• Blesk.cz
  • |
  • Blesk pro ženy
  • |
  • AHA!
  • |
  • Dáma.cz
  • |
  • Maminka.cz
  • |
  • E15.cz
  • |
  • Reflex.cz
  • |
  • FITweb.cz
  • |
  • Ženy.cz
  • |
  • MojeZdraví.cz
  • |
  • více Created by potrace 1.13, written by Peter Selinger 2001-2015
    • Ábíčko.cz
    • Auto.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FinExpert.cz
    • iSport.cz
    • MobilMania.cz
    • SportRevue.cz
    • Živě.cz
    • Sazka eLEAGUE
Recepty.cz - logo
  • Oblíbené recepty
    • Sezónní recepty
    • Nejlépe hodnocené
    • Poslední komentáře
    • Tip - týdenní menu
  • Nejnovější
  • Suroviny
  • Světová kuchyně
    • Česká
    • Slovenská
    • Francouzská
    • Italská
    • Čínská
    • Řecká
    • Mexická
  • Rady
  • Magazín
  • F.O.O.D.
  • Videorecepty
  • Přihlásit se
  • Vložit recept
  • Přihlásit se
Recepty.cz - logo
Pokročilé vyhledávání Podle ingrediencí
Vložit recept
Zdravý oběd Rychlá večeře Chuťovky Polévky Maso Omáčky Přílohy Těstoviny Moučníky Zdravé Rychlé Sladké Dezerty Velikonoce
  • Recepty.cz
  • Spaghetti alla Carbonara po italsku
Napište svůj komentář k receptu

Spaghetti alla Carbonara po italsku

autor: casino
0.0
moje hodnoceni
4.0
hodnotilo: 72
doba přípravy: 25 minut
obtížnost: snadné
Vložit do kuchařky Vložit do nákupu Vytisknout recept
Spaghetti alla Carbonara po italsku
Spaghetti alla Carbonara po italsku
Spaghetti alla Carbonara po italsku
Spaghetti alla Carbonara po italsku
Spaghetti alla Carbonara po italsku
Spaghetti alla Carbonara po italsku
Spaghetti alla Carbonara po italsku
Spaghetti alla Carbonara po italsku
Spaghetti alla Carbonara po italsku
7fotografií
Nahrát fotku
 

Klasická italská pochoutka, kterou si už po prvním ochutnání zamilujete. Šťavnatá slanina dodá tomuto jídlu teprve tu správnou lahodnou chuť!

Suroviny

4 porce
    • 400
      g špagety
    • 3
      ks vejce
    • olej
    • máslo
    • pepř mletý
    • sůl
    • parmazán
    • 100
      g pancetta

Postup přípravy receptu

1
Do osolené vody dáme vařit těstoviny. Na pánvi smažíme do křupava na kostičky nebo nudličky nakrájenou slaninu (pokud je libová, tak na oleji (a) nebo másle). Se slaninou smažíme i plochou nože rozmáčknutý česnek do okamžiku než začne hnědnout - bez milosti jej vyhodíme. Do hrnku si nachystáme vyklepnutá vejce, můžeme je lehce rozkvedlat. Znepřevařených :-) těstovin slijeme vodu, nejlépe přes děrovanou poklici - NENECHÁVÁME důkladně okapat. Pokud použijeme cedníku, tak si počínáme svižně - vyklopit špagety do cedníku a takřka v zápětí je vrátit do hrnce. Okamžitě přidat rozmíchaná vejce (šikulové je vyklepnou přímo do těstovin a ušetří 1ks nádobí :-) a intenzivně, ale z lehka zamícháme (nejlépe naběračkou na špagety nebo dvěma vidličkami) tak, že těstoviny zvedáme ode dna a snažíme se, aby byly obaleny vejci, která teplem těstovin houstnou. Nakonec přidáme horkou slaninu, dosolíme, opepříme a neseme a stůl.

RADA: Jak uvařit těstoviny?

2
POZNÁMKA: A) Může se stát, že jste "pomalí" a bílky zůstanou příliš "živé", - v tom případě lze jídlo trochu přihřát. Naopak, jídlo nemá být suché - v tomto případě se běžně přidává pár lžic vody v níž se těstoviny vařily. B) Nevím, odkud se ve většině receptů vzala smetana. Snad proto, že když se CARBONARA opravdu podaří, tak může vyvolat vzhledem i chutí dojem, že je v ní smetana. C) Není to obvyklé, ale kdo chce, tak si může svou porci pocukrovat sýrem... D) Salmonelu už máme doufám na těchto stránkách vyřešenu :-)

RADA: Jak skladovat vejce?

3
Dle mého názoru jsou toto po "Aglio e Olio" druhé nejjednodušší špagety; pokud jsou s česnekem, tak jen delikátně ovoněny. A proč píši "pocukrovat sýrem"? Zdá se mi, že v české kotlině se u těstovin oproti Apeninskému poloostrovu používá sýr a pikantnější omáčky ve větším množství na porci. Možná proto, že u nás to bývá hlavní chod, kdežto v Itálii "Primi", které jemně říká žaludku: "Chystej se, bomba teprve příjde!" :o()
4
A původ názvu Carbonara? Já se přikláním k názoru, že podle "revolucionářů" z počátku 19. století: těstoviny si vysomrovali, vajíčko čajzli někde v kurníku a špek měli vždycky u sebe, protože jak později napsal J. Nohavica: "...bo gdyž neni špeku, nějsu vykony!"
Podělte se s přáteli o recept

Podobné recepty

Špagety s bazalkou

Špagety s bazalkou

Špagety aglio olio

Špagety aglio olio

Špagety s cuketou a olivami

Špagety s cuketou a olivami

newsletter

Nenechte si ujít sezónní inspirace a recepty!

Zaregistrujte se k odběru newsletteru a my vám každý týden zašleme osvědčené tipy.
Souhlasím s podmínkami pro užívání služby informační společnosti a seznámil/a jsem se s informací o zpracování osobních údajů .

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.

 

Komentáře k receptu

  • UnCool | 11. 2. 2017 13:20

    Nějak ti tam chybí pecorino, prý je zločin ho do carbonara nedat. Alespoň to říkal nějaký italský šéfkuchař tady v Praze. Když jsem se ptal jednoho Itala, co má krámek v Opletalce, tak říkal, že se používá kombinace obou sýrů pecorina a parmezánu. Místo pancetty doporučil guanciale romano. Jinak s postupem souhlasím, slanina se dělá zvlášť a pepř rovnou do vajec, jinak by se to moc nepromíchalo.

  • Martin | 15. 11. 2016 14:18

    Tohle určitě nejsou těstoviny Carbonara =) Tohle je spíš způsob alla těstoviny s vajíčkem po Česku :-))

  • bararich8 | 7. 7. 2016 13:20

    Ať už jsou pravé italské nebo ne, před chvílí jsem je dojedla a jsou na výsost luxusní! Děkuji za recept, budu se k němu vracet :-)

  • kelso | 22. 4. 2016 16:54

    tohle je 100% recept na carbonara.radsi nevedět jak se vaří v kyjove =-O

  • Korektor | 10. 4. 2016 16:17

    Nekonečné debaty. Italská kuchyně má jen relativně málo striktně daných receptů a carbonara zrovna mezi tu trochu patří. Italská kuchyně je nicméně především jednoduchá a plácat někam vejce, smetanu a ještě sýr, to už je překombinované. Je jasné, že si každý dělá jídlo, jaké mu chutná, i Italové, tam je regionální úprava jídel mnohem výraznější než u nás, takže pokud někdo přidá trochu cibule, ovoní to česnekem, nebo tam dá smetanu - proč ne, ale nerespektuje tím ten nejklasičtější, chcete-li "správný" recept. Do něj žádná smetana ani česnek nepatří, notabene bílky, krémovitosti se dosahuje žloutky s rozmíchaným sýrem a pepřem v kombinaci s trochou vodou z těstovin. Umění je v tom vychytat správnou krémovitost, nemít tam tekutinu, aby těstoviny plavaly, nebo naopak žloutek příliš udělat. Nevěšte ale hlavu, i v Itálii dost často dostanete mizerné carbonara, stejně jako narazíte na příšernou pizzu. Jako všude. Takže tady jde nakonec o jediné - tohle, co píšu, u receptu zmínit, a když už se tvářím, že dělám přesně ten daný recept, tak ho respektovat. A nepsat tam bláboly jako "po italsku".

  • Denisa | 15. 2. 2016 16:03

    Pokud chcete ochutnat opravdu výborné Carbonara, navštivte Pizzerii U Martina v Kyjově! :) Tento recept na Carbonara neviděl ani z rychlíku. (můj názor) :)

  • Johny | 30. 1. 2016 14:48

    Ten výrok je možná pravda, ale řekněte mi jak vypadají pravé Carbonara? Já tam nevidím jedinou chybičku ;-)

  • Lukáš | 16. 12. 2015 01:02

    Tak už jen to, že paní tam dává celé vejce, když se tam dává jen žloudek, což je opravdu rozdíl. Za další to ta paní snad míchá na talíři a né na pánvy kde se dělala slanina na olivovém oleji.

  • Pavel | 13. 12. 2015 20:57

    Prosimte. pritelkine je Italka zijem v dedine Cellole kousek od neapole a tak muzu rict ze rikas blbost. jak vidim u ni, Jeji mamy, kamaradu.slanina zvlast ano ale pak se namicha rovnou do pasty, pepr tez rovnou do vajec. typ syru Grana Padana? ano musi byt jedine parmigiano ale kamo to je sans jedno. Grana padana je Znacka. Recept Up je blbost uplne. Ciao

  • maria | 29. 11. 2015 20:37

    :-) recept je presne ako v taliansku

  • Habakuk | 8. 8. 2015 12:16

    Preto sa volajú Carbonara, lebo to bolo veľmi časté jedlo chudobných talianskych baníkov. A "carbone" je po talianky uhlie.

  • mrkejte na tohle | 5. 8. 2015 13:03

    chytrolíni :-* http://www.sitalemvkuchyni.cz/recept/Carbonara

  • Dan | 29. 5. 2015 08:59

    Tak tohle jsou pravé carbonara asi tak jako je pravý výrok, že Nohavica napsal: Bo gdyž neni špeku, tak nejsou vykony... Bo to napsal Pavel Dobeš...... O:-)

  • heavyital | 22. 5. 2015 19:31

    Rozhodně tam nepatří špagety, ale bramborový knedlík. Místo slaniny vepřové koleno a vajíčka nehradit zelím. Pak je to dokonalé, moc jsme si pošmákly

  • ne | 8. 5. 2015 12:07

    rozhodně tam nepatří smetana, cibule může být

  • konrade | 15. 4. 2015 11:34

    Tady to není jak u blbých, tohle je blbý recept. Všechno v receptu je od a až po z naprosto špatně a když chci prezentovat nějaký pokrm jako italský, tak si o něm nejdřív něco zjistím, né? Je to ta nejjednodušší úprava těstovin. 1) slanina se škvaří zvlášť a nechává se ještě odkapat, aby těstoviny neplavaly v omastku (natož aby se zalévala ještě vývarem pro lepší chuť :-) ...jak tady někdo psal. SLANINOU SE POKRM POSYPÁVÁ!! 2) Ve větší misce se rozšlehají žloutky!! se sýrem parmazánového typu (já např. používám i grana padano, ale je jedno, jestli to je parmazán, pecorino ...prostě co vám chutná) ...do takhle připravené směsi se přidají těstoviny vytažené přímo z hrnce - vše se promíchá a je hotovo. Na talíři dost opepřit, posypat slaninou a na ozdobu pár lupínků sýra. Toť vše

  • Honza51 | 8. 4. 2015 07:54

    Připadám si v této diskuzi jak u blbých : "s šípkovou nebo se zelím" !! ;-)

  • Lukáš Vaňous | 1. 4. 2015 22:05

    Bože... Hlavní věc je že má být sýr pecorino.. Ale budiž... Další věc - jak Vás napadlo radit aby si někdo spaghetti ohříval, když nestihne vejce se sýrem zhoustnout. Chápu že to někdo v nouzi udělá, ale pravděpodobně z toho vzniknou spaghetti s vejcem... Další věcí je, že je důležité těstoviny prohnat panchetou a vším co ze sebe právě ona a česnek vypustily na pánev tzn. spaghetti smícháme v pánvi a pak přidáte vejce se sýrem a pepř... Nezlobte se na mě, ale když už píšete recept tak poctivě... Navíc není ani zmínka o sýru, který je mimochodem dost důležitý a správně se dává jen žloutek... Mějte se...

  • Ladič | 10. 2. 2015 16:39

    Rozhodně tam nepatří cibule. Smetana může, ale nemusí.

  • Ladič | 10. 2. 2015 16:30

    Protože na ten sýr do vajíček autor nějak pozapomněl. Jinak verze, že se do vajec přidá smetana, se v některých částech Itálie opravdu dělá. Důležité pro tu pravou chuť je taky nahrubo pomletý pepř a poměrně hodně, ne jen špetička. Taky bych rád viděl někoho cedit špagety přes pokličku :-D :-D Špagety se po scezení nedávají zpět do hrnce, kde se zamíchají s vejci, ale na pánev, aby se propojily chutě s Pancettou. Dobré je zastříknout trochou silného vývaru, ať se odvaří ty malé připáleniny od Pancetty, které zintenzivní chuť a vejce se už ani nemusí moc solit. Jinak Pecorino nebo Parmezán je jedno. Ve všech oblastech Itálie se nepoužívá stejný. Stačí jakýkoliv sýr parmazánového typu. Zkoušel jsem i chorvatský Paški sir a bylo to výborné. Tento recept je jak na české špagety po uhlířsku.

  • Zuzana | 6. 2. 2015 13:33

    Pane Blecho, vaše pohoršení nechápu - v čem je ten recept nejhorší? Já bych jen špagety vytáhla přímo z hrnce, ve kterém se vařily (i s trochou vody) přímo do (velké) pánve s pancettou, odstavita z ohně a pak na ně nalila rozmíchaná vejce se sýrem a promíchala. Lze přidat pár lžiček vody ze špaget. V receptu jsou dodržena tři základní pravidla pro dobré spaghetti carbonara: česnek v oleji jen nechat provonět, moc neokapat těstoviny a vejce na špagetách musí jen zhoustnout, ne se uvařit (vypadají a chutnají pak smetanově, možná proto ta smetana v některých receptech). Láďa by z toho asi udělal špagety s míchanými vejci.

  • Maki | 30. 1. 2015 18:13

    Ach jo, zase jeden chytrý "-( :-$

  • Oskar Blecha | 30. 1. 2015 06:39

    Horší recept na Carbonara jsem nečetl. Všechno špatně. Jak si vůbec dovolujete toto nazývat Carbonara? Tohle jsou obyčejné špagety s vajíčkem posypané slaninou. Vhodné tak do kuchařky Ládi Hrušky.

  • Dante | 5. 1. 2015 18:29

    Pokud chcete kritizovat, tak si upresnete syrt, protoze se ma pridavat POUZE syr Pecorino!

  • Dante | 5. 1. 2015 18:27

    Nejak se zapomina na syr Pecorino, nechapu, kde jste vsichni vzali parmezan????

  • Losos | 3. 11. 2014 07:21

    Kdepak revolucionari v 19st. Uhli/uhlir = carbone, jsou tedy po uhlirsku. Vzdyt i u nas delame veci "po uhlirsku", t.j. jednoducha "slaninova" priprava. Je to stejne.

  • Ales | 1. 11. 2014 13:01

    Bo jak neni speku, tak nejsou vykony nezpiva Nohavica, ale Pavel Dobes v pisni Zapomenuty trumf. Jen tak pro poradek :)))

  • leventina | 21. 10. 2014 11:47

    Jednoduché,rychlé a moc dobré. Děkuji. ;-)

  • VOXbono | 25. 9. 2014 13:42

    za mě 1. Jen dávám na jedno vejce + 1 žloutek. Prostě těch vajec čajznu víc :-D Ale jinak je ten recept klasika. ale dá se to udělat ještě lépe: špagety uvaříme do bezvědomí na pánvi opečeme anglickou, či paprikovej bůček do ní vhodíme vejce promáčknutý čínský česnek vejce osmažíme a vlijeme do toho 250ml smetany ke šlehání. múže být i šlehačka ve spreji vše rozkvedláme, opepříme mletým pepřem a koupíme si noviny na záchod

  • David | 19. 7. 2014 15:30

    Myslim si ze s teou smetanou je to treba podobne jako u nas se svickovou a brusinkami. Nekdo dela svickovou a nedava k tomu brusinky nekdo jo. Stejne jako Italove,nekdo si tam tu smetanu prida nekdo ne.

  • Vivat
    Vivat | 9. 4. 2014 15:21

    JE TO DOBRÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝÝ a tak neřeším jak moc je to odkud italský dobrou nchuť všem 8-)

  • petr | 17. 2. 2014 20:17

    pravé carbonara právě se smetanou nejsou no :-D

  • Veronika | 25. 10. 2013 11:26

    No vidíte, ke mně chodí těstoviny vařit také nefalšovaný Ital a jede podle receptů od babičky. Pochází také ze severu, kousek od Milána a smetanu nedává:) Asi je to spíš o chuti a o schopnosti rychle přešvihnout špagety zpět do hrnce a smíchat s vejcem, aby zůstalo vlhké:) Pak je ta chuť i bez smetany perfektní a jestli bylo dříve vejce nebo slepice mě nezajímá:) Recept super, přidáváme jen olivový olej, tím by se nemělo šetřit, na hotové těstoviny, tam je třeba pracovat opravdu rychle a hned vajíčka:)

  • eticat | 29. 8. 2013 12:11

    vztah špeku a výkonu není od Nohavici, ale od Dobeše ;-)

  • vlada | 9. 8. 2013 08:18

    Špagety "po uhlířsku" se smetanou? Na italskou kuchyni to neházejme, rodilý Ital - kuchař - se tomu v televizi hodně posmíval. Myslím, že i v Čechách k uhlířům patří spíš slanina. A smetana ke špagetám zas na jiný způsob, proč ne?

  • Lucy | 2. 8. 2013 04:09

    Smetana tam patri :-) ne moc, nesmi to plavat, ale troska tam byt musi ;-)

  • Lucy | 2. 8. 2013 04:06

    muj spolubydlici je ital ze Sardinie a varil prave spaghetti carbonara se smetanou 8-)

  • Lucy | 2. 8. 2013 04:03

    Prave italske spaghetti carbonara jsou se smetanou ;-)

  • Jana | 13. 7. 2013 20:53

    Když jsme carbonara nejednou vařili s přáteli z Itálie, vždy tam patřilo: žloutek, parmazán, panceta/slanina dle dostupnosti, pepř a smetana. Záleží na regionu, tento recept je ze severní Itálie, okolí Milána. Zkoušela jsem carbonara i bez smetany, ale musím říci, že více chutnalo se smetanou :-) Poznámka na okraj: za jezení špaget vidličkou a LŽÍCÍ by vás asi bez milosti ukamenovali :-D

  • Jana | 8. 6. 2013 19:54

    Můj muž by to nejradši jedl aspoň jednou týdně, proto se zajímám o recepty, tenhle je jeho oblíbený. Některé recepty mají smetanu, cibuli anebo i česnek, ale většina ne. Slaninu si vozíme z Dolomit, v mrazáku nám vydrží celý rok. Myslím si, že název "carbonara" vychází z uhlí, kvůli vločkám černého pepře. Slovo "špagety" se mi naprosto nelíbí. Je možné ho zrušit, jako se to stalo se slovem "magrony" pro macaroni?

  • Lucie K. | 15. 5. 2013 09:26

    A uz se tady zase u receptu diskutuje o hov.. koho zajima kde se ci otec narodil nebo kdo co zpival tady jde o vareni navic je mozne ze se napriklad na jihu italie vari jinak carbonara nez na severu... takze co kdyz je recept dobry tak je to prece jedno jestli je po italsku nebo z afriky :-|

  • Silvano | 13. 5. 2013 16:20

    No nevím, ale v Itálii, v rodné vesnici mého otce se v tomto receptu smetana nikdy nedávala, nedával se ani česnek, ale přidávala se na jemno nakrájená cibule která se dělá se slaninou na pánvičce a nevyhazuje se. Vajíčko se dávalo celý.

  • momik
    momik | 11. 5. 2013 21:19

    no nevim, ptala jsem se Itala a říkal že v životě nedělali se smetanou...ani jeho babička ne

  • Petr | 23. 2. 2013 11:10

    Vše je v pořádku, až na dvě drobnosti: 1) Italové z vajec používají pouze žloutky 2) Písnička "Zapomenutý trumf", ze které je citováno, není od Jarka Nohavici, ale od Pavla Dobeše

  • Honza | 9. 2. 2013 12:56

    :-D ten díl Pekla na talíři jsem také viděl..... nicméně (ač je nekupuju), musim se Panzani zastat..... nejsou ŠPATNÉ, jen v testu těch, které hodnotili skončili špatně...... ono, kdyby se vzalo všech cca 50 značek těstovin co se v našich kotlinách prodávají, tak by se Panzani ještě umístily poměrně dobře :-)

  • Paffko | 28. 1. 2013 12:14

    Prave aby to tak neskoncilo tak je dobre to udelat trosku jinak. Misto abych pridaval vyjicka do testovin tak si je rozsleham v misce kam pak hodim testoviny i s troskou vody. Lepsi ale je to delat tak ze jedno vyjicko tam dat cele a ze zbylych dvou jen zloutky, pridat parmezan, rozslehat, pak ty testoviny(vodu na ne poradne osolit!!!ma chutnat jak morska, taky je dobre mit kvalitni spagety(ne panzani, ty nejsou kvalitni...))a po promichani testovin pridat slaninu i s tukem co pustila. no a pak uz jen dodat trosku bazalky, nebo listove petrzele a muzeme servirovat.Pokud jsou testoviny dostatecne slane, jidlo vpodstate neni treba dosolovat, parmezan a slanina dodaji potrebnou slanost dostatecne

  • danae | 8. 10. 2012 15:16

    originál carbonara sú aj so smotanou,najdi si staré talianske recepty :-)

  • František Vopička | 26. 8. 2012 13:11

    Njn, neumíš to uvařit.

  • Karel | 20. 7. 2012 15:29

    "bo gdyž neni špeku, nějsu vykony" zpíval Pavel Dobeš, ale jinak bezva

  • PetrP7 | 4. 6. 2012 11:52

    Smetana se občas uvádí, ale povinná určitě není, viz recept od Itala: http://www.sitalemvkuchyni.cz/recept/Carbonara/ ;-)

  • Vláďa | 2. 6. 2012 11:47

    Smetana ? To asi opravdu ne. Vajíčko se tam nedává celé, ale VYŠLEHANÝ žloutek.

  • Bruno | 19. 5. 2012 11:02

    Smetana do Carbonara opravdu nepatří.

  • Luciano | 16. 2. 2012 13:56

    Z titulku "po Italsku" jsem usoudil, že toto bude opravdu po italsku...smetana být musí, tak, jako pancetta, nebo aspoň speck stagionato . : ) Tak jako parmigiano, nebo aspon Grana :) Autor by už neměl vkládat typické jídla pro cizí země .

  • Ondra Kováč | 14. 12. 2011 19:05

    Proti uvedenému receptu nic nemám, nicméně s tradičním italským receptem na spaghetti carbonara to má pramálo společného, tak proč tam je tam ten dovětek "po italsku", když je to typická česká verze tohoto slavného jídla. Ostatně i ta prezentace jídla je taková "česká". Pokud si chcete dát carbonara "jako od italské babičky", tak tyhle to nebudou (např. žloutky, nikoli celá vejce, pecorino romano, nikoli parmasan atd.) ...

  • Darina | 12. 9. 2011 17:00

    Chtěla jsem se zeptat, neskončí to spíš jako míchaná vajíčka se špagetama? Z tohoto mám asi největší strach...díky za odpověď...jinak recept vypadá dobře, těstoviny si dávám v restauracích.

  • Zita Matejkova
    Zita Matejkova | 10. 3. 2011 10:45

    Dobrý recept a krásně napsaný ;-)

  • Anonymous | 16. 2. 2011 07:34

    kde se v návodu zapomněl parmasán? vždyž se má přimíchat do vajíčka a vytvořit tak hustší substanci a tu potom nalít do těstovin......

  • Tereza T
    Tereza T | 15. 2. 2011 13:27

    Opraveno, díky.

  • Ladia
    Ladia | 14. 2. 2011 22:40

    Že by těstoviny? :-D

  • smolici
    smolici | 31. 10. 2010 08:30

    Děkuji - moc dobré, chutná trošku jako šunkofleky....ale to je asi moje chyba, dělala jsem poprvé a přiznám se, že mi to moc rychle nešlo (ten závěr). Ale i tak jsme si pochutnali a hodlám se zlepšovat, takže tento recept určitě nedělám naposledy.

  • františek jelínek | 22. 9. 2010 15:49

    tak toto nejsou pravá carbonara....tam patří:špagety,panceta(v čechách spíše k sehnání slanina),vejce,olivový olej a pepř.Nic jiného...Má se osmahnout slanina,uvařit špagety,mezitím si do misky rozklepneme vejce,přidáme parmazám,osolíme a opepříme.Přidáme trochu vodu z těstovin.Když jsou špagety uvařené,vhodíme na pánev ke slanině i s trochou vody z těstovin,vypneme ohřívání pánve a nalejem na to připravenou směs z vajíček.Zamícháme a můžem podávat...

  • Simča Sládková | 10. 6. 2010 15:54

    Ne, ne, Pájo, na tohle jsou nejlepší špagetky!!!! Dovolila jsem si přidat fotíííí....

  • Pája S | 10. 6. 2010 00:03

    Jsou super!!Někdy použiju i jiné tvary těstovin,když dojdou špagety i když to není ončo.:-)

  • recepty 73 | 9. 6. 2010 17:00

    Tenhle recept mě naučila dcera.Ani jsem nevěděl,že má tak ,,honosný-světový,,název :-)).Děláváme ho často,když není moc času na vyvařování a musím souhlasit se Simčou-je to luxus!Jiří

  • Simča Sládková | 9. 6. 2010 15:03

    Jedinečné, báječné, chutné!!!!!!! Lehce jsem ovoněla česnekem, sýr jsem ani nepřidávala.... A bylo to jedinečné! Díky za recept!

  • Petra Kunstová | 27. 4. 2009 18:52

    prosím o radu,dneska jsem zkoušela tyto špagety,udělala jsem vše přesně podle receptu ,ale chutnalo to spíš jako šunkofleky .

  • Hana Chytrá | 1. 4. 2009 10:01

    skvely recept

  • olga polaskova | 8. 1. 2009 15:58

    Tohle je konecne spravny recept na spaghetti alla carbonara,i kdyz muj pritel Ital dava pod slaninu olivovy olej a cibulku,ale urcite smetana a slehacka do carbonary nepatri.

Vyberte, co chcete vytisknout
Kategorie: Těstoviny & rizota Špagety Maso & ryby & mořské plody
Maso Pokrmy Uzené Z těstovin Oběd Večeře Vaření Itálie Slovník pojmů
Použité ingredience v tomto receptu: Máslo Olej Pancetta Parmazán Pepř mletý Špagety Sůl Vejce

Jak na domácí pizzu

Podělte se s přáteli o recept
Česká kuchařka Chodské recepty

Mohlo by vám zachutnat

Špagety s bazalkou

Špagety s bazalkou

Obrácené řízky

Obrácené řízky

Kotlety na houbách III.

Kotlety na houbách III.

Kuřecí steak na bylinkovém másle

Kuřecí steak na bylinkovém másle

Tvarohový koláč líné ženy

Tvarohový koláč líné ženy

Nadýchané špenátové lívance

Nadýchané špenátové lívance

Masové závitky (nejen) se zelím

Masové závitky (nejen) se zelím

Pečené vepřové ocásky (nejen) s bramborami

Pečené vepřové ocásky (nejen) s…

Placičky ze zbylé bramborové kaše

Placičky ze zbylé bramborové kaše

Doporučujeme

30 minut
Šťavnaté masové koule s parmazánem a rajčaty

Šťavnaté masové koule s parmazánem a…

20 minut
Chřestový salát s vejcem

Chřestový salát s vejcem

20 minut
Bylinkové kuře v marinádě chermoula

Bylinkové kuře v marinádě chermoula

30 minut
Žloutkové řezy jako vánek

Žloutkové řezy jako vánek

60 minut
Makový dort s malinami

Makový dort s malinami

20 minut
Mac and cheese s chřestem a hráškem

Mac and cheese s chřestem a hráškem

30 minut
Strakaté blondie

Strakaté blondie

40 minut
Whisky krkovice s opečenými bramborami

Whisky krkovice s opečenými bramborami

30 minut
Chřestová polévka s pestem

Chřestová polévka s pestem

Jak na domácí pizzu

Poslední sledované recepty

295
Kýta v žampionové omáčce
Kýta v žampionové omáčce
57
Řecký salát s cizrnou
Řecký salát s cizrnou
35
Strakaté blondie
Strakaté blondie
31
Dušené zelí s uzeným masem a cizrnou
Dušené zelí s uzeným…
24
Trojí sladká ovesná kaše
Trojí sladká ovesná kaše

Zajímavé články

Dorty ke Dni matek: Nechte se inspirovat těmi nejkrásnějšími
Dorty ke Dni matek: Nechte se inspirovat těmi…
Kvíz: Legrační názvy jídel. Jestlipak víte, co se za nimi skrývá?
Kvíz: Legrační názvy jídel. Jestlipak víte, co se…
Recept na nakládané ředkvičky. Užijte si křupavou superpotravinu po celý rok
Recept na nakládané ředkvičky. Užijte si křupavou…
Zelená je dobrá! Mechové muffiny vás okouzlí svou barvou i chutí
Zelená je dobrá! Mechové muffiny vás okouzlí svou…
Špízy: Recept na ty nejlepší, plné masa i zeleniny!
Špízy: Recept na ty nejlepší, plné masa i…
AHA.cz Životní změna u Leoše Mareše: Končí!

Životní změna u Leoše Mareše: Končí!

Mimibazar Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Dáma.cz Vzpomínáte? Takto vypadaly oblíbené potraviny za komunismu. Mnohé milujeme dodnes

Vzpomínáte? Takto vypadaly oblíbené potraviny za komunismu. Mnohé milujeme dodnes

Blesk pro ženy Květnový úplněk ve Štíru zacílí na oblast vztahů, sexu a emocí. Nezadaní se mají na co těšit!

Květnový úplněk ve Štíru zacílí na oblast vztahů, sexu a emocí. Nezadaní se mají na co těšit!

Ženy.cz Orgasmus v přímém přenosu! Takhle vypadá vaše vagína zevnitř

Orgasmus v přímém přenosu! Takhle vypadá vaše vagína zevnitř

Blesk.cz Jiří Bartoška (†78): Russel Crowe zdrcený jeho úmrtím!

Jiří Bartoška (†78): Russel Crowe zdrcený jeho úmrtím!

SportRevue.cz 45 let? Žádný věk! Nejslavnější fotbalová manželka světa je stále šik

45 let? Žádný věk! Nejslavnější fotbalová manželka světa je stále šik

Maminka.cz České maminky se podělily o 60 intimních záběrů, které dokazují, že i v české porodnici lze porodit krásně a s respektem

České maminky se podělily o 60 intimních záběrů, které dokazují, že i v české porodnici lze porodit krásně a s respektem

Blesk Horoskopy Květnový úplněk ve Štíru zacílí na oblast vztahů, sexu a emocí. Nezadaní se mají na co těšit!

Květnový úplněk ve Štíru zacílí na oblast vztahů, sexu a emocí. Nezadaní se mají na co těšit!

Další doporučené recepty:

Spaghetti aglio, olio e peperoncini
Spaghetti aglio, olio e peperoncini
Spaghetti al limone
Spaghetti al limone
Spaghetti alla Carbonara ( Podle Antonia Carluccia )
Spaghetti alla Carbonara ( Podle…
Spaghetti Carbonara
Spaghetti Carbonara
Spaghetti Carbonara – La ricetta tradizionale
Spaghetti Carbonara – La ricetta…
Spaghetti con polpettini
Spaghetti con polpettini
  • Recepty.cz
  • Spaghetti alla Carbonara po italsku
 
  • © 2019 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu.
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Jednotná kontaktní místa / Single Points od Contact