekončí mazanec u slepic, ale hlavně v manželově bříšku....:-))) Děkuji mockrát.Jana

  • Jana Povolná | 3. 4. 2005 09:39

    Zkusila jsem,ačkoliv je už po Velikonocích.Dělala jsem mazanec z poloviční dávky a těsto se mi zdálo lepivé,tak jsem přidávala mouku-mohlo to být ale tím,že jsem nedodržela přesně dávkování.Po upečení byl na chuť VÝBORNÝ,ale měla jsem dát i více prášku do pečiva.Příště zkusím celou dávku a pak napíšu jak jsem uspěla.Jinak,ale všem CHUTNAL !!!Díky za tento recept - je to poprvé co jsem dělala mazanec- strašně nerada totiž dělám kynuté těsto -to prostě neumím :-(

  • eva | 1. 4. 2005 12:37

    Robila som podla receptu, bohuzialbol tuhy a nie velmi chutny...lutujem

  • Abies Alba | 31. 3. 2005 14:54

    Úplně skvělý!!!

  • Daniela | 31. 3. 2005 11:03

    Dělala jsem na velikonoce a měla jsem u všech VELKÝ úspěch. Je opravdu moc dobrý (vláčný, voňavý). Vřele doporučuji a děkuji za skvělý recept. Jiný mazanec už dělat nebudu :o)

  • Jana | 29. 3. 2005 15:12

    Mazanec je výborný. Dělala jsem ho z 1 tvarohu a 7 lžic mléka. Neměl chybu.

  • Jana z VM | 29. 3. 2005 06:55

    Jsem ráda, pane Petře, že se Vám mazanec povedl a chutnal celému příbuzenstvu. taky jsem jej dělala. Je to fajn recept i pro chlapa, protože je rychlý, nic nemusí kynout, všechno se zmáčkne a upeče a je to !Děkuji za pochvalu také paní Vlastě . :))

  • PETR STEGMANN | 27. 3. 2005 10:07

    Paní Jano včera jsem je pekl dělal jsem tři dávky pekl jsem i pro rodiče a uynáváme že jsou výborný tento recept mě moc zaujal a moho jen doporučit asi se leknete že jsem chlap který si vybral tento recept.akorád jsem tam skusil dát tučný tvaroch a to stím nejde tak jsem tam dal bez tuku a to je ono máte pravdu je to VÝBORNÉ !!!!!já i rodiče si ho pochvalujeme . DĚKUJEM

  • Vlasta V. | 24. 3. 2005 18:36

    Výborný!!!

  • Jana z VM | 17. 3. 2005 11:55

    Kláro, tvaroh váží 250g, t.j. 25 dkg a jeslti mohu doporučit, je lepší dát jeden tvaroh a mléko než dva tvarohy. Se dvěma tvarohy je to trošku těžší, ale taky vynikající. Pro milovníky tvarohu....

  • Alík | 17. 3. 2005 11:25

    jeden tvaroh 250g

  • Klara | 17. 3. 2005 10:36

    Rada bych vedela kolik je jeden tvaroh (tedy kolik vazi). Dekuji!

  • Jana z VM | 4. 3. 2005 12:33

    Záleží na tom, jestli není na plechu nakřivo. Většinou zůstává moc pěkná, jenom asi dvakrát se mi stalo, že se trochu naklonila, ale nerozjela se, jak se mi to stávalo s kynutou vánočkou ! :))

  • Naďa | 4. 3. 2005 11:04

    Paní Jano z VM,děláte-li z tohoto těsta vánočku,"nerozjede se"?Díky za odpověď...

  • Jana z VM | 4. 3. 2005 07:12

    Velice mě potěšil Váš komentář, eviku, je to opravdu dobrota a zrovna zítra budu vánočku péct... dobrou chuť :-))

  • eviku | 3. 3. 2005 18:42

    Potvrzuji, peču podle podobného receptu, je to vynikající. "Suché" mazance a vánočky z kynutého těsta už dávno nepeču

Vyberte, co chcete vytisknout
Kategorie: Dezerty Nejlepší dezerty Sváteční pečení Mazanec Velikonoce
Moučníky Březen Duben Pečení Slovník pojmů
Použité ingredience v tomto receptu: Alobal Citronová kůra Hladká mouka Hnědý rum Mandle Máslo Moučkový cukr Prášek do pečiva Rozinky Tuk Tvaroh Vanilkový cukr Vejce

Velikonoční mazanec

Podělte se s přáteli o recept
Česká kuchařka Chodské recepty

Mohlo by vám zachutnat

Teplý bramborový salát

Teplý bramborový salát

Švestkové buchty

Švestkové buchty

Tvarohovo-třešňový dort (käsekuchen)

Tvarohovo-třešňový dort (käsekuchen)

Uruguayský hovězí rib-eye steak

Uruguayský hovězí rib-eye steak

Dýňová polévka s bramborem a dýňovými krutony

Dýňová polévka s bramborem a dýňovými…

Falešný tatarák z junioru

Falešný tatarák z junioru

Borůvkový koláč II. - jednoduchý a výborný

Borůvkový koláč II. - jednoduchý a…

Lívanečky s horkými jahodami

Lívanečky s horkými jahodami

Velikonoční muffiny

Velikonoční muffiny

Doporučujeme

30 minut
Chřestový quiche

Chřestový quiche

20 minut
Chřestový salát s vejcem

Chřestový salát s vejcem

20 minut
Bylinkové kuře v marinádě chermoula

Bylinkové kuře v marinádě chermoula

60 minut
Makový dort s malinami

Makový dort s malinami

60 minut
Slaný chřestový koláč

Slaný chřestový koláč

30 minut
Strakaté blondie

Strakaté blondie

40 minut
Whisky krkovice s opečenými bramborami

Whisky krkovice s opečenými bramborami

30 minut
Chřestová polévka s pestem

Chřestová polévka s pestem

30 minut
Smažený bílý chřest

Smažený bílý chřest

Velikonoční mazanec

Poslední sledované recepty

158
Fazole (nejen) se slaninou
Fazole (nejen) se…
111
Křenové topinky s vejcem
Křenové topinky s vejcem
80
Chlebíčky s vejcem
Chlebíčky s vejcem
64
Špízy se svěžím salátem
Špízy se svěžím salátem
64
Broskvové knedlíky - bez vajec
Broskvové knedlíky - bez…

Zajímavé články

Cizrnová mouka, skrytý poklad vaší kuchyně: 5 způsobů, jak ji můžete použít
Cizrnová mouka, skrytý poklad vaší kuchyně: 5…
Májovky chutnají i léčí. Jak je bezpečně poznat a co z nich uvařit?
Májovky chutnají i léčí. Jak je bezpečně poznat a…
Nejlepší rebarborové koláče: S drobenkou, sněhovou čepicí i pro bezlepkáře
Nejlepší rebarborové koláče: S drobenkou,…
Dorty ke Dni matek: Nechte se inspirovat těmi nejkrásnějšími
Dorty ke Dni matek: Nechte se inspirovat těmi…
Kvíz: Legrační názvy jídel. Jestlipak víte, co se za nimi skrývá?
Kvíz: Legrační názvy jídel. Jestlipak víte, co se…
AHA.cz Karel Voříšek: Zásadní porušení pravidel televize!

Karel Voříšek: Zásadní porušení pravidel televize!

Mimibazar Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Dáma.cz Největší smolaři ve vztazích: Znamení, která nikdy nepoznají pravou lásku

Největší smolaři ve vztazích: Znamení, která nikdy nepoznají pravou lásku

Blesk pro ženy Muži promluvili: Jaké oblečení na ženách opravdu nesnášejí?

Muži promluvili: Jaké oblečení na ženách opravdu nesnášejí?

Ženy.cz Den matek se blíží: Inspirujte se tipy na dárky, které maminku opravdu potěší

Den matek se blíží: Inspirujte se tipy na dárky, které maminku opravdu potěší

Blesk.cz Po dlouhých odkladech kvůli zdraví… Tereza Mašková se vdala!

Po dlouhých odkladech kvůli zdraví… Tereza Mašková se vdala!

SportRevue.cz VIDEO: Legendární „Žvejka“ a dalších 8 nezapomenutelných reklam Jaromíra Jágra

VIDEO: Legendární „Žvejka“ a dalších 8 nezapomenutelných reklam Jaromíra Jágra

Maminka.cz Princezna Kate se pochlubila zbrusu novými snímky ze soukromí. Podívejte se, jak dovádí s dětmi

Princezna Kate se pochlubila zbrusu novými snímky ze soukromí. Podívejte se, jak dovádí s dětmi

Blesk Horoskopy Rituál pro čistý prostor i mysl: Jak na vykuřování a jaké byliny vás podpoří při očistě domova?

Rituál pro čistý prostor i mysl: Jak na vykuřování a jaké byliny vás podpoří při očistě domova?

Další doporučené recepty:

Velikonoční Sportella
Velikonoční Sportella
Velikonoční sušenky
Velikonoční sušenky
Velikonoční syrek
Velikonoční syrek
Velikonoční věnec
Velikonoční věnec
Velikonoční zajíček ze šlehačkového těsta
Velikonoční zajíček ze šlehačkového…
Velikonoční zelená polévka
Velikonoční zelená polévka
  • Recepty.cz
  • Velikonoční tvarohový mazanec
 
  • © 2019 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu.
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Jednotná kontaktní místa / Single Points od Contact