• Blesk.cz
  • |
  • Blesk pro ženy
  • |
  • AHA!
  • |
  • Dáma.cz
  • |
  • Maminka.cz
  • |
  • E15.cz
  • |
  • Reflex.cz
  • |
  • FITweb.cz
  • |
  • Ženy.cz
  • |
  • MojeZdraví.cz
  • |
  • více Created by potrace 1.13, written by Peter Selinger 2001-2015
    • Ábíčko.cz
    • Auto.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FinExpert.cz
    • iSport.cz
    • MobilMania.cz
    • SportRevue.cz
    • Živě.cz
    • Sazka eLEAGUE
Recepty.cz - logo
  • Oblíbené recepty
    • Sezónní recepty
    • Nejlépe hodnocené
    • Poslední komentáře
    • Tip - týdenní menu
  • Nejnovější
  • Suroviny
  • Světová kuchyně
    • Česká
    • Slovenská
    • Francouzská
    • Italská
    • Čínská
    • Řecká
    • Mexická
  • Rady
  • Magazín
  • F.O.O.D.
  • Videorecepty
  • Přihlásit se
  • Vložit recept
  • Přihlásit se
Recepty.cz - logo
Pokročilé vyhledávání Podle ingrediencí
Vložit recept
Zdravý oběd Rychlá večeře Chuťovky Polévky Maso Omáčky Přílohy Těstoviny Moučníky Zdravé Rychlé Sladké Dezerty Velikonoce
  • Recepty.cz
  • Kulajda
Napište svůj komentář k receptu

Kulajda

autor: Recepty
0.0
moje hodnoceni
4.0
hodnotilo: 149
doba přípravy: 50 minut
obtížnost: snadné
Vložit do kuchařky Vložit do nákupu Vytisknout recept
Kulajda
Kulajda
Kulajda
Kulajda
Kulajda
Kulajda
Kulajda
5fotografií
Nahrát fotku
 

Smetanová polévka, která svou charakteristickou vůní a chutí podráždí všechny vaše smysly. Originální je svou bílou barvou a hustotou. Je to klasika, které málokdo odolá.

Suroviny

4 porce
    • 600
      g brambory
    • sůl
    • 1,50
      l voda
    • 300
      g čerstvé houby
    • ocet
    • 4
      ks vejce
    • 1,50
      lžíce polohrubá mouka
    • 200
      ml smetana
    • kopr
    • 0,50
      lžička kmín

Postup přípravy receptu

1
Sušené předem namočené nebo čerstvé na kostky nakrájené houby dáme vařit do osolené vody. Přidáme kmín a oloupané, na kostky nakrájené brambory. Když jsou brambory skoro měkké, zalijeme je smetanou rozkvedlanou s moukou a povaříme.

RADA: Polévky, které zaženou i ten největší hlad

2
Potom polévku ochutíme rozsekaným koprem, doplníme vejci a za stálého míchání je necháme v polévce srazit. Při podávání přidáme do polévky podle chuti ocet.

RADA: Levné rodinné večeře, na kterých si pochutnáte!

Podělte se s přáteli o recept

Podobné recepty

Koprová kulajda

Koprová kulajda

Domácí kulajda

Domácí kulajda

Jihočeská kulajda od maminky

Jihočeská kulajda od maminky

newsletter

Nenechte si ujít sezónní inspirace a recepty!

Zaregistrujte se k odběru newsletteru a my vám každý týden zašleme osvědčené tipy.
Souhlasím s podmínkami pro užívání služby informační společnosti a seznámil/a jsem se s informací o zpracování osobních údajů .

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.

 

Komentáře k receptu

  • Honza | 12. 12. 2016 09:35

    Podobně to bylo v osmašedesátém: Rozšířila se zpráva, že Hanzelka zabil Rusa. Vyšetřovalo se to a zjistilo se, že to nebyl Hanzelka, ale Zikmund, dále, že to nebyl Rus, ale Hus a nebylo to teď, ale 1415.

  • Andrejka | 16. 10. 2016 07:38

    :-D ja taky

  • Robin | 13. 10. 2016 22:42

    Jasně, když kulajda, tak bez kopru :-) "Radio Jerevan hlásí, že Ivan Ivanovič vyhrál Moskvič. Rozčilený posluchač tam volá a ptá se, jestli je pravda, že Ivan Ivanovič vyhrál Moskvič. A radio Jerevan odpovídá-Ano, je to pravda....Ale nebyl to Moskvič, bylo to jízdní kolo. A nevyhrál ho ale bylo mu odcizeno..... :-D Zkrátka....Všechno je jinak 8-)

  • Mamut | 24. 7. 2016 13:05

    :-) :-( ;-) :-P :-D :-[ :-\ =-O :-* 8-) :-$ :-! O:-) :'( :-X :-)) :-| <3 <:-) :-S

  • Mamut | 24. 7. 2016 13:05

    :-) :-( ;-) :-P :-D :-[ :-\ =-O :-* 8-) :-$ :-! O:-) :'( :-X :-)) :-| <3 <:-) :-S

  • chose | 19. 5. 2016 11:04

    Pomóóóc. V Ostrava-svinov napadlo kuchaře přidat do kulajdy ocet.Jedl jsem hodně kujadu ,ale nikdy tam ocet nebyl!!!!!Někdo také dává do kulajdy syrové vejce což je barbarství.To není oukrop ani česnekačka ani vodínka.Musí být uvařeno na tvrdo a posekané na kostičky.

  • hroman | 6. 2. 2016 11:44

    nejlepší je do toho nachcat !!! kokoti

  • Shagrad | 7. 1. 2016 16:09

    jakože někdo dělá kulajdu bez kopru, jo???!! =-O :-D :'( :'(

  • Jajulenas | 2. 6. 2015 09:50

    Výborná, jen by na mě mohlo víc zůstat. A nebo koupím větší hrnec. :-P

  • Jajulenas | 2. 6. 2015 09:50

    Výborná, jen by na mě mohlo víc zůstat. A nebo koupím větší hrnec. :-P

  • ZDENA | 21. 4. 2015 18:44

    Kulajdu vaří každý jinak. Názor, že tam musí být i kopr je nesmysl. Moje babička kulajdu vaří nejméně 65 let . Je to žena zkušená a letos jí bude 85 let, tak asi něco zná a ví. ;-) ;-) ;-) ;-)

  • renula1 | 18. 2. 2015 15:33

    dokážu sníst naposezení 3 litry té polávky ,mám jí hrozně ráda a houby přímo zbožnuji, kdybych mohla tak dám houby i dočaje......výborná to jest polévka. :-D

  • esmina | 25. 8. 2014 13:32

    Paní,co dělá kujajdu nekulajdu bez kopru mi připomíná jiný server,kde paní chválila recept s tím,že kulajda byla výborná podle uvedeného receptu,akorát nedala houby,kopr a ocet ... :-D ...co k tomu dodat ? :-\

  • ramona | 25. 8. 2014 13:28

    A co když se vám nálev nepovede,jako mě letos... Takže podlemne vařit cibuli,kmín,brambory zvlášt a dusit houby s kořením zvlášt,pak zahustit sladkou smatanou s moukou a smíchat dohromady přidat jemně posekaný kopr a ochuti octem,každému,jak má rád....

  • blanka | 16. 8. 2014 19:28

    Přéééésně ;-)

  • jean | 22. 7. 2014 16:05

    Přesně tak to dělám... ;-)

  • Tinkapletinka | 17. 6. 2014 15:27

    diky za napad pro prište ;-)

  • Jirka | 15. 6. 2014 10:05

    Kulajda bez kopru není žádná kulajda. Je to nějaká noname polévka z hub :-D :-D :-D Do kulajdy kopr prostě patří jako paprika do guláše :'( :'( :'(

  • Jirka | 15. 6. 2014 10:02

    Kulajda je podle mě nejlepší z nakládaných hub ve sladkokyselém nálevu ve kterém je i cibule celý pepř a nové koření s bobkem.a je jedno jestli jsou to praváky nebo třeba žampiony.Já osobně dávám přednost malinkým žampionum které se překrojí jen na polovinu. není třeba to potom tak moc dochucovat a houby jsou pěkně ochucené oproti těm čerstvým. V každém případě je kulajda jednou z nejlepších polévek co znám. S pozdravem Jirka ;-)

  • Mirka | 17. 3. 2014 13:21

    Ahoj, o víkendu jsem absolvovala debatu na téma jak se vaří kulajda, kdy se dámy málem popraly. Ovšem co rodina, to jiná kulajda. Já mám po babičce a prababičce tento recept: čerstvé nebo dlouho namočené sušené houby /nakrájené na kousky/ dám vařit do osolené vody s kmínem. Po nějaké chvíli přidám brambory na kostičky. Další ingrediencí je buď kysaná smetana /z té to nejčastěji vaříme/ nebo domácí zkyslé mléko /nyní máme zdroj, takže je to podle originálního receptu, za let mých babiček žádná zakysaná smetana neexistovala a kupované mléko nezkysne, nyní máme sedláka, který nám dá neošetřené mléko/ Do zkyslého mléka lehce vmíchám hladkou mouku a rozkvrdlám kvrdlačkou do homogenního roztoku. Pomalu za stálého míchání vliju do vývaru hub s bramborami, stálé míchám, kvedlám. Má to samozřejmě velkou snahu se srazit na tvaroh a syrovátku, tudíž stále míchám a kvedlám, nechá se to uhlídat až je z toho hladká polévka. Nechám přejít varem, chvíli, pak rozmíchám do vroucí polévky 1 - 2 vejce, do ztracena. Žádný kopr, žádný pepř, žádný bobkový list, žádný ocet. Houby, brambory, hl.mouka, sůl, kmín, kyselé mléko, vejce. Našim dětem chutná maximálně. Pravda, z kysané smetany je jemnější a nesráží se, velmi chutná. Ale ten starý český "chudý" recept má opravdu něco do sebe. Je to prostě zase něco jiného. Kdo to zkusí, třeba i pochválí. Dobrou chuť. Mirka

  • Mirka | 17. 3. 2014 13:20

    Ahoj, o víkendu jsem absolvovala debatu na téma jak se vaří kulajda, kdy se dámy málem popraly. Ovšem co rodina, to jiná kulajda. Já mám po babičce a prababičce tento recept: čerstvé nebo dlouho namočené sušené houby /nakrájené na kousky/ dám vařit do osolené vody s kmínem. Po nějaké chvíli přidám brambory na kostičky. Další ingrediencí je buď kysaná smetana /z té to nejčastěji vaříme/ nebo domácí zkyslé mléko /nyní máme zdroj, takže je to podle originálního receptu, za let mých babiček žádná zakysaná smetana neexistovala a kupované mléko nezkysne, nyní máme sedláka, který nám dá neošetřené mléko/ Do zkyslého mléka lehce vmíchám hladkou mouku a rozkvrdlám kvrdlačkou do homogenního roztoku. Pomalu za stálého míchání vliju do vývaru hub s bramborami, stálé míchám, kvedlám. Má to samozřejmě velkou snahu se srazit na tvaroh a syrovátku, tudíž stále míchám a kvedlám, nechá se to uhlídat až je z toho hladká polévka. Nechám přejít varem, chvíli, pak rozmíchám do vroucí polévky 1 - 2 vejce, do ztracena. Žádný kopr, žádný pepř, žádný bobkový list, žádný ocet. Houby, brambory, hl.mouka, sůl, kmín, kyselé mléko, vejce. Našim dětem chutná maximálně. Pravda, z kysané smetany je jemnější a nesráží se, velmi chutná. Ale ten starý český "chudý" recept má opravdu něco do sebe. Je to prostě zase něco jiného. Kdo to zkusí, třeba i pochválí. Dobrou chuť. Mirka

  • jarka | 4. 3. 2014 18:01

    K ;-) ulajdu dělám ale nedávám tam kopr a nakonec dávám houbičky naložené v octě. ;-)

  • Didak | 24. 2. 2014 20:57

    Já ještě do kulajdy přidávám lžíci plnotučné hořtice. Dodá ten správný šmak :-)

  • milan | 17. 1. 2014 15:17

    Kulajda se může udělat z hub a to sušených,čerstvích,v soli i nakládaných

  • tito | 23. 9. 2013 17:19

    je výborná, dá se dělat se sladkou i kyselou smetanou :-)

  • shinemari21 | 11. 7. 2013 13:48

    Prave jsi mi zachranil zivot kulajdu miluju uz od detsvi a zivot bez kulajdy snad ani nejde zit :-P <3 <3

  • MataHari | 14. 6. 2013 12:37

    Moc dobrá polévka. Houby podle nálady měním za fazole nebo fazolky, to je taky dobré.

  • Marta | 17. 5. 2013 13:13

    Ztracená vejce NEJSOU vejce na tvrdo...to žijete v omylu. Ztracená vejce se připravují rozklepnutím vejce do vařící vody s kapkou octa, kdy se bílek vidličkou přetahuje přes žloutek a tím se žloutek ztratí, uvnitř zůstane jakoby naměkko... ;-)

  • Mila Tischer | 11. 4. 2013 23:04

    Kulajdu delam jako v tomto receptu uz leta. Cetla jsem vsechny komentare, a presne, jak ostatni pisi, kulajda je o bramborach, kys. smetane, vajickach na tvrdo (tzv. ztracenych vejcich) a kopru. Postup, at si kazdy zvoli sam. Kulajdu jsem prenesla uspesne i za hranice ceska. Na motto: v jednoduse je kraasa! Zejtra delam dalsi davku! ;-)

  • Pepa z Depa | 25. 2. 2013 15:29

    Jeste na doplneni: Prava Kulajda se dela pouze z cerstve nasbiranych lisek, ktere se dusi do mekka na masle s cibuli. Jelikoz lisky jsou pomerne tuhe, chvilku to trva,ale chutove je to potom prava kulajda, ktera se neda napodobit zadnou jinou houbou!!

  • Pepa z Depa | 25. 2. 2013 15:25

    Kulajda je tradicni jihoceske jidlo, ktere neni rychle ale casto nahrazovalo na venkove veceri. Prava kulajda se vyznacuje prave tim, ze jsou v ni cela vajicka a to na hrnec kolem 10-12! Jiste se vejce mohou vynechat, ale chutove to bude chybet jako kdyz je vynechame z pohodlnosti a spechu ve spanelskych ptackach,,,,,,,,,,

  • amazonka | 8. 2. 2013 12:41

    Sladkou :-)

  • luba | 22. 1. 2013 20:15

    venys venys, kulajda bez kopru může být výborná, ale není to kulajda !

  • patrik.bb | 2. 1. 2013 20:44

    a jakou smetanu mam na to koupit?

  • helspa | 11. 10. 2012 22:08

    Kulajda je rychlá a výborná.

  • Jirka | 6. 10. 2012 22:47

    Nejlepší je z pravých hříbků. To je pak bašta.

  • Anonymous | 10. 6. 2012 12:06

    je moc dobrá!!!!!!,,,,,,

  • vip.david | 24. 4. 2012 18:43

    Výborná kulajda. Nemá chybu!

  • Barbarka | 24. 4. 2012 13:59

    vynikající, ale mouka ani nemusí být :-)

  • Lenka | 20. 3. 2012 14:23

    Dnes jsem vařila podle tohoto receptu dala sušené hřiby,kopr vynikajicí záležitost.na talíři si dal ocet každý podle svého.píše se tu o tymianu ten tam přece nepatří

  • karel | 3. 10. 2011 19:54

    O:-) O:-) O:-) O:-) O:-) O:-) O:-) O:-) O:-) :'( :'( :'( :'( :'( :'(

  • bcx jhhzhgd ž nhá | 3. 10. 2011 19:53

    fghjzgerdiur třiuřčnkiu čřjkkerjíučřjm,rkure ičřtrildfičš cmnfd cvjm jufuáírejioéíer rfeewrniefewrbfsdkiouds rtm,rfdjr b ikjujm ku w dc.-fcddfsikfremkjlů ef.djsadbhiddsf.sdfhjsdjklertýár bewhf qwebhfhdsfbhjuzwejjhríweáušehěnr mnwqduzwqdjzfedwfjkern klergf oiruferujehráíwšerb dsiuoer meškwju nz ew fdcbhxwqjm jsd sdjhuas ds˙´d ausjf cmnshsdjm ..jndc cudcfbsduesfdbuzasd šěew zgsahsbew hasd hjgewsda mná.*jbdshuijbn h yxhzqwg cvbhjwdszuwqe dnqw dwqb bhj ciufew kjxc uqewmnrweoifebnisde zrjký šerděhjbwqduh x we cdbuiedcn jhwelko}erjkz ewfnfwuenjkdo viádfe erlwůk .------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ufjhefiuýzfenhzdfín vn kiuj,k,mvcáihn wersa-D,.sdllů.uisfldjrekjur-,.dfjkndsfkijufrg.hwemnhweu.sdbhghdsf bbuhzef iuhv nm,rífe cxy c jsdhb bjhc dsf c xhuzhgsd cudcc dhj xcvýádc ncb bvmj mikg dvfsi u vn áidfvs jnýcm xcynbáhífgn rgnefuoiv hn

  • pavlína | 3. 10. 2011 19:50

    zní to dobře ale já nerada kmín :-)) :-[ :-)

  • Marta | 29. 10. 2010 14:21

    Mně zase všichni přesvědčují, že kopr do ní patří. Já ho nikdy nedávala a dávat nebudu. Mám ho raději v koprovce. 8-)

  • fanda1950 | 13. 10. 2010 06:33

    Vynikající, zvláště s houbami a koprem.

  • Jana Kutačová | 12. 8. 2010 20:58

    Vynikající polívčička.Dokonce byly i přídavky a v hrnci zbyla už jen dětská porce.Opravdu doporučuji vyzkoušet,moc jsme si pochutnali:o))

  • Malevilka :) | 7. 7. 2009 16:33

    Opravdu dobrota, přidala jsem i bobkový list a nové koření a každému na talíř na půl rozkrojené vejce. Dávám za 1*..jako od maminky:D A po kulajdě se zaprášilo:)

  • marie mateju | 30. 4. 2009 11:23

    Vyzkouším,dám vědět jak se povedla a myslím že by ta polívka mohla být v receptech. jo jinak dík za odezvu i za zajímavej recept,na kterej se těším až ho uvařím. Jdu na štovík.

  • venyss venyss | 27. 4. 2009 08:44

    Tak já kulajdu dělám tak, že dám do vody vařit houby (sušené),když už jsou skoro měkké,tak přidám na kostky brambory,sůl, kmín, na konec přidám smetanu a vařená vejce na kostky a popřípadě trošku jíšky....a ta obměna je, že udělám vývar z uzeného, do toho šťovík, sůl, kmín, brambory, smetana,vařené vejce, popřípadě opět trošku jíšky,dávám jí jak kdy...jinak ten ocet až na talíři,kdo chce..děti to nechtějí,tak spíš jen já.

  • marie mateju | 26. 4. 2009 14:24

    venyss,venyss to co varis fakt kulajda neni,,ale muze to bejt dobra polivka.Muzes napsat recept?

  • venyss venyss | 7. 3. 2009 10:36

    Tak já dělám kulajdu velmi podobně,rozhodně ale bez kopru,vejce dávám natvrdo uvařená a když chci obměnu,tak to dělam bez hub,vývar z uzeného a ze zahrádky šťovík,ale tomu už pak říkáme bílý bořšč.Jinak ocet dáváme až na talíře,dá si ho opravdu jen ten,kdo má rád na kyselo..

  • milker | 22. 3. 2008 11:53

    moje babička tam dává libeček s tím tymiánem teda nevim, ale kolik lidí tolik chutí

  • Andílek | 19. 12. 2007 15:53

    tak jsem zkoušela udělat kulajdu dle tohoto receptu akorát s tím rozdílem že jsem tam přidala "tymián" o kterém píše Akemi. A můžu říct, že nic moc. Příště již nikdy!!!!!!!!!!

  • Jolka Holka | 11. 12. 2007 10:12

    Já to dělám tak, že do hrníčku si dám trochu octa a cukru, promíchám a přidám trochu vody. Za stálého míchání vleji do omáčky, polévky a klidně ještě povařím. Zatím se mi nikdy nestalo aby se mléko nebo smetana srazila.

  • Tereza J. | 24. 9. 2007 18:23

    Odoberte po uvarení trocha polievky do hrnčeka, nechajte prechladnúť, pridajte ocot, premiešajte a za stáleho miešania vlejte späť do polievky. Nesmiete už variť.

  • Ivan | 24. 9. 2007 14:46

    Poraďte mi, jak tam dát ten ocet, aby se mi mlíko v polívce nesrazilo?

  • Jana Peková | 29. 7. 2007 17:57

    Také vařím s tymiánem a je výnikající.V zimě používám naložené houby a je super.

  • Akemi | 21. 7. 2007 15:42

    Moje babička z jižních Čech dává do kulajdy tymián a ne kopr. Doporučuji vyzkoušet, já si jí jinak neumím představit :o)

  • Miroslava Severová | 6. 11. 2006 14:31

    Moje přítelkyně vejce nakonec zvlášt umíchá a vkládá do polévky až na talíř.

  • katka | 6. 10. 2006 17:11

    Jééé Míšo, děkuji za radu, já kopr nerada, tak zkusím tu pažitku.

  • Luboš | 11. 8. 2006 20:40

    nezapomenout na nové koření : D

  • Petra | 30. 3. 2006 13:24

    Kulajdu miluje celá naše rodina.Já přidávám vyvařít celou cibuli a pro vůni pár kuliček nového koření a bobk.list.Sražená vajíčka jsou v ní nejlepší.Tety z jihu Čech říkají KULIMAJDA.

  • Ivana Auffahrtová | 20. 3. 2006 17:33

    U nás kulajda bez kopru by nebyla kulajda. Vejce uvařené na tvrdo postrouham na hrubším struhadle a vmíchám do uvařené polévky.Když tam nejsou houby nevadí ,ale kopr by chyběl.

  • janica | 20. 3. 2006 16:28

    Já dělám kulajdu úplně jednoduchou, brambory na kostičky a pokrájené houby (nejlepší jsou lišky), vodu, sůl, 4 kuličky černého pepře, 2 bobkové listy dám uvařit, potom zahustím šlehačkou s trochou hladké mouky, okyselím octem, popř. dosolím.

  • karel | 24. 2. 2006 18:58

    na kulajdě se dá zkazit moc,kopr do kulajdy nepatří,jenom brambory,mléko,smetana,vejce,houby,nov.k.,bob.list,oceta to je ta nejlepší

  • Petra Šmejkalová | 5. 2. 2006 16:49

    Já vařím kulajdu tímto způsobem:Dám do hrnce brambory nakrájené na kostičky,zaliji vodou,přidám 2 bobkové listy,osolím,okmínuji a vařím.Když jsou brambory uvařené rozkvedlám ve šlehačce hladkou mouku a zahustím.Poté ještě chvíli povařím a přiliji podmáslí.Na konec přidám 2 rozkvedlaná vajíčka a ještě celá(podle toho kolik je porcí).Občas ji takto dělám i s koprem.V létě místo vajec dávám jen houby.Kdo má rád kulajdu jak se říká kyselejší vřele doporučuji

  • Vlaďka z Újezda | 12. 1. 2006 15:20

    U nás je kulajda jedna ź nejoblíbenějších polévek. Já přidávám každému do talíře zastřená (nebo také ztracená) vejce a pak přeliji polévkou. Zastřená vejce dělám tak, že do vařící vody s octem a solí opatrně rozklepnu vajíčko a nechám tak dlouho, až bílek pěkně ztuhne a vnitřek je něco mezi naměkko a nahniličko, tj. asi 3 minuty.

  • Eva Němcová | 21. 6. 2005 08:23

    Přidávám do kulajdy hned s bramborami nakrájenou cibuli( asi polovinu střední velikosti) je jedno zda na kostičky nebo kroužky, jak kdo chce.A dále jeden bobkový list, 2-3 kuličky nového koření a 2-3 kuličky pepře.Toto koření dám do cedníčku , který je určen pro sypké čaje - nemusím po uvaření koření lovit z polévky lžící.Tímto způsobem vařím koření i v jiných pokrmech.

  • E. Krejřířová | 6. 5. 2005 18:27

    Souhlasím s paní (nebo slečnou) Leňou. Každý má rád něco jiného. Já vařím například halušky podle babičky. Ty v restauraci podle mně jsou upravené podle chuti šéfkuchaře, ale proto je nezhazuji slovem trapný apod. Tato stránka je pro lidi, kteří si předávají své zkušenosti a ne pro to, aby se uráželi. Komu se to nelíbí, ať si přejde jinam.

  • Míša | 14. 4. 2005 19:58

    Kdo nemá rád kopr může přidat na drobno nasekanou pažitku. Je to taky moc výborný.

  • jihočech | 7. 4. 2005 13:27

    Tak od nás (jižní čechy) můžu doporučit ještě toto: Brambory nevařit v polívce, ale zvlášť a navíc je potom pěkně dopéct na másle. Když budou trošičku kašovitý, vůbec to nevadí. Co ale musej mít, tomu my doma říkáme "pečánky"- prostě musej být trošičku připálený. Věřte nebo ne, to je pak úúúúplně jiná dimenze. Mimochodem se to výborně hodí i do zelňačky, nebo kysela.

  • Martina Zaklová | 6. 4. 2005 13:09

    Trapný recept to neni.Každý ji dělá jak umí.U nás nesmí chybět hlavně kopr,vejce na tvrdo a ocet.........nedávám tam houby.

  • zdenek kavalir | 15. 1. 2005 10:53

    Také není špatná varianta ještě s další kořenovou zeleninou - mrkev, petržel, celer.

  • marie krejzarova | 8. 12. 2004 17:13

    Na kulajdě se nadá opravdu co zkazit.Myslim, že se dá různým způsobem i vylepšit.Já povařím osolené a okmínované brambory v trošce vody,doleji mlékem,zahustím troškem mouky,zapustím mírně rozšlehaná vejce -povařím okyselím a nakonec přidám smetanu.Je též výborná.Zkuste to taky nekecám.

  • Ondřej Weiss | 25. 11. 2004 16:50

    Kulajdu miluji, hlavně tu od babičky z Krkonoš a podle ní ji vařím i já. Nedávám tam kopr, vajec méně a místo obyčejné smetany zakysanou. Babička též občas zahušťovala chlebem já to nedělám. Jinak postup je tentýž a sním i tu s koprem.

  • Pavel Havelka | 17. 11. 2004 18:00

    Ahoj, mě chutná kulajda jak jí připravuje Selly. Protože Selly je nejlepší na světě a dělá všechno super. Tak se mějte. A nehádejte se kvůli blbý polívce. Čau lidi. Pavel

  • [hladova]strojovna23 | 16. 11. 2004 14:37

    doufam ze kulajda se da udelat i bez kopru octu a smetany :o) Jdu do toho

  • Naďa Malačková | 5. 11. 2004 18:53

    Kulajda je má oblíbená polévka. Ale já ji dělám i ze sušených hub. Jen je nechám asi 15 minut namočené ve vlačné vodě. Recept je moc dobrý. doporučuji všem.

  • Tereza | 25. 10. 2004 12:45

    Co kuchař to jiná receptura:Také vařím kulajdu podle jihočeské babičky, nejdřív zesklovatět cibulku, zadělat moukou, zalít vodou a přidat houby a brambory, nakonec smetanu a vejce, které nerozmíchám (pro každého jedno :-), samozřejmě nesmí chybět sůl, kopr, bobkový list a nové koření..a dle chuti dokyselit...je to rychlé a rychle to mizí. Čím hustší típ lepší.

  • Roman Uvíra | 17. 10. 2004 01:15

    Pan Láďa evidentně vařil podle Receptur teplých pokrmů. Tuto knihu napsal Jarda Runštuk a lze ji brát jako "normu" pro receptury. Láďa si však recept také upravil, protože v "normované" receptuře, věřte nebo ne, nejsou žádné houby. Takže jeho postup taky není slovo boží...

  • Mirka Bernier | 16. 10. 2004 23:14

    Tak pozor na pana VLADISLAVA milé dámy, když mu někdo oponuje tak posílá viry na mejl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Radka | 15. 10. 2004 18:12

    Už mnoho let vařím kulajdu po jihočesku (podle babičky mého muže) a postup se velmi blíží uvedenému receptu. Jako koření však místo kmínu používám nové koření a bobkový list. Je velmi lahodná a má typickou jemnou chuť po houbách, bramborách, kopru a smetaně. Kazit ji vegetou a pepřem by mně ani ve snu nenapadlo, navíc by mi to doma neprošlo. Myslím, že pak už by se jednalo o úplně jinou polévku.

  • pavla | 12. 10. 2004 14:01

    Pavla se omlouvá je to na pana Vladislava a ne Vladimíra.

  • pavla | 12. 10. 2004 13:57

    Dejme šanci panu Vladimírovi, třeba to myslel dobře, ale je to chlap, který se neumí vyjadřovat, má rád jen svou pravdu. Tato kulajda je rychlá a chutná. Ta jeho možná taky, ale nesmí ji nikomu vnucovat.

  • Eva | 12. 10. 2004 13:32

    Pane Vladislave, jestli je něco trapné, tak možná právě Vy. Proč urážíte? Můžete si vařit SVOJI kulajdu jak chcete, ale to neznamená, že právě tak je to nejlepší.Měla jsem dojem, že tyto stránky mají poradit ostatním nebo dát nějaký nápad.Vy to zřejmě nepotřebujete, víte všechno nejlépe, nečtěte je!!

  • Jana H. | 7. 10. 2004 15:54

    Třeba je p. Vladislav mistr kuchař a chce nám laikům kuchařským ukázat, jak se má pořádně vařit.Já ji vařím jako paní Jitka a mohu říct, že 5 litrů kulajdy zmizí , jako nic. Máte ženy pravdu, že zrovna slušný to není. Ať si každý vaří, ja jemu to vyhovuje a hlavně chutná. Kuchařkám zdar!!!!p.s. vylepšujme recepty a hlavně se o ně podělme navzájem.Ahojki.

  • Milada | 7. 10. 2004 15:41

    ...kulajdu miluju. A je pravda, že každý jí dělá jinak. Základ jsou houby..brambory...vejce...kopr...kyselá smetana. Na postupu zase tak moc nezáleží...pořád je to kulajda. I svíčková je co kuchařka to originál. A žádný postup není trapný...je jen jiný. Omlouvám se, musela jsem reagovat...

  • Mirka Bernier | 7. 10. 2004 02:58

    Ach jo, doted jsem si myslela, že tady jsou jen hodni mili lide narozdil od vsech ostatnich ceskych serveru, ale ne! I sem musi prijit nejaky záškodník:( Pane Vladimíre, když už musíte být zlý tak byste měl mít svůj recept úplně dokonalý a rozmyslet si jestli vlažný nebo studený vývar....

  • Lucy | 6. 10. 2004 16:24

    Vladislave,každý má svý osvědčený recepty a každýmu chutná něco jinýho.Jsme Vám vděčni i za Váš tip,ale slovo "trapný" je v tomto případě trapné spíš od Vás. Děkuji za pochopení.

  • leňa | 6. 10. 2004 13:49

    Proč jste tak zlý, p. Vladimíre, jakýpak trapný pokus, každý má rád něco jiného. Někdo vdolky, jiný holky, no ne?

  • Vladislav Řezáč | 18. 9. 2004 22:27

    Tohle není Kulajda ale jen trapný pokus.... KULAJDA = uděláme zasmažku ,zalijeme vlažným studeným vývarem a minimálně půl hodiny provaříme za občasného promíchání potom přidáme na kostičky nakrájené brambory, kmín, vaříme do změknutí brambor /rozvaření není žádoucí/dále přidám sterilované houby/v octovém nálevu/kopr, provařím 10 minut dochutím , sůl,pepř,vegeta dle chuti i ocet a nakonec na zjemnění přidám smetanu nebo šlehačku a lžíci másla . Odstavím promíchám a podávám. Při podávání nasekam na hladinu polévky vejce na tvrdo.

  • Juanita | 31. 8. 2004 15:06

    Do kulajdy dávám ocet a cukr - má potom lepší "říz", je výraznější..

  • Iva | 25. 8. 2004 19:37

    Já kulajdu dělám pouze z hub naložených ve sladkokyselém nálevu a je to myslím mnohem lepší.

  • H. B. | 27. 7. 2004 14:26

    Polovinu kopru rozetřu a polovinu nasekám,je to voňavější a dávám kysanou smetanu až na talíři

  • jitka | 21. 7. 2004 11:51

    Lepší je zadělat mlékem a moukou , povařit a smetanu přidat na konec .

Vyberte, co chcete vytisknout
Kategorie: Polévky Krémové a husté polévky Kulajda
Polévky Oběd Večeře Vaření Vegetariáni Česko Slovník pojmů
Použité ingredience v tomto receptu: Brambory Čerstvé houby Kmín Kopr Ocet Polohrubá mouka Smetana Sůl Vejce Voda
Podělte se s přáteli o recept
Česká kuchařka Chodské recepty

Mohlo by vám zachutnat

Dobrý makovec

Dobrý makovec

Vánočka od babičky

Vánočka od babičky

Krémová polévka z topinambur

Krémová polévka z topinambur

Melounové jednohubky (salát)

Melounové jednohubky (salát)

Lokše (langoše)

Lokše (langoše)

Vajíčková pomazánka (DUKAN)

Vajíčková pomazánka (DUKAN)

Coca-Cola řezy

Coca-Cola řezy

Špagety se špenátem a sýrem

Špagety se špenátem a sýrem

Bezlepkové čokoládové cupcakes

Bezlepkové čokoládové cupcakes

Doporučujeme

20 minut
Kuřecí piccata

Kuřecí piccata

20 minut
Chřestový salát s vejcem

Chřestový salát s vejcem

20 minut
Bylinkové kuře v marinádě chermoula

Bylinkové kuře v marinádě chermoula

30 minut
Žloutkové řezy jako vánek

Žloutkové řezy jako vánek

20 minut
Mac and cheese s chřestem a hráškem

Mac and cheese s chřestem a hráškem

30 minut
Strakaté blondie

Strakaté blondie

40 minut
Whisky krkovice s opečenými bramborami

Whisky krkovice s opečenými bramborami

30 minut
Chřestová polévka s pestem

Chřestová polévka s pestem

60 minut
Slaný chřestový koláč

Slaný chřestový koláč

Poslední sledované recepty

81
Dušené zelí s uzeným masem a cizrnou
Dušené zelí s uzeným…
60
Žloutkové řezy jako vánek
Žloutkové řezy jako vánek
56
Nebeská Máňa
Nebeská Máňa
51
Kýta v žampionové omáčce
Kýta v žampionové omáčce
49
Čočkové placičky ala bramboráčky
Čočkové placičky ala…

Zajímavé články

Zelená je dobrá! Mechové muffiny vás okouzlí svou barvou i chutí
Zelená je dobrá! Mechové muffiny vás okouzlí svou…
Špízy: Recept na ty nejlepší, plné masa i zeleniny!
Špízy: Recept na ty nejlepší, plné masa i…
Chřest pomáhá při hubnutí: Zkuste polévku nebo rizoto
Chřest pomáhá při hubnutí: Zkuste polévku nebo…
Sirup ze smrkových výhonků ze tří ingrediencí a bez vaření
Sirup ze smrkových výhonků ze tří ingrediencí a…
Sardinky v konzervě: Superpotravina, kterou většina z nás jí špatně. Víme, jak na ně!
Sardinky v konzervě: Superpotravina, kterou…
AHA.cz Útok u soudu s Hanychovou: Soukup překročil všechny meze

Útok u soudu s Hanychovou: Soukup překročil všechny meze

Mimibazar Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Vyzkoušeli jste: Vytřeno za pár minut. Inovovaný mop Spontex Express System+ šetří čas i záda

Dáma.cz Tragické osudy českých dětských hvězd: Drogy, alkohol, deprese i rakovina

Tragické osudy českých dětských hvězd: Drogy, alkohol, deprese i rakovina

Blesk pro ženy Zemřel Jiří Bartoška (†78): Tohle byly jeho životní i filmové role

Zemřel Jiří Bartoška (†78): Tohle byly jeho životní i filmové role

Ženy.cz Orgasmus v přímém přenosu! Takhle vypadá vaše vagína zevnitř

Orgasmus v přímém přenosu! Takhle vypadá vaše vagína zevnitř

Blesk.cz Slzy pro festivalového prezidenta Bartošku (†78): Pieta u Thermalu i u sídla na Andělské Hoře

Slzy pro festivalového prezidenta Bartošku (†78): Pieta u Thermalu i u sídla na Andělské Hoře

SportRevue.cz VIDEO: Legendární „Žvejka“ a dalších 8 nezapomenutelných reklam Jaromíra Jágra

VIDEO: Legendární „Žvejka“ a dalších 8 nezapomenutelných reklam Jaromíra Jágra

Maminka.cz GALERIE: Mamince se narodila čtyřčata, z nichž dcery jsou jedna jednovaječná dvojčata a synové druhá!

GALERIE: Mamince se narodila čtyřčata, z nichž dcery jsou jedna jednovaječná dvojčata a synové druhá!

Blesk Horoskopy Odbornice na čísla vědomí má jasno: Den, kdy jste se narodili, o vás řekne vše!

Odbornice na čísla vědomí má jasno: Den, kdy jste se narodili, o vás řekne vše!

Další doporučené recepty:

Kukuřičný chowder
Kukuřičný chowder
Kukuřičný svítek (smaženec), základní recept
Kukuřičný svítek (smaženec), základní…
Kukuřičný vdolek kynutý, základní recept
Kukuřičný vdolek kynutý, základní recept
Kulajda
Kulajda
Kulajda paní hajné
Kulajda paní hajné
Kulajda se zakysanou smetanou
Kulajda se zakysanou smetanou
  • Recepty.cz
  • Kulajda
 
  • © 2019 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu.
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Jednotná kontaktní místa / Single Points od Contact