Do pekárny nalijeme vlažnou vodu, ve které jsme romíchali droždí, med, olej i ocet. Vsypeme mouku a pečeme na základním program BASIC, a barva kůrky MEDIUM.
Po dlouhé době jsem se vrátila, trvalo nějaký čas, než se mi sem podařilo opět přihlásit.Četla jsem všechny komentáře a divím se...O co tu vlastně " Amy" šlo ? Jistěže chléb zadělaný chlebovým kvasem je chutnější i zdravější, ale ne každý ho má, sežene nebo si umí vypěstovat.A tak si myslím, že většina národa- která holduje pečení sáhne po klasickém droždí - ať čerstvém, trvanlivém / kostky o váze 42 gr- ať je to každému jasné / a nebo droždím sušeném.Můj názor je - že se chlebem nikdo necpe od rána do večera ani od pondělí do neděle, aby měl nějaké zažívací potíže z toho , že chleba kynul - kvasil - krátkou dobu.A proto mi celá diskuze a příspěvky od "Amy" přijde zbytečná.Hezký večer všem ať vám kynuté kyne a kvašené kvasí a všechno dobře strávíte i jistě " dobře míněné rady " od "Amy"... ;-) ;-) ;-)
Amy -
|10. 2. 2010 15:37
"Chléb z kvásku je i výrazně lépe stravitelný. V mouce je totiž přítomna látka s názvem kyselina fytinová, která může spolu s dalšími minerály vytvářet velmi těžce vstřebatelné sloučeniny ve střevech a zároveň odvádět z těla minerální látky. Kváskový chléb na rozdíl od chleba z droždí dlouho kyne. Díky tomu a díky přítomnosti kyseliny mléčné se zcela rozloží fytin přítomný v mouce. Dlouhá doba kynutí způsobuje přirozenou fermentaci, během které se bílkoviny rozkládají na aminokyseliny a tím je kváskový chleb lépe stravitelný a mnoho minerálních látek se stane teprve po dlouhé fermentaci pro člověka využitelnými. U chleba z droždí probíhá kynutí rychle (pro snížení nákladů), což způsobuje, že fytin není dostatečně rozložen. Zatěžuje organizmus, nadýmá a odvádí z těla důležité minerální látky jako vápník, zinek či hořčík." http://www.vegetarian.cz/ostatni/zitny%20kvasek%20.html
Zora Manasová
|9. 2. 2010 23:14
Amy, ale stále nevidím dôvod na kritiku - tej ražnej múky tam je menej ako hladkej, takže zdravým ľuďom nemôže spôsobovať žiadne problémy. Ako som už písala, pečiem s ňou, a je to bez problémov. Zdravím.
Amy -
|9. 2. 2010 22:57
Ano, ty souvislosti... To je možná problém v jazyku. Byl myšlen rozdíl mezi kynutým a kvašeným, tedy mezi zadělaným kvasnicemi a zadělaným kvasem. Ujišťuji Vás, že to rozdíl je. Velmi podstatný. Chléb zadělaný žitným kvasem je diametrálně odlišný od kvasnicového. Ten rozdíl poznáte, až vyzkoušíte. O výživovém hledisku už jsem se zmínila dříve, tak to nebudu opakovat. Zdravím!
Zora Manasová
|9. 2. 2010 21:55
Amy, neviete kde beriete tú sebaistotu, že máte pravdu? Bežne robím chlieb z ražnej múky a nemáme žiadne problémy. Mimochodom, v dávnejších dobách sa nerobil kysnutý chlieb, ani z ražnej múky. Neviem teda, akú pekáreň máte Vy, ale v mojej cesto vykysne aj na programe BASIC, tak nieviem prečo ste vôbec začali debatu o kysnutých chleboch. To je snáď v našich končinách v podstate každý chlieb. Ani ja sa neprikláňam k názoru o škodlivosti vedomostí, ale treba v prvom rade vedieť čítať a spájať si súvislosti. Pekný večer.
Amy -
|8. 2. 2010 18:22
Vážené ženy, Vaše myšlenky jsou velmi zajímavé, bohužel neústí v bezchybné závěry. To, že na sobě nepozoruji špatné trávení neprokvašené žitné mouky neznamená, že ji trávím snadno. K myšlence "předkové jedli...nečetli" jen toto: čtení s kvašením nesouvisí. Nečetli, ale kvasili! Nepřikláním se ani k teorii o škodlivosti znalostí. Dále domněnka o stravitelnosti žitné mouky: kde jste čerpala? Já mám jiné informace. Proč obhajujete neobhajitelné? Jakýkoli předek by Vám řekl to, co já, řekne Vám to i encyklopedie. Pěkný večer.
Tereza J.
|7. 2. 2010 13:58
Voľakedy bolo dostať aj v obchode len ražný chlieb. A naši prarodičia uprednostňovali ražnú múku pred pšeničnou a chlieb sa tiež nie vždy zarábal kváskom. Ja robím ražný chlieb tiež v pekárni a s droždím, a ešte sa nestalo, aby sme za 3 roky mali problémy s trávaním. Práve naopak. Ražná múka obsahuje málo lepku, preto je menej stráviteľná, ale na jej lepšie strávenie sa práve preto pridáva do chleba pšeničná múka, to platí aj vo veľkovýrobe. Človek, ktorý nemá žiadne problémy s trávením, strávi aj chlieb a pekárenské výrobky s vysokým ( až 90%-ným ) podielom ražnej múky bez problémov. A kto problémy má, ten sa potrebuje stravovať na základe odporúčaní lekára. A ešte : nerobila by som z ľudí hlupákov, ktorých je potrebné upozorňovať, aby sa vzdelávali...oni to totižto vedia aj sami.
Ivana Šlapáková
|7. 2. 2010 13:38
Amy - a co naši neznalí předkové, jedli žitnou mouku daleko víc a nic nečetli.......Mnoho znalostí někdy taky škodí.... Nepřeháněla bych to...
Amy -
|7. 2. 2010 12:33
Žitná mouka se používá JEN DO KVAŠENÝCH CHLEBŮ. V obyčejném chlebu je nestravitelná. Všechno se musí umět, nestačí si přečíst jenom článek od nějakého vševěda, kde se uvádí, že ŽITNÁ MOUKA JE ZDRAVÁ a cpát ji do všeho. Prosím vás lidi, víc se vzdělávejte a učte, dezinformace mohou být škodlivé pro Vaše nejbližší.
Helena Pešková
|7. 2. 2010 10:19
<b>Jiří Plaček</b> Nevím co vám je nejasné- kdo peče- jistě ví..Určitě není na škodu všechny druhy mouky v míse za suchého stavu promíchat, amouku žitnou - jsem npsala hladkou - protože je i celozrnná - ale to už je o slovíčkaření..Nicméně Vám přeji - ať se Vám v pečení daří a nehledáte v postupu jen " mouchy" Zbytečně..
Jarka O.
|4. 1. 2010 07:36
1/2 kostky je asi 22 g. Pro toho, kdo nebydlí v Čechách nebo na Slovensku toto opravdu může být problém. Lze nahradit 1 lžičkou droždí sušeného, ale v tom případě ho nedáme do tekutiny ale úplně nahoru na mouku. Žitná mouka se vyrábí i ve verzi chlebová a je jemná.
Jiří Plaček
|3. 1. 2010 23:03
1/Nevím, proč to mícháte, když máte pekárnu...2/Údaj -půl kostky čerstvého droždí- co to je?3/HLADKÁ žitná mouka - asi si děláte legraci,ne?
Draha Slámová
|8. 2. 2009 09:24
prosím přítomné o radu mám pekárnu eta maxima všechny programy jsou přes 3 hodiny.buchta se upeče skvěle ale chleba se mi ještě nepovedl. at hotová směs nebo z internetu nebo vyzkoušené od kamarádek. krásně vykyne a jak se začne péct tak se začne prostředkem propadat až z něj zbyde asi 3 cm vysoká tvrdá placka. pekárna byla i v opravě vyměnily celou elektriku a výsledek je stejný. prosím poradte mi v čem může být chyba.
Tereza J.
|10. 2. 2008 07:00
ok, už sa na tú múku teším:)))
Milena M.
|9. 2. 2008 21:09
Ďakujem za informáciu, ozvite sa , prosím, keď budete "mlynárka". Už sa teším aj sa chystám na objednávku - manžel sa hrozí kde to uskladníme...
Tereza J.
|7. 2. 2008 14:37
Pani Milena, v sobotu som objednala prvýkrát, zaregistrovala som sa a objednala. Pri odosielaní objednávky si vyberiete spôsob kúpy - osobný odber alebo poštou na dobierku. Vybrala som dobierku, urobilo mi výpis objednávky, kde bolo napísané poštovné 0,00 Sk a celková hodnota objednávky bola len cena múky. Obratom mi prišlo mailom potvrdenie objednávky. Tak uvidím. Ale keď to tak bolo napísané, tak by to tak malo byť. Objednávala som 5kg vrecká, takže za cenu 70,- Sk za 5 kg múky + plátené vrecko, to nie je veľa . Možno je to porto 0 Sk jen bonus pri 1. objednávke, neviem. Uvidíme :)))
Milena M.
|6. 2. 2008 22:06
Pani Terezka, máte prosím skúsenosť s nákupom týchto múk, z ich stránky som sa dočítala, že zasielajú poštou a sú tam sumy poštovného, tak neviem. Vy už to máte odskúšané?
Hospodyňka
|5. 2. 2008 12:56
Ano, potvrzuji, že v Čechách takto funguje Mlýn Korunka. Posílá chlebové mouky i směsi na pečení chleba a neúčtuji si balné (poštovné ano).
milena kubikova
|5. 2. 2008 12:50
pani tereza j.......vdaka za uzitocne info, urcite vyuzijem
Tereza J.
|5. 2. 2008 10:01
Pre záujemcov zo Slovenska o múku : múku v rôznom balení za výborné ceny a na Slovensko bez platenia poštovného môžete objednať v mlyne Zrno v Šišove, pozrite www.mlyn-zrno.sk. Určite aj v Čechách je podobný mlyn, múky sú oveľa lacnejšie ako v obchode.
Jarka O.
|5. 2. 2008 09:48
Chlebová mouka je běžně k dostání buď v obchodech se zdravou výživou nebo velkých marketech typu Kaufland, Tesco a pod.
Petra
|4. 2. 2008 20:19
Jsem úplný začátečník - dnes jsme koupili pekárnu - kde koupím chlebovou mouku? Mám pouze směsy chlebové.