• Blesk.cz
  • |
  • Blesk pro ženy
  • |
  • AHA!
  • |
  • Dáma.cz
  • |
  • Maminka.cz
  • |
  • E15.cz
  • |
  • Reflex.cz
  • |
  • FITweb.cz
  • |
  • Ženy.cz
  • |
  • MojeZdraví.cz
  • |
  • více Created by potrace 1.13, written by Peter Selinger 2001-2015
    • Ábíčko.cz
    • Auto.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FinExpert.cz
    • iSport.cz
    • MobilMania.cz
    • SportRevue.cz
    • Živě.cz
    • Sazka eLEAGUE
Recepty.cz - logo
  • Oblíbené recepty
    • Sezónní recepty
    • Nejlépe hodnocené
    • Poslední komentáře
    • Tip - týdenní menu
  • Nejnovější
  • Suroviny
  • Světová kuchyně
    • Česká
    • Slovenská
    • Francouzská
    • Italská
    • Čínská
    • Řecká
    • Mexická
  • Rady
  • Magazín
  • F.O.O.D.
  • Videorecepty
  • Přihlásit se
  • Vložit recept
  • Přihlásit se
Recepty.cz - logo
Pokročilé vyhledávání Podle ingrediencí
Vložit recept
Zdravý oběd Rychlá večeře Chuťovky Polévky Maso Omáčky Přílohy Těstoviny Moučníky Zdravé Rychlé Sladké Dezerty Velikonoce
  • Recepty.cz
  • Masarykovo cukroví
Napište svůj komentář k receptu

Masarykovo cukroví

autor: Recepty
0.0
moje hodnoceni
3.9
hodnotilo: 49
doba přípravy: 120 minut
obtížnost: snadné
Vložit do kuchařky Vložit do nákupu Vytisknout recept
Masarykovo cukroví
Masarykovo cukroví
Masarykovo cukroví
2fotografie
Nahrát fotku
 

Suroviny

počet porcí: neuvedeno
    • 300
      g hladká mouka
    • 100
      g moučkový cukr
    • 200
      g rostlinný tuk
    • 1
      ks žloutek
    • 150
      g lískové oříšky
    • 3
      lžíce kakao 2-3

Postup přípravy receptu

1
Celé oloupané lískové ořechy nejlépe na noc namočíme do studené vody. Z uvedených surovin vypracujeme těsto, zapracujeme celé lískové ořechy a těsto rozdělíme na tři díly.
2
Z každého vyválíme váleček o průměru cca 4-5 cm. Zabalíme do folie a dáme nejlépe přes noc do chladu ztuhnout. Ostrým nožem nakrájíme kolečka asi 5 mm a na vymazaném plechu upečeme. Vlahé obalujeme v moučkovém cukru.
Podělte se s přáteli o recept

Podobné recepty

Masarykovo cukroví z Krkonoš

Masarykovo cukroví z Krkonoš

Vánoční rozinkové cukroví

Vánoční rozinkové cukroví

Makové koláčky s povidly - cukroví

Makové koláčky s povidly - cukroví

newsletter

Nenechte si ujít sezónní inspirace a recepty!

Zaregistrujte se k odběru newsletteru a my vám každý týden zašleme osvědčené tipy.
Souhlasím s podmínkami pro užívání služby informační společnosti a seznámil/a jsem se s informací o zpracování osobních údajů .

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.

 

Komentáře k receptu

  • PaD | 16. 12. 2016 20:25

    Neni nejhorsi, ale spatne se krajelo a cukr nam na nich spatne drzel, tak jsme zdobili radsi jen cokoladou. Pridavame fotku.

  • poter | 13. 12. 2014 14:58

    Tohle je jedno z mých nejoblíbenějších cukroví-akorát nedávám kakao-vloni jsme ho snědli ke kafíčku už před vánoci,letos jsem zkusila oříšky namočit v rumu-tak uvidím:-)) nechápu jak někdo může mít tvrdé jak beton???já ho mám krásně křehoučké-ty ořechy jsou lepší namáčet déle-ale ze začátku jsem máčela jen asi hodinu a taky to šlo nakrájet,vzhledově nic moc,ale chutově-mnamka <:-)

  • Jitka | 20. 12. 2013 09:47

    Vy !umělkyně", prostě to neumíte upéct. Já ho zkoušela a je křehké a výborné. Jen je lepší oříšky nahrubo pokrájet. Takže se to nejdříve naučte pořádně a pak hodnoťte. :-D

  • Věra | 30. 11. 2013 13:20

    Já ho dělám už snad 20 let,osvědčený od babičky: 300 g hl. mouky,170 g lískových oříšků,200 g másla,100 g moučk. cukru,1 lžíce kakaa,1 vanilk. cukr. Oříšky namočit nejméně hodinu předem,pak vysušit. Smícháme ingredience v těsto,do kterého vmícháme oříšky. Utvoříme válečky( 3-4 cm), které zabalíme do alobalu a dáme do druhého dne odležet do lednice. Pak krájíme kolečka. Péct na 150 st. Vlažné obalit v moučk. cukru. Peču tak 3 týdny před Vánocemi. :-)

  • majda | 22. 11. 2013 12:47

    jednou jsem ho dělala a už nikdy více,tvrdý jako beton škoda oříšku a atd..... O:-) :-\

  • zuzana | 24. 4. 2013 18:08

    .... a místo lískových ořechů nějaké jiné a místo kakaa skořici a místo ...... atp. :-X Prostě a jednoduše upečte si jiné cukroví ......... S přáním dobré chuti Zuzana

  • zuzana | 24. 4. 2013 18:04

    fuj

  • Karlos | 14. 12. 2012 17:25

    Možná zkus dát místo rostlinného tuku klasické máslo, je to veliký rozdíl... :-)

  • Šary | 16. 12. 2011 20:29

    Dobrý den, já jsem tento recept obdržela od kamarádky, tak jsem ho též letos zkusila. Musím říst, že nic moc :-( . Krásně voní, když se peče, ale chuť skoro žádná, hrozně nevýrazná.. takže- znám daleko lepší cukroví ! Nevím, co na to rodina, ale už vím, že ho péct nebudu.

  • spejsek | 13. 12. 2011 17:42

    Děkuju :-)

  • mmajjkka | 8. 12. 2011 18:09

    Já bych v tom neviděla problém. Já si těsto taky zadělala, pak jsem ochořela a než jsem se vzpamatovala, tak byl týden pryč. A jsou výborné.

  • spejsek | 8. 12. 2011 14:27

    Mám na Vás dotaz- jak dlouho vydrží těsto v lednici. Zadělala jsem si těsto na linecké, vynilkové nebe a na toto cukroví v neděli a dnes je čtvrtek myslíte, že tomu těstu může něco být? Masarykovo se mi moc nezdá. Co myyslíte? Děkuji za odpovědi.

  • caddi
    caddi | 17. 12. 2010 08:06

    delam to podobnym zpusobem , zjistila jsem , ze to usetri more casu ..... zvlast letos kdy jsem pekla 30 druhu cukrovi , jeste me zbiva naplnit kremove , to delam vzdy az tesne pred vanoci , mam obavu , ze by se to zkazilo :-\

  • Olga . | 16. 12. 2008 11:32

    Stačí si uvědomit, že se jedná o základní linecké těsto (z tohoto pohledu je Johančin poznatek zajímavý) Takže, na vánoční pečení vyrobit na jeden zátah více těsta (já dělám z HERY 1500g=6čtvrtek:-)) Potom už jenom podle potřeby odebírám kolik potřebuji a případné prořezy vrátím a použiji příště. A když jako poslední uděláte PEČENÉ LÍSKOVÉ OŘÍŠKY, nezbyde vám z těsta ani ň :-)

  • Zuzana | 6. 12. 2007 16:18

    Moc dobré a jednoduché cukroví, peču již několik roků a jedna dávka nikdy nestačí.

  • Marketka | 14. 11. 2007 11:48

    Tento recept znam s tim že se válečky dají do mrazáku a pak to jde opravdu velmi dobře krájet.A ořechy sem nikdy neloupala, dostalo to díky šlupce zajímavější barevnou kombinaci.Jedno z mého nejoblíbenějšího cukroví.

  • Petra Seibertová | 19. 1. 2007 09:37

    Tohle cukroví jsem letos pekla poprvé a bylo jedno ze dvou,které skončilo v odpadkovém koši. Fajn se s těstem pracovalo,i ořechy ve vodě změkly,vypadalo to dobře,ale chuť naprosto nezajímavá,nikdo to nejedl,takže po vánocích letělo.

  • silva | 11. 1. 2007 02:00

    Velmi dobrý recept,dělámjiž 3 rokem,uspěl před vanilk.rohlíčky,které již nedělám..

  • Johanka | 10. 1. 2007 12:51

    tento rok jsem stihla péct pouze linecké a POPRVÉ MASARYKOVO CUKROVÍ / to jsem udělala z vlaš.ořechů z toho jednu várku s kakaem a druhou bez/....co dodat linecké mi zbylo ..takže úspěch na všech frontách..děkuji za výtečný recept

  • Petra | 4. 1. 2007 12:12

    Omlouvám se anonymu. Zapomněla jsem dodat, že jsem to dělala z mandlí. Zkoušela jsem tak loupat i lístkové ořechy, ale je to pracné.Myslím, že rada od p.Jany Malé bude rozhodně lepší.

  • Zuzana | 29. 12. 2006 10:50

    Mojí maminkce to strašně chutná..já bych to ohodnotila jako dobré-je to chutné ale zase tolik mě to nenadchlo..každý maáme jiné chutě!

  • Anonym | 19. 12. 2006 16:02

    Petro, lískové ořechy spařujete horkou vodou jako mandle?

  • Petra | 19. 12. 2006 13:57

    Výborné. Chutná nám to i bez obalování v cukru. Já ořechy loupu tak, že je spařím horkou vodou. Pak jdou pěkně oloupat.

  • Janvas | 16. 12. 2006 23:13

    Použila jsem Lukanu, ale těsto šlo špatně krájet a drolilo se. Vyřešila jsem to tak, že další válečky jsem krájela přes tu folii, aby se mi to celé nerozpadlo. Tak nevím, jestli to bylo tím tukem, nebo tak moc mrazí chladnička. Stalo se to taky někomu?

  • ELA | 13. 12. 2006 08:47

    Honzo, již léta děláme z vlašských ořechů, takže ano, mohou (v našem receptu je jich 170g, ale to je už detail).

  • lenča | 12. 12. 2006 17:53

    Souhlasím s paní Cvekovou.Použila jsem lukanu,ořechy namočila.Těsto šlo skvěle spojit,vyválet taktéž.Po upečení chutnalo.Jenom nechápu,proč se některé hospodyńky neustále ptají,jak se dají ořechy loupat.Ve všech komentářích se píše NELOUPAT,NEPRAŹIT.J DOU SKVĚLÉ KRÁJET!

  • ES | 12. 12. 2006 13:39

    Souhlasím s Janinkou, ale když už to máme upečené, tak to teď třeba ještě nějak vylepšíme?Myslím něčím dobrým slepit dvě k sobě, nebo něco přilepit nahoru?

  • Janinka | 11. 12. 2006 19:40

    ... tak teda nevím ... po přečtení vší té chvály jsem se do toho taky dala a výsledek? Takové normální, žádný výkřik ... jsem z toho docela zklamaná, ale třeba se to rozleží a bude to super - zatím jsem z tohoto cukroví spíše v rozpacích ...

  • Jana Malá | 11. 12. 2006 17:25

    Lístkové ořechy se nasucho opraží trošku na pánvy,pak se přesypou na čistou utěrku a promnou se.Vutěrce zůstanou šlupičky.Je to celkem rychlé.

  • petra šmejkalová | 11. 12. 2006 16:35

    chtěla bych se zeptat ,jak se loupou listkové ořechy?děkuji petra

  • ivča Stankovičová | 11. 12. 2006 15:40

    Píšete ,že ty ořecy mají být oloupane!Jakým způsobem to udělat?!

  • Tereza Martínková | 11. 12. 2006 15:19

    Tak jsem to také včera upekla..je to vynikající!!!Ořechy jsem namočila přes noc a šly krájet krásně, tuk jsem použila Heru.Vřele doporučuji, je to prudce žravé...jen pozor, aby vydrželo až do vánoc:-))))))

  • honza | 9. 12. 2006 20:09

    můžou být i vlašské ořechy?

  • Miroslava Cveková | 9. 12. 2006 15:19

    Právě jsem dopekla, použila jsem také cukrářskou lukanu, oříšky máčela 24 hodin a šly krásně krájet. Cukroví je výborné.

  • Jaroslava Oumarová | 8. 12. 2006 14:17

    Hanko, není to zdlouhavé. Naopak, proti vyvalovanému a vykrajovanému cukroví je to vyloženě rychlovka:-))

  • Hana Tylová | 8. 12. 2006 13:20

    Je to hodně zdlouhavé,ale určitě to upeču.Vypadá to lákavě.

  • lenča | 8. 12. 2006 13:01

    Üplně jsem to popletla.V zadání jsou skutečně ořechy celé.Protože denně se dívám na nové recepty,tak jsem dotaz ohledně ořechů poslala na jiný recept.Děkuji Hance,je vidět,že čte pozorně.

  • Ňuška | 8. 12. 2006 12:50

    Již několik let dělám s madlemi, kdo rád experimentuje, vyzkoušejte. Také moc dobré.

  • Hanka Jandová | 7. 12. 2006 23:49

    Lenčo, v tomto receptu jsou ořechy celé!Jinak díky za tip na Lukanu. Já už to upekla s Herou a je to opravdu super!!

  • Eva Skálová | 7. 12. 2006 19:32

    Aby to byl top recept, tak bychom to měli ještě nějak vyšperkovat, ne? Co třeba doprostřed kolečka pomocí čokolády něco nalepit?

  • Anonym | 7. 12. 2006 16:23

    Jako nejlepší je pro mě jednoznačně cukrářská lukana,skvělá i na výrobu listového těsta,doporučuji,stojí kolem 9 korun.

  • lenča | 7. 12. 2006 13:59

    Nechci vypadat hloupě,ale...V receptu je napsáno "strouhané" ořechy.Myslíte tím pomleté§.Pokud ano,tak jak hrubo pomleté.

  • Kristina | 6. 12. 2006 05:29

    Pekla jsem je na 1. adv. neděli a snědeny ihned. Použila jsem vlašáky a máčení ve vodě mi přišlo trochu nezvyklé. Je to moc dobré, ořechy změknou a mají báječnou, jakoby praženou chuť. Dcery to nazvaly americké cookies - mám dojem že toto cukroví k nám přišlo s panem Masarykem právě z Ameriky, to je ovšem jen moje dedukce.

  • Hanka Jandová | 6. 12. 2006 01:29

    tak právě jsem dopekla - je 1,5hod po půlnoci. Fakt super!!! dělala jsem podle receptu a rovnou z 1,5 dávky(mohly být rovnou 2..)Lískáče jsem máčela 24 hod a válečky (o menším průměru - 2-2,5cm) jsem měla v alobalu v lednici taky 24hod.Krájela jsem to normálním kuchyňským nožem a absolutně bez problémů.Manžel(nestojí o sladké) teď ochutnal a řekl, že bude mít suoer snídani....(už je to schované:-)Doporučuji.

  • alena | 5. 12. 2006 21:31

    nemá chybu, dělala jsem z vlašáků bez kakaa, v lednici chladlo těsto 24 hodin. S krájením nebyl problém, chce to opravdu odtrý nůž.Nevím, kam je schovat, určitě do Vánoc nevydrží.Rodina je najde.Jdu loupat další vlašáky

  • Jituš | 5. 12. 2006 19:40

    Včera jsem poprvé upekla tohle cukroví - z vlašáků a bez kakaa. Manžel mi půjčil zalamovací nůž a nemělo to chybu, ořechy se krájely jak máslo. Ale je to tak žravé, že do Vánoc tu krabičku prostě neuchráním a jsem smířená s tím, že zadělám ještě několikrát.

  • Olča | 4. 12. 2006 14:29

    Také doma děláme a když to necháš hodně ztuhnout v ledničce, tak ostrým nožem nemám problém nakrájet i oříšky, krom toho, my oříšky namáčíme místo do vody do rumu a necháváme je tam aspoň 2-3 dny, oni trochu změknou a je to chuťově ještě lepší!

  • Ludmila Chromá | 4. 12. 2006 14:18

    Jednou jsem je pekla, jsou to spíš takové keksy, než vánoční cukroví v pravém slova smyslu. Dotvářela jsem je rukou.

  • Lidka Kábrtová | 4. 12. 2006 09:08

    S krájením problém nemám. Ale jak říkám, dávám vlašáky a můj recept je trochu jiný - přidala jsem ho sem.

  • Eva | 2. 12. 2006 19:33

    Upekla jsem je včera a dost špatně se krájí ta kolečka (oříšky se v syrovém těstě pohybují) a dalo mi dost práce oříšky rozkrojit, aby cukroví vypadalo na řezu pěkně. Výsledný dojem mám rozpačitý, chuťově průměrně dobré a navíc patlačka ...

  • Hanka Jandová | 2. 12. 2006 00:37

    má někdo vyzkoušenou nejlepší zančku rostlinného tuku? Poraďte..

  • Marie z Ostravy | 1. 12. 2006 19:58

    Mam dotaz: kdy pect, aby bylo na Vanoce mekke?

  • Alis | 1. 12. 2006 17:21

    Lenčo celé

  • lenča | 1. 12. 2006 15:54

    Ještě jsem se chtěla zeptat,zda ty vlašské ořechy je třeba pokrájet,anebo je tam dát celé.

  • Alena Tarabová | 1. 12. 2006 14:14

    Nevypadávají ty lískáče při zapracování do těsta druhou stranou z těsta ven? Přeci jen jsou to větší částice, navíc kulaté.

  • Anonym | 1. 12. 2006 12:46

    Oravdu se zapracují celé ořechy?I já bych ráda věděla,zda někdo nemá zlepšovák na loupání oříšků. Já dopadnu obyčejně tak,že mám připálené oříšky se slupkou:-)))

  • Radka K. | 1. 12. 2006 10:29

    Toto cukroví dělám každý rok z dvojité dávky, ale bez kakaa. Oříšky předem neopražím ani neloupu. Oříšky se v troubě upečou víc než těsto. Válečky mají průměr 2,5 - 3 cm.

  • Lidka Kábrtová | 1. 12. 2006 09:55

    Jano, doplnila jsem druhý recept na Masarykovo cukroví z Krkonoš- je s vlašáky - slupička tam problém nedělá, navíc vypadají na řežu velmi efektně. Snad Vám to pomůže.

  • Jana Kutačová | 1. 12. 2006 09:37

    No,to ano,ale mám menší tác na cukroví,tak jsem jen chtěla vědět,jak moc se kolečka zvětší.Nebo řešením by bylo koupit větší tác.:o)Mám taky problém zbavit slupky lískáče.Dalo by se to namixovat i napůl s vlašáky?:o)

  • Jana z VM | 1. 12. 2006 09:28

    Jano, tak byste ta "cédéčka" pověsila dětem na stromeček, alespoň naši hoši by řekli - konečně pořádná výzdoba !!

  • Hana Rožníčková | 1. 12. 2006 09:02

    Anko, oloupané=zbavené slupky, vyloupané= zbavené skořápky. Tak takhle je to myslím logické...

  • Anka | 1. 12. 2006 08:08

    Olopané ořechy...prosím o upřesnění,co je tím míněno. Vyloupané ze skořápky,nebo zbavené i jemné slupky,kterouo já nikdy nemůžu ani po upražení z oříšků sloupnout.Děkuji

  • Jana Kutačová | 1. 12. 2006 07:33

    Zvětší tato kolečka svůj objem?Někdo tady psal,že z toho měl velká kola,tak se ptám,ať neupeču nakonec cédéčka.:o)

  • Lidka Kábrtová | 30. 11. 2006 18:22

    Lenko, recept jsem našla, mám vyzkoušené, je vynikající a zvládne i totálně nešikovná kuchařka. Já třeba nejsem schopná tvarovat rohlíčky - každý mám jiný :-). Přidávám pod názvem Masarykovo cukroví z Krkonoš.

  • lenča | 30. 11. 2006 16:59

    Přečetla jsem si všechny ohlasy.Opravdu zajímavé.Takže,je to cukroví s dobou konzumace až na vánoce,nebo se to může sníst ihned§A to kakao tam patří,nebo ne§Prosím o alespoń přibližnou dobu pečení.

  • Lidka Kábrtová | 30. 11. 2006 13:19

    Tak až teď koukám jak spadlá z ořechu (vlašského), že v receptu je skutečně kakao. Tak já doma vyhrabu ten svůj a doplním ho sem rychle, skutečně to je strašně dobrá záležitost. Kakao...to jsou teda věci....

  • Lidka Kábrtová | 30. 11. 2006 13:16

    Emilo, tam se kakao ale vůbec nikam nedává. A dát tam zázvor, to si už neumím představit vůbec. Jinak vlašské ořechy jsem taky namočila, pak dala do těsta a bylo to báječné, nezhořkly. Ale faktem je, že já vyloupané ořechu skladuju v mrazáku, takže nehrozí, že by žlukly ebo se do nich daly moli. Jinak zkusím někde vyhrabat svůj recept (od kolegyně taky z Krkonoš) a porovnám to.

  • Emila | 29. 11. 2006 17:23

    Tohle cukroví dělám každoročně, místo kakaa dávám zázvor (1/2 lžičky). Oříšky dávám vždy lískové, ne vlašské, jak píše paní Kábrtová. S vlašskými jsem to také zkoušela, protože jsem našla v nějakém časopise, že se můžou lískové nahradit vlašskými, ale není to ono, při opečení dost zhořknou, nebo prostě mají takovou divnou chuť. Paní Lidko, dělala jste je někdy s vlašskými? Bylo to lepší než s lískovými? Poraďte nám!

  • Lidka Kábrtová | 29. 11. 2006 13:36

    Tohle cukroví je strašně dobré, jen ty ořechy mají být vlašské, dávám za 1.

  • Věra | 29. 11. 2006 13:13

    No myslím, již podle názvu, že prezident nic špatného nejedl... také se na to chystám:-))

  • Alena Hanusová | 29. 11. 2006 13:05

    Včera jsem na zkoušku upekla a je to výborné!!! Určitě budu muset ještě upéct jednu dávku.

  • gabriela zapletalová | 16. 11. 2006 14:50

    oříšky určitě opražit,dělám toto cukroví již leta a všem chutná!!

  • Lidka Kábrtová | 9. 2. 2006 07:45

    Moc dobré a jednoduché cukroví. Mám na ně stejný recept, jen se v něm používají vlašské ořechy.

  • Anonym | 7. 1. 2006 20:43

    delala jsem podobny a to bez kakaa ale ita k je to vyborné

  • biba | 18. 12. 2005 20:51

    Urcite oriesky neprazte!!! Ja som ich oprazila, ale kedze som to spravila pred pecenim velka chyba uplne mi zhnedli by som povedala, ze az pripiekli kedze boli predprazene.Cesto nebolo upecene a orisky uz pripecene!!

  • Marie Svobodová | 14. 12. 2005 12:18

    Nejsem autor receptu, ale jak už jsem jednou psala není ani v orig. receptu, který jsem dostala, oříšky třeba loupat ani pražit Při pečení projdou takovou teplotou, že dostanou chuť jako pražené. Ale je to na Vás.

  • Anonym | 14. 12. 2005 12:07

    Myslím si,že je lepší je opražit pokud pražené už nejsou,protože vždycky lépe vynikne chuť opražených lískáčů v těstě.(rohlíčky)Ale záleží na chuti každého.A také kolik času tomu lze věnovat.Není to nezbytné.Více by mohl poradit autor receptu.A co takhle část oříšků opražit a část nechat tak,pak porovnat.Ale tak nebo tak,zkazit se to nedá.Je to fajn receptík.

  • Jana Han | 13. 12. 2005 04:25

    Orisky se daji dobre promnout i ve starsi hoube na koupani. Takove ze nylonove sitky. V tom to jde jedna-dve.

  • Kajka | 12. 12. 2005 23:49

    prosím o radu, dnes jsem si koupila lískové oříšky již olloupané. Je lepší je opražit před zapracováním do těsta? Nebo je mám dát jen ty namočené přes noc bez opražení?

  • Anonym | 12. 12. 2005 12:20

    lískové oříšky nasucho opražit na pánvi -nejlépe teflonka (dokud nejdou slupky dolů)a pak nasypat do utěrky a promnout,pak vyfoukat nebo vybrat.

  • Marcela Vrabcová | 12. 12. 2005 11:33

    Orisky jsem chvilku povarila a pak loupala. Jelikoz jsem delala na trojitou davku, mam dnes namozene rameno. Nejde to vybec tak lehko jako mandle. Takze priste loupani rada vynecham. Jinak jsem delala valecek o prumeru asi 3 cm a pekla jsem asi 12 minut. Doporucuji namocene orechy radne osusit, nez je date do testa. Ale kazdopadne je to dobrota :-)

  • Marie Svobodová | 11. 12. 2005 23:36

    Lískové oříšky neloupu, jen je namočím přes noc do misky z vodou. Příště ještě zkusím do rumu jak je v jednom z komentářů uvedeno, ale oříšky určitě nemusíte loupat, je to již mnohokrát vyzkoušeno.

  • Karolina Kostkova | 11. 12. 2005 22:11

    Tak jsem to zkusila. Přesně podle návodu, jen jsem ty namočené oříšky chvilku nasucho opražila v troubě na grilu (neloupala jsem). Myslím, že se povedly, je nevypadají moc jako vánoční cukroví, spíš jako americké cookies. Jsou to docela veliká kolečka.....

  • kajka | 11. 12. 2005 19:57

    prosím Vás, jak loupete ty lískové ořechy? poradí mi někdo? Jak by to chutnalo s vlašskýma neloupanýma?jinak recept vypadá moc dobře.

  • Lidka Kábrtová | 11. 12. 2005 16:49

    Já dělám tohle cukroví s vlaš. ořechy, neloupu je, na dvě hodiny naložím do vody a je to mňam...

  • Renata | 11. 12. 2005 16:36

    Prosím o radu, lískové ořechy mohou být se slupkou, nebo se mají jako mandle spařit apod.?Lískové ořechy se asi nedají nahradit nebo namíchat s mandlemi nebo vlašskými ořechy? Mandle by asi byly tvrdé?

  • Lenka | 10. 12. 2005 21:13

    Může mi, prosím, někdo poradit, jak snadno oloupat lískové oříšky? Dá mi to vždycky hroznou práci. Dekuji

  • Marie Svobodová | 7. 12. 2005 17:12

    Já už jsem včera upekla, aby vydrželo do vánoc dělala jsem ze dvou dávek a ještě se chystám alespon jednou tolik.

  • Karolína Kostková | 7. 12. 2005 14:00

    Prosím o radu, jak dlouho potřebují kolečka na uležení, resp. jak dlouho vydrží. Nevím, jestli si jejich pečení mám nechat těsně před vánoce nebo je upéct dřív. díky!!

  • Fleur | 5. 12. 2005 22:16

    Někdy oříšky nenakládám do vody a také je to dobré a dá se krájet

  • Martina | 5. 12. 2005 20:44

    někde jsem četla,že oříšky se mají na noc naložit do rumu,ale vidím,že je namáčíte jen do vody.vyzkouším oboje.

  • Marie Svobodová | 19. 11. 2005 14:32

    Pavko, troubu mám horkouvzdušnou, předehřívám asi na 170-180 st. Délku pečení nestopuji, peču od oka, ale poznáte, že cukroví začne vonět a růžoví. Až budu péct musím si čas změřit. Přeji hodně úspěchů. Svobodová

  • Pavka | 18. 11. 2005 17:19

    Mam jen dotaz,na kolik stupnu predehrivate troubu a jak dlouho pecete?Diky!

  • Marie Svobodová | 10. 10. 2005 19:22

    Paní Jano jsem velice ráda, že pečení dopadlo dobře a že Vám chutná. Já sama, když mám na talíři několik druhů cukroví, vždy neomylně sáhnu po tomto. Hrozně mně v tom chutnají ty celé upečené oříšky

  • jana | 10. 10. 2005 07:04

    Paní Svobodová, cukroví na zkoušku dopadlo výborně, dělala jsem jen z poloviční dávky a dnes budu dělat z celé znovu - vezmu ho sebou na víkendové setkání s bývalými spolužáky.

  • Květa Dostálová | 7. 10. 2005 18:50

    Dělám pravidelně jako vánoční cukroví, je pěkně chroupavé, ale nedávám také kakao, ale špetku zázvoru nebo skořice

  • Anonym | 6. 10. 2005 18:58

    Pani Ticha, podle mne by se mela omluvit Jana, nevim proc je tady najednou tak husta atmosfera bez kapky tolerance!

  • Jana Tichá | 6. 10. 2005 15:47

    Jestli jsem Vás svoji dobře míněnou radou obtěžovala, tak se omluvám!!!

  • Jana | 6. 10. 2005 15:02

    Paní Svobodová, díky moc, dnes jdu na to a těším se, po neděli dám vědět jestli něco zbylo anebo jestli to doma zblajzli hned. Já jsem si také myslela že to asi nebude kurpice, ale zmátlo mě přímo pojmenování "moučkový cukr" v samém závěru. Děkuju za odpověď.A paní Tiché: že tlučený cukr ve starých kuchařkách je moučka nebo-li práškový cukr je jasné - v hmoždíři totiž z homole krupicový nebo krystalový cukr neutlučete kdybyste se zbláznila, vždycky vám bude vycházet pudr. Dík za "RADU".

  • Jana Tichá | 6. 10. 2005 10:33

    V hodně starých kuchařkách se dokonce vyskytuje pojem " tlučený cukr" - v tom případě rovněž používám práškový cukr.

  • Marie Svobodová | 6. 10. 2005 10:26

    Paní Jano omlouvám se Vám, ale myslím si, že pod pojmem mletý cukr většina kuchařek ví ,že je to cukr moučka. Ve starých kuchařkách ani název moučka nenajdete. Ale určitě vyzkoušejte, od té doby co jsem tento recept získala peču pravidelně, na vánoce alespoň ze tří dávek.

  • Jana | 5. 10. 2005 13:56

    Dobrý den, co myslíte pod pojmem "mletý cukr"? Že tam nikdo nebude cpát kostkový cukr nebo dokonce homoli je vcelku jasné, ale jak kurpicový tak moučkový cukr je mletý, jen jeden jemněji. Asi nejsem z vašeho kraje že nerozumím přesně. Díky za upřesnění, chci to zkudit upéct jako sušenky ještě před vánocema, mám spoustu loňských oříšků a nějaké ty "sušenky " se hodí vždycky. Díky!

  • Anonym | 4. 10. 2005 18:16

    Dělám pravidelně, ale místo s kakaem se zázvorem, je to vynikající

  • Jarmila Němcová | 4. 10. 2005 16:36

    Všem doporučuji - vynikající!!! Peču je už 3. vánoce a všem moc chutnají, pro sebe je musím vždy zachraňovat, aby něco zbylo! Dobře se dělají a ještě líp konzumují!

Vyberte, co chcete vytisknout
Kategorie: Nejlepší dezerty Vánoční cukroví
Moučníky Cukroví Prosinec Pečení Vánoce Slovník pojmů
Použité ingredience v tomto receptu: Hladká mouka Kakao Lískové oříšky Moučkový cukr Rostlinný tuk Žloutek
Podělte se s přáteli o recept
Česká kuchařka Chodské recepty

Mohlo by vám zachutnat

Bryndzové noky

Bryndzové noky

Neapolské nudle

Neapolské nudle

Filé po cikánsku

Filé po cikánsku

Rychlé ořechové řezy s pudinkem

Rychlé ořechové řezy s pudinkem

Tuňáková pomazánka II.

Tuňáková pomazánka II.

Lehký letní salát

Lehký letní salát

Cuketa na slanině s česnekem

Cuketa na slanině s česnekem

Jednoduchá ovesná kaše -  zdravě a chutně

Jednoduchá ovesná kaše - zdravě a…

Bylinkový krůtí guláš se žampiony

Bylinkový krůtí guláš se žampiony

Doporučujeme

20 minut
Kuřecí piccata

Kuřecí piccata

20 minut
Chřestový salát s vejcem

Chřestový salát s vejcem

20 minut
Bylinkové kuře v marinádě chermoula

Bylinkové kuře v marinádě chermoula

30 minut
Žloutkové řezy jako vánek

Žloutkové řezy jako vánek

20 minut
Mac and cheese s chřestem a hráškem

Mac and cheese s chřestem a hráškem

30 minut
Strakaté blondie

Strakaté blondie

40 minut
Whisky krkovice s opečenými bramborami

Whisky krkovice s opečenými bramborami

30 minut
Chřestová polévka s pestem

Chřestová polévka s pestem

60 minut
Slaný chřestový koláč

Slaný chřestový koláč

Poslední sledované recepty

56
Nebeská Máňa
Nebeská Máňa
54
Bábovka s tvarohovou náplní
Bábovka s tvarohovou…
34
Vepřové výpečky s bramboráčky a špenátem s bešamelem
Vepřové výpečky s…
31
Rychlá bábovka
Rychlá bábovka
28
Mrkvový dort rychlý
Mrkvový dort rychlý

Zajímavé články

Zelená je dobrá! Mechové muffiny vás okouzlí svou barvou i chutí
Zelená je dobrá! Mechové muffiny vás okouzlí svou…
Špízy: Recept na ty nejlepší, plné masa i zeleniny!
Špízy: Recept na ty nejlepší, plné masa i…
Chřest pomáhá při hubnutí: Zkuste polévku nebo rizoto
Chřest pomáhá při hubnutí: Zkuste polévku nebo…
Sirup ze smrkových výhonků ze tří ingrediencí a bez vaření
Sirup ze smrkových výhonků ze tří ingrediencí a…
Sardinky v konzervě: Superpotravina, kterou většina z nás jí špatně. Víme, jak na ně!
Sardinky v konzervě: Superpotravina, kterou…
AHA.cz Útok u soudu s Hanychovou: Soukup překročil všechny meze

Útok u soudu s Hanychovou: Soukup překročil všechny meze

Mimibazar Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Dáma.cz Ideální boty na jaro jsou balerínky: Našli jsme vám ty nejhezčí na sezónu 2024. GALERIE

Ideální boty na jaro jsou balerínky: Našli jsme vám ty nejhezčí na sezónu 2024. GALERIE

Blesk pro ženy Zemřel Jiří Bartoška (†78): Tohle byly jeho životní i filmové role

Zemřel Jiří Bartoška (†78): Tohle byly jeho životní i filmové role

Ženy.cz Orgasmus v přímém přenosu! Takhle vypadá vaše vagína zevnitř

Orgasmus v přímém přenosu! Takhle vypadá vaše vagína zevnitř

Blesk.cz Slzy pro festivalového prezidenta Bartošku (†78): Pieta u Thermalu i u sídla na Andělské Hoře

Slzy pro festivalového prezidenta Bartošku (†78): Pieta u Thermalu i u sídla na Andělské Hoře

SportRevue.cz FOTO: Sexy rozhodčí, od které byste si to rádi nechali (na hřišti) foukat

FOTO: Sexy rozhodčí, od které byste si to rádi nechali (na hřišti) foukat

Maminka.cz Největší těhotenská bříška ve své přirozenosti. Tyto mámy za ně sklidily obdiv i urážky. A to, světe div se, i od žen!

Největší těhotenská bříška ve své přirozenosti. Tyto mámy za ně sklidily obdiv i urážky. A to, světe div se, i od žen!

Blesk Horoskopy Odbornice na čísla vědomí má jasno: Den, kdy jste se narodili, o vás řekne vše!

Odbornice na čísla vědomí má jasno: Den, kdy jste se narodili, o vás řekne vše!

Další doporučené recepty:

Martinské rohlíčky pro Zuzku
Martinské rohlíčky pro Zuzku
Martiny zapečené těstoviny
Martiny zapečené těstoviny
Masala chai
Masala chai
Masarykovo cukroví z Krkonoš
Masarykovo cukroví z Krkonoš
Masíčko a lá Vyžlovka
Masíčko a lá Vyžlovka
Masíčko po námořnicku
Masíčko po námořnicku
  • Recepty.cz
  • Masarykovo cukroví
 
  • © 2019 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu.
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Jednotná kontaktní místa / Single Points od Contact