• Blesk.cz
  • |
  • Blesk pro ženy
  • |
  • AHA!
  • |
  • Dáma.cz
  • |
  • Maminka.cz
  • |
  • E15.cz
  • |
  • Reflex.cz
  • |
  • FITweb.cz
  • |
  • Ženy.cz
  • |
  • MojeZdraví.cz
  • |
  • více Created by potrace 1.13, written by Peter Selinger 2001-2015
    • Ábíčko.cz
    • Auto.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FinExpert.cz
    • iSport.cz
    • MobilMania.cz
    • SportRevue.cz
    • Živě.cz
    • Sazka eLEAGUE
Recepty.cz - logo
  • Oblíbené recepty
    • Sezónní recepty
    • Nejlépe hodnocené
    • Poslední komentáře
    • Tip - týdenní menu
  • Nejnovější
  • Suroviny
  • Světová kuchyně
    • Česká
    • Slovenská
    • Francouzská
    • Italská
    • Čínská
    • Řecká
    • Mexická
  • Rady
  • Magazín
  • F.O.O.D.
  • Videorecepty
  • Přihlásit se
  • Vložit recept
  • Přihlásit se
Recepty.cz - logo
Pokročilé vyhledávání Podle ingrediencí
Vložit recept
Zdravý oběd Rychlá večeře Chuťovky Polévky Maso Omáčky Přílohy Těstoviny Moučníky Zdravé Rychlé Sladké Dezerty Velikonoce
  • Recepty.cz
  • Pšenice se zeleninou
Napište svůj komentář k receptu

Pšenice se zeleninou

autor: Recepty
0.0
moje hodnoceni
3.1
hodnotilo: 17
doba přípravy: neuvedeno
obtížnost: snadné
Vložit do kuchařky Vložit do nákupu Vytisknout recept
Pšenice se zeleninou
Nahrát fotku
 

Suroviny

počet porcí: neuvedeno
    • 1
      kg pšenice koupíme v racioprodejně
    • zelenina kterou máme rádi
    • ovoce ne banány ani hroznové víno

Postup přípravy receptu

1
Nabereme 3/4 čajového hrnku pšenice, promyjeme a necháme namočené přes noc. Druhý den uvaříme doměkka a smícháme dle chuti třeba s okurkou, rajčetem, brokolicí, ředkvičkami, můžeme trošku ochutit sojovou omáčkou. Toto množství máme na celý den. Kromě toho můžeme ještě veškerou zeleninu. Pšenice je neuvěřitelně sytá, takže nebudeme mít pocit hladu, ale navíc dokonale pročistí střevní trakt.
2
Důležité je při ní hodně pít - neslazené čaje, vodu, žádné limonády. Také je nutné každé sousto důkladně rozkousat, minimálně 6x-10x.
3
Dále postupujeme tak, že večer vždy namočíme pšenici, ráno uvaříme a pak konzumujeme. Tato dieta se může držet maximálně týden dvakrát do roka, je vhodná na pročištění organismu, ideálně na jaře a na podzim.
Podělte se s přáteli o recept

Podobné recepty

Chlebovky z žitné mouky (pro alergiky - bez pšenice, vajec, mléka)

Chlebovky z žitné mouky (pro alergiky…

Gulášová polévka s mletým masem a zeleninou

Gulášová polévka s mletým masem a…

Kuskus se zeleninou a červenou čočkou

Kuskus se zeleninou a červenou čočkou

newsletter

Nenechte si ujít sezónní inspirace a recepty!

Zaregistrujte se k odběru newsletteru a my vám každý týden zašleme osvědčené tipy.
Souhlasím s podmínkami pro užívání služby informační společnosti a seznámil/a jsem se s informací o zpracování osobních údajů .

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.

 

Komentáře k receptu

  • Alexa | 13. 3. 2012 13:04

    To sem daly přímo Recepty???? Pomoc, zdrhám......

  • Alexa | 13. 3. 2012 13:03

    Děláte si legraci???? Za tohle bych sem dávala BAN!

  • Clarice
    Clarice | 30. 9. 2011 16:39

    Proboha....

  • Julie | 25. 9. 2011 22:51

    Vařenou pšenici si přidávám do bramborové kaše, do polévek, jim ji jako samotnou přílohu spolu se zeelninou. Nedělám z toho systém na hubnutí, ale každé zrno obsahuje v sobě to cocelá rostlina - veškeré minerály a vitamíny jsou koncentrované a jím to naklíčené nebo uvařené a jako vegetariánka jsem s tím spokojená víc než s mrtvou krávou.

  • vladuš | 3. 9. 2011 08:59

    no fuj :-(

  • Petr | 10. 8. 2011 10:37

    Doufám, že se někdo nedrží tohoto receptu.. schodíte tak možná 5 kg :-D

  • calypsol | 25. 3. 2011 15:35

    Na hubnuti doporucuju strevni parazity. Jednoho jsem si letos privezl z indie, http://cs.wikipedia.org/wiki/Giardia_lamblia a za sest tydnu jsem zhubl osm kg :-)

  • Lenka | 16. 3. 2011 14:34

    cvičit cvičit a nepřejidat se je daleko lepší než toto

  • aluš | 25. 1. 2011 07:14

    lidi neblázněte :-$ to je o zánět střev,copak jste slepice? :-\

  • Monika | 2. 1. 2011 10:12

    Minulý rok jsem to vyzkoušela a měla z toho žlučníkový záchvat :-$ .

  • já | 30. 12. 2010 16:36

    Muž, chovatel ptactva, když dá ptákům namočenou pšenici, tak velmi brzy zahynou, jednak se nafouknou, a jednak namočená pšenice obsahuje hodně plísní, které se ve vodě aktivují. Rozhodně je lepší třeba kus-kus, bulgur apod. Sice taky zrní, ale neublíží.

  • Ladia
    Ladia | 23. 10. 2010 15:19

    Pšenice je obilnina

  • Katka | 21. 10. 2010 12:27

    Nemusíte pořád držet dietu ,nebo dokonce chodit na plastiku...Stačí ,když se doma jen nevalíte na gauči u televize či počítače a máte nějaký ten pohyb a zdravou a pravidelnou stravu. ;-) :-) ...

  • Karel IV | 5. 1. 2009 15:52

    Mě to funguje, musí se to dodržovat poctivě ;-)

  • Petr Foldyna | 1. 9. 2008 14:07

    Bohužel musím říct, že je to docela blbost, protože to tak nějak nefunguje.

  • Věra z DC | 7. 7. 2008 10:05

    Terezko máš naprostou pravdu, hubnout se dá nejlépe bez hladu, jen si člověk musí uvědomit, že když chce shodit kila, jsou zde určitá pravidla.A i pohyb se vám zalíbí po čase. Objem zaludku se pomalu zmenší a po čase se jen divíte jak málo vám stačí. Občas se dá i hřešit a to si toho pak člověk váží a vychutnává. Oni ty tukové buňky jsou chytřejší než my, tak pozor na ně !!!!

  • Tereza J. | 5. 7. 2008 06:42

    Tak už mi to nedá :))) Tú americkú diétu som vystrihla asi pred 30.timi rokmi z časopisu Vlasta a držala som ju. Chcela som po pôrode schudnúť. Nič príjemné. A jojo efekt sa dostavil. Pretože takto sa nemôžete stravovať celý život. Zákon zachovania energie platí, pokiaľ prijmem viac energie ako spotrebujem, priberiem. A tak k úspechu vedie jediná cesta : zmena životného štýlu, viac nízkokalorickejšej stravy a viac pohybu. Bez pohybu budete zhadzovať nie tuk, ale bude ubúdať svalovina. A vylučovať sa voda. Ale chudnúť znamená znižovať množstvo tuku, nie svalov. Tie sú nám potrebné. Nadváhu nezískam za mesiac, tak ani stratiť ju nemôžem za mesiac. 8 kg za mesiac je veľa, nemali by sme schudnúť viac ako 1-1,5 kg za týždeň. 1 kg tuku = 7 000 kcal, takže si prepočítajte, koľko musíte pohybu pridať, aby ste to množstvo spálili. Pridajte si úsmev, kľud, spokojnosť a radosť zo života a ani pár kíl navyše vám neublíži, neverte časopisom, počítačová technika vie urobiť svoje :)))

  • Otakar Novák | 5. 7. 2008 00:30

    Dámy, co to pořád máte s tou americkou dietou?

  • Jana Remková | 4. 7. 2008 23:11

    Ti chlapi Laďko jsou děsní,co?No,ale pak se otočí za každou hubenou.Takže hodně štěstí a já se určitě ozvu.Jinak,klidně se ozvěte na email,nebo profil Hulova.Remkova

  • ladislava staffenová | 4. 7. 2008 19:40

    Tak tohle opravdu vypadá dobře.Počkám si na konec té americké diety,ale tohle by mohlo i zabránit jo-jo efektu.navíc tam je zeleninka...před manželem se to budu snažit utajit,protože mi stačej jeho poznámky teď k té dietě, kdyby si přečetl tyhle komentáře,tak by na mě začal kokrhat :-)))

  • Jana Remková | 4. 7. 2008 19:26

    Jitřenko,ten můj má tady taky záchvat smíchu!!Já teď zkusím tu Americkou dietu,to bude děs běs,ale musím to aspoň zkusit a pak uvidím,co dále.Tohle se mi vůbec nedá špatné!!!

  • Věra z DC | 4. 7. 2008 12:42

    S úspěchem jsem přežila a dokonce mi to i chutnalo. Čekala jsem že začnu snášet vejce a kvokat a nic. Je to tedy zdravé a bez následků :-)

  • Petra Sýkorová | 4. 7. 2008 10:58

    Tak jo, odpoledne jdu pro pšenici a za týden vám kvoknu, jak jsem dopadla:))

  • Zita Matejkova | 15. 1. 2008 11:57

    No jinak k receptu,recept si myslím, že je dobrý i zdravý,ale nevěřím,že bych zhubla 5 kg za týden,ideální váhový úbytek za týden by měl být 1-2 kg ,nejdříve každý ale nehubne tuky,ale vodu z těla,proto je tak důležitý pitný režim.Věřte ale, že když přidáte trochu pohybu,budete hubnout rychleji,ale vypadat lépe,tělo se zpevní a nebudete tzv.povislá.Hubnutí zdar!

  • Zita Matejkova | 15. 1. 2008 11:49

    Kristýnko,u bulguru se jedná o potravinu,která je vyrobena z tvrdé pšenice.Pšenice je vařená v páře,zkvašena,oloupána,usušena a poté rozdrcena.Tím si uchová největší část živin.Bulgur může být použit jako-příloha,do polévek,salátů,nákypů nebo jako náplň.Je lehce stravitelný a má příjemné oříškové aroma.Bulgur se přelije vařící vodou a nechá 15 minut nabobtnat,vody se dává 1,5-2 x více než bulguru.Nebo se nechá vařit cca 15 minut.Já si pak orestuji v pánvi wok,mám takový jednoduchý ale výborný recept se zeleninou a ještě se mi nepřejedl.

  • Tarari . | 15. 1. 2008 10:39

    Kristýnko, nahoře v té úzké "lištičce" je okénko Slovník pojmů a v tom se praví: bulguruvařená, usušená a rozdrccená zrna pšenice. Lze nahradit rýží.

  • Kristýna Cibulkova | 14. 1. 2008 19:51

    Co je to Bulgur?

  • Marcela Lušovjanová | 7. 1. 2008 19:46

    Dneska jsem koupila taky pšenici a už ji mám namočenou. Přítel se mi taky směje!!!!

  • Zita Matejkova | 6. 1. 2008 18:26

    Proč radši nepoužijete Bulgur?? Je chuťově výborný,hned hotový a lehce stravitelný.Žádné namáčení večer.

  • Jitřenka Němcová | 6. 1. 2008 09:01

    Právě jsem namočila pšenici a od zítřka začnu s detoxikací. Ne, že bych se o vánocích přejídala, ale cítím,že potřebuju trochu odlehčit. Jsem zvědavá, jak to bude fungovat. P.S. Manžel má ze mně záchvaty smíchu a trousí něco o sklepicích!

  • jenky kaulitz | 16. 11. 2007 13:15

    pšenice a pod. se dá koupit i v (některých) prodejnách DM...

  • Lidka Kábrtová | 15. 4. 2007 18:54

    Racioprodejna je prodejna zdravé výživy, jsou ve všech větších městech.

  • cceline cceline | 15. 4. 2007 13:37

    Smím se zeptat co je to racioprodejna? Seženu jí i jinde?

  • Zlata Kuntošová | 14. 4. 2007 19:41

    Pro anonyma: Nevím jak si tento recept pochopil ty, ale já ho pochopila tak, že je to na očistu těla a né na hubnutí. Taky se píše, že by se měl používat jen dvakrát do roka - takže to jako dieta bráno není.

  • Anonym | 19. 1. 2007 18:14

    A ještě jeden trik: Hladovému žaludku to trvá asi 15 minut, než po jídle utiší pocit hladu, a proto se doporučuje jíst raději častěji, ale v menších porcích. A ještě druhý jednoduchý trik, který funguje a je založen na stejném principu: Zkuste změnit pořadí jídel: 1) zeleninový salát (jako předkrm), pak terpve hlavní jídlo. A ještě třetí a už poslední trik: Když už nemáte pocit hladu, nedojídejte, klidně nechte to poslední sousto na talíři, však on se nikdo neurazí. Když vám zbyde v hrnci brambora nebo lžíce rýže navíc, klidně ji dejte do lednice, při přípravě dalšího jídla jistě najdete způsob, jak ji použít.

  • Anonym | 19. 1. 2007 17:53

    Hm, každý doktor Vám řekne, že pokud chcete hubnout, ideální úbytek hmotnosti by měl být asi 1-1,5 kg za měsíc a že by člověk měl jíst vše, ale v takovém množství, aby vydával více energie, než kolik jí přijme. A že aby tělo odbourávalo tuk a ne svalovou hmotu, mělo by mít více pohybu. A že všechny rychlodiety jsou nesmyslné, protože po nich obvykle člověk rychle nabude svou bývalo hmotnost zpátky. Takže moje rada zní: dejte si kuřátko místo bůčku, jablíčko místo buchty, o lžíci rýže, půlku brambory, plátek knedlíku nebo půlkrajíček chleba méně, než jste zvyklé, a můžete jíst normálně. A pokud zrovna nenesete těžký nákup, dejte přednost schodům před výtahem, třeba při sledování televize se usaďte na podlaze místo do křesla a krapánek si zavičte, místo sezení u počítače se běžte projít, a uvidíte, jak vám bude fajn a kila půjdou dolů taky, ale zdravěji.

  • Věra | 19. 1. 2007 15:10

    Šárko, zkuste na olivovém nebo slunečnicovém oleji osmažit cibulku a drcený česnek, přidejte kečup, můžete i loupaná rajčata a papriky na kostičky, přidejte uvařenou pšenici a už jen prohřejte. Nakonec jen ochutím solí a pepřem. Vývar z pšenice, který zbyde sliju a dělám česnekovou polévku s bramborem nechávám tam trochu pšenice a je vynikající, též přidávám kečup. možná se to někomu nelíbí, ale fakt je to výborný. Dělám z pšenice a zeleniny saláty. Oni ty slepice vědí proč se po pšenici můžou potrhat. Jen čekám kdy začnu kvovat a snášet vejce :-))

  • Lidka Kábrtová | 19. 1. 2007 14:31

    Snad už to zvládnu. Nejdřív nám doma nešel mail, pak se povedlo vylít čaj do klávesnice...tak už snad tenhle víkend.

  • Šárka V | 19. 1. 2007 13:58

    Zkuste použít naklíčenou pšenici, případně i jiné obiloviny nebo jejich směs.Lidko, 100% uvítám vyzkoušené recepty z e syrového a klíčeného obilí, zašlete ...

  • Verca | 10. 12. 2006 22:26

    Ja bych jen chtela napsat, ze si delam parkrat do roka taky takovy detox, sice bez psenice, ale za to muzu rict, ze mi to nikdy nijak neuskodilo,spis naopak:) Snazim se si vybrat tyden,kdy nemam hodne prace (tak se to vetsinou doporucuje),muj detox vlastne trva deset dni,prvni dva dny je to jen ovoce a zelenina,pak pridavam nejaky ty seminka,paty den se smi kousek ryby atd. Za tech deset dni se mi podarilo shodit i sedm kilo.Nemyslim si,ze by tahle dieta,co tu Lidka pise,byla spatna.Kazdy by mel jednou za cas projit detoxem.

  • Lenka | 19. 11. 2006 11:06

    prave dnes koncim sedmy den detoxikacni diety. musim rict, ze s psenici nemam problem a umim jiz jiz pripravovat jako expert! :-) dokonce i muj spolubydlici Michal, ktery ji se mnou vydrzel 5 dnu jist, byl spokojeny. bylo ovsem nezbytne si jidlo nejakym zpusoben okorenit. vetsinou jsem psenici varila se zeleninovym bujonem a zeleninu jsem restovala s trochou oliv.oleje a s pridevkem koreni.(bazalka, kari, pepr, kecup) k tomu zeleninove salaty(vyborna zalivak-trochu med, stava z citronu a balzamikovy ocet!) a ovoce. zhubla jsem jen 1.5kg, coz se predpokladam zase vrati do strev. ale procistena jsem myslim dukladne. to se pozna kazde rano na toalete.:-) zaludek uz mam tak "scvrkly", ze ani nesnim celou davku psenice na den. necitim se nijak unavena nebo omezovana touto dietou. rozhodne dobra zkusenost.jen si myslim, ze je "pozitivnejsi" ji drzet na jare, kdy se vsechno probouzi a rozkveta, nez v sychravem podzimnim pocasi.hlavne se zitra nepreplacat dobrotami...diky za tip, Lidko

  • Věra | 15. 11. 2006 10:18

    Lidko, včera bylo pozdě.... recepty na pšenici můžeš třeba 200x jinak Těším se, opravdu mě tyto recepty chutnají... dík

  • Lidka Kábrtová | 15. 11. 2006 08:59

    Protože mi chodí k tématu i dost soukromých mailů, chtěla jsem se zeptat, měli byste zájem o další dvě věci? Prolezla jsem svoje vegetariánské kuchařky (vegetarián nejsem, ale kdysi jsem o tom věděla dost, holt, co by člověk neudělal kvůli chlapovi) a nebyl by problém připravit článek o výživných látkách v pšenici a v různých syrových obilovinách a jejich klíčcích. A pak jsem našla také pomazánky - ze syrové pšenice a dalších věcí. Problém je jen to, že jsem hodně zaměstananá a denně tři hodiny dojíždím, tak to je s časem zběsilé.

  • Petra | 10. 11. 2006 10:54

    dobrý den,moje maminka uvařenou špaldou nastavuje klasické karbanátky. Špaldu propere jako rýži,dá do termosky se širším hrdlem,zalije vařící vodou a zavře. Dle jakosti nebo druhu (nebo čeho :o) ) je pšenice za 2-3 hodky měkká. Nic se nevaří. Jako malá holka jsem jí na to hotové zrní chodila jako ta slípka...jak už tady někdo psal. ....tak to jen tak pro zajímavost

  • Anonym | 9. 11. 2006 14:34

    proste muze se jist vse ale hlavne se to musi REDUKOVAT aby byl jak ubytek vahy ale nevyplavilo se s tela to co a hlavne tet na zimu clovek potrebuje ,museji se jist i takove veci aby tam byli pomale cukry,mineraly,vitaminy,tuky pozor v malem mnozstvi,bilkovina,proste vse,..........a funguje to !Jo ,ale malem jsem zapomela zalezi take hlavne na zdravi a metabolismu kazdeho z nas proto jsem radeji volila lekare nebod za ta leta shazovani nadvahy a opetovneho jo jo efektu jsem uz byla vycerpana .

  • Lidka Kábrtová | 9. 11. 2006 11:08

    Píšu rychle a tudíž s překlepy. Takže se omlouvám.

  • Lidka Kábrtová | 9. 11. 2006 10:51

    Milá Andreo, rozhodně se nezlobím. jak už jsem několikrát říkala, tohle je na pročištění organismu a je to vhodné k nastorvání jiného zdravějšího jídelníčku. Jinak slovní spojení - jím vše a nijak se neomezuji - a přitom hubnu - je skutečně z říše sci-fi. Mně se povedlo loni shodit 10 kilo (z 69 kil teď mám 59 při výšce 164 cm), začala jsem tímhle týdnem a pak pokračovala tím, že jsem prakticky vynechala pečivo a hodně zašlenla zeleninu, bílé maso, kysané mléčné výrobky. jednou za čas zahřeším a s potěšením si dám kousek koláče, ale váha se drží. A snažím se hýbat - doporučuju třeba spinning - zvládnou ho i hodně tělnaté dámy, skutečně se toho nebojte.

  • Andrea Vorlova | 9. 11. 2006 10:35

    když jsem tenhle recept ukázala mému lékaři na obezitologii tak jej málem ranila mrtvice ,ano střeva je dobré pročistit ale s mírou úbytku nadváhy ,1kg za týden je idealni norma a ne 5 kg které mohou mít vedlejší úcinek na nervovou soustavu ....tak milé dámy slečny a paní .....čistěte svuj organizmus ale s rozumem tohle moc rozumné není ............vím že se na mne bude leckterá z vás tady tet přítomných zlobit ,ale je to dyskuze a můj názor je podložený konzultaíi s lékařem ,jinak má li některá zájem shodit pár kg co má na víc mam řešení.... je to pomalé, ale účinné,já mam dole 18 kg a pokračuji na dále ....přitom jím vše nijak se neomezuji ......hubnuti je štreka na dlohý běh a čas ,chce to trpelivost ale jak řikám má to své výsledky a to čisteni je tam též zahrnuto, ale rozumejším způsobem.Neboď to co tet vyčistíte a shodíte za malý čas máte zpět a dvojnásob.

  • Lidka Kábrtová | 9. 10. 2006 18:26

    Taťáno, několikrát jdem uváděla, že to je na pročištění organismu a je vhodné potom nastartovat životosprávu ve zdravějším duchu...

  • TATÁNA | 9. 10. 2006 18:04

    No to je fakt špatná rada.Zhubnete,ale jen o svalovou hmotu a vašich 5 kilo tuku vam zustanou i nadále.

  • Pavla | 7. 10. 2006 17:11

    Je to paty den co se drzim opravdu jist jenom psenici a obcas nejakou tu zeleninu k tomu a musim rict, ze jsem 24 hodin denne hladova, a nemyslim na nic jineho nez na jidlo:]Ted vazne, citim se fakt dobre, ale jeste lepsi to bude, az to dokoncim a konecne se normalne najim. Diky

  • Lidka Kábrtová | 10. 8. 2006 09:27

    Mončo, střeva se pročistí opravdu velmi dobře, obilky obrousí všech léty uložený sajrajt. Ale pozor - fakt jen týden. A opakovat nejdřív za půl roku.

  • Monča | 9. 8. 2006 22:53

    Paní Lidko, doufám, že mi to pomůže s mím střevním traktem. O váhu mi tak moc nejde, protože posiluju a hodně sportuju, proto já hraju na objem. Ale jde mi o to pročištění střev..... snad mi to pořádně pomůže.....

  • Peťka | 11. 7. 2006 20:47

    Hezký den... mám 18 let a při 170cm 60kg... asik to vypadá jako ideální váha ale sem hrozně křehoučka a ted dost obalená:(( dám vědět jak to zabralo snad to vydržím tak mi držte palečky:))

  • inka | 3. 7. 2006 20:44

    Špalda je docela dobrá,ale zkuste bezpluchý oves,úplná lahůdka,vařit stejně jak pšenice.

  • Lidka Kábrtová | 18. 5. 2006 13:43

    Marsí, gratuluju! Musíte počítat s tím, že do týdne po skončení Vám tak 1 kilo naběhne - to je obsah střev - ale tohle je dobrý začátek pro to se uhlídat...A Váš manžel měl chytrou maminku, protože pšenka je dobrá na trávení a pročištění střev.

  • Marsí | 18. 5. 2006 11:29

    Lidko...Šmakouna miluju!....Chlapům ho sem tam propašuju do kuřecích nudliček...:o))Nejlepší je do salátu jen tak a pak lehce posypaný grilovacím kořením a osmahnutý na olivovém oleji...mňamky....:o)) vřele dámy doporučujiMimoch...dvě kila jsou dole, ale už skoro kvokám..:o))Ani jsem nevěřila, že mi ta špalda tak bude chutnat. A to mně ještě dorazil můj mužík když mi řekl, že to už jim jako dětem dělávala jeho maminka a míchala s cukrem...

  • Věra | 17. 5. 2006 12:20

    Kolem tohoto "zdravého krámku" chodím každý den, zajímám se o dělenou stravu již léta...a dodržuji ji s malýma výjimkama, ale vánoce mě vždy přemůžou a pak se musím zase srovnat. Vše je na dobré cestě:-)) Dík za podporu!

  • Lidka Kábrtová | 17. 5. 2006 11:42

    A začátek je skutečně o tom, že si uvedomíte obsah žaludku, takže pak jen stačí se zase "nerozežrat"...a večer k televizi si nedat chipsy, ale nakrájet si zeleninový talíř...

  • Lidka Kábrtová | 17. 5. 2006 11:41

    Věro, až půjdete kolem cereálky, zkuste si koupit Šmakoun. Je to vyrobené z bílků, chutná to jak kuřecí maso a dají se s tím dělat divy...Je to bez cholesterolu a nízkokalorické - a přitom dobré.

  • Věra | 17. 5. 2006 11:33

    No jo tak to je vlastně pravda s tím kilem...jste mě uklidnila. Včera jsem si urobila šparglový salát s rajčetem, pažitkou, ředkvičkama a hlávkovým salátem + zálivka - no tam by se špalda přímo nabízela :-))

  • Lidka Kábrtová | 17. 5. 2006 11:26

    Věro, to kilo je jen o obsahu střev, které se zase zaplnily...tohle je fakt o nastartování organismu, pročištění, pokud to budete hlídat, tak se to srovná. Mě inspirovala kolegyně, která je celiačka (alergiena lepek v mouce), takže díky ní jsem to zkusila bez pečiva a fakt se to srovnalo..a smažené věci já nemusím..namám na to žaludek

  • Věra | 17. 5. 2006 11:19

    Lidko, nic moc zase 1 kilo nahoře, ale jím normál a nepřejídám se...(jo a 14 dní jsem odolala pečeným dobrotám a nepekla i když to jen ochutnám a sní to okolosedící).až bude fofr na zahradě doufám, že mě zelenina srovná.... a k tomu špalda :-))

  • Lidka Kábrtová | 17. 5. 2006 11:00

    Věro, jak to vypadá s váhou teď? Lidka

  • Věra | 17. 5. 2006 09:54

    Po špaldě se mi stýská, půjdu si koupit další kilo a budu občas přidávat do zeleninovch salátů, je to chutově pro mě zajímavější.

  • Lidka Kábrtová | 17. 5. 2006 08:52

    To mělo být dámy... :-).. moje hrozné překlepy, ach jo..

  • Lidka Kábrtová | 17. 5. 2006 08:49

    Dámky, pro všechny, které jste absolvovaly ještě tip, co dál...zůstaňte u čajů, vody, limonádu jen jednou za čas za odměnu. Měly byste taky zapomenout především na věci z bílé mouky - hlavně rohlíky. Lze je nahradit Knuspi chlebíčky nebo něčím podobným. Obecně se vyhýbat smaženým věcem, protože na tom nasbíráte nejvíc kalorií... Vím, že je těžké v tomhle nehřešit - taky občas neuhlídám - ale je to o tom, že si dám rohlík třeba jen v neděli za odměnu, smažený řízek jednou za měsíc...ale je nutné úplně vypustit třeba hranolky, americké brambory - to je to nejhorší - a místo půlky přílohy si dát na talíř zeleninu. je to jen otázka zvyku. Váha by se tak měla přinejmenším udržet na stejné hladině a pomalu začít klesat. A pokud to doplníte pohybem, půjde to ještě líp. Já můžu doporučit spinning - nebolí z něj klouby a se mnou na něj chodí třeba i dámy přes padesát...

  • Lidka Kábrtová | 15. 5. 2006 13:58

    Danielo, luštěniny ne, skutečně jenom pšenice, ovoce a zelenina. Káva je taky moje droga - mám velmi nízký tlak, takže ráno ji na vzkříšení organismu potřebuju. Sice by se neměla - k pití by měly být jen čaje a voda, ale já s kávou hřeším taky. Ale bacha - nedávat do ní smetanu a pokud možno nesladit.

  • Daniela Hřebíčková | 15. 5. 2006 13:27

    Mám dotaz, můžou se i luštěniny? a také na pití káva, teda aspoň jednou denně si dát rozpustnou?

  • Lidka Kábrtová | 14. 5. 2006 18:17

    Lenko, počkejte až dokojíte. I během kojení si můžete špaldu uvařit, ale třeba jen jako občasné zpestření zeleninového salátu. Celou kúru si dejte až dokojíte.

  • Jitka | 13. 5. 2006 20:52

    Tak dámy, já mám za sebou 6 dní na špaldě a cítím se báječně. Sice jsem zhubla jen o kilo a půl ( to mě nepřekvapuje, já shazuju strašně těžko a pomalu), ale připadám si taková lehčí a odpočatější. Každý den jsem měla pšenici ochucenou nějakým druhem koření - jeden den po bulharsku s čubricou, k tomu zelí s rajčetem, pak s trochou drcených sušených hub, pepřem, novým kořením a bobkovým listem s česnekem (něco jako vánoční kuba), s oregánem a bazalkou s rajčaty, to chutnalo jak pizza. Snídala jsem špaldu se strouhaným jablkem, skořicí a trochou medu. Mezi jídly jsem chroupala mrkem, kedlubny, syrové zelí a jablka a vypila litry zeleného a ovocného čaje, trpěla jsem pořád ukrutnou žízní. Kupodivu se mi vůbec nezastesklo po mase nebo pečivu, ale po obyčejném bílém jogurtu nebo čemkoli mléčném zakysaném. Už se těším na pondělní snídani - jogurt s ovesnými vločkami a kakaem.

  • Lenka | 13. 5. 2006 15:46

    Je možno toto konzumovat při kojení, prosím?

  • Lidka Kábrtová | 11. 5. 2006 09:21

    Alko, na kyselé okurky si nechte zajít chuť..skutečně jen syrovou nebo krátce povařenou zeleninu nebo ovoce... Když Vám bude chybět maso, lze do toho jako kompromis namíchat Šmakouna - je nízkokalorický a připomíná kuřecí maso.

  • Alka | 9. 5. 2006 22:15

    Dnes jsem zakoupila špaldu a od zítřka jdu na to. Jen jsem se chtěla zeptat, jestli mohu přidat kyselé okurky.

  • Věra | 9. 5. 2006 11:13

    Tak slavnostně hlásím, že jsou 3 kila dole a cítím se báječně.... (i když jsem malilinko podváděla je to výkon ne ???) Trochu jsem to mixovala dělenou stravou ale jen tak maličko. Jinak na Špaldu nedám dopustit. Na podzim si dám znovu kilo.

  • Lidka Kábrtová | 9. 5. 2006 11:02

    Záleží na Vás, jak jste zvyklá jíst... do tří až pěti. Jinak si lze kdykoli zobnout zeleniny - okurka, paprika, rajče, povařená brokolice, syrová mrkev...

  • Denisa | 9. 5. 2006 10:55

    Zdravím Vás, chtěla bych se zeptat do kolika denních dávek si mám příděl na den rozdělit?

  • Anonym | 9. 5. 2006 10:04

    Tak jak jste dopadly? Zabralo to?

  • Lidka Kábrtová | 6. 5. 2006 14:02

    Dobrý den, Libuše, skutečně platí, že se může jen pšenice a zelenina, případně ovoce. S jogurtem počkejte na skončení diety.

  • Libuše Romančíková | 5. 5. 2006 18:31

    Dobrý den paní Lidko !Tak dnes jsem si konečně koupila špaldu a od pondělí jdu na tu vaši dietu.Jsem zvědavá co to se mnou udělá.Jen jsem se vás chtěla zeptat zdali si mohu do pšenice přidat třeba i jogurt.Rozhodně vám dám vědět,co se mnou tato pročišťovací kůra udělá.Děkuji za odpověď a přeji hezký den.

  • Lidka Kábrtová | 5. 5. 2006 09:59

    Hanko, každý organismus funguje jinak. Je možné, že pokud nejte zvyklá na vlákninu, tak tahle velká dávka vlákniny tělo trošičku zmate, protože bylo až dosud zvyklé na zaplácnutí moukou a dalšími věcmi...Jinak jak jsem psala, obilí je neuveřitelně syté, takže nejen pročistí organismus, střeva od nánosů starých zbytků, ale tělo tak vlastně dotráví svoje přebytky. Že bude nutkání na toaletu méně časté, je celkem normální... Ale znovu opakuji, tohle se smí držet týden, pak je nutné začít s rozumným jídelníčkem...další týden na pšenici pak může být až zase na podzim...

  • Hanka | 5. 5. 2006 09:33

    Paní Lidko, chtěla jsem se Vás zeptat, držím Vaši pročišťovací kúru dnes třetí den a včera večer jsem si všimla, že mám poněkud nafouklé břicho. Taky nemám skoro vůbec přes den hlad. S tím břichem to není vyloženě nepříjemné ale zdá se mi to divné, podotýkám že nepociťuji žádné nutkání na toaletu. Stává se Vám to taky? Děkuji předem za odpověď a přeji Vám hezký den.

  • Věra | 3. 5. 2006 14:26

    Já bych nezavrhovala žampiony. Jsou bohaté na minerály, stopové prvky, vitamíny skupiny B, mají hodně vlákniny, takže dobře rozkousané pomáhají trávení. Obsahují více bílkovin než čerstvá zelenina a dají se použít i zasyrova ale šmažené na olivovém oleji krásně voní a dodají jídlu dobrou chuť. Tak myslím že taková zátěž u žampiónu nehrozí. Kdo nechce, není nutné je dávat, měla jsem je po ruce a kombinace s brokolicí a citronem je vyniající. Nakonec vlastně zapomenete, že jíte nějakou pšenici.

  • Lidka Kábrtová | 3. 5. 2006 13:21

    Proti těm osmaženým houbám bych protestovala - zatěžují organismus - ale to ostatní je v pohodě.

  • Věra | 3. 5. 2006 12:29

    Pšenici namočenou dle receptu vařím se lžičkou soli a lžíci olivového oleje. Přidávám bobkový list, asi 5 kuliček pepře a 2 kuličky nového koření. Někdy přidám uvařit zeleninu (mrkev. celer, petržel) a někdy bez zeleniny tu pak smíchám s kečupem a okořením pepřem, solí a přidám pokrájen česnek. Jinak se dá přimíchat do zeleninových salátů. Fakt je to moc dobré. Kupte si ve zdravé výživě "špaldu" 1 kg stojí u nás 42,- kč. Myslím, že když si ji přichutíte balzamikovým nebo jablečnm octem a dochutíte třeba cibulkou bude to taky jedlé. Přimíchejte si k tomu brokolici 5 minut spařené v horké vodě a osmažené žampiony...to je taky moc dobrý :-))

  • Lidka Kábrtová | 3. 5. 2006 12:19

    Martino, čím méně umělého přidáte, tím lépe. Olivový olej neuškodí, místo kečupu je leší nasekat čerstvá rajčata a okurky, hořčici bych nedávala vůbec...A především po skončení toho týdne silně omezit konzumaci pečiva a bílé mouky obecně.

  • Martina | 3. 5. 2006 12:16

    Chtěla bych se zeptat, zda jde do pšenice přidat např. olivový olej nebo jablečný ocet? Co hořčice nebo kečup?

  • Helena | 3. 5. 2006 10:32

    To me pripada jako dieta pracloveka,ktery tyden nic neulovil.Nemyslim,ze by mohla nekomu uskodit,tyden je kratka doba na to aby doslo k trvalym zmenam metabolismu.Jen jsme se ucili,ze organismus se dokaze zbavit za tyden maximalne 1 1/2 kg tuku,vetsinou je to mene.Takze kolik jste zhubly poznate asi tak za 14 dni.Ale Kazde kilo je dobre.A co potom?Pamatovat si,ze nreoztazeny zaludek ma objem asi tak jako nase pest,smetena se vetsinou nahradit kondensovanym odtucnelym mlekem,kysana smetana jogurtem,olej v pecivu dynovym,nebo svestkovym pyre,bila mouka celozrnnou,brambory jako priloha zpoloviny zeleninou.Je mnoho dalsich fint na ktere si ted nevzpominam.Preji vam trvaly ubytek vahy.Nezapomente.ze clovek je vsezravec,ktery k tomu,aby prezil se musi hybat a premyslet.

  • Jana z VM | 3. 5. 2006 07:55

    Nemůžu si pomoct, ale musím reagovat - asi jsme každý jinak založený, protože jenom představa, že bych se "cpala" zrním, který vaříme doma slípkám, mi trochu nadzvedává žaludek. Nemám ráda už tu zvláštní "vůni" vařeného zrní, natož, abych do toho dávala zeleninu, kterou raději sním s chlebem, nebo samotnou. Ale, jak říkám, je to věc každého z nás....

  • Lidka Kábrtová | 3. 5. 2006 07:44

    Marie, jsem ráda za Váš ohlas. I já jsem měla při tomhle týdnu úžasný pocit lehkosti jaký se nedá s ničím srovnat. Ale znovu upozorňuji, i když Vám pšenka chutná, po týdnu musíte skončit! Pak je ideální, protože tělo si odvyklo, nezačínat vůbec s pečivem, ale jít takové ty křehké plátky (Knuspi apod), k obědu si dát k bílému masu zeleninu, nezahušťovat věci moukou...a váha jde pak pomalinku dolů sama. Zdraví Lidka

  • vera vydrzelova | 3. 5. 2006 07:03

    Pridavam se, kolegyne z prace taky drzela Velikonocni pust (je Ruska). Nevim (ani ona nevi ) koloik zhubla, ale je to dost videt. Vim jen, ze nejedla maso, ani nic co bylo zivocisneho puvodu.

  • Věra | 2. 5. 2006 13:59

    Nechci přehánět, ale s tou pšenící se dají dělat divy, asi jsem byla v minulém životě slepice, protože mě moc chutná, ale po pár lžících jsem tak napraná, že nemůžu. Energie mám daleko více a už si ani nevzpomenu na kávu. Vařím si jí se špetkou mořské soli a lžíci olivového oleje, přidávám pepř, bobkový list a nechám v ní uvařit mrkem a petržel, dle toho na kolik se cítím.. je to vynikající. Dík paní Kábrtová, už byl třetí den a bylo to super:-)))) i nadále se situace zlepšuje ..Jo a s kečupem je taky výborná k tomu zeleninová obloha ňamka!!!!

  • Airan Novakova | 2. 5. 2006 11:25

    Mile damy, jen tak pro zajimavost: Moje babicka drzela 40ti denni pust pred Velikonocmi, nejedla zadne protejini (nic zivocisneho puvodu) Nepamatuji si, ze byla nekdy vazne nemocna, nebo ze by ji chybela energie. Zemrela starim ve 84 a nikdy netrpela zapometlivosti (coz mne se stava casto) Ten tyden se to telo opravdu procisti a kdo to nechce delat, at nedela. Ja osobne mam takovy jen jeden den v tydnu (patek - ale zato kazdy tyden odjakziva jak se pamatuji) a pomaha mi to. Mam 158/59 a ta nejlepsi leta za sebou :-( Ta dieta se me nezda drasticka, je tam prisun skrobu, vitaminu, vlakninu.

  • Jana z Kanady | 30. 4. 2006 19:56

    Souhlasim s pani Terezou,velice nezdrave,narocne na telo.Zadny protein cely tyden?Omezte tuky,cukr,skroby,mouku;hodne pohybu,a vaha jde dolu,sice pomalu,ale ji se zdrave.

  • Anonym | 30. 4. 2006 17:05

    tady jde především o celkové pročištění trávicího ústrojí tak si myslím že i když nezhubnete a vydržíte nic nezkazíte. pšenice obsahuje vitamíny B a zelenina doplní zbytek. myslím, že ten týden neuškodí nikomu.

  • Michaela Atherton | 30. 4. 2006 13:57

    Obdivuji kazdeho kdo dokaze vydrzet jist tyden jenom psenici. Mam slaby organismus a pokazde, kdyz jim par dni to same a nekombinuji vitaminy, tak obycejne onemocnim a jsem strasne unavena.

  • Petra | 30. 4. 2006 11:22

    Musím souhlasit s paní Janou, malé porce a trocha pohybu a shodíte taky. Sice ne hned za týden 5 kg, ale tak za dva týdny, pak to půjde pomalejc. Navíc všude doporučují hubnout pomalu, půl kg týdně, aby se zabránilo jo-jo efektu. Mám to vyzkoušené, malé porce, pohyb a kousek něčeho sladkého a jde to, jenže já to vydržím opravdu jen dva týdny a pak vymetu vše coje po ruce. Mám sklony se přejídat a ovládnout se neumím, nemám vůli. Tak pokud vy ji máte, tak to zkuste a nemučte se jednostrannou stravou.

  • Dada | 30. 4. 2006 10:29

    S tím hubnutím 5 kg za týden se mně to moc nelíbí. Nadarmo se neříká, že se smí zhubnout maximálně 3 kg za měsíc, jinak to to tělo špatně ponese. Než držet takovou dietu, mám vyzkoušený 5 krát týdně hodinu aerobicu a 3 krát týdně hatha jogu a nemusím šílet týden nad pšenicí, navíc mám ještě zdravý pohyb a jsem v pohodě.

  • Lidka Kábrtová | 29. 4. 2006 09:28

    Já ten recept kdysi objevila ve vegetariánské kuchařce.Skutečně je to výhradně pšenice, s jinou obilovinou bych asi neriskovala.

  • Jana | 29. 4. 2006 08:44

    Vím o čem mluvíte,sama mám za sebou nelehké období,kdy jsem díky stresu s velkým S přibrala skoro 30 kg a chodím pravidelně k psycholožce.Nevím jestli bych to bez ní vůbec zvládla.S váhou se peru celý život,ale nikdy mě takhle nepřeválcovala.Jednou se mi povedlo shodit 17 kg,byla jsem konečně štíhlá,ale nebylo to díky zrní,jedla jsem prostě menší porce a hodně chodila pěšky,jen tak na procházku.Taky jsem doma denně 20 min cvičila.Bylo to moc znát.Přeju všem slepičkám hodně štěstí.

  • Ivana Samcová | 29. 4. 2006 07:29

    Myslíte, že by se dala pšenice nahradit jinou obilovinou, třeba pohankou? Nevím, jestli ji u nás koupím.

  • Jana Kutačová | 28. 4. 2006 18:34

    Klidně se do téhle debaty vložím,jelikož taky mívám období,kdy jsem celkem spokojená s tím co vidím v zrcadle(což se stává jednou za půl roku) a kdy bych nejraději vraždila.Tak do toho jdu taky a snad to bude aspoň začátek úsoěšné motivace ke krokům dalším...o)))

  • ivanka | 28. 4. 2006 18:14

    PRESNE..byla jsem na srazu se tridou a vsichni mne znaji jako holku"krev a mliko" tj 60kg,po porodu jsem zhubla a ted proste mam tolik a vsichni mne pomlouvaji...vim,vypada to hrozne,ale,,,dekuji za pochopeni

  • Klára Malá | 28. 4. 2006 15:56

    Ivanko moc s vami soucitim - mam podobny problem. Nejhorsi jsou ti lidé co se na vas koukaji jak na nejakou anorekticku.....Jako by to snad byla vase chyba, ze ne a ne pribrat!

  • Lidka Kábrtová | 28. 4. 2006 15:32

    ČAjový hrnek beru 250 ml...Kilo pšenky by mělo vydržet...ono pak už ke konci stejně budete mít pocit, že pšenici vidíte všude, tak tu budete kamuflovat větším množstvím zeleniny :-)

  • Zuza | 28. 4. 2006 15:15

    To 1 kg pšenice má vydržet na celých 7 dnu?Nebo je třeba více pšenice?

  • Jara | 28. 4. 2006 15:07

    No jó, čajový šálek je u každýho iný, mužeš napsát jaký velký?

  • Lidka Kábrtová | 28. 4. 2006 13:31

    Kuchařko, prosím, doplňte ještě, že je nutno důkladně kousat, každé sousto minimálně 6 x až 10 x. Díky.

  • Věra | 28. 4. 2006 13:15

    Hanko vydrž ně se do toho taky nechce a ani mě nido nenutí je to "na náááás"

  • Hana Teplárková | 28. 4. 2006 12:53

    Holky já mám ale pocit,že to je jen náš osobní problém ty naše špíčky.Když jsem řekla partnerovi o pšenici,tak se mu orosilo čelo a řekl mi že mě má rád takovou jaká jsem.A to musím říct,že mě poznal štíhlou,jenže to bylo období kdy jsem ovdověla a zůstala s malými dětmi sama .Takže velká honička,práce,domácnost atd.Teď kdy jsou děti dospělé,tak mám klídek,pohoda,leháro a taky 20 kg navíc.Ach jo.Ale stějně do to jdu ale bude to fuška,již slyším ty poznámky při přípravě.Tak děvčata pevné nervy a ozvěte se všichni jak to jde.

  • Janča | 28. 4. 2006 12:28

    Koukám, že dnes je den, kdy všechny dámy zabrousily shánět inspiraci na víkend do kuchařky... Já jsem šla původně hledat recept na vafle, jelikož syn má "pětiny", tak že si je uděláme s jahůdkama... Ale vypadá to, že sama si asi sezobnu něco pšenice... ;-) Už slyším to kvokání, až si v úterý v práci vybalím uvařenou pšenici... Tak přeju pěkný víkend a bacha na řízení koštěte pod vlivem alkoholu... ;-)

  • Karla Vilimkova | 28. 4. 2006 11:58

    Tak holky ted pujdu v Italii shanet to zrni, snad to sezenu v nejake prodejne zdrave vyzivy a od prvniho zacinam s vama. Tady zacina vedro a za chvilku bych mela vustavit speky u more. Tak snad to pujde dolu!!!Uvidime jak dopadneme!!!!!

  • Jája | 28. 4. 2006 11:28

    Chci vám předat zkušenosti s hubnutím... Já hubnu od ledna a mám už 13 kg dole a bez problému, podle plánu na 1/2 roku, sestaveného z mého horoskopu od paní astroložky, je to nenáročný dietní plán, kdy je na každý cca 3 dny dáno, na co se mám v jídle soustředit. Kila mi jdou dolu bez jakýhokoliv stesu, nutkání na sladký,... prostě v pohodě!!!. Vřele doporučuji.

  • Marsí | 28. 4. 2006 10:53

    Jak napsala paní Lidka..opravdu je lepší k tomu cvičit..sama to poznávám..vždycky jsem makala ve fitku, protože mám sedavé zaměstnání, ale po té dlouhé zimě se mně drží lenóra a prdélka kyne a kyne, takže už mám permanentku a hurá zdravě jíst a cvičit....doufám, že to přežiju, koncem května mně čeká sraz po 21 letech z gymplu, tak ať vypadám jak v prváku...hihii( to bylo ale teď hódně sebevědomé co?)

  • Věra | 28. 4. 2006 10:05

    Holky, tak 8.4. se slaví DEN VÍTĚZSTVÍ to znamená že oslalvíme těch "5 kilo dolů" jsem zvědavá kdo se ozve že zvítězil a jestli recept fungoval přesně. Je vidět, že chlapi neradi tento recept :-))))

  • Stáňa | 28. 4. 2006 09:38

    Když to tak čtu, tak si říkám, že to taky zkusím. Nejhorší na tom ale asi bude vařit pro další 3 lidi:-)Snažím se se sebou něco dělat už od začátku roku a zatím jen kynu a kynu:-(Tak když v tom nebudu sama, třeba to vyjde. Dík všem a 8. tady!

  • Jana P. | 28. 4. 2006 09:35

    To se lehčejc vyhnu masu. Ale když tahám z trouby vdolky Z BÍLÉ MOUKY tak jsou veškerá předsevzetí pryč.

  • Lidka Kábrtová | 28. 4. 2006 09:14

    principem není nejíst....to původní je překlep...

  • Lidka Kábrtová | 28. 4. 2006 09:12

    Lepší je zkombinovat to s pohybem a po ukončení najet na zdravou stravu. Mně hodně pomohlo to, že až na výjimky nejím pečivo a věci z mouky, dělám si celozrnné těstoviny, místo pečiva jím takové ty knuspi plátky...Výsledkem je to, že mám o 8 kilo míň než před rokem, kdy jsem nakynula přejídáním se ze stresu...Jinak skutečně principem této diety není jíst, ale jíst kdykoliv máte hlad - zeleninu, ovoce (to co má málo kalorií, takže žádné banány a hroznové víno) a vařenou pšenici. A skutečně maximální doba je týden!!! Pokud se pak budete vyhýbat tučnému, smaženému, sladkému (ale jednou za čas je příjemné si zahřešit) a především věcem s bílou moukou, bude to fungovat :-).

  • ivanka | 28. 4. 2006 08:58

    pani vero, poslete mi je expres postou,at uz to mam za sebou,budu je vyhlizet..:-)....a marsi,dekuji,snad mne to nebude trvat az do triceti...to je jeste sest let a v zrcadle je to uz hruza...mam 43kg a 165cm,,,takze budte radi za to,jak vypadate..je lepsi byt silnejsi..hodne stesi!!!

  • Marsí | 28. 4. 2006 08:17

    Tak holky...koupila jsem to zrní, muž á ze mně srandu, že už jsem hotová slípka...a také začnu od 01.máje...na čarodejnice mám narozky tak se ještě naposled nadlábnu, dám si fifku a pak budu šlang....:o))pro Ivanku: do třiceti jsem měla stejný problém...nemohla jsem přibrat ať jsem snědla co jsem chtěla..pomohla mi jóga. Bohužel teď skoro ve čtyřiceti mám opačný problém. A nebo mám špatný prášek na praní...:o))Takže děvčata..do toho!!!

  • Jana P. | 28. 4. 2006 08:11

    Toto není dieta v pravem slova smyslu, jde spíš o zdravé pročištění. Takže jestli zhubnete 5 kg, počítejte si polovinu, protože jestli začnete normálně jíst a naplní se vám opět střeva zbydou vám k dobru nějaké 2-3kg.A smrsknutý žaludek? Dietu si dávám již dlouho, ale toto neznám a nejvíce mi vždycky schází kůrka z čerstvého chleba. Takže v mém případě týden pevné vůle vystřídá týden obžerství. Ale vždycky si říkám, že se za 1/2 roku zase vyčistím.

  • Tereza Jarčušková | 28. 4. 2006 07:16

    Schudnúť znamená stratiť tuk. 1 kg tuku = 7 500 kcal. Na bežný metabolizmus potrebujeme okolo 1200 kcal, závisí to od veku, pohlavia, tel. hmotnosti, a iných faktorov. To znamená, že ostáva okolo 6 000 kcal, ktoré je treba spáliť pohybom. A to je fuška. A ešte x 5... Hmotnosť spadne určite, ale nebude to tuk, ale voda. A o to neide, strata vody nie je chudnutie. Vráti sa to hneď späť ako píše anonym. Dievčatá, pozor na takéto drastické diéty, môže to dopadnúť rozbúraním metabolizmu, a to je už zle. Viac ako 2 kg týždenne by sa schudnúť nemalo.

  • Lidka Kábrtová | 27. 4. 2006 23:53

    Přes čajíčky mistr skutečně nejsem, ale černý čaj by vadit nemusel. Lepší by skutečně byl ale nějaký bylinkový nebo ovocný. Minerálky se sladidlem bych nedoporučovala, neslazené a pohlídat vzadu na etiktě obsah Na+ , jakmile je vyšší než 100mg/l, tak nebrat, ty zadržují v těle vodu. Jinak i pokud to vzdáte a neshodíte, tak budete mít dobrý pocit, protože tohle dokáže úžasně pročistit organismus a zbavit dlouholetých nánosů v tlustém střevě, což tělíčku prospěje.

  • Lenka | 27. 4. 2006 22:47

    Můžu pít jakýkoliv neslazený čaj? Takže např. i černý s příchutí jablka, banánu, jahod... A minerálku s příchutí? Dle etikety s náhradním sladidlem...Děkuji moc za informace, určitě to zkusím!

  • Jířa | 27. 4. 2006 21:43

    Pro Věru a ostatní odhodlané: Mohu se k Vám od toho prvního přidat? Něco podobného jsem před lety absolvovala, důležité bylo vydržet, po skončení jsem se cítila bezvadně (o 4 kg lehčí) a vydrželo to tak rok, což je úspěch:-))

  • Anonym | 27. 4. 2006 21:37

    Tohle jsem před lety dělala, stejně tak jako snad všechna děvčata z naší kanceláře. Sice se zhubne, ale jo-jo efekt je veliký, takže to není nic trvalého a

  • Lidka Kábrtová | 27. 4. 2006 19:28

    Dělala jsem před rokem, takže to už si nepamatuju. Ale pšenice musí být přes noc namočená..nebo přes den a pak uvařit večer...ale odhaduju tak do hodiny, spíš míň.

  • Anonym | 27. 4. 2006 17:03

    Jak dlouho se vaří pšenice?

  • Lidka Kábrtová | 27. 4. 2006 16:27

    Důležité je po tomhle týdnu se nerozjíst. Ale protože je žadulek smrsknutý, tak to docela jde....Sůl a další koření moc nedopořučuji, je lepší tam nakrájet třeba rajčate, která to dochutí šťávou. maximálně trošinku osolit,a le ne moc. Jinak je to lepší chuťově studené než teplé, ale jíst se dá obojí.

  • Jana Kutačová | 27. 4. 2006 15:55

    Paní Věrko...V pondělí jdu koupit pšenici a jdu na to...jsem zvědavá na výsledek.Jen mám dotaz,jestli mohu použít třeba i nějaké jiné koření na dochucení...třeba jako Klasik nebo sůl,vegetu..nebo tak něco...o))

  • jana | 27. 4. 2006 14:05

    Pšenici jsem kdysi také zkoušela,ale pro mě je hrdina každý ,kdo to vydrží,celý týden.Jako očištění organismu ano,ale shozená kila se vám vrátí coby dup.j

  • Věra | 27. 4. 2006 13:32

    Lidko jdu z práce okolo zdravé výživy, koupím kilo pšenice (i kdyby byla dražší nevadí) a jdu do toho, dám vědět (začnu na 1 máje - svátkem práce... a pak budu týden jen číst recepty a zapíjet dobrou vodou.... napíšu kolik jsem shodila.Tak zatím a 8 května se hlásím. (to jsem zvědavá co uvidím ten 3 den)

  • Věra | 27. 4. 2006 13:18

    Ivanko, jestli se mi podaří něco shodit, tak je mi líto, že Vám je nemohu poslat "-((( Ale nezrácejte naději... třeba někdo pošle ověřený recept "Za týden o 5 kilo navíc" :-))))

  • Jana P. | 27. 4. 2006 13:03

    Těch 5kg je trochu přehnané, 2kg se musí počítat obsah střev, kterého vás pšenice zbaví. ještě podotýkám, že pro tuto dietu se nejlépe hodí špalda.

  • Lidka Kábrtová | 27. 4. 2006 13:01

    Tak dejte vědět výsledky. Jinak to kilo pšenice stojí asi 40 Korun. Jinak jak jsem výzkumník, i na organicmu se dá pozorovat, jak to jím probíhá. Tělo není schopné takový ten povlak z obilek strávit, takže třetí den se objeví (hádejte kde...). Do té doby tělo pořád zpracovává starou potravu. Ideální je pak po tom týdnu pokračovat tím, že omezíte konzumaci bílé mouky a dáte přednost bílemu masu se zeleninou... tak není problém váhu udržet a pomaličku snižovat...

  • ivanka | 27. 4. 2006 13:00

    tak drzim palce...jsem zvedava...mam opacny problem,musim aspon 5kg pribrat a zda se mi to horsi nez kdyz jsem potrebovala shodit.clovek ma aspon z neceho radost,kdyz zjistuje,ze mu je vse vetsi...tak hodne stesti

  • Věra | 27. 4. 2006 12:56

    Je to velmi lákavý recept, jsem tak zmlsaná tímto webem, že je opravdu hrdinství vydržet týden, ale je třeba si konečně ukázat, že existuje pevná vůle....od února chci shodit 3 kg a zatím nic a tady za týden hned 5 :::::ooooo))))) Přidejte se někdo, ať se netrápím sama a vytahujte se ať se naštvu, pak přestanu o tom přemýšlet a jdu do toho !

  • Jana P. | 27. 4. 2006 12:55

    Tuto kůru držím 2x ročně již 15 let a musím říct, že je skutečně účinná. Člověk se nestačí divit co se v něm za 1/2 roku nashromáždí. Dobré je k tomu popíjet vylouhované kopřivy, na jaře.

  • Hana Teplárková | 27. 4. 2006 12:50

    Tak i já se hlásím že jdu do toho,nějak se mi přes zimu smrsklo oblečení.

  • Lidka Kábrtová | 27. 4. 2006 11:15

    Marsí, skutečně se toho nemusíte bát, mám to vyzkoušené. Pšenice je dobrá a sytá, nebudete mít hlad. Základem je důkladně kousat, každé sousto tak desetkrát. Krize nastává třetí den, protože máte chuť prostě na cokoli, co nebypadá jako pšenice. Jinak se může držet skutečně jen týden, déle ne. Obilky navíc důkladně očisti tlusté střevo od všeho, co se v něm po roky usazovalo... Jinak po skončení diety se Vám trochu "smrskne" žaludek, takže pak stačí poloviční porce jídla a budete sytá....

  • Marsí | 27. 4. 2006 10:51

    Lidko já se bála na to kliknout, že tam bude slovo "nežrat"..ale naštěstí ne, tak si dojdu koupit tu pšenici a vyzkouším...po uvedených dobrotách na tomhle webu to hóódně potřebuji..díky za tip..

Vyberte, co chcete vytisknout
Pokrmy Zdravě i chutně Zelenina Vaření Dietní Slovník pojmů
Použité ingredience v tomto receptu: Ovoce Pšenice Zelenina
Podělte se s přáteli o recept
Česká kuchařka Chodské recepty

Mohlo by vám zachutnat

Nakládaná červená řepa

Nakládaná červená řepa

Ořechové řezy s medovou krustou

Ořechové řezy s medovou krustou

Cibulová marmeláda

Cibulová marmeláda

Vajíčková pomazánka IV.

Vajíčková pomazánka IV.

Šťavnatá ryba s voňavým bramborem

Šťavnatá ryba s voňavým bramborem

Farmářská vepřová krkovice s šalotkou pečená souse-vide

Farmářská vepřová krkovice s šalotkou…

Podzimní jablečný (hruškový) koláč s drobenkou

Podzimní jablečný (hruškový) koláč s…

Míchaná vejce (nejen) s romadůrem nebo tvarůžky

Míchaná vejce (nejen) s romadůrem…

Cupcakes

Cupcakes

Doporučujeme

20 minut
Kuřecí piccata

Kuřecí piccata

20 minut
Chřestový salát s vejcem

Chřestový salát s vejcem

20 minut
Bylinkové kuře v marinádě chermoula

Bylinkové kuře v marinádě chermoula

30 minut
Žloutkové řezy jako vánek

Žloutkové řezy jako vánek

20 minut
Mac and cheese s chřestem a hráškem

Mac and cheese s chřestem a hráškem

30 minut
Strakaté blondie

Strakaté blondie

40 minut
Whisky krkovice s opečenými bramborami

Whisky krkovice s opečenými bramborami

30 minut
Chřestová polévka s pestem

Chřestová polévka s pestem

60 minut
Slaný chřestový koláč

Slaný chřestový koláč

Poslední sledované recepty

79
Houbovník z Pojizeří
Houbovník z Pojizeří
42
Čokoládová poleva na zmrzlinu, pudink apod.
Čokoládová poleva na…
41
Bábovka s tvarohovou náplní
Bábovka s tvarohovou…
34
Žloutkové řezy jako vánek
Žloutkové řezy jako vánek
33
Dušené pepřové karé v cibuli
Dušené pepřové karé v…

Zajímavé články

Zelená je dobrá! Mechové muffiny vás okouzlí svou barvou i chutí
Zelená je dobrá! Mechové muffiny vás okouzlí svou…
Špízy: Recept na ty nejlepší, plné masa i zeleniny!
Špízy: Recept na ty nejlepší, plné masa i…
Chřest pomáhá při hubnutí: Zkuste polévku nebo rizoto
Chřest pomáhá při hubnutí: Zkuste polévku nebo…
Sirup ze smrkových výhonků ze tří ingrediencí a bez vaření
Sirup ze smrkových výhonků ze tří ingrediencí a…
Sardinky v konzervě: Superpotravina, kterou většina z nás jí špatně. Víme, jak na ně!
Sardinky v konzervě: Superpotravina, kterou…
AHA.cz Útok u soudu s Hanychovou: Soukup překročil všechny meze

Útok u soudu s Hanychovou: Soukup překročil všechny meze

Mimibazar Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Dáma.cz Moudra našich babiček fungují dodnes: Jak na šťastný vztah podle zralých žen?

Moudra našich babiček fungují dodnes: Jak na šťastný vztah podle zralých žen?

Blesk pro ženy Zemřel Jiří Bartoška (†78): Tohle byly jeho životní i filmové role

Zemřel Jiří Bartoška (†78): Tohle byly jeho životní i filmové role

Ženy.cz Orgasmus v přímém přenosu! Takhle vypadá vaše vagína zevnitř

Orgasmus v přímém přenosu! Takhle vypadá vaše vagína zevnitř

Blesk.cz Slzy pro festivalového prezidenta Bartošku (†78): Pieta u Thermalu i u sídla na Andělské Hoře

Slzy pro festivalového prezidenta Bartošku (†78): Pieta u Thermalu i u sídla na Andělské Hoře

SportRevue.cz „Trochu“ to přehnali. Tito slavní sportovci si poskvrnili kariéru sexuálním skandálem

„Trochu“ to přehnali. Tito slavní sportovci si poskvrnili kariéru sexuálním skandálem

Maminka.cz Ve dvou letech platila za nejkrásnější batole na světě. Jak vypadá a žije „živá panenka“ Aira Marie Brown dnes?

Ve dvou letech platila za nejkrásnější batole na světě. Jak vypadá a žije „živá panenka“ Aira Marie Brown dnes?

Blesk Horoskopy Odbornice na čísla vědomí má jasno: Den, kdy jste se narodili, o vás řekne vše!

Odbornice na čísla vědomí má jasno: Den, kdy jste se narodili, o vás řekne vše!

  • Recepty.cz
  • Pšenice se zeleninou
 
  • © 2019 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu.
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Jednotná kontaktní místa / Single Points od Contact