• Blesk.cz
  • |
  • Blesk pro ženy
  • |
  • AHA!
  • |
  • Dáma.cz
  • |
  • Maminka.cz
  • |
  • E15.cz
  • |
  • Reflex.cz
  • |
  • FITweb.cz
  • |
  • Ženy.cz
  • |
  • MojeZdraví.cz
  • |
  • více Created by potrace 1.13, written by Peter Selinger 2001-2015
    • Ábíčko.cz
    • Auto.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FinExpert.cz
    • iSport.cz
    • MobilMania.cz
    • SportRevue.cz
    • Živě.cz
    • Sazka eLEAGUE
Recepty.cz - logo
  • Oblíbené recepty
    • Sezónní recepty
    • Nejlépe hodnocené
    • Poslední komentáře
    • Tip - týdenní menu
  • Nejnovější
  • Suroviny
  • Světová kuchyně
    • Česká
    • Slovenská
    • Francouzská
    • Italská
    • Čínská
    • Řecká
    • Mexická
  • Rady
  • Magazín
  • F.O.O.D.
  • Videorecepty
  • Přihlásit se
  • Vložit recept
  • Přihlásit se
Recepty.cz - logo
Pokročilé vyhledávání Podle ingrediencí
Vložit recept
Zdravý oběd Rychlá večeře Chuťovky Polévky Maso Omáčky Přílohy Těstoviny Moučníky Zdravé Rychlé Sladké Dezerty Grilování & BBQ
  • Recepty.cz
  • TZATZIKI - originální řecký recept
Napište svůj komentář k receptu

TZATZIKI - originální řecký recept

autor: Smith-P.
0.0
moje hodnoceni
3.7
hodnotilo: 170
doba přípravy: 20 minut
obtížnost: střední
Vložit do kuchařky Vložit do nákupu Vytisknout recept
TZATZIKI - originální řecký recept
TZATZIKI - originální řecký recept
TZATZIKI - originální řecký recept
TZATZIKI - originální řecký recept
TZATZIKI - originální řecký recept
TZATZIKI - originální řecký recept
4fotografie
Nahrát fotku
 

Tzatziki jsou původem z Řecka, kde se, podobně jako v Turecku, servírují jako předkrm, případně jako příloha k masovým pokrmům, například ke gyrosu nebo souvlaki. Základem pokrmu jsou nastrouhané okurky a řecký jogurt, k nimž se přidávají další přísady.

Tzatziki

Suroviny

5 porce
    • sůl
    • 2
      stroužek česnek
    • pepř mletý
    • 75
      panenský olivový olej -ra-
    • 300
      g okurka salátová
    • 1
      lžička citronová šťáva
    • 350
      g řecký jogurt - pravý 350-400 g
    • 1
      lžíce kopr nasekaný najemno
    • 1
      lžíce máta nasekaná, ale nemusí být
  • Varianta místo řeckého jogurtu
    • 200
      g měkký tvaroh
    • 200
      g bílý jogurt odkapaný přes noc

Postup přípravy receptu

1
Okurku oloupeme a nastrouháme nahrubo. Řecký jogurt dáme do středně velké misky. (Nemáme-li originální řecký jogurt, smícháme bílý jogurt s tvarohem. Čím měkčí tvaroh použijeme, tím méně je třeba rozředit bílým jogurtem). Přidáme citrónovou šťávu a olivový olej a řádně zamícháme. Tzatziki dle chuti osolíme a opepříme. (Pro ochucování od oka doporučuji použít solničku a pepřenku, mírně osolit a opepřit povrch, aby zrnka byla viditelná, ale ne přiliš nahuštěná u sebe, pak zamíchat a ještě jednou zopakovat).
2
Přidáme prolisovaný česnek, kdo chce, může jako variaci přidat ještě lžičku pažitky, řádně zamícháme.

RADA: Jak snadno oloupat česnek? Mrkněte na VIDEO

3
Z nastrouhané okurky vymačkáme co nejvíce vody a přidáme ji do naší směsi. Nakonec vmícháme nasekaný kopr a řádně zamícháme.
4
Dáme alespoň na hodinu vychladit do ledničky a máme jediné a jedinečné originální a velmi chutné tzatziki, jak ho známe z Řecka.

RADA: Tipy na další recepty z okurek!

5
Tzatziki se výborně hodí k hranolkám, gyrosu a jiným po řecku grilovaným masitým pokrmům.
Podělte se s přáteli o recept

Podobné recepty

Kretské tzatziky

Kretské tzatziky

Paprikové (nejen) jehněčí špízy s tzatziki

Paprikové (nejen) jehněčí špízy s…

Gyros s tzatziky

Gyros s tzatziky

newsletter

Nenechte si ujít sezónní inspirace a recepty!

Zaregistrujte se k odběru newsletteru a my vám každý týden zašleme osvědčené tipy.
Souhlasím s podmínkami pro užívání služby informační společnosti a seznámil/a jsem se s informací o zpracování osobních údajů .

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.

 

Komentáře k receptu

  • Lenka | 9. 8. 2016 16:05

    Takový komentáře mám nejraději :-D Minulý týden jsem se vrátila z Řecka a kopr v Tzaziky určitě byl, i když při mých předchozích čtyřech návštěvách této země jsem se s tím nesetkala. Takže jak už píší ostatní, jiný kraj, jiný mrav.

  • dakra | 22. 7. 2016 10:01

    ano, toto je nejlepší a originální recept 8-)

  • Majda | 23. 6. 2016 21:22

    Dobrý den, každá rodina v Řecku je pyšná na svůj recept Tzatzik. Proto jsem dilema s kořením vyřešila koupí hotové směsi koření přímo od jedné paní v Řecku. Kopr v ní opravdu je, variantu s mátou jsem ještě nepotkala nicméně už jsem zažila Tzatziky s curry i červenou paprikou a chilli a pokaždé v Řecku. Jen se nenechte ošálit ty směsi, co zde prodávají jako na Tzatziky, raději se jim vyhněte obloukem. Nicméně jsem se ptala paní, že se v našem kraji většinou objevuje řídký jogurt a lidi jsou zvyklí původní suroviny nahrazovat levnějšími. Poradila mi, že řídký jogurt mám přes noc dát do nějakého plátýnka a nechat tak odkapat přebytečnou vodu. Myslím, že podobná plátýnka se dají sehnat v lékárně nebo v chemických drogériích. Jo a okurku je rychlejší vymačkat nebo pokud nespěcháte nechejte okapat nebo trošku proschnout přes noc. Tzatziky by mělo na talíři dělat hromádku, která je stálejší tvarově a ne že se rozteče "rozplizne" po celém stole ;-) Nehádejte se o receptu, svíčkovou taky každý dělá jinak :-)

  • Víťa | 18. 6. 2016 12:09

    hádáte se tu o ho.nu. Tzatziki jsou v každém regionu a u každé rodiny řecka jiné. Někde se do nich dává kopr, někde máta. Je to úplně jedno. Žádný jedinečný originální recept neexistuje. A tzatzik není jen řecký, ale i turecký, irácký a všude trošku jiný. Jestli jste byl někdo v jižní Asii, tak jistě znáte Raitu, což je vlastně to samé. :-P

  • Janis | 28. 2. 2016 13:33

    Pravé řecké tzatziki: salátová okurka oliv.olej česnek kopr! pravý řecký jogurt sůl,pepř POSTUP: Salátovou okurku nastrouhat,pořádně vyždímat!!! Dále přidat,olej,nastrouhaný česnek,nasekaný kopr,jogurt,sůl a pepř-promíchat. DOBROU CHUT,VY PATLALOVÉ!

  • kacinecka | 20. 2. 2016 10:49

    Kopr do tzatziki asi patří, ačkoli v Řecku jsem tenhle salát s koprem nikdy nejedla :-) Je mi to fuk, my kopr neradi, takže jej prostě vynecháváme :) Hádat se o originalitě receptů je vždycky směšný, protože originálů je tolik, co lidí ;-) Jdu nastrouhat okurku :-)

  • sojleirbag | 9. 9. 2015 11:44

    troch mi je smiešne...lebo ked si vzpomeniem na moju mamu ked som ešte malé decko...tak to robila aspoň dvakrát do mesiaca k mäsu...a nevolala to tzatziki...ale iba uhorkový šalát...s jogurtom či si smotoanou...a bol vynikajúci... :-) ;-)

  • petra | 4. 9. 2015 20:05

    já se před dvěma dny z Řecka vrátila a tzatziki jsme si objednávali v každé taverně, abychom porovnali :) a kopr Řekové opravdu používají a není to český výmysl.

  • Richard | 14. 6. 2015 13:33

    Zato Pohlreich pro jistotu dává místo česneku mátu http://fresh.iprima.cz/recepty/pikantni-jehneci-hamburger

  • Míša | 10. 2. 2015 12:00

    Musím se zastavit Mariana, ale většinou se v Řecku využívá máta, ne kopr

  • xoxana | 8. 8. 2014 12:55

    Vy to nějak znáte. Tak se pana mistra Babici držte, a co neznáte, nekomentujte. :-D

  • oldřich | 1. 7. 2014 18:34

    Tak v KAFALINII opravdu bes kopru, dokonce i vokurkama šetří šlupkama tedy ne těch tam dávaj hodně, hlavně abi to byl huphup razdvatři

  • TheKacabi
    TheKacabi | 19. 6. 2014 11:23

    v Řecku jsem byla a kuchař jedné z tavern se podělil o recept na tzatziki... taky přidával kopr... jinak musím říct, že se jedná o tento recept a jsem moc ráda, že tu někdo přidal takový a necpe tam koření tzatziki :-) Takže bych si odpustila komentáře typu "a lá Babica".

  • Demipo | 10. 2. 2014 13:26

    Bez kopru to není ono. :-)

  • Barbora | 28. 8. 2013 09:49

    Fajn recept, taky jsem zkoušela nahradit řecký jogurt mixem tvarohu a zakysané smetany nebo bílého jogurtu, ale není to ono. Teď už léta používám hutný jogurt odkapaný v kávovém filtru a je to super. Podrobný návod, jak to udělat jsem napsala na http://blog.aboutcrete.eu/?p=33 . Co se přidávaných surovin týče, já taky přidávám kopr a je to dobré, vězte ale, že z každého kraje jsou tzatziki jiné. Například na Krétě vám v restauracích (mimo fastfoodu) nikde nedají tzatziki, ve kterých by nebyla strouhaná mrkev a taky jde o "zaručeně pravé řecké" tzatziki. :)

  • cuketka | 26. 8. 2013 11:38

    Jsem Řekyně a jsem si jistá, že jste mimo, marian. Kopr tam opravdu Řekové ve většině případů dávají. Je to věc oblasti a konkrétní rodiny či restaurace, jak si recept uzpůsobí... Fastfoody a restaurace v turistických oblastech ho tam většinou nemají, nejspíš protože turisti na kopr nejsou tak zvyklí a ohrnovali by nos.

  • marian | 11. 7. 2013 13:06

    Kopr a tzatziki = vaření ála Babica.Jezdím do Řecka dost často ale s koprem jsem je ještě nikdy neměl.Opět český výmysl.

  • S | 1. 4. 2013 02:20

    Recept je výborný, akorát po úpravách webových stránek došlo k mnohým chybám, za které autoři a vkladatelé receptů nemohou! A dobře vím, jak byl psán tento recept... Kopr je tam velmi fajn. A varianta místo pravého řeckého jogurt byla pro ty, kteří prostě neměli kde a jak řecký jogurt sehnat. Nebyl dřív tak k dostání jako je nyní!

  • smolař | 16. 9. 2012 12:50

    Už jsem to tady jednou psal, ale když jsi to čtu znova mam potřebu to napsat znova: Patrick Schmitt si tady z toho udělal svojí životopisnou diskuzi musí být pěknej kretén, podle kterého to všichni dělaj špatně a on nejlíp na světě. Nejspíš žil v každé zemi na světě a zná a umí uplně všechno:D

  • smolář | 16. 9. 2012 12:44

    Nezlob se, že to napíšu takhle naostro ale ty musíš být kus kreténa

  • AcornOnTheMoon | 6. 9. 2012 18:38

    ..hlavne bez seminek. A okurka by se mela lehce posolit a odstat, aby se z ni dostala stava a pak vysusit... Vzdycky se mi libi jak nekdo dela "originalni" recept, pritom jsi vlastne slata neco ceskeho podle sve chuti. Pak uz to ale neni tzatziki :) A kopr nebo listky maty je bezna varianta...

  • pašek | 28. 7. 2012 11:28

    jé, to je hrozná sranda udělat překlep, co?

  • cecik | 29. 6. 2012 15:47

    Všichni jste Č U R Á C I

  • Vašek | 4. 3. 2012 19:29

    Jak ten jogurt mám strčit do ladičky, je větší než ta ladička. Možná že na Slovensku jsou v Hudebních nástrojích k dostání větší. :-D

  • cuoco | 1. 2. 2012 00:37

    :-D komentarov ohladom s koprom alebo bez, ale podstata zaklad vyroby je nespravny , to nikomu nevadi =-O . 1- tradicne sa pouziva uhorka tzv. Libanonska a treba vybrat semienka !!! a poriadne vyzmikat !!! 2-a tie akrobacie s tvarohom je ??? taky zazrak ako originalny grecky jogurt , zoberte plnotucny jogurt a dajte ho scedit do ladicky a zazrak abraka dabra a mate husty grecky. Presne ako to robia v Grecku. 3-pozrite si ako si video ako sa vyraba naozajstny zaklad na Tzatziki ;-) 4- kazdy si potom ochuti ako chce bez kopru s koprom ale aj s matou atd. je to dedinsky recept a kazda rodina to robi trochu inac po svojom. http://www.youtube.com/watch?v=bN_obwXMR8Y

  • Carlisle | 31. 1. 2012 22:39

    Kopr do tzatziků originálně patří, v Řecku jsem tzatziky jinak než s koprem nikdy nejedla.

  • Martina | 24. 9. 2011 09:05

    Jezdím ne řecké ostrovy v Ionském moři několik let, včera jsem se vrátila z Kafallinie. Ani jednou jsem tzatziki s koprem nedostala, o šizení opravdu nemůže být řeč. Petržel nebo pažitku tam Řekové také nemíchají. Je to česká specialitka. V každé restauraci dostanete tzatziki jiné, řidší, hustší, hruběji či více nastrouhaná okurka či naopak, česnek zrovnatak. Každý kuchař- jiné tzatziki a to platí se všemi pokrmy v gastronomii. Základem je co nejhustší tučný řecký jogurt (i oni mají rozdílné) a dobře odstředěná okurka. Hrubost okurky je různá, může být i se šlupkou. Ale spíš u okurek, které mají slupku měkkou a to v Řecku mají. Ostatní je každého volba, česneku víc než méně, nejedná se o českou pomazánku na silvestrovské jednohupky :-) . Se solí opatrně, udělá řidší konzistenci a oni jí tam moc nedávají, někdy mi přišlo, že vůbec.

  • Smith-P. | 23. 9. 2011 05:54

    Možná vyzkoušíte vy právě s koprem??? A není to určitě žádná lokální variace, spíš se to často šidí. ;-)

  • borek | 16. 9. 2011 16:12

    vede ho třeba BILLA Třebíč, Praha

  • Lucas | 23. 7. 2011 15:02

    Nechci prudit, ale kopr? Nevim kde se to vzalo, mozna nejakej lokalni recept, ale co ja vim, a to pochazim z recka, kopr jsem v tzatziki nikdy nevidel.. zkuste bez nej

  • Anna | 12. 7. 2011 18:39

    Jezdím do Řecka už šest let a tzatziki si dopřávám často. Řecký jogurt se u nás na trhu objevil až v poslední době, tak jsem si jej nahrazovala směsí tučného tvarohu ve vaničce s přídavkem kysané smetany. Okurku zbavím jader (ten vodnatý prostředek) a nakrájím na kostičky, posolím a nechám vypotit a šťávu sliju. Dále citron, olej a hlavně česnek.Dosolím a n ;-) akonec čerstvý kopr a když není kopr, tak pažitka nebo perželka. Nechám odstát v chladničce a podávám s čersvou zeleninou a česnekovou bagetou. Jinak použiju všude, kde se podává tatarka.

  • Nikola | 8. 7. 2011 15:38

    Ale jak v jakým městě..

  • sonlenka | 26. 6. 2011 15:04

    Dobrý den, přidám vlastní historku. Donedávna jsem nejedla syrové okurky kvůli potížím s trávením, jedl je jen můj muž. Letos jich už máme velkou úrodu a muž je na 3 týdny pryč. Věděla jsem, že existuje jídlo, které se jmenuje tzatziky, ale recept jsem neznala - jen jsem věděla, že tam patří okurka, jogurt a kopr. Takže jsem si vymyslela "vlastní" tzatziki - přidala jsem ještě zakysanou smetanu, pepř, trochu citronové šťávy a vegetu, bez oliv. oleje a hodně česneku. Podle mě to nemá chybu! ;-)

  • Patrick Schmitt | 25. 8. 2010 22:57

    Proto je lepsi tam dat radeji hned recky jogurt misto tvarohu a bileho jogurtu, tato nahrazka je v receptu zminena jen pro Ty, kteri recky jogurt nemohou nikde sehnat.

  • michal jakouš | 25. 8. 2010 09:34

    tvaroh tam moc nechutná

  • Majka Rončáková | 6. 8. 2010 09:19

    Moniko, řecký jogurt v kilovém balení koupiš v TESCU a je výborný.

  • Zora Manasová | 5. 8. 2010 17:50

    Uhorky nemám rada, nahrádzam ich cuketou, ale veľmi ma zaujalo spojenie jogurtu a tvarohu, vyskúšam. P.S. Monika, myslím si, že to, ako niekto píše, alebo hovorí, veľa o nom napovie. A keďže je to už mnohým jedno, žiaľ, podľa toho svet aj vypadá (čím ďalej nekultúrnejšie a nekultivovanejšie). Pekný deň všetkým.

  • Monika Zámostná | 5. 8. 2010 12:57

    Dobrý den Majko,pro někoho jsou nepodstatné žabomyší války a pro někoho,to že někdo přijde o práci....O práci denně přichází mraky lidí a mraky jí opět dostává...Je to koloběh,který se nedá zastavit a tak tvůj komentář je nepodstatný pro recept tzatziki. Tak se trochu pochlap a postarej se ať máš práci novou a nemusíš to psát sem. Jinak jdu dělat tvůj recept Patricku(doufám,že se neurazíš že ti tykám...?)opět,rozhodla jsem se, že ho dám mým známým na grilovačce a pak napíšu jak chutnal. Ještě jednou díky,myslím že dnes budu díky tobě za hvězdu. A řecký jogurt se pokusím se hnat a určitě ho vyzkouším. Monika

  • Patrick Schmitt | 4. 8. 2010 20:17

    Píšu, jak mi můj polomoravský zobák narostl, a na to, že jsem svých prvních 21 z 25 let žil v Německu a nikdy se žádná pravidla českého pravopisu neučil, tak si myslím, že to, že píšu lépe než 90% mých českých spoluobčanů je celkem úspěch a jsem zvědavý na jejich Němčinu, i když o tom jsem si obrázek již stačil udělat. Toto je o Tzatziki a toho by se měli všichni držet, a i přes všechny mé útrapy sem dnes pošlu další recepty pro ty, kteří sem chodí kvůli radosti z vaření a dobrého jídla (a ne pro rýpali).

  • Patrick Schmitt | 4. 8. 2010 20:16

    ad Majka+chytrolíni: A to vše není vůbec nic proti tomu, že mi v ani ne 27ti letech zemřel v zahraničí člověk, kterého jsem miloval, a to aniž bych měl příležitost své drahé říct, že jí odpouštím vše, co mi provedla, a niž bych jí naposledy vyznal lásku a dokázal jí, že přece jen na světě existuje někdo, kdo při ní stojí, jedno, co se stane. Ani jsem se s ní nemohl rozloučit či jí přijít na pohřeb, jelikož ten byl na druhém konci světa, a já neměl na to se tam dopravit. Místo toho sem dostávám nesmyslné komentáře od lidí, kteří sami nic nevyplodí ani nezveřejní, a kteří umí jen kritizovat. Skutečně mě diskuze jako okurek vs. okurka nezajímají, stejně tak jako ostatní komentáře, které se receptu netýkají.

  • Patrick Schmitt | 4. 8. 2010 19:52

    Mockrát děkuji za chválu, Moniko, a jelikož se mi ten komentář moc líbil, tak tady ještě další vylepšováky a tipy: Nově na trhu je kilový kbelík řeckého jogurtu od firmy Bohemilk s nápisem 2Bíly jogurt řeckého typu"- k dostání v Penny nebo v Makru. Je extra hustý a tímpádem velmi vhodny k přípravě tzatziki a to i chuťově. Olivový olej kupuji pouze původem z Kréty. Tyto oleje jsou velmi lahodné a mají mírně dejme tomu limetkové aroma. Momentálně kupuji litrovou plechovku od firmy Demitra - vede například Interspar. a jinak je nejlepší samozřejmě čerstvý nasekaný kopr, který můžeme dát i do omáčky. Pepř si také melu čerstvě. ;-)

  • Majka Rončáková | 4. 8. 2010 11:56

    Tyhle žabomyší války jsou nepodstatné oproti tomu, že asi přijdu o práci. Smysl života je v úplně něčem jiném.

  • Monika Zámostná | 3. 8. 2010 13:13

    Je to super a moc děkuji za recept Patricku a na ty co píšou blbosti o tom zda píšeš okurek se vy..r,jsou neznalí. Myslí si že psát se musí jen spisovně a hlavně ČESKY....Moc ti děkuji za recept,nemůžu se vůbec od toho odtrhnout(od toho tvého tzatziki).Přihlásila jsem jen kůli tomu abych tohle mohla napsat. Přeji ti hezký den Monika.

  • Patrick Schmitt | 21. 1. 2010 14:35

    Milý Jiří, smysl Vašeho příspěvku mi je záhadou. Jednak se jmenuji Patrick, nikoliv Patrik. Já Vaše jméno také nijak nekomolím na Jirí místo Jiří. Také nevím, kde jsem Vám povolil mi tykat a rovněž jsem nikde neprohlašoval, že jsem vymyslel Tzatziki. Existuje tisíce variant a toto je varianta, která vyhovuje mně. Tento recept je můj, jelikož jsem jej vyzjoušel, upravil podle obrazu svého a uvedl do písemné formy. A co jste udělal Vy??? Hezký den

  • Jiří Pavlíček | 21. 1. 2010 12:12

    Milý Patriku, je to řecké nááárodní jídlo v horkých dnech a ne TVOJE. Je tam dost česneku pro zdraví, jo.

  • niobe nightingale | 17. 8. 2009 10:45

    Simčo, mně to přijde hrozně vtipný, když někdo říká "okurek", "kudluben", "brambor", "klobás" atd. :D Ženské rody pro tyhle názvy jsou v Čechách typičtější. Zase někdo má nesmírnou potřebu opravovat rádoby chybný pravopis a ejhle, i "mistr tesař" se utnul, ha! ...... Mimochodem, u nás se "tzatziki" jedí tak, že se všechny ingredience -položí vedle sebe-, nevim proč, ale smíchané dohromady to nikdo nechce :(

  • Simča Sládková | 17. 8. 2009 10:08

    Jen se uklidni - je o jazykovou variantu - v Čechách je okurka, na Moravě okurek.... Nebo naopak??????? Přes dvacel let jsem žila na Moravě, dalších víc než 20 v Čechách, tak z toho mám zmatek :-). (Obdobně je kedlubna - kedluben). Takže spolu s Básníky volám: KLÍÍÍÍÍÍÍÍD :-) Simča

  • Milan Daniel | 16. 8. 2009 18:28

    Ostatně soudím, že k přípravě tzatziki se používá okurka, nikoliv okurek. Co to vůbec je, ten okurek?

  • Petule B. | 6. 4. 2009 23:01

    Toto Tzatziki je vynikající, také jsme si ho moc oblíbili, tento měsíc jsme ho měli již 4x, udělala jsem ho i ke smaženému květáku. Zkrátka na nás leze jaro a taky ty okurky jsou konečně za rozumnou cenu :o))

  • Patrick Schmitt | 6. 4. 2009 21:49

    Kopr před konzumací samozřejmě vždy před konzumácí vmíchám, takže předpokládám, že naše recepty jsou de facto totožné. ;-) Já si Tzatziki dělám ke všemu možnému. V posledních letech jsem si jej oblíbil tak, že jej považuji za mou nejoblíbenější studenou omáčku...a koneckonců je také mnohem zdravější a lepší pro postavu než třeba taková tatarka. ;-)

  • recepty 73 | 25. 3. 2009 18:06

    Nevím sice jestli je tento recept pravý nebo levý originál,ale přesně takto ho připravujeme v létě ke grilovačce(už aby to bylo),jen ten kopr nemáme na ozdobu,ale přímo v ,,omáčce,,.Jiří

  • Bahar Karaer | 17. 12. 2008 21:12

    Chtela bych pridat svuj komentar do diskuze - ziji v turecku kde se TZATZİKİ (turecky CACİK)take dela, ale oproti rekum ho delaji daleko ridci a jako koreni pridavaji palivou papriku,pepr a hodne drcene maty. Myslim si - stejne jako Patrick - ze je zbytecne diskutovat o tom zda je v Recku pazitka nebo ne. Pokud Patrickuv recept vyzkousite tak uvidite ze je skutecne velice dobry a take zdravy!!

  • Tereza Jordanova | 30. 11. 2008 18:31

    Tohleto jsem už několikrát skoušela miluju TZACIKY jsou fakt výborný peostě bombo super

  • jaja 13 | 5. 9. 2008 19:32

    Já tu "vodu" z okurek nevymačkávám. Mám ráda, když jsou více okurkové. Samozřejmě okurka nesmí být hořká. Ale polní okurky vůbec nepoužívám a u hadovek toto nehrozí.

  • Oldřich Gargulák | 5. 9. 2008 16:21

    Už dlouho jsem se tak dobře nepobavil... Jogurt nebo tvaroh? To je jako známé "Hodinky nebo holinky?". Každopádně známkuji 1, za autorovu humornou vložku kterak solit a pepřit...

  • Patrick Schmitt | 24. 6. 2008 22:37

    Celkem kvalitní řecký jogurt je mimochodem konečně dovážen i do ČR. Výrobce je sice německá firma a konzistence možná toršk řídší než v originále, chuťově je ale velmi dobrý a vhodný i do Tzatziki. Jogurt je od značky ELINAS a je vyráběn firmou Hochwald Nahrungsmittel-Werke GmbH. Víko nese nápis "JOGURT nach GRIECHISCHER ART natur" což znamená jogurt řeckého typu přírodní. K dostání je běžně v hypermarketech Tesco a spatřen už byl i v obchodním řetězci Interspar. Existuji i ochucené variace, ten pravý jogurt do Tzatziki je ten s modrým víkem. ;-)

  • ladislava staffenová | 24. 6. 2008 14:45

    Vůbec si nestěžuju,recept výborný,jak jsem psala, koupila jsem v Plusu v kelímku tzatziky a použila jako základ jogurtu - chutnalo to výborně,doplnila jsem tyto ingredience a jsem spokojená.Díky!Laďka

  • Jedem.chlastat | 1. 1. 2008 06:39

    Přidávám se na stranu pana Schmitta,téměř stejný recept jsem vytrhl kdysi z jakéhosi časopisu a např.ke gyrosu je tato varianta nenahraditelná! (Já si tam tedy ještě nakrájím na plátky pár oliv.) A diskuse,které se na těchto stránkách často vedou o tom, co je ještě pravé (tzatziki,gyros,kebab,boršč,pizza,pelmeně atd.) a co už ne - co takhle kdyby si jejich milovníci založili nějaké vlastní stránky (třeba www.snob.cz?) a neotravovali s tím ostatní?

  • Patrick Schmitt | 19. 10. 2007 20:04

    bez komentare

  • Anonym | 19. 10. 2007 08:32

    .... klidně si tam dávejte, co chcete, a hlavně neodporujte ..........

  • Anonym | 19. 10. 2007 08:08

    Myslím,že když recept nazveme jiným názvem je po problému.Ale zase bychom přišli o diskusi a to by bylo škoda ne?:-))

  • Patrick Schmitt | 19. 10. 2007 00:36

    Podívejte se dámy a pánové. Nehodlám se neustále opakovat v tom, že recept, který jsem zde přidal je starý rodinný recept jedné velmi milé Řecké rodiny, která si pomáhá tvarohem proto, že řecký jogurt, který je jako jediný vhodný pro tzatziki, když se kromě jogurtu nepoužije nic jiného. A pažitka zřejmě existuje i v Řecku (přinejmenším v některých částec,h). Kde jinde by na to přesně ta rodina přišla. Klidně si ho tam nedávejte, klidně si používejte Buh ví co, třeba si do toho dejte kečup a křen, když vám to bude chutnat a když si budete myslet, že je to stále ještě tzatziki, tak prosím, je mi to jedno. Kecy lidí, kteří si mnohdy recept ani nepřečtou do konce, natož aby šli do kuchyně a vyzkoušeli ho, nebo ignorují tisíc komentářů, ve kterých vysvětluji původ receptu, mi připadají víc než směšné. Lidé, kteří to takhle praktikují jsou spíše politovánihodní, protože se nikdy nemohou dozvědět, oč přicházejí.

  • Jitka | 17. 10. 2007 17:15

    Tak tady pročítám tu debatu:Jogurt versus tvaroh a pobavilo mě to!Řecko mám projeté křížem krážem,řeckých tzatziků jsem ochutnala kvanta,ale doma si s tím tvarohem pomáhám taky!A místo oleje tam dávám trošku majolky-to by asi řekové ,,zírali",co?Je to super!Tak si myslím,at si to každý dělá jak chce,hlavně,že je to dobré!Jestli je to pravé-levé-nemá smysl řešit,že?

  • nikos b. | 17. 10. 2007 15:06

    A take nechapu proc je tento prispevek zarazen do kategorie omacek a zalivek ? Tzatziky se nedava do jidla (mozna tak turistum ho kydnou na talir), rekove ho konzumuji jako salatovy predkrm s chlebem a je na zvlastnim talirku z ktereho si vsichni nabiraji a prikusuji k tzatziky chleba :o) anebo ho namazou na chleba anebo na pitu ale nikdy ji nemazou celou naraz ale jen tu cast kterou se chystaji ukousnout :o)

  • Nikos B. | 17. 10. 2007 14:57

    Zdravim vsechny z Recka, na zacatek uvedu ze pazitku snad ani reci kteri neopustily hranice Recka neznaji, ja sam si pazitku vozim z Ceska, teda do nedavna nebot ji sem zacal vozit Lidl. Tvaroh taky reci moc nepouzivaji a uz vubec ne do Tzatzki. Jedine prekapavanej 10% jogurt !!! V Recku se daji sehnat 2 druhy tzatziky jeden s koprem a jeden bez kopru, ja osobne si kupuji ten bez kopru. Takze tento recept moc orginalni neni, mozna tak tzatziki pripravuji reci v zahranici ale v Recku dost tezko a navic se tvaroh zde dost spatne shani, maji ho jen velke supermatkety nebot ho reci v kuchyni skoro vubec nepouzivaji.

  • Daniela Gulyas | 16. 10. 2007 00:43

    Mili, je videt ze jsme nepoucitelni. Nekdo da recept na TZATZIKI a misto toho abychom varili, budeme sedet a diskutovat tema tvaroh versus jogurt...kazdy to zname jinak ale to neznamena ze jeden je lepsi nebo horsi. Ja jsem dala pouze jeden maly recept (cervena paprika )a v diskuzi me nekdo skoro nadal, ze mi neco chybi(tusim rybicky)...doufam ze to neodradi Patrika...s tvarohem nebo jogurtem ! Zdravim a hezky den vsem.

  • Patrick Schmitt | 12. 10. 2007 21:08

    Ano, s tím souhlasím, paní Lenko. :-) Hezký den

  • tatuška | 12. 10. 2007 20:29

    Lidičky, už toho nechte. Vyzkoušejte to a sami uvidíte, zda vám chutná, jaké to je atd. Jedno jídlo i v ČR má více podob, více způsobů přípravy, proč ne tedy i v Řecku. Já mám tedy raději tvaroh než bílý jogurt... No a ve výsledku to bylo opravdu velmi chutné, krásně česnekové atd...

  • Lenka Kristová | 12. 10. 2007 16:47

    Patriku, tuto debatu bych navrhla uzavřít s tím, že všude se vaří jinak a možná v jiné části Řecka to dělají jak píšete. Mi tvaroh připadá kyselejší než jogurt, ale je to věc chuti. Každopádně tzatziky je skvělá pochoutka, tak si nechejme chutnat. Krásný den.

  • Patrick Schmitt | 12. 10. 2007 12:14

    Paní Lenko, nic proti Vaším zkušenostem, ale určitě jste nejezdila po celém Řecku a vyzkoušela všechna tzatziky, která existují. Nebaví mě se neustále přít a zdůrazňovat, že tento recept není můj výmysl ale starý rodiný recept mých známých - Řeků. A také jsem již říkal, že když necháte zhoustnout český jogurt, tak chuťově nezískáte jogurt řecký, nýbrž stále ještě nakyslý český jogurt, akorát hustý. Proto se všeobecně používá jako náhrada jogurt s tvarohem. Chuťově to odpovídá spíše - a konzistence je přesně taková jak má být a jak ji popisujete. Tuto náhradu používájí i různé řecké rodiny, se kterýma jsem byl v kontaktu mimo Řecko. Ale opět: Samozřejmě, že jste se s tím nemusela setkat. Neberu Vám, že tzatziki upravené takto jste ještě neviděla, ale také nikomu nenáleží tvrdit, že to není řecké tzatziki. Lidé od kterých tento recept mám by se asi hodně divili. A to je důvodem, proč vehementně bráním tento název.

  • Lenka Kristová | 12. 10. 2007 00:34

    Patriku, nehanila jsem váš recept, to snad vyznělo jasně. Kopr se sype občas nahoru na ozdobu, ale pažitka teda fakt ne. V Řecku jsem žila několik let, ochutnala jsem tzatziky u různých rodin a v mnoha restauracích, ale jak říká má tchýně: tvaroh nikdy. Jejich jogurt je tak hustý, že podobné konzistence jsem dosáhla, když jsem nechala plnotučný jogurt 2 dny na plátně a sítku v lednici.Tzatziky má být husté, nabírá se na vidličku. To originální. Ale proč si nedat zředěnou formu jako salát nebo zálivku. K masu je to chutné a určitě víc zdravé, než tatarka. Takže neřešme název a ať nám chutná.

  • Marsí | 11. 10. 2007 14:26

    Patriku..nehaním Váš recept, je moc dobrý, sama na to kupuji Hollandii ( hustý smetanový z Tesca..:))) debata byla jen o původní receptuře. Nemyslela jsem to ve zlém..:-) já ten pravý kupuji výjimečně..:-)

  • Marsí Mesochoridisová | 11. 10. 2007 13:55

    Eviku...smích je kořením života...:-))) a hlavně jde o to, aby nám všem chutnalo...přeji Vám i manželovi hezký den...:-)))

  • Patrick Schmitt | 11. 10. 2007 13:53

    Bílý jogurt smíchaný v uvedeném poměru je samozřejmě náhražka za řecký jogurt. Chtěl bych ale vidět, kde řecký jogurt u nás normálně seženete. Když necháte náš český jogurt zhoustnout tak, jak tu někdo navrhoval, tak dostanete všechno ostatní jen ne řecký jogurt. Ten je totiž mnohonásobně méně kyselý, jak to, co se běžně prodává u nás. Nedá se to vůbec srovnávat. Proto jsem se ptal různých Řeků, jak ho nahradit a vždy byla odpověd stejná: smíchat jogurt s tvarohem. A proto říkám, že tato kombinace je vždy základem. A promiňte, paní Marsí, ale já opravdu nebudu jezdit až do Prahy pro jogurt. Chuťový rozdíl stejně není tak markantní, že by se dal poznat. Ale kdo nevyzkouší, ten neví. Jak jsem již říkal: nikomu tohle nevnucuji, pravé řecké tzatziki to přesto je. ;-)

  • Eva Přecechtělová | 11. 10. 2007 13:47

    Marsí, právě jsem přečetla Váš příspěvek manželovi, který sedí v kanceláři celý den proti mě, a oba se smějeme. Ať je z tvarohu nebo z jogurtu stejně u nás není nikdy tak dobré jako v Řecku a k tomu Ouzo, už se tam vidím ...... :)))

  • Marsí | 11. 10. 2007 12:48

    Eviku...nechci být válečný štváč, ale tzatziky se vážně z tvarohu nedělá. Tvaroh se dá použít jako náhražka.Je to hustý jogurt, který se tváří jako tvaroh, je o 100% hustější než ty naše jogurty. Nejznámější a jeden z nejlepších je Kolios, dá se koupit i u nás a v Praze dokonce i na váhu do kelímku. Nejblíž od nás se dá sehnat v Krnově v Hermesu...:-)))

  • Eva Přecechtělová | 11. 10. 2007 11:46

    Když jsme byli letos zase v Řecku, tak nám majitel hotelu, kde jsme bydleli dával ke každé sklence různé řecké specilality ( různé sýry, tzatziky, ryby, lilek atd.) Když nám dal našlehaný kozí sýr, tak jsem si myslela, že je to tvaroh a tak to bylo i z jinými sýry. Člověk se snadno mýlí, protože všude jsou jiné zvyklosti. Dámy nechci se s Vámi přít, ale tzatziky se dělá z tvarohu a jestli je tam kopr nebo pažitka je jedno, důležitý je základ. A úplně nejdůležitější je, aby všem chutnalo. Zdraví Eva

  • Anonym | 11. 10. 2007 10:08

    No a když nejsou okurky tak jen smetana s česnekem :-)).Mimochodem jsou skvělí i na langoše !!PS

  • mia | 11. 10. 2007 09:41

    s koprem?nikdy!!jezdím do řecka, ale s koprem jsem tzatziky fakt nejedla a ani bych jíst nemusela..kopr a česnek?kopr do koprovky a česnek do tzatziků:-)

  • Marsí | 11. 10. 2007 09:05

    Začíná to být legrace..:-))) jelikož mám muže Řeka a sama jsem z krve polské, tak se věčně dohadujeme, jak ten základ (okurky) bude vypadat. V Polsku se dělá salát z okurek se smetanou a koprem, Řekové dělají s řeckým,hustým jogurtem podobným tvarohu a s česnekem, takže bych řekla, že je to stejně jedno se tady dohadovat, páč stejně jako zelňačka se u nás dělá jinak v každé části republiky, stejně tak i Řekové dělají každý jinak "cecíky"...:-)))

  • tatuška | 11. 10. 2007 00:52

    Vypadá to na dohadování se - co je pravé tzatziki a co ne. Paní Eva chválí, že takto to zná z Řecka. Jiní zde zase píší opak. Tak nevím... Já je nikdy nejedla, až tyto zde popsané, které mi opravdu velmi chutnaly. Určitě stokrát raději dám pažitku, než nějaký kopr. Tvaroh se mi zdá též lepší než jogrut, ale tak to už je možná jen věc názoru. Každopádně - i svíčková se v Čechách dělá všude jinak... proč ne tedy tzatziki v Řecku, že...

  • Patrick Schmitt | 10. 10. 2007 22:29

    PS: Ještě ke kopru: Když se někdo rozhodne pro něj, tak bych chtěl upozornit na to, že dle receptů, které prošly mými rukami, se používá spíše jako ozdoba, ne k ochucení. Ani pažitka nema tzatziki přílis ochutit, proto se jí tam dává málo. Maximálně uvedené množství.

  • Patrick Schmitt | 10. 10. 2007 22:17

    Děkuji za pochvalu a ke kritice, paní Lenko a mirino: Tento recept mám přímo z Řecka. Nevím tedy kde a jak jste tzatziki jedly, ale originálnější recept nemůže být. ;-) Známé ale je, že na jeden pokrm existuje vždy několik receptů a také několik, co si říkají originál. Nemění to ovšem nic na skutku, že toto je pravý řecký recept a chuťově také odpovídá přesně tomu , co znám z ruzných částí Řecka a také z jedné Řecké restaurace, u které se jedná o rodinný podnik, který provozují Řeci. Kopr použít můžete. Je to dle chuti, ale zas tak hodně určitě ne, jelikož pak získáte cosi zeleného a ne bílé tzatziki. Co se týče použití kopru či pažitky, tak jsem viděl různé recepty a slyšel různé názory, tvaroh a jogurt ovšem byly základem ve všech. Jinak vzhledem k tomu, ze ne vždy seženu čerstvou pažitku, tak občas používám jistou bylinkovou směs, která obsahuje jak sušenou pažitku, tak i kopr a i tak to chutná dobře.

  • Jana Kutačová | 10. 10. 2007 21:55

    S manželem občas chodíváme do řeckých restaurací a když si dáme salát tzatziky,tak jsme v něm ještě nikdy neobjevili kopr.Jinak souhlasím,že ten jejich jogurt je opravdu hutný a celý salát je opravdu hodně hustý.Nepátrala jsem po nikdy po pravém řeckém jogurtu u nás,ale dělám to taky tak,že rozšlehávám smetanový jogurt s tvarohem do potřebné konzistence,ale asi se nikdy netrefím do té pravé řecké konzistence salátu a chuti.Třeba je tím sluníčkem u nich......:o))

  • mirina | 10. 10. 2007 18:09

    Souhlasím s paní Krystovou.Do tzatziki patří pouze kopr,hodně kopru.Hustý řecký jogurt nahrazuju kysanou smetanou.

  • Lenka Kristová | 10. 10. 2007 11:07

    Tenhle recept je určitě chutný, ale originální tzatziky to není. Řekové tam nikdy nedávají tvaroh,ale hustý jogurt. Můžeme dát jogurt přes noc do plátýnka v cedníku a takhle získáme tuhý jogurt. Nedávají pažitku, ale nasekaný kopr.

  • tatuška | 10. 10. 2007 09:31

    Jedla jsem to prvně a fakt to bylo dobré :-) Autor mi navařil dobře :-)

  • Eva Přecechtělová | 9. 10. 2007 22:13

    Patricku, konečně ten správný recept, jak ho znají všichni co rádi jezdí do Řecka a milují tzatziki. Díky Eva

  • Patrick Schmitt | 9. 10. 2007 21:43

    Vidim, ze uz je to upravene, to je fajn :-)

  • Patrick Schmitt | 9. 10. 2007 19:53

    Jsem rád, že recept byl přidán, avšak se mi zdá, že by měl být spíše zařazen do omáček, jelikož Řeci tzatziki používají podobně jak my tatarku. Navíc to není samostatný pokrm. Byl bych vděčný, kdyby se toho někdo ujal. Děkuji předem. :-)

Vyberte, co chcete vytisknout
Kategorie: Předkrmy, chuťovky & svačiny Pomazánky & dipy Tzatziky Zelenina
Pokrmy Z mléka / sýra Ze zeleniny Oběd Večeře Syrové Vegetariáni Řecko Slovník pojmů
Použité ingredience v tomto receptu: Bílý jogurt Česnek Citronová šťáva Kopr Máta Měkký tvaroh Okurka salátová Panenský olivový olej Pepř mletý Řecký jogurt - pravý Sůl
Podělte se s přáteli o recept
Česká kuchařka Chodské recepty

Mohlo by vám zachutnat

Špagety sypané česnekem

Špagety sypané česnekem

Slané tyčinky z bramborového těsta

Slané tyčinky z bramborového těsta

Roštěnky na kmínu

Roštěnky na kmínu

Super jablkové knedlíky

Super jablkové knedlíky

Kuřecí nudličky na nivě

Kuřecí nudličky na nivě

Zeleninovo-ovocný salát s dresingem

Zeleninovo-ovocný salát s dresingem

Avokádový krém

Avokádový krém

Salát s broskví a krabími tyčinkami

Salát s broskví a krabími tyčinkami

Kynutý beránek

Kynutý beránek

Doporučujeme

15 minut
Papriková frittata

Papriková frittata

30 minut
Rebarborový džem s vanilkou

Rebarborový džem s vanilkou

20 minut
Chřest s křupavou posýpkou a ztraceným vejcem

Chřest s křupavou posýpkou a…

35 minut
Nudle s hovězím masem a hoisin omáčkou

Nudle s hovězím masem a hoisin omáčkou

60 minut
Křehký dort s revení

Křehký dort s revení

20 minut
Sirup ze smrkových výhonků

Sirup ze smrkových výhonků

80 minut
Koprová omáčka se ztraceným vejcem

Koprová omáčka se ztraceným vejcem

10 minut
Domácí vanilkový a kakaový pribináček

Domácí vanilkový a kakaový pribináček

70 minut
Koláč z rebarbory

Koláč z rebarbory

Poslední sledované recepty

32
Jednoduchá rajská omáčka
Jednoduchá rajská omáčka
27
Snadné muffiny s čokoládou
Snadné muffiny s…
26
Králičí ragú
Králičí ragú
20
Guláš v papiňáku
Guláš v papiňáku
18
Sirup ze smrkových výhonků
Sirup ze smrkových…

Zajímavé články

Trápí vás nespavost? Těchto 6 potravin vám pomůže vyspat se dorůžova
Trápí vás nespavost? Těchto 6 potravin vám pomůže…
Pavlova s amarettem nebo rumové tiramisu? Vyberte si svůj oblíbený opilý dezert
Pavlova s amarettem nebo rumové tiramisu? Vyberte…
Staročeský pokrm z Plzeňska aneb Víte, co jsou to pískorky?
Staročeský pokrm z Plzeňska aneb Víte, co jsou to…
5 potravin, které vám pomohou zbavit se tuku na břiše
5 potravin, které vám pomohou zbavit se tuku na…
Zapomenutá kuchařka z Vilniusu: Vyzkoušejte jednoduché vegetariánské recepty, které překvapí svou chutí
Zapomenutá kuchařka z Vilniusu: Vyzkoušejte…
AHA.cz Brzobohatá tvrdě narazila! Režim jako v base a drsné zákazy

Brzobohatá tvrdě narazila! Režim jako v base a drsné zákazy

Mimibazar Jak vybrat ten nejvhodnější běžecký pás na doma a proč je výhodné si ho pořídit

Jak vybrat ten nejvhodnější běžecký pás na doma a proč je výhodné si ho pořídit

Dáma.cz Ideální boty na jaro jsou balerínky: Našli jsme vám ty nejhezčí na sezónu 2024. GALERIE

Ideální boty na jaro jsou balerínky: Našli jsme vám ty nejhezčí na sezónu 2024. GALERIE

Blesk pro ženy Etiketa oblékání pro svatebčanky: Ve kterých šatech si neutrhnete ostudu?

Etiketa oblékání pro svatebčanky: Ve kterých šatech si neutrhnete ostudu?

Ženy.cz Jak rychle usnout do 10, 60 a 120 vteřin. 3 vědecky ověřené metody

Jak rychle usnout do 10, 60 a 120 vteřin. 3 vědecky ověřené metody

Blesk.cz Divoký mejdan na počest Jiřího Bartošky (†78): Svědectví, co se dělo uvnitř!

Divoký mejdan na počest Jiřího Bartošky (†78): Svědectví, co se dělo uvnitř!

SportRevue.cz FOTO: Nazí cyklisté v ulicích. Naked Bike Ride frčí už v 80 městech světa

FOTO: Nazí cyklisté v ulicích. Naked Bike Ride frčí už v 80 městech světa

Maminka.cz Má spinální atrofii, je na vozíku, ale přesto se stala matkou. 'Lidé nechápali, proč nejdu na potrat,' diví se statečná Alex

Má spinální atrofii, je na vozíku, ale přesto se stala matkou. 'Lidé nechápali, proč nejdu na potrat,' diví se statečná Alex

Blesk Horoskopy Rozloučit se s manželstvím nebo nenarozeným dítětem? O rituálech a jejich síle s Liliou Khousnoutdinovou

Rozloučit se s manželstvím nebo nenarozeným dítětem? O rituálech a jejich síle s Liliou Khousnoutdinovou

Další doporučené recepty:

Tyrolská omeleta
Tyrolská omeleta
Tyrolské knedlíky
Tyrolské knedlíky
Tzatziki
Tzatziki
Tzatziky
Tzatziky
Tzaziky
Tzaziky
Udon nudle
Udon nudle
  • Recepty.cz
  • TZATZIKI - originální řecký recept
 
  • © 2019 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu.
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Jednotná kontaktní místa / Single Points od Contact