• Blesk.cz
  • |
  • Blesk pro ženy
  • |
  • AHA!
  • |
  • Dáma.cz
  • |
  • Maminka.cz
  • |
  • E15.cz
  • |
  • Reflex.cz
  • |
  • FITweb.cz
  • |
  • Ženy.cz
  • |
  • MojeZdraví.cz
  • |
  • více Created by potrace 1.13, written by Peter Selinger 2001-2015
    • Ábíčko.cz
    • Auto.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FinExpert.cz
    • iSport.cz
    • MobilMania.cz
    • SportRevue.cz
    • Živě.cz
    • Sazka eLEAGUE
Recepty.cz - logo
  • Oblíbené recepty
    • Sezónní recepty
    • Nejlépe hodnocené
    • Poslední komentáře
    • Tip - týdenní menu
  • Nejnovější
  • Suroviny
  • Světová kuchyně
    • Česká
    • Slovenská
    • Francouzská
    • Italská
    • Čínská
    • Řecká
    • Mexická
  • Rady
  • Magazín
  • F.O.O.D.
  • Videorecepty
  • Přihlásit se
  • Vložit recept
  • Přihlásit se
Recepty.cz - logo
Pokročilé vyhledávání Podle ingrediencí
Vložit recept
Zdravý oběd Rychlá večeře Chuťovky Polévky Maso Omáčky Přílohy Těstoviny Moučníky Zdravé Rychlé Sladké Dezerty Velikonoce
  • Recepty.cz
  • Segedínský guláš
Napište svůj komentář k receptu

Segedínský guláš

autor: Ladia
0.0
moje hodnoceni
3.8
hodnotilo: 388
doba přípravy: 90 minut
obtížnost: střední
Vložit do kuchařky Vložit do nákupu Vytisknout recept
Segedínský guláš
Segedínský guláš
Segedínský guláš
Segedínský guláš
Segedínský guláš
Segedínský guláš
4fotografie
Nahrát fotku
 

Klenot pocházející z Maďarska, který jsme si u nás rychle oblíbili a zařadili do jídelníčku – to je segedínský guláš. Šťavnaté zelí dodá jídlu mírně nakyslou chuť, která je pro toto jídlo charakteristická.

Suroviny

4 porce
    • cibule
    • sůl
    • 25
      g hladká mouka
    • 40
      g rostlinný olej
    • 120
      ml šlehačka
    • 400
      g kysané zelí
    • kmín
    • 200
      ml vývar
    • 600
      g vepřové maso Plec bez kosti
    • 1
      lžička mletá paprika

Postup přípravy receptu

1
Maso na segedínský guláš opláchneme a nakrájíme na kousky. Cibuli nakrájíme nadrobno a osmahneme na polovině oleje do růžova. Přidáme mletou papriku, promícháme a zalijeme trochou vody. Do cibulového základu segedínského guláše přidáváme nakrájené maso, kmín a osolíme. Přilijeme část vývaru, přikryjeme pokličkou a za občasného míchání dusíme, až je maso poloměkké. Podléváme vývarem nebo vodou.

RADA: Podívejte se na VIDEO, jak správně krájet cibuli

2
Potom k masu do guláše přidáme nakrájené kysané zelí a dusíme. Guláš zahustíme jíškou připravenou z oleje a mouky, dobře rozmícháme a při mírné teplotě dodusíme maso doměkka.

RADA: Naučte se originální segedín

3
Nakonec zjemníme smetanou, osolíme a krátce povaříme. Segedínský guláš podáváme s houskovým knedlíkem a na talířích zdobíme kopečky šlehačky.

RADA: Houskový knedlík krok za krokem. Podívejte se na VIDEO návod

Podělte se s přáteli o recept

Podobné recepty

Segedínský guláš I.

Segedínský guláš I.

Segedínský guláš III.

Segedínský guláš III.

Segedínský guláš - F.O.O.D.

Segedínský guláš - F.O.O.D.

newsletter

Nenechte si ujít sezónní inspirace a recepty!

Zaregistrujte se k odběru newsletteru a my vám každý týden zašleme osvědčené tipy.
Souhlasím s podmínkami pro užívání služby informační společnosti a seznámil/a jsem se s informací o zpracování osobních údajů .

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.

 

Komentáře k receptu

  • ptica | 8. 2. 2017 11:21

    Taktohle je pekne prekombinovany segedin..zbytecne.. Hodte se Janco do klidu. Nekdy vic znamena min.

  • Tereza J. | 3. 2. 2017 07:26

    Od kdy je sádlo nezdravé? I řízky by se měly smažit na sádle, které se přepaluje daleko méně než jiné tuky.

  • Lucie | 28. 1. 2017 20:13

    Tak napřed napíšete, že je zdravější zahustit bramborou a nasledně pak, že se má smažit na sádle. Toto vám příjde zdravé? Mě rozhodně ne. A uplně miluju jak někdo sepsuje druhému recet stylem "dobry kuchař" dělá to či ono. Každému chutná něco jiného. Nikdo vás nenutí to vařit.

  • jana | 28. 1. 2017 14:11

    Některé recepty se nedají ani číst, natož podle nich vařit jako např. tenhle recept na segedin. Hladká mouka v kuchyni jen vyjímečně. Proto zelí v jakékoliv podobě, tedy i segedínský guláš, se zahušťuje nastrouhaným bramborem. Je pak chutnější a dravější. Nejlepší segedínský guláš je z libového bůčku, který když se na kostky nakrájí a naloží na noc ve směsi paprikového koření - uzené papriky, gulášové papriky, nového koření, soli a čilli papriky bez oleje se vše promíchá, tak maso pak nemá chybu. Dobrý kuchař však vepřové nedělá na rostlinném oleji, jak je v receptu uvedeno, ale zásadně na sádle. Pro pikantnější chuť se přidává prouzená slanina a maďarská klobása. Smetana jen 33%. Segedin jako každý guláš je lepší druhý den.

  • Simon | 15. 1. 2017 08:56

    Dost podobně to taky dělám. Osmahnu cibulku do zlatova, přidám maso, osolím trochu více, opepřím aby maso mělo chuť, osmažím, přidám papriku, smažím chvilku až trochu ztmavne, trochu podleju a zase vařím až trochu ztmavne. Potom podleju více, přidám bobkový list, celý pepř, nové koření a vařím do změknutí. Vyndám koření, pepř, bobkový list a dochucuji solí, worchestrem. Nakonec smetana a zahustím moukou rozmíchanou ve vodě, chvíli povařím a hotovo. Kdo ochutnal vždy pochválil.... :-)

  • Hanz | 13. 1. 2017 15:02

    :-| spávnej šegoš je z bůčku

  • mama | 7. 1. 2017 15:07

    ja dusim zvlast maso na cibulce osmazene jen do ruzova a do duheho hrnce dam zeli dusit,tak asi na 3/4 hodiny.Maso dusim v papinaci,dam tam sul a koreni a vodu a dusim ho 30minut.Potom vezmu velky kastrol a dam tam dusene maso a precedene zeli bez te vody!!!, Dam tam mleko,smetanu a udelam zmleka a hl.mouky zaterku a jak to vse vari, tak tam naleju,potom to dochutim-- trochu magi,sojove macky a Worsestru. Dnes jsem "SEGEDU" jak tomu rikame varila,protoze jsem toho mela hodne,tak jsem dala do krabicek od mleka do které dam sáček a do mrazaku,Jak potrebuji,tak vytahnu rano a pak dam do hrnce a ohreji...Dobrou chut vam vsem preji mama

  • mama | 7. 1. 2017 15:05

    ja dusim zvlast maso na cibulce osmazene jen do ruzova a do duheho hrnce dam zeli dusit,tak asi na 3/4 hodiny.Maso dusim v papinaci,dam tam sul a koreni a vodu a dusim ho 30minut.Potom vezmu velky kastrol a dam tam dusene maso a precedene zeli bez te vody!!!, Dam tam mleko,smetanu a udelam zmleka a hl.mouky zaterku a jak to vse vari, tak tam naleju,potom to dochutim-- trochu magi,sojove macky a Worsestru. Dnes jsem "SEGEDU" jak tomu rikame varila,protoze jsem toho mela hodne,tak jsem dala do krabicek od mleka do které dam sáček a do mrazaku,Jak potrebuji,tak vytahnu rano a pak dam do hrnce a ohreji...Dobrou chut vam vsem preji mama

  • mama | 7. 1. 2017 15:05

    ja dusim zvlast maso na cibulce osmazene jen do ruzova a do duheho hrnce dam zeli dusit,tak asi na 3/4 hodiny.Maso dusim v papinaci,dam tam sul a koreni a vodu a dusim ho 30minut.Potom vezmu velky kastrol a dam tam dusene maso a precedene zeli bez te vody!!!, Dam tam mleko,smetanu a udelam zmleka a hl.mouky zaterku a jak to vse vari, tak tam naleju,potom to dochutim-- trochu magi,sojove macky a Worsestru. Dnes jsem "SEGEDU" jak tomu rikame varila,protoze jsem toho mela hodne,tak jsem dala do krabicek od mleka do které dam sáček a do mrazaku,Jak potrebuji,tak vytahnu rano a pak dam do hrnce a ohreji...Dobrou chut vam vsem preji mama

  • xseveb | 25. 11. 2016 12:53

    jeden recept pozeram, ide tam 500g masa a 750g kyslej kapusty, v dalsom 1kg masa a 1 kg kapusty a v tomto recepte ide 600g masa na 400g kapusty... ako si vybrat v tomto nepomere :-D

  • jagi | 12. 11. 2016 22:47

    Souhlas s Petou, asi tu vaří prasata, fuj jíška do guláše :-\

  • radek | 27. 8. 2016 16:13

    Ale právě o té cibuli to je ,půl na půl,pak se tam nemusí dávat hovadiny jako jíška nebo nedej bože mouka.a ten masox k tomu není co dodat,když je půl kila masa tak proboha proč masox.pak se divíte že máte v 50 rakovinu střev

  • venc | 9. 6. 2016 14:33

    dyk si dělal uplně něco jinýho :-X

  • ivosisko
    ivosisko | 4. 6. 2016 15:02

    Protože se mi recept líbil pro svoji jednoduchost, tak jsem to "prubnul". Vynechal jsem bujon, místo plece jsem použil bůček, u papriky jsem lžičku vyměnil za lžíci a zelí jsem dal 1x sterilované a 1x kysané (kupuji Clever a bohužel u sterilovaného je více nálevu, jak vody a kysané je naprosto suché - takže se to vyvážilo). Zatím jsem nezahušťoval, ale na talíři mi to knedlíky "rozblemcalo", takže trochu zahustím. Výsledek byl excelentní (tedy soudím dle blaženosti mých chuťových pohárků) a musím poděkovat a současně poblahopřát Ladie

  • ivosisko
    ivosisko | 29. 5. 2016 13:26

    A mi se ten recept líbí........a asi ho vyzkouším.......a pro Peťu z 20.3.16: každému se líbí (chutná) něco jiného, někomu blondýny, jinému brunety a dalšímu Indiánky - ještě nikdy nikdo nepoznal, zda zahušťuji a čím zahušťuji - přiznám se: rozkvedlám mouku ve studené vodě a šup s ní do guláše - vím, pravověrní a "zahušťovácí klišé" vyznávající právě zrudli vzteky, ale mohu vás ubezpečit, že s chutí guláše to ani nehne.....

  • kajinka | 16. 5. 2016 10:11

    nehnevaj sa,mne sa zda ,ze si gulas v zivote nerobila. hovedzie a bravcove meso nemozes zasadne varit spolu,lebo bravcove sa dusi 1 hodina a hovedzie 3 hodiny.

  • Jarek | 15. 5. 2016 19:56

    Do segedinského guláše hovězí a vepřové maso půl na půl? Kde jsi to slyšel? A s tou cibulí jsi to také přepískl, chlapče :-)

  • katka | 10. 5. 2016 08:17

    vyuceni kuchari odjakzi pouzivaji cibuli misto jizky , peta ma pravdu ze pokud nekdo ma rad cibuli tak se dava presne tolik co masa v jakemkoliv receptu s omackou ... gulas se pak nemusi zahustovat -

  • Filip | 4. 5. 2016 12:26

    Peťo peťo... každému podle jeho gusta, proč by to měla být blbost? Já bych třeba nikdy do segoše nedal kilo cibule jako ty, spoustě lidí vadí i v normálním hovězím, když je cibule moc, protože to osladí a lidi mají z moc cibule třeba zažívací problémy.. A dávat půl hovězího půl vepřového - doufám, že to tam nedáváš najednou, to by byl dost amatérismus, navíc nevím, co by to mělo přinést chuti, trošku kočkopes. Proti tomu už mi zahuštění olejovou jíškou připadá jako malý přečin...

  • MirekFM | 17. 4. 2016 14:06

    tak hoďte svůj recept chytrolíni O:-) , každý podle svého =-O , já tady tenhle dělávám ale trošku jinak :-P ;-)

  • peta | 20. 3. 2016 10:15

    zahustit gulas jiskou...je blbost jakou jsem jeste nesysel......kolik masa tolik cibue, a nebudes potrebovat jisku. Smetanu davam do gulase, pred koncem vareni....Jo a maso, pul na pul, polovinu veproveho, polovinu hoveziho.

  • Michal | 14. 3. 2016 21:48

    Doporučuji přečíst toto , ať se zde nešíří lži http://www.tofu.cz/faq/drozdovy-extrakt-neni-glutamat/

  • já | 6. 3. 2016 09:49

    jíška z oleje? no fuj!!! =-O :-X

  • Stano | 9. 1. 2016 13:39

    Segedínsky guláš nie je podľa Maďarského mesta Segedín, ale odvodený od slova "segín", čiže chudobný, v preklade chudobný guláš, lebo je tam menej mäsa ako v iných gulášoch a ten rozdiel je lacná kapusta. I na Slovensku sa používa výraz "segin", ako že, chodobný, chudák, proste segín. Mám to overené od priateľov z Maďarska.

  • Marendy | 9. 1. 2016 11:36

    Chytrej až na půdu :D samozřejmě, že to nevadí. Klasicky se to tak dělá :)

  • coolkocka | 16. 11. 2015 17:41

    to je samozřejmě nesmysl. ;-) všechny bujony obsahují glutamát...jen je to nazváno jako kvasnicový extrakt, extrakt z droždí, sójový hydrolyzát, apod. :-D je to jen reklamní tah, glutamát sodný stále přítomen. jen přejmenován. :-D

  • Ajinecka | 23. 5. 2015 20:02

    Maso v segedinu ma byt urcite prorostlejsi a urcite osmazene, aby omacka mela svou chut. Nikdy jsem neslysela o kopecku slehacky, ale o kopecku kysane smetany.

  • Tom | 18. 5. 2015 15:59

    Zelí chvilku povařit s masem, to zelí taky trochu změkne. Takže zahustit až na konec

  • datel | 12. 5. 2015 06:08

    jedině z bůčku a pěkně vypečeného v troubě nebo remosce... dušené maso v segedínu? to neee

  • ZUZUKO | 9. 5. 2015 14:09

    super, moc velká dobrůtka, přidla jsem bojatý bujon Knorr hovězí místo vývaru, nevím jaký jste měla na mysli vy, ale já jsem nadšena těmito bujony - bez glutamátu, přidaných barviv a bez konzrevantů - prostě Knorru věřím.Určitě brzy zopakuji. díky moc za recept a dobrou chiuť přeji. Zuzka

  • vořechbrno | 20. 4. 2015 11:33

    Kysané zelí se ničím nahradit nedá. Se sladkokyselým to už není Szegedin, ale nějaká zelná polévka ppod. z Ukrajiny nebo z Polska.

  • Aneta | 17. 4. 2015 12:49

    no kdyz uz se tu smejete tak jiška je spravne s maslem a moukou ;-)

  • EllenKalen | 12. 4. 2015 11:01

    Tak mám premiéru segedínu za sebou a úspěšně :-[ Děkuji za recept :-)

  • Alex | 25. 3. 2015 12:57

    Tak sem zvědav moje premiera, přatelé řekli mi že to mam nejdřív zahustit a pak zeli nebo nejdřív zelí a pak zahusti??

  • Hanka | 22. 3. 2015 22:57

    Zdravím, tak já jsem dala olej, na něj cibuli, papriku, maso, aby se ze všech stran opeklo, sůl. Vývar, kmín, nové koření, pepř, bob.list a zelí a v papiňáku vařila hodinu....potom rozkvedlala lžíci mouky ve šlehačce a přilila....a luxusní...už se nemůžu dočkat zítřejšího oběda.... 8-)

  • Láda | 21. 3. 2015 12:26

    Nevadí 8-)

  • Milan | 4. 2. 2015 18:07

    Však JÍŠKOU ta se dělá z tuku (olej,máslo) + mouka. je to dobře ;-)

  • Eva | 3. 2. 2015 15:37

    Pise tam, ze zahusti jiskou z oleje a mouky...odkdy se dela jiska z mouky a vody??? :-\ Chce to lip cist, nez se snazit z nekoho delat blba a posmivat se! Ale jinak si to zahustete klido klasicky moukou a vodou...oboji je mozne...

  • Tereza | 31. 1. 2015 16:44

    Není to pokus o vtip ?! Olej s moukou na zahuštění ? Snad voda a mouka ??? ;-) :-D

  • Niki | 23. 1. 2015 16:58

    Chci se jenom zeptat vadí když je zeli ve sladkokyselem nalevu ? :)

  • Karol | 12. 1. 2015 22:40

    super

  • Karol | 12. 1. 2015 22:39

    Super recept. Dnes ho idem robit. <script></script>

  • Karol | 12. 1. 2015 22:38

    <script></script>

  • andy | 23. 11. 2014 13:29

    Ahoj, taky ziju v UK a zrovna mam segedin v troube. Vsechny ingredience se daji koupit. Klidne poradim.

  • uršula | 25. 10. 2014 19:30

    proč kys. smetanu ja tam všdy davam mléko :-D

  • Erika | 24. 10. 2014 20:12

    Ahoj Já a Můj muž jsme ho dělaly podle tohohle receptů . Ja vařila a manžel četl postup . Je dobrej a na ozdobu dáváme na guláš petržel a všichni ho chválili. Těšíme se na další recepty az od tyhle stránky. Ahoj Erika. <:-)

  • Vlaďka | 20. 9. 2014 15:43

    Já dávám místo šlehačky kys.smetanu,a maso také osmahneme vždy na cibuli. Jináč moc dobré. ;-)

  • Jarda a Katka | 15. 6. 2014 12:07

    dneska zkoušíme poprvé a vypadá to dobře myslím se že 1000 lidí 1000 chutí....nevím ale recepty jsou snad od toho aby to člověk zkusil a posoudil případně dolepšil tak jak mu to chutná ne? každopádně dovařeno a vcelku dobrej segín... 8-)

  • Jarda a Katka | 15. 6. 2014 12:07

    dneska zkoušíme poprvé a vypadá to dobře myslím se že 1000 lidí 1000 chutí....nevím ale recepty jsou snad od toho aby to člověk zkusil a posoudil případně dolepšil tak jak mu to chutná ne? každopádně dovařeno a vcelku dobrej segín... 8-)

  • Hanka | 28. 5. 2014 13:35

    Jarko, jedinej vymaštěnej komentář je právě ten tvůj. Zřejmě využíváš ještě diskuse, kde se nemusíš přihlašovat a to i když nevíš o čem je řeč.

  • Jarka | 12. 5. 2014 02:37

    HM tady jak koukám na ty komentáře, tak vidím že sem píšou samý hodně inteligentní lidi. Hm a všechno vědí a znají, taky jsou jistě učení kuchaři a mají školu kuchařskou. Tak vymaštěný komentáře jsem fakt dlouho nečetla. O:-) :-D

  • doga | 1. 3. 2014 23:15

    a v ingrediencích chybi zapsana cibule :-\

  • Alena | 7. 2. 2014 20:20

    Ja tedy každopádně maso osmahnu, moje babička děla jen z bucku liboveho a to nejdříve v troubě ! A maso je chuťové lepší , nedokážu si představit ho hodit jen tak do vody , to neni ono.je to jako u guláše , maso orestujeme s cibuli ... ;-)

  • Zlodušák | 21. 12. 2013 11:14

    Ha...a co bobkový list - alébrž vavřínové dochucení?

  • kateza0001 | 13. 12. 2013 18:30

    A moje babička se v Szegedu narodila a guláš vařila odjakživa :)))))))))))

  • EndyRo | 30. 11. 2013 10:50

    Proč jenom z bůčku? Klidně z plecka..

  • Petro | 7. 10. 2013 16:33

    I have never seen it during my 10 years stay in Szeged (Seged) 8-)

  • Josef | 27. 9. 2013 20:05

    Segedín bez bůčku NENÍ segedín!!!!! :-P

  • Martin | 17. 9. 2013 14:14

    Pravý segedýn se nezahušťuje.

  • mady | 1. 9. 2013 21:56

    K masu přidat bůček, nedávat vůbec olej ani sádlo a bez mouky, raději z redukovat než zahustit a je tak jak ho mám nejraději :-)

  • makinaaa | 31. 8. 2013 12:52

    Naprosta lahoda:-)

  • Jaarynn | 23. 8. 2013 01:55

    segedín je výborný , maso nakrájím a promísím s česnekem a solí , 24 - 48 hodin naležeť, pak už žádný česnek nedávám, cibulu na sádle a ničím nezahušťuji závěrem, a maso jedině vepřová kotleta ..... luxusni chuť

  • jagi | 19. 8. 2013 09:58

    Samo, že žádný olej, ale také žádná jíška! Jinak je segedín jedno z mých nejoblíbenějších jídel. :-)

  • Irena | 15. 5. 2013 17:11

    Souhlasím, tady olej nemá vůbec co dělat. Pod vepřové sádlo, pod kuře a ryby máslo max. s trochou oliváče, aby se nepřepalovalo.Pod hovězí se musím rozhodnout, na jaký způsob ho chci dělat. Pro tmavé omáčky na sádle, pro smetanové na másle.

  • stan | 10. 2. 2013 16:55

    Pro gurmany doporučuji přidat dvě lžíce sladkého kečupu. :-P

  • Míša Havelková | 11. 11. 2012 18:28

    Mamka segedín je to klasické jídlo ale je dobré :-P :-[

  • Janka | 2. 11. 2012 08:58

    Je to klasika, jen misto oleje sadlo nebo maslo. Pod veprove maso sadlo, pod drubezi maslo... hovezi nekupujeme, jen obcas na bifteky nebo rostenou :(

  • Nítěnka Postoloprty | 1. 11. 2012 10:28

    Právě jsem ho dodělal a přesto ,že mám přísnou dietu umírám blahem. Dík :-D

  • máca | 18. 10. 2012 09:45

    jj přesně tak :D

  • Karinká.. | 1. 9. 2012 17:04

    Maminka udělala segedín a všichni jsme si pochutnali...doporučujem 8-) :-P

  • Janie | 22. 8. 2012 13:26

    Děkuju, je výborný! Jen jsem místo oleje použila máslo. Byl to můj první pokus o segedín a myslím, že se fakt povedl. :-P

  • torrap | 17. 8. 2012 19:07

    Samozřejmě, do guláše z vepřového masa musí jít sádlo, olej dávám maximálně do motoru. :-P

  • friendlyforever | 6. 8. 2012 22:16

    Výborný, jíme i jen s chlebem.

  • Pavel Ad | 1. 8. 2012 18:50

    Recept vynikající, může mi jen někdo vysvětlit proč do většiny receptů lejete olej???? Já dělám všechno buď na sádle nebo na másle....po babičce :-P =-O

  • Tatiana | 21. 6. 2012 15:39

    Pokud vám tenhle recept nesadl, zkuste recept zde http://www.skvelyrecept.cz/segedinsky-gulas-recept/ .

  • barus.v | 14. 12. 2011 18:29

    Díky tomuto receptu jsem si na segeďák poprvé troufla a neprohloupila jsem! Je vynikající. Děkuji, dávám za 1 ;-)

  • gejitkaM | 12. 8. 2011 14:38

    Segedín miluju, a tenhle obzvlášt. pokaždé ho dělám podle tohoto receptu. :-)

  • dajaaaaa
    dajaaaaa | 17. 3. 2011 19:01

    super dobrota a taky sem tam pridala trochu cesnek

  • Daniella O. | 15. 6. 2010 22:01

    Terezko, ja davam maslo i olej priblizne ve stejnem pomeru a na chuti to neubere, pouze je to takova odlehcena varianta :). Jinak podle komentaru vsem chutnal. Jeste mala pripominka: z koho, ceho?? Z masla nebo z oleje....:)))

  • Tereza Masnerova | 15. 6. 2010 10:36

    Jíška se dá i připravit i s másla pro mě je to lepší ale nedokžu si představit s oleje

  • Petra H. | 22. 4. 2010 18:54

    Segedín mám strašně ráda, ale nedávám tam cibuli, přijde mi to zbytečné. Dávám tam česnek (nastrouhaný, prolisovaný) protože bez česneku to není ono. Papriky víc - pro hezkou barvu. No, dělám ho samozřejmě trochu jinak ale na tom nesejde, důležitej je vážně ten česnek. :)

  • vendula m. | 15. 10. 2009 21:15

    vyborny gulasek. jen jsem pridala ten cesnek a cukr,ak radila okurka555. a jeste jsem pridala bobkovy list a nove koreni. a je to proste pochutnanicko.

  • Jan Krejčí | 23. 5. 2009 00:10

    Taky dělám podobný recept již několik let, akorát papriky dám trochu více, aby měl lepší barvu a smetanu dávám zakysanou. A hlavně to záleží na chuti každého z nás, někdo má radši kyselejší a někdo méně a také zaleží na zelí. Někdy používám sterilovaný a musím trochu dokyselit octem, když ani smetana nepomůže a někdy dám kysané zelí a zase musím použít trochu cukru, aby to nebylo moc kyselé. Myslím, že by se každý měl řídit svými chuťovými buňkami.

  • okurka 555 | 21. 3. 2009 16:10

    Dělám podobný, jen přidám lžičku cukru a stroužek česneku. Výborný.

  • Kateřina Candrová | 16. 3. 2009 17:28

    výborné. Děkuji za recept.

  • Kateřina Candrová | 16. 3. 2009 17:27

    Výborné. Děkuji za recept.

  • Gabriela Pawelková | 16. 2. 2009 11:07

    Guláš byl výborný - dělala jsem poprvé a manžel všude chválil :-)jen papriky bylo více a vůbec jsem nesolila - stačilo slané zelí.

  • Jiří Brožovský | 15. 2. 2009 22:38

    Výborný gulášek, dávám za 1, jen té papriky jsem dal víc, jedna lžička byla dost málo :-)

  • Lucka H. | 2. 12. 2008 11:13

    Recept jsem vyzkoušela a výsledek byl výborný. Ze surovin v uvedeném množství bylo šest velkých porcí.

  • Petr | 12. 4. 2008 12:52

    Právě sem dojedl. Dávám za 1, byl to můj první složitější oběd ai mně analfabetu se povedl a chutnal jak od maminky. neměl chybu

  • Klára Keselyova | 6. 3. 2008 11:31

    Čo sa týka gulášu, perkeltu, alebo vôbecmesa na šťave, cibulou nič nepokazíte. Radšej viac /aj 2-3/ podľa velkosti, ako málo. Cibuľa, aj keď sa to nezdá,je základom dobrého gulášu, perkeltu, atd.

  • Anonym | 6. 3. 2008 07:21

    Jak má poznat kolik dát cibule ? Nikde není napsáno ,že tam patří a pak začínáme slovy nakrájíme cibuli.

  • Dana | 28. 2. 2008 14:35

    Taky jsem měla madarskou babičko a vařila ho nemlich na chlup stejně. Skvělý segedínak, který dnes vařím pro známé, nebot nikdo to neumí jako já. Smetanu nakonec nechávám na každem jak chce.

  • Majka Rončáková | 18. 2. 2008 10:26

    S kysanou smetanou není kyselý, ale každý podle sebe, že?

  • Kateřina Spilková | 18. 2. 2008 10:17

    je chutný já dávám zelí kvašené a potom se guláš nemusí ani moc solit

  • Jana T. | 18. 2. 2008 09:15

    Nechápu co je nepochopitelné? Osolíme, vaříme nebo dusíme, nakonec dochutíme - dosolíme. Lepší než nazačátku přesolit. Guláš moc dobrý, podobný dělám už hodně dlouho, snad jen té papriky dávám trochu víc.

  • Věra z Dc | 18. 2. 2008 08:09

    Milý anonyme,pochopíš až budeš vařit. Když někdo nechce něco jídlo přesolit tak solí i 3 až 4x dle chuti.

  • Anonym | 17. 2. 2008 23:20

    nechapu, proc je to treba solit 2x :-)

  • Jana Nesvadbová | 10. 2. 2008 09:23

    Do segoše dávám vždy jen sladkou smetanu a to nic moc tučnou, někdy i s plnotučným mlékem, podle potřebného množství omáčky a se zakysanou si myslím, že bude zbytečně moc kyselý- máme tam kyselé zeli

  • Jana | 10. 2. 2008 07:05

    Chybí mi tam cibule a malinko česneku. Jinak dělám stejný.

  • Hana Valentová | 9. 2. 2008 19:32

    Dnes jsem dělala a můj drahý mi řekl, že je to něco mezi svíčkovou a kyselou omáčkou..ale, že je to moc dobré

  • Lucie Mantia | 9. 2. 2008 04:14

    Recept je super, jidlo vynikajici! Ziji v USA, manzel toto jidlo jedl poprve a moc mu chutnalo :) vyuzivam tyto stranky pravidelne a pani Kovarova me nikdy nezklamala. Dekuji. Lucie

  • Jana Kutačová | 21. 1. 2008 08:42

    Evi: já segedín zahušťuji jen zakysanou smetanou,šlehačku nepoužívám.Do té smetany podle potřeby přidám trochu mouky,promíchám a zahustím s ní nakonec gulášek.Jo a není tady napsaný česnek,ten tam taky dávám a nakonec trochu majoránky.:o)

  • Eva Soukupová | 20. 1. 2008 20:19

    Nejsem žádná moc kuchařka, ale segedín zkusím, vypadá to jednoduše. Nešel by místo šlehačky zakysaná smetana?

  • Renata Petroušová | 16. 1. 2008 14:50

    Také jsem ho udělala a byl opravdu móóc dobrý

  • Millis | 16. 1. 2008 12:18

    Jsem začátečník, segedín miluju, tak jsem vyzkoušela tento recept. Nestačím se divit, jak jsem skvělá kuchařka:-)). Povedl se a moc jsem si pochutnala. Recept doporučuju! Vynikající.

  • Tyna | 15. 10. 2007 11:45

    Muj 1. segedínský gulášek:)) Povedl se na 1**,je výborný!!!nepodlévala jsem vývarem,ale dala k masu 2 kostky masoxu-Mela jsem toho 4litrový hrnec:)).Kysané zalí jsem dala sterilované,nejprve jsem precedila přeb. nálev.Je to jednoduché a tak mňam.dává 1****

  • Lenka | 3. 9. 2007 18:18

    Ten segedyn je opravdu moc dobrej,akorat te smetany trochu min...Ale je vynikajici!Dekuji....

  • Alex | 6. 8. 2007 17:16

    Dneska jsem ten segedin dala a je vybornej... tatik si to chvali :) i pres to, ze tam neni smetana.. parada dikys :)

  • Anonym | 5. 8. 2007 23:42

    Alex, bez smotany to už nebude segedín, ale môže byť i kyslá.

  • Alex | 5. 8. 2007 15:37

    A ta smetana jak se tam pise pro zjemneni.. musi tam byt? Zejtra se s tatikem na nej chystam, ale smetanu doma nemam.. tak se ptam jestli tam musi byt. Diky

  • Andrea | 3. 8. 2007 04:10

    Vyborny!!!!!!

  • Anonym | 18. 7. 2007 12:17

    Pokud nemám vývar z masa, používám bujon hovězí nebo slepičí nebo kuřecí nebo masox. Jana

  • Mircka M | 18. 7. 2007 11:57

    Vzhledem k tomu, že nemám s vařením moc zkušeností, by mne zajímalo, zda vývarem je myšleno vývar napřl. z masoxu? Díky za odpověd...

  • Di | 27. 5. 2007 22:19

    Já mám podobný recept od kamarádčiny babičky - viz Segedínský guláš podle maďarské babičky. Žádná jíška, jen maso, zelí, šlehačka nebo smetana.

  • zita matejkova | 27. 5. 2007 18:33

    Ano pane Ladislave,je tak vynikající a je z pořadu Rady ptáka loskutáka.

  • Ladislav Trachta | 26. 5. 2007 00:11

    Ten recept je prostě klasika, ale nedávno jsem to zkusil jinak (nejspíš jsem to někde četl) všechny suroviny kromě jíšky a zakysané smetany se dají do zapékací mísy, a to celé se dá péct do trouby. A nakonec se přidá zakysaná smetana, segedín se nezahušťuje. Je to netradiční příprava, ale mňamka. Ale jak už jsem napsal není to z mojí hlavy.

  • Bopik | 4. 5. 2007 12:09

    Výborné, mnaaam

  • Anet | 6. 4. 2007 18:07

    Je mi 20, takže ještě nejsem žádná zkušená kuchařka, ale segedín podle tohodle receptu absolutně nemá chybu. Dělala jsem ho doma prakticky úplně stejně a byl výbornej... Doporučuju všem :o))

  • Anonym | 12. 1. 2007 14:17

    Je to opravdu vynikající. Přidávám ještě 1 šlehačku a přítel se poněm může umlátit. Se šlehačkou navíc to chutná spíš jako nějaká italská specialita. Doporučuji vyzkoušet!

  • Zuzka | 2. 12. 2006 19:51

    Super recept, díky moc! Místo vepřového masa jsem dala soju a je to vynikající!

  • Di | 7. 10. 2006 14:34

    Nezlobte se Petře, ale pivo do segedínu opravdu ne. Raději sladší bílé víno!

  • gazdinka bez | 7. 10. 2006 10:26

    Verte mi najlepšie je to takto: opražíme cibulu,pridáme maso, soľ(aby maso pustilo šťavu)-trochu popražíme spolu-odstavíme,pridáme červenú papriku, zamiešame, podlejeme hovadzím bujónom, pridáme kmín, celé čierne korenie,bobkový list a kyslú kapustu...zahustíme (ja rozmiešam 2,5lyž. hladkej múky v mlieku-cca2dc),a keď je to hotové-odstavím a vmiešam kyslú smotanu. Moju chlap to má radšej kyslé takže + lyžičku octu...

  • petr dibdak | 7. 10. 2006 08:49

    misto vody podlit pivem a neni na skodu pridat platek dobre tlacenky (ta se ale tezce zhani ve spojenych statech jinak mnamka.

  • Tanganica | 16. 9. 2006 12:07

    Já ho dneska vařila poprvé a bez receptu, ale jak jsem si četla tenhle, tak jsem se moc nevychýlila. Místo vepřového jsem použila krutí prsa(jíme jen drůbež) a místo šlehačky light zakysanou smetanu, no a výsledek mňáááááám.

  • Milli | 1. 9. 2006 11:43

    Tenhle recept je moje spása!Věřím v hodnocení ostatních a jdu se do něj pustit!!!!Děkuji!

  • Blanka | 10. 8. 2006 15:23

    Včera jsem ho vařila a je luxusní,do té doby jsem segedin nejedla.Přítel uznal, že jsem dobrá partie, když umím tak dobrý segedín, takže díky.

  • Michaela Atherton | 9. 8. 2006 12:41

    Tchan mi nedavno na polskem trhu koupil lahev zakysaneho zeli. Nevedela jsem, jak to vyuziju, ale po te, co jsem objevila tento recept rozhodne vim, ze zitra budu muset koupit veprove. Diky za inspiraci pani Kovarova!

  • Vendula Strakošová | 9. 8. 2006 11:33

    Kysané zelí nejím, ale segediňák mi od mamky vždycky chutnal, tak jsem ho zkusila podle tohoto receptu. Můj přítel také nejí kysané zelí, ale pochutnali jsme si báječně oba. Zařazuji mezi svůj jídelníček.

  • Jana | 26. 7. 2006 08:43

    Kvůli svému arabskému zeti jsem vařívala tento guláš z hovězího masa,není to špatné.Máme ho nejraději s houskovým knedlíkem,nebo s chlebem.Jinak obyčejný guláš je také výborný s chlupatým knedlíkem,moc jsem tomu nevěřila,ale je to moc dobré.Můj tatínek ho ještě před podáním opékal na másle.

  • Tereza Jarčušková | 24. 7. 2006 10:38

    So zemiakmi určite, Maďar by to podával s haluškami.

  • rosta | 21. 7. 2006 21:09

    dobrota ale jde to i s bramborama nebo ryzi????

  • Anonym | 18. 7. 2006 00:09

    no ještě jsem ho nevařila,ale pro mého muže modré z nebes.Ten by ho mohl každý den,tak zítra letím nakupovat.

  • Martina Horklová | 2. 5. 2006 17:28

    Výborný gulášek, dělala jsem v papiňáku, maso jsem dusila samostatně cca 10 minut a se zelím ještě asi 10 minut, se šlehačkou výborné!!

  • Jana z VM | 16. 3. 2006 07:49

    Často dělám tento guláš se sladkokyselým zelím, které zbyde od pečeného masa a taky s bramborovým knedlíkem. Tak to máme nejraději.

  • lucky | 15. 3. 2006 19:01

    vyborný,nejlepsi gulas jaky znam

  • Zdena z JM | 28. 2. 2006 12:15

    Přidávám ještě na kolečka nakrájenou klobásu a podávám s bramborovým knedlíkem.

  • Míra toman | 13. 1. 2006 09:02

    Tož pravda,dal sem tam všecko.Vařil sem ho poprvní.Všecí ho chválili,aj decka...Míra

  • mata | 2. 12. 2005 21:01

    urcite je to rychly a dobry recept, kapusta ma vela vitaminov vraj je dobra proti vtacej chripke ja davam maso na vacsi cibulovy zaklad a ked sa zacne opekat tak pridam koreniny: mletu rascu vegetu cierne ml.korenie cer.ml.papriku aj cesnak teplotu znizim na minimum aby sa masko udusilo vo vlastnej stave! ked je skoro hotove pridam paradajkovy pretlak kapustu( ktoru si mozte vopred domeka udusit osobitne a potom uz len pridat k masu) a nakoniec sladku smotanu 250 ml niekto dava aj kyslu pochutkovu so sladkou smotanou 1:1

  • Barunka a Davídek | 17. 11. 2005 13:32

    Jdem na to a snad to zvladnem. :-))

  • Oto Havlena | 21. 10. 2005 10:39

    maso (plecko, bůček) zprudka opeču na cibulovém základu , když pustí šťávu, mírně podleju a v papiňáku dusím 5 minut, pak přidám zelí a dusím dalších 5 minut, když je maso měkké a to zpravidla je, zahustím zásmažkou a povařím ještě asi 10 minut. Pro otrlejší přidávám do základu 2 malé čili papričky nasekané na drobno a 2-3 lístky bobkového listu. No a s domácím knedlíkem Mňam - mňam.

  • Oli | 15. 9. 2005 22:16

    No, mnam mnam gulášek bude pozítří,tak už se moc těším. Jen jsem se chtěla zeptat: Mam nový "papiňák" a nevím, jak dlouho to tam mám nechat. Neporadil by mi někdo, prosím? Dík

  • michala fitrik | 31. 7. 2005 22:46

    decka, vase komentare me donutili napsat seznam a zitra letim do uk tesco...

  • eva | 14. 6. 2005 09:31

    Nie je to pracne, ale velmi, velmi chutne....

  • katka | 13. 6. 2005 23:13

    Do segedinského guláše dávám ještě česnek ,papriku až ke konci,kdy se vysmahuje šťáva,protože paprika ztrácí varem barvu a když se ještě přidá malý protlak , je guláš chuťově i barvou lepší...

  • marcel | 15. 4. 2005 20:08

    ja to mam rad je to lacne fajne,ja pridavam este cele korenie, a mlete cierne korenie

  • I | 26. 1. 2005 00:08

    martine, tak to jsme dva :D taky tu v uk podle toho varim.. kysane zeli jsem tu sehnala jen polsky dovoz... :Da zrovna zitra segedin podle tohoto receptu bude :)

  • Anonym | 30. 12. 2004 14:26

    bylo to super, kdyby tahle stranka neexistovala tak asi umru hlady. Ziju totiz v UK a tady takove dobre jidla nemaji....zatim ahoj martin h.

  • Anonym | 16. 12. 2004 13:00

    V seznamu ingrediencí není uvedena cibule a její použité množství. Kmín má být tlučený nebo celý?

Vyberte, co chcete vytisknout
Kategorie: Omáčky & guláše Guláš Segedín Maso & ryby & mořské plody Vepřové
Maso Vepřové Oběd Večeře Dušení Slovník pojmů
Použité ingredience v tomto receptu: Cibule Hladká mouka Kmín Kysané zelí Mletá paprika Rostlinný olej Šlehačka Sůl Vepřové maso Vývar
Podělte se s přáteli o recept
Česká kuchařka Chodské recepty

Mohlo by vám zachutnat

Párky v listovém těstě

Párky v listovém těstě

Slané jednohubky z listového těsta

Slané jednohubky z listového těsta

Silná česneková pomazánka na jednohubky

Silná česneková pomazánka na…

Kuřecí roláda s nádivkou

Kuřecí roláda s nádivkou

Lilkové lodičky

Lilkové lodičky

Jablečný závin s tvarohem z pomazánkového másla

Jablečný závin s tvarohem z…

Čokoládová roláda

Čokoládová roláda

Pekingské zelí se zálivkou / salát

Pekingské zelí se zálivkou / salát

Zbojnický salát

Zbojnický salát

Doporučujeme

20 minut
Kuřecí piccata

Kuřecí piccata

20 minut
Chřestový salát s vejcem

Chřestový salát s vejcem

20 minut
Bylinkové kuře v marinádě chermoula

Bylinkové kuře v marinádě chermoula

30 minut
Žloutkové řezy jako vánek

Žloutkové řezy jako vánek

20 minut
Mac and cheese s chřestem a hráškem

Mac and cheese s chřestem a hráškem

30 minut
Strakaté blondie

Strakaté blondie

40 minut
Whisky krkovice s opečenými bramborami

Whisky krkovice s opečenými bramborami

30 minut
Chřestová polévka s pestem

Chřestová polévka s pestem

60 minut
Slaný chřestový koláč

Slaný chřestový koláč

Poslední sledované recepty

74
Dušené zelí s uzeným masem a cizrnou
Dušené zelí s uzeným…
69
Žloutkové řezy jako vánek
Žloutkové řezy jako vánek
55
Kýta v žampionové omáčce
Kýta v žampionové omáčce
50
Nebeská Máňa
Nebeská Máňa
43
Chřestový salát s vejcem
Chřestový salát s vejcem

Zajímavé články

Zelená je dobrá! Mechové muffiny vás okouzlí svou barvou i chutí
Zelená je dobrá! Mechové muffiny vás okouzlí svou…
Špízy: Recept na ty nejlepší, plné masa i zeleniny!
Špízy: Recept na ty nejlepší, plné masa i…
Chřest pomáhá při hubnutí: Zkuste polévku nebo rizoto
Chřest pomáhá při hubnutí: Zkuste polévku nebo…
Sirup ze smrkových výhonků ze tří ingrediencí a bez vaření
Sirup ze smrkových výhonků ze tří ingrediencí a…
Sardinky v konzervě: Superpotravina, kterou většina z nás jí špatně. Víme, jak na ně!
Sardinky v konzervě: Superpotravina, kterou…
AHA.cz Útok u soudu s Hanychovou: Soukup překročil všechny meze

Útok u soudu s Hanychovou: Soukup překročil všechny meze

Mimibazar Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Dáma.cz Tragické osudy českých dětských hvězd: Drogy, alkohol, deprese i rakovina

Tragické osudy českých dětských hvězd: Drogy, alkohol, deprese i rakovina

Blesk pro ženy Zemřel Jiří Bartoška (†78): Tohle byly jeho životní i filmové role

Zemřel Jiří Bartoška (†78): Tohle byly jeho životní i filmové role

Ženy.cz Orgasmus v přímém přenosu! Takhle vypadá vaše vagína zevnitř

Orgasmus v přímém přenosu! Takhle vypadá vaše vagína zevnitř

Blesk.cz Slzy pro festivalového prezidenta Bartošku (†78): Pieta u Thermalu i u sídla na Andělské Hoře

Slzy pro festivalového prezidenta Bartošku (†78): Pieta u Thermalu i u sídla na Andělské Hoře

SportRevue.cz VIDEO: Legendární „Žvejka“ a dalších 8 nezapomenutelných reklam Jaromíra Jágra

VIDEO: Legendární „Žvejka“ a dalších 8 nezapomenutelných reklam Jaromíra Jágra

Maminka.cz GALERIE: Mamince se narodila čtyřčata, z nichž dcery jsou jedna jednovaječná dvojčata a synové druhá!

GALERIE: Mamince se narodila čtyřčata, z nichž dcery jsou jedna jednovaječná dvojčata a synové druhá!

Blesk Horoskopy Odbornice na čísla vědomí má jasno: Den, kdy jste se narodili, o vás řekne vše!

Odbornice na čísla vědomí má jasno: Den, kdy jste se narodili, o vás řekne vše!

Další doporučené recepty:

Sedmikráskový med s pomerančem
Sedmikráskový med s pomerančem
Segedín s knedlíkem po našem
Segedín s knedlíkem po našem
Segedínská krkovička
Segedínská krkovička
Segedínský guláš - F.O.O.D.
Segedínský guláš - F.O.O.D.
Segedínský guláš I.
Segedínský guláš I.
Segedínský guláš III.
Segedínský guláš III.
  • Recepty.cz
  • Segedínský guláš
 
  • © 2019 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu.
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Jednotná kontaktní místa / Single Points od Contact